Perussuomalaiset

  • 5 560 446
  • 44 541

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...Kaiken kaikkiaan, näin lahtarina, on mukava huomata opposition puskista huutelun kohdistuvan pääasiassa vain yhteen kolmesta hallituspuolueesta....
nyt tipuin kärryiltä, mihin sanomaani tämä viittaa?
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
nyt tipuin kärryiltä, mihin sanomaani tämä viittaa?

Ei mihinkään,. Tarkoitan vain, että persut ovat parasta, mitä Keskustalle ja Kokoomukselle on koskaan tapahtunut. Tässä on jo hurahtanut kuusi, seitsemän vuotta ilman, että viherkommarit olisivat kyenneet muuhun persujen ja heidän touhujensa ja letkautustensa taivasteluun, eikä aikaa ole riittänyt omaan politiikan tekoon. Me lahtarit olimme vuosikymmenien ajan vasemmiston pääinhokki, mutta persujen pullahtaminen politiikkaan sai jopa koomikot lähtemään mukaan taantumuksellisen imperialistiriistäjäkapitalistipuolueen vetämään hallitukseen. Ilman persuja tämä olisi ollut täysin mahdoton yhtälö. Vilpittömät kiitokset tahattomasta tuesta, jonka loppumisesta
ei liene pelkoa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...Ilman persuja tämä olisi ollut täysin mahdoton yhtälö. Vilpittömät kiitokset tahattomasta tuesta, jonka loppumisesta ei liene pelkoa.
Oma veikkaukseni on että perussuomalaiset jakautuvat vähintään kahdeksi eri puolueeksi tulevan eduskuntakauden aikana ja ne vaipuvat sen jälkeen pikuhiljaa unholaan edeltäjänsä SMP:n tavoin. Ja kyllähän Soinikin tämän tietää kun varmisti puoluetuen kokonaisena "itselleen" koko vaalikaudeksi.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Oma veikkaukseni on että perussuomalaiset jakautuvat vähintään kahdeksi eri puolueeksi tulevan eduskuntakauden aikana ja ne vaipuvat sen jälkeen pikuhiljaa unholaan edeltäjänsä SMP:n tavoin. Ja kyllähän Soinikin tämän tietää kun varmisti puoluetuen kokonaisena "itselleen" koko vaalikaudeksi.

Tätä omaa veikkaustasi on viljelty viime aikoina melko usein, aivan kuin lilki varmaa tietoa kannatuksen romahtamista jo viime vaaleissa. Minäkään en pidä persujen jakaantumista mitenkään mahdottomana, koska he ovat jo joutuneet kantamaan vastuuta ( vai miten se oli? ) hallituksessa tavalla, joka ei miellytä kaikkia puolueen äänestäjiä. Se, että puolueelle käy SMP:t kuulostaa kuitenkin enemmän toiveajattelulta kuin veikkaukselta, mikä puolestaan on tuota samaa mainitsemaani persuihin keskittymistä, sen sijaan, että vasemmisto pyrkisi katkaisemaan oman kannatuksensa syöksykierrettä. Jos tuo täysin mahdollinen persujen kahteen palaan jakautuminen tapahuu, niin millä tavoin ja mitä siitä seuraa on täysi kysymysmerkki.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...samaa mainitsemaani persuihin keskittymistä, sen sijaan, että vasemmisto pyrkisi katkaisemaan oman kannatuksensa syöksykierrettä.
Eli sinulle "persut" edustavat jotenkin vasemmiston vastakohtaa vaikka todellisuudessa ne on juuri se puolue, joka on syönyt demarien ääniä ja talousopeiltaan erittäin vasemmistolaista politiikkaa eli kilpaileva "kommarisakki" demareille ja vasemmistoliitolle.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Et tiedä mikä asian laita on, mutta pokka riittää kuitenkin väittämään vastaan? No, tarkasta ja katsotaan sitten, kuka on väärässä tai valehtelee.



Kyllähän se sieppaa kommaria, kun saa huomata muuttaneensa persughettoon. Jaxuhalit.



Kerrohan mitkä juttuni eivät pitäneet paikkaansa, ettei jää sellaista kuvaa, että olisin vajonnut tasollesi.
Mä tiedän, että malminkartano ei ole Helsingin mittapuulla erityisen vahvasti mamutettu alue. Mä en muista ulkoa kaikkien äänestysalueiden vaalituloksia, joten ne mä tarkistan, kun pääsen kotiin.

Joko sä unohdit ne sun vasemmistoväkivältafantasiat, joista harrastat sarjavalehtelua.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Eli sinulle "persut" edustavat jotenkin vasemmiston vastakohtaa vaikka todellisuudessa ne on juuri se puolue, joka on syönyt demarien ääniä ja talousopeiltaan erittäin vasemmistolaista politiikkaa eli kilpaileva "kommarisakki" demareille ja vasemmistoliitolle.

Ei missään nimessä vastakohtaa, vaan niin kammottavaa vastustajaa ja suurta inhokkia, että punakoneen oma peli sekoaa täysin.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei missään nimessä vastakohtaa, vaan niin kammottavaa vastustajaa ja suurta inhokkia, että punakoneen oma peli sekoaa täysin.
Aikamoista liioittelua, vasemmistoliiton kannatus kevään vaaleissa laski suunnilleen saman verran kuin perussuomalaistenkin. Demarit on sotkeneet asiansa ihan itse ilman mitään vetoapua perussuomalaisista.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Mä tiedän, että malminkartano ei ole Helsingin mittapuulla erityisen vahvasti mamutettu alue.

No, odotellaan. Ehkä tilastokeskus onkin väärässä ja sinä oikeassa.

Mä en muista ulkoa kaikkien äänestysalueiden vaalituloksia, joten ne mä tarkistan, kun pääsen kotiin.

En minäkään. Siksi nojaankin edellä mainitsemaani lähteeseen.

Joko sä unohdit ne sun vasemmistoväkivältafantasiat, joista harrastat sarjavalehtelua.

Tähän voisin vastata, jos kertoisit tarkemmin, mitä olen sarjavalehdellut.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä tiedän, että malminkartano ei ole Helsingin mittapuulla erityisen vahvasti mamutettu alue...

Eivät faktat muutu mihinkään, vaikka kuinka jankuttaisit. Pesut ovat suurin puolue kahdella erittäin vahvasti mamutetulla alueella, Jakomäessä ja Malminkartanossa, nauttien korkeaa kannatusta kaikkialla, missä vieraskielisten osuus asukkaista on suuri.


Tästä Malminkartanosta ja mamuista. En tiedä, millä mittarilla mittaatte mamujen määrää, mutta veikkaisin, että Geezer käyttää ainakin tätä Hesarin "palvelua". Sivu kertoo siis vieraskielisten osuuden eri alueilla (pk-seutu). Muutama luku poimittuna sieltä:


Kontula 25%
Malminkartano 20%
Malmin peruspiiri 12%
Vuosaaren peruspiiri 19%
Veräjälaakso 17%
Vallila 8%
Taka-Töölö 7%
Jakomäen peruspiiri 26%
Itäkeskus 27%
Helsinki 13%
Haagan peruspiiri 11%
Kamppi 10%

Kyllähän tuo Malminkartano ainakin tuon hesarin sivun mukaan näyttäisi olevan melko vieraskielinen alue. Tosin en itsekään aluetta olisi mieltänyt ihan samaan kastiin esim. Vuosaaren kanssa. Alppiloita ja Arabianrantoja alle 10% en viitsinyt edes listata. Huhu kertoo, että joku käyttäisi tuota sivustoa myös muutto-oppaana?
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Aikamoista liioittelua, vasemmistoliiton kannatus kevään vaaleissa laski suunnilleen saman verran kuin perussuomalaistenkin.

Minä puhun hieman pidemmästä aikajänteestä. Ehkä tulkitsen Vasemmistoliiton vaalimenestystä väärin..

Eduskuntavaalit
Vuosi Edustajat Äänet
1991 19 274 639 10,08 %
1995 22 310 340 11,16 %
1999 20 291 675 10,88 %
2003 19 277 152 9,93 %
2007 17 244 296 8,82 %
2011 14 239 039 8,13 %
2015 12 211 615 7,13 %
Kunnallisvaalit
Vuosi Valtuutetut Äänet
1992 1 319 310 757 11,67 %
1996 1 128 246 597 10,37 %
2000 1 027 219 671 9,88 %
2004 987 228 358 9,56 %
2008 833 223 673 8,77 %
2012 640 199 615 8,01 %


Demarit on sotkeneet asiansa ihan itse ilman mitään vetoapua perussuomalaisista.

Jos tarkoitat sotkemisella keskittymistä niiden asioiden ajamiseen, mitä persut vastustavat ja päin vastoin, niin voin todeta meidän olevan asiasta täysin samaa mieltä.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No, odotellaan. Ehkä tilastokeskus onkin väärässä ja sinä oikeassa.



En minäkään. Siksi nojaankin edellä mainitsemaani lähteeseen.



Tähän voisin vastata, jos kertoisit tarkemmin, mitä olen sarjavalehdellut.
No tässä sulle linkki hesarin sivuille: http://www.hs.fi/kaupunki/a1414298338550
Siinä kerrotaan, että pääkaupunkiseudulla on kolmisenkymmentä aluetta, jossa ulkomaalaisia on yli 20%. Kartasta voi helposti laskea, että Helsingissä on kahdeksan aluetta, jossa ulkomaalaisia on yli 25%. Malminkartanossa on tasan 20%, millä ei pääse edes top kymppiin helsingissä.

Sä olet useaan kertaan esittänyt virheelisen väittämän li Anderssonin väkivältaväitteistä. Voit saivarrella siitä, että valehtelitko vai et, mutta joka tapauksessa useaan kertaan toistamasi väite ei ole totta, eli olet osottautunut epäluotettavaksi keskustelijaksi, joka joko valehtelee tai ei tarkista väitteitänsä.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tästä Malminkartanosta ja mamuista. En tiedä, millä mittarilla mittaatte mamujen määrää, mutta veikkaisin, että Geezer käyttää ainakin tätä Hesarin "palvelua". Sivu kertoo siis vieraskielisten osuuden eri alueilla (pk-seutu). Muutama luku poimittuna sieltä:


Kontula 25%
Malminkartano 20%
Malmin peruspiiri 12%
Vuosaaren peruspiiri 19%
Veräjälaakso 17%
Vallila 8%
Taka-Töölö 7%
Jakomäen peruspiiri 26%
Itäkeskus 27%
Helsinki 13%
Haagan peruspiiri 11%
Kamppi 10%

Kyllähän tuo Malminkartano ainakin tuon hesarin sivun mukaan näyttäisi olevan melko vieraskielinen alue. Tosin en itsekään aluetta olisi mieltänyt ihan samaan kastiin esim. Vuosaaren kanssa. Alppiloita ja Arabianrantoja alle 10% en viitsinyt edes listata. Huhu kertoo, että joku käyttäisi tuota sivustoa myös muutto-oppaana?
Ettet nyt olisi sortunut vähän valikoivaan otokseen. Mä en tiedä mitä kaikkea kuuluu Vuosaaren peruspiiriin, mutta jos sieltä ottaisi vaikka meri-rastilan, niin olisit saanut listaan luvun 31%.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Tästä Malminkartanosta ja mamuista. En tiedä, millä mittarilla mittaatte mamujen määrää, mutta veikkaisin, että Geezer käyttää ainakin tätä Hesarin "palvelua". Sivu kertoo siis vieraskielisten osuuden eri alueilla (pk-seutu).

Äh, ilonpilaaja! Minä kun niin panttasin tätä ja odottelin itsensä nurkaan maalanneen kommarin kiemurtelua ja selittelyä. No, palautettakoon nyt samalla mieleen, että Tilastokeskus ja minä puhumme samaa palturia persujen menestyksestä Malminkartanossa.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ettet nyt olisi sortunut vähän valikoivaan otokseen.

Tätä minä pelkäsinkin. Sen takia mainitsinkin, että jätin listaamatta Alppilat ja Arabianrannat, jottei se valikoivalta tuntuisi. Olisihan se epäreilua verrata Malminkartanoa vaikkapa juuri Alppilaan, sen sijaan vertaaminen Meri-Rastilaan on paljon oikeamielisempää. Olin myös reilu (ja ilonpilaaja), kun laitoin linkin kaikkien nähtäville, että voi käydä itse katsomassa. Listastani löytyi myös esim. Itäkeskus korkeine prosentteineen, reilua eikö? Joten ei, en sortunut valikoivaan otokseen.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
No tässä sulle linkki hesarin sivuille: http://www.hs.fi/kaupunki/a1414298338550
Siinä kerrotaan, että pääkaupunkiseudulla on kolmisenkymmentä aluetta, jossa ulkomaalaisia on yli 20%. Kartasta voi helposti laskea, että Helsingissä on kahdeksan aluetta, jossa ulkomaalaisia on yli 25%. Malminkartanossa on tasan 20%, millä ei pääse edes top kymppiin helsingissä.

Huumoriheppu hamaan loppuun asti. Malminkartano on juuri näiden lukujen perusteella vahvasti mamutettu kaupunginosa, Se, että Helsingissä on muutama hieman multikultimpi kaupunginosa ei muuta tosiasiaa mihinkään.

Sä olet useaan kertaan esittänyt virheelisen väittämän li Anderssonin väkivältaväitteistä.

Minkä väittämän? Video, joka oli nimetty "Vasemmistolainen väkivalta on vaan parempaa" sisältää Li Anderssonin puolustelevan kommentin "vasemmistolainen väkivalta on erityyppistä". Kirjoitin aiemmin muistinvaraisesti sen olevan "erilaista", mitä edes sinä et varmaan voi tulkita valehteluksi, koska asiasisältö on täsmäleeen sama.

Voit saivarrella siitä, että valehtelitko vai et, mutta joka tapauksessa useaan kertaan toistamasi väite ei ole totta, eli olet osottautunut epäluotettavaksi keskustelijaksi, joka joko valehtelee tai ei tarkista väitteitänsä.

Enpä olisi osannut kuvata sinua tämän paremmin. Boldasin olennaisen.

Muistankohan oikein, ettei ole kuin hetki siitä kun horisit jotain Ad hominemista? Oliko peräti tämä sama ketju?
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tätä minä pelkäsinkin. Sen takia mainitsinkin, että jätin listaamatta Alppilat ja Arabianrannat, jottei se valikoivalta tuntuisi. Olisihan se epäreilua verrata Malminkartanoa vaikkapa juuri Alppilaan, sen sijaan vertaaminen Meri-Rastilaan on paljon oikeamielisempää. Olin myös reilu (ja ilonpilaaja), kun laitoin linkin kaikkien nähtäville, että voi käydä itse katsomassa. Listastani löytyi myös esim. Itäkeskus korkeine prosentteineen, reilua eikö? Joten ei, en sortunut valikoivaan otokseen.
Geezer väitti, että malminkartano on erittäin mamutettu alue. Se ei kuitenkaan ole helsingissä edes top kympissä ja pääkaupunkiseudulla niukinnaukin top kolmessakympissä. Jos tuolla pääsee erittäin mamutetuksi alueeksi, niin samalla logiikalla Unkari on erittäin merkittävä tekijä jääkiekossa.

Se on kokonaan toinen juttu onko 20% paljon vai vähän. Mun väitteni oli, että malminkartano ei Helsingin mittakaavassa ole erittäin mamutettu alue. Ja tämän tuossa hetki sitten myös todistin. Avainsana on mittakaava. Noita alueita on tuossa mitä lie viitisenkymmentä, jos sitäkään. Jos ei tuossa joukossa pääse top kymppiin, se ei ole erittäin paljon.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
No tässä sulle linkki hesarin sivuille: http://www.hs.fi/kaupunki/a1414298338550
Siinä kerrotaan, että pääkaupunkiseudulla on kolmisenkymmentä aluetta, jossa ulkomaalaisia on yli 20%. Kartasta voi helposti laskea, että Helsingissä on kahdeksan aluetta, jossa ulkomaalaisia on yli 25%. Malminkartanossa on tasan 20%, millä ei pääse edes top kymppiin helsingissä.

Loistava kartta, joka todistaa toisen esittämäni väitteen, eli Vihreiden korkean kannatuksen monokulttuurisissa ja vähän mamutetuissa kaupunginosissa. Kun vielä lähdetään sinun kelkkaasi ja laajennetaan tämä fakta koskemaan koko vihervasemmistoa ja mainitsemaasi Kalliota, niin aihe käy epäilemättä sinulle vielä hankalammaksi. Vasemmistoliiton, Vihreiden ja SDP:n yhteenlaskettu kannatus huitelee Kallion seudulla jopa yli 60%:ssa ja vastaavasti Kallion peruspiirin asukkaista vain 8% on vieraskielisiä, suurimpana ryhmänä venäjänkieliset.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Geezer väitti, että malminkartano on erittäin mamutettu alue. Se ei kuitenkaan ole helsingissä edes top kympissä ja pääkaupunkiseudulla niukinnaukin top kolmessakympissä. Jos tuolla pääsee erittäin mamutetuksi alueeksi, niin samalla logiikalla Unkari on erittäin merkittävä tekijä jääkiekossa.

Se on kokonaan toinen juttu onko 20% paljon vai vähän. Mun väitteni oli, että malminkartano ei Helsingin mittakaavassa ole erittäin mamutettu alue. Ja tämän tuossa hetki sitten myös todistin. Avainsana on mittakaava. Noita alueita on tuossa mitä lie viitisenkymmentä, jos sitäkään. Jos ei tuossa joukossa pääse top kymppiin, se ei ole erittäin paljon.
Vittu mitä paskaa. 20% on erittäin mamu-painotteinen alue aivan niin väite kuului. Kuuluu heittämällä Suomen mamu-painotteisempaan 1%:iin ja erot muiden erittäin mamu-painotteisten alueiden ovat pieniä. Säälittävää selittelyä kun voisit vain myöntää olevasi väärässä.

Italia on hyvä jalkapallossa, vaikka onkin FIFA:n listalla vasta kymmenes, koska erot ovat pienet. Unkari ei ole Jääkiekossa, koska erot ovat suuret.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Geezer väitti, että malminkartano on erittäin mamutettu alue. Se ei kuitenkaan ole helsingissä edes top kympissä ja pääkaupunkiseudulla niukinnaukin top kolmessakympissä. Jos tuolla pääsee erittäin mamutetuksi alueeksi, niin samalla logiikalla Unkari on erittäin merkittävä tekijä jääkiekossa.

Pelkkää selittelyä. No, koskapa kommari olisi kyennyt myöntämään olevansa väärässä. Mieluummin sitä tietysti siirtelee maalitolppia.

Se on kokonaan toinen juttu onko 20% paljon vai vähän. Mun väitteni oli, että malminkartano ei Helsingin mittakaavassa ole erittäin mamutettu alue. Ja tämän tuossa hetki sitten myös todistin. Avainsana on mittakaava. Noita alueita on tuossa mitä lie viitisenkymmentä, jos sitäkään. Jos ei tuossa joukossa pääse top kymppiin, se ei ole erittäin paljon.

Aivan. Kummeleiden Sakua ja Speedyä siteeraten "onks tonni paljon vai vähän".
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minkä väittämän? Video, joka oli nimetty "Vasemmistolainen väkivalta on vaan parempaa" sisältää Li Anderssonin puolustelevan kommentin "vasemmistolainen väkivalta on erityyppistä". Kirjoitin aiemmin muistinvaraisesti sen olevan "erilaista", mitä edes sinä et varmaan voi tulkita valehteluksi, koska asiasisältö on täsmäleeen sama.
Sulla on kovin huono muisti. Mutta ei hätää. Palstalla on hakutoiminto. Kun hakuun kirjoittaa vaikkapa "vasemmistolainen väkivalta", niin kappas vaan, sieltä löytyy sinun nimimerkilläsi kirjoitettuna valheellinen väittämä useampaan kertaan. Mä voin linkata niihin, kun pääsen kotiin, jos tarvitsee.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vittu mitä paskaa. 20% on erittäin mamu-painotteinen alue aivan niin väite kuului. Kuuluu heittämällä Suomen mamu-painotteisempaan 1%:iin ja erot muiden erittäin mamu-painotteisten alueiden ovat pieniä. Säälittävää selittelyä kun voisit vain myöntää olevasi väärässä.

Italia on hyvä jalkapallossa, vaikka onkin FIFA:n listalla vasta kymmenes, koska erot ovat pienet. Unkari ei ole Jääkiekossa, koska erot ovat suuret.
Helsingin mittapuulla, hyvä dana77, Helsingin mittapuulla.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pelkkää selittelyä. No, koskapa kommari olisi kyennyt myöntämään olevansa väärässä. Mieluummin sitä tietysti siirtelee maalitolppia.



Aivan. Kummeleiden Sakua ja Speedyä siteeraten "onks tonni paljon vai vähän".
En mä odotakaan sun myöntävän väärässäoloas, olen lukenut sun kiemurtelujas aiemminkin. Mutta ystävällisenä vinkkinä, kun löydät itsesi syvän kuopan pohjalta, kannattaa lopettaa kaivaminen.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Sulla on kovin huono muisti. Mutta ei hätää. Palstalla on hakutoiminto. Kun hakuun kirjoittaa vaikkapa "vasemmistolainen väkivalta", niin kappas vaan, sieltä löytyy sinun nimimerkilläsi kirjoitettuna valheellinen väittämä useampaan kertaan. Mä voin linkata niihin, kun pääsen kotiin, jos tarvitsee.

Linkkaa ihmeessä ja saamme huomata, että kyse on ollut aina tuosta samaisesta videosta ja sille YouTube:ssa annetusta nimestä. Joten kerrohan nyt sitten omin sanoin, mikä väittämä on virheellinen.
 
Ajattelin ensin osallistua tähän mamutettu alue normaalilla elämänrytmillä -visaan Hervannalla (12 %), mutta jätin sitten väliin simuloituani keskustelua mielessäni päätyen juurikin samaan lopputulokseen kuin täällä nyt on päädytty.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös