Perussuomalaiset

  • 5 570 507
  • 44 578

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
"Aion jatkossakin olla mukana Suomen Sisun ja Sarastuksen kanssa järjestämässä kansallismielisille yhteistä puuhaa, sillä mikään muukaan taho (SVL:ää lukuun ottamatta) ei sitä järjestä. Laajempi yhteiskunnallinen suunnanmuutos ei lähde käyntiin pelkästään ympäripyöreitä puheita eduskunnassa puhumalla. "
Persujen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Sampo Terhoa haastateltiin tänään Radion ykkösaamussa. Hän kertoi puhuneensa vakavasti Immosen kanssa. Eipä tuolla puheella ole ollut pahemmin vaikutusta Immoseen.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä en kaivannut linkkiä dankoivusalojen natsirekisteriin, käsienheiluttelua vaan vastausta yksinkertaiseen kysymykseen:

Montako natsia tuossa yhteiskuvassa on?
Sen hörhöporukan omilla sivuilla kerrotaan tuosta tapahtumasta. Linkki natsihörhöjen sivuille: Eugen Schauman – uhrautui isänmaan puolesta | Kansallinen Vastarinta

Lainaus tuolta:
"Nämä ajatukset mielessämme olemme järjestäneet vuosittain muistohetken miehen haudalla. Näin tehtiin myös tänä vuonna pääkaupunkiseudun ryhmän parissa. Ryhmäjohtaja Otto Rutanen piti paikalla lyhyen puheen, jonka jälkeen pidimme minuutin hiljaisen hetken ja sytytimme kynttilät.

Positiivisena lisänä päivään paikalle tuli myös toinen kansallismielisistä henkilöistä koostunut ryhmä, joka laski seppeleen haudalle. Jäimme kuuntelemaan heidän puheensa, jonka piti Timo Hännikäinen. Tämän jälkeen otimme vielä koko porukan voimin yhteiskuvan ja toivotimme toisillemme hyvät päivänjatkot."


Eli niitä natseja siellä oli erittäin suurella todennäköisyydellä enemmänkin, kuin nuo aiemmassa viestissä listatut, sehän oli natsien järjestämä koko tilaisuus. En lähde arvailemaan kappalemääriä. Saatte taas ihan itse pohdiskella, kannattaako hallituspuolueen kansanedustajana osallistua uusnatsien järjestämiin tilaisuuksiin.
 

Migron

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Natseilun lisäksi Hännikäinen on erikoistunut hevosten peeniksiin.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei niin mitenkään.
Mutta jotenkin Soini on antanut keskikaljabaarien rokuporukoille ymmärtää, että persuja äänestämällä heidän asemansa kohentuisi. Ei muutenkaan voi ymmärtää, että persukannastus oli suurinta esimerkiksi Helsingin itäisissä kaupunginosissa.
Keskikaljabaarien rokuporukoissa nukkuva puolue taitaa olla kuitenkin se suosituin. Itäisessä Helsingissä asuu kyllä paljon työläisiäkin, vai mistä ne täydet keskustaan menevät aamumetrot täyttyvät ja itäväylän ruuhkat syntyvät? Tänne on paljon linkitetty tutkimuksia eri puolueiden äänestäjistä, ja tuloja mitattessa persut eivät mitenkään erottuneet minnekään suuntaan. Muistaakseni persujen äänestäjistä alle 10 000 euroa tienaavia oli 8 %, mikä oli samaa luokkaa kaikilla puolueilla (paitsi Kokoomuksella luku oli 2 - 3 prosenttia).
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Ei muutenkaan voi ymmärtää, että persukannastus oli suurinta esimerkiksi Helsingin itäisissä kaupunginosissa.

Pikaisella vilkaisulla näyttäisi olevan niin, että alueet, joilla persut ovat suurin puolue, on erittäin paljon maahanmuuttajia. Vastaavasti niissä osissa Helsinkiä, joissa Vihreät keräsivät eniten ääniä, on vähän tai erittäin vähän monitulttuurista rikkautta.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pikaisella vilkaisulla näyttäisi olevan niin, että alueet, joilla persut ovat suurin puolue, on erittäin paljon maahanmuuttajia. Vastaavasti niissä osissa Helsinkiä, joissa Vihreät keräsivät eniten ääniä, on vähän tai erittäin vähän monitulttuurista rikkautta.
Jostain syystä vihreiden kannatus on kuitenkin suurinta kaupungeissa, joissa myös on eniten mamuja ja pienintä maaseudulla, missä on vähiten mamuja.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Jostain syystä vihreiden kannatus on kuitenkin suurinta kaupungeissa, joissa myös on eniten mamuja ja pienintä maaseudulla, missä on vähiten mamuja.
Maaseudun arvot ovat kaukana vihreiden arvoista, sillä ei pahemmin ole tekemistä mamujen kanssa. Vihreiden politiikka on muutenkin hyvin kaupunkilaista, en ihmettele, ettei maaseutua(jossa itsekin asun) pahemmin nappaa Vihreät.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Jostain syystä vihreiden kannatus on kuitenkin suurinta kaupungeissa, joissa myös on eniten mamuja ja pienintä maaseudulla, missä on vähiten mamuja.

Täysin totta, mutta ainakaan Helsingin nimby- vihreät eivät suosi monikulttuurisesti rikkaimpia kaupunginosia. Mikä sitten mahtaa olla syy. Voisi kuvittella, että punavihreät monikulttuurisuuden ihanuuden julistajat nimenomaan hakeutuisivat seuduille, joissa kansaivälisyys jo kukoistaa. Asunnotkin ovat noilla seuduin edullisempia. Kaiken kaikkiaan outo yhtälö, jonka voinee selittää vain joku palstan viherkommariosaston aktiiveista. Mahtaakohan kukaan palstan mokuttajista asua multikultisosiaalilehdossa?
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täysin totta, mutta ainakaan Helsingin nimby- vihreät eivät suosi monikulttuurisesti rikkaimpia kaupunginosia. Mikä sitten mahtaa olla syy. Voisi kuvittella, että punavihreät monikulttuurisuuden ihanuuden julistajat nimenomaan hakeutuisivat seuduille, joissa kansaivälisyys jo kukoistaa. Asunnotkin ovat noilla seuduin edullisempia. Kaiken kaikkiaan outo yhtälö, jonka voinee selittää vain joku palstan viherkommariosaston aktiiveista. Mahtaakohan kukaan palstan mokuttajista asua multikultisosiaalilehdossa?
Mä en tiedä sun termien määritelmiä, mutta asun itse Itä-Helsingissä. Rappukäytävästä löytyy jo vähintään kymmenen eri kansallisuutta ja esim kakaroitten koulussa oli arviolta 40% mamuja.Täällä olen asunut koko ikäni ja hyvin viihdyn edelleen. Ei oo mamut ryöstäneet eikä raiskanneet. Kakaroidrn koulu sujui oikein mallikkaasti ja mamut ei aiheuttaneet ongelmia koulussa. Kävin itse asiassa saman peruskoulun aikanaan ja omana kouluaikana sama koulu oli paljon rauhattomampi ja väkivaltaisempi. 25 vuotta sitten meidän koulussa joku piestiin vähintään viikottain. Kakaroiden aikana tuollaiset tapaukset oli todella harvinaisia. Ja juu, äänestän vihreitä.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Täysin totta, mutta ainakaan Helsingin nimby- vihreät eivät suosi monikulttuurisesti rikkaimpia kaupunginosia. Mikä sitten mahtaa olla syy. Voisi kuvittella, että punavihreät monikulttuurisuuden ihanuuden julistajat nimenomaan hakeutuisivat seuduille, joissa kansaivälisyys jo kukoistaa. Asunnotkin ovat noilla seuduin edullisempia. Kaiken kaikkiaan outo yhtälö, jonka voinee selittää vain joku palstan viherkommariosaston aktiiveista. Mahtaakohan kukaan palstan mokuttajista asua multikultisosiaalilehdossa?
Oletatkot, että ihmiset valitsevat asuinpaikkansa vain yhden kriteerin perusteella?
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Oletatkot, että ihmiset valitsevat asuinpaikkansa vain yhden kriteerin perusteella?

En todellakaan, mutta kuvittelisin, että multkultin keskelle muuttaminen kiinnostaisi jotakuta se ihanuutta ja rikkautta julistavaa. Tunteeko joku multikulitin loistavuuden lippua heiluttava yhtään henkilöä, jota houkuttaisi edes vähän muutto, vaikka Jakomäkeen, Malminkartanoon tai mihinkään itäiseen lahiöön, päästäkseen osalliseksi kansainvälisestä ja moniarvoisesta elämän menosta?

Jos muuten ollaan aivan tarkkoja, niin mainitsin toisenkin syyn, eli edullisemmat asunnot. No, ehkä on kuitenkin niin, että viherkommarit maksavat mielummin asumisestaan pikkuisen enemmän, jotta voivat asua samanmielisten keskuudessa, kiskoa kaljaa hippikavereiden kanssa Kallion kuppiloissa ja ehkä lähteä kerran vuoteen, tai kymmeneen, slummisafarille eksottiseen itään.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Mä en tiedä sun termien määritelmiä, mutta asun itse Itä-Helsingissä.

Mitkä termien määritelmät jäivät hämärän peittoon?


Rappukäytävästä löytyy jo vähintään kymmenen eri kansallisuutta ja esim kakaroitten koulussa oli arviolta 40% mamuja.Täällä olen asunut koko ikäni ja hyvin viihdyn edelleen. Ei oo mamut ryöstäneet eikä raiskanneet. Kakaroidrn koulu sujui oikein mallikkaasti ja mamut ei aiheuttaneet ongelmia koulussa. Kävin itse asiassa saman peruskoulun aikanaan ja omana kouluaikana sama koulu oli paljon rauhattomampi ja väkivaltaisempi. 25 vuotta sitten meidän koulussa joku piestiin vähintään viikottain. Kakaroiden aikana tuollaiset tapaukset oli todella harvinaisia. Ja juu, äänestän vihreitä.

Se, että juuttuu slummiutuneeseen kotilähiöön on eri juttu, kuin hakeutua ihanan multikultin keskelle. Mistä muuten johtuu, että mainitsemassasi koulussa on 40% mamuja?
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En todellakaan, mutta kuvittelisin, että multkultin keskelle muuttaminen kiinnostaisi jotakuta se ihanuutta ja rikkautta julistavaa. Tunteeko joku multikulitin loistavuuden lippua heiluttava yhtään henkilöä, jota houkuttaisi edes vähän muutto, vaikka Jakomäkeen, Malminkartanoon tai mihinkään itäiseen lahiöön, päästäkseen osalliseksi kansainvälisestä ja moniarvoisesta elämän menosta?

Jos muuten ollaan aivan tarkkoja, niin mainitsin toisenkin syyn, eli edullisemmat asunnot. No, ehkä on kuitenkin niin, että viherkommarit maksavat mielummin asumisestaan pikkuisen enemmän, jotta voivat asua samanmielisten keskuudessa, kiskoa kaljaa hippikavereiden kanssa Kallion kuppiloissa ja ehkä lähteä kerran vuoteen, tai kymmeneen, slummisafarille eksottiseen itään.
Joo en kyllä tunnista oikein mainitsemaasi ihmistyyppiä. Nämä puheet Itä-Helsingistä jonain slummina ovat yleensä peräisin ihmisiltä, jotka eivät idässä ole asuneet. Samalla lailla mustia miehiä pelkäävät yleensä eniten ne, jotka elävät jossain Nurmijärvellä ja ovat lukeneet lehdestä, että kylänraitilla on nähty ensimmäinen afrikkalainen kymmeneen vuoteen.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Joo en kyllä tunnista oikein mainitsemaasi ihmistyyppiä.

Eli, et tunne yhtään henkilöä, jolle monikulttuurisuus on rikkaus ja jolle maahanmuutto on siksi positiivinen asia?

Nämä puheet Itä-Helsingistä jonain slummina ovat yleensä peräisin ihmisiltä, jotka eivät idässä ole asuneet.

Ja tämä väittämä perustuu - mihin? Mutuun? Vähintään yhtä totta on se, että maakuntien innokkaiden mokuttajien keskuudessa on henkilöitä, jotka eivät ole nähnet ainuttakkaan mamua tai mustaa miestä ja kontaktit ulkomaalaisiin rajoittuvat siihen, että naapurin Jaska meinasi kerran käydä hakemassa itselleen vuoden viinat etelänaapurista.

Samalla lailla mustia miehiä pelkäävät yleensä eniten ne, jotka elävät jossain Nurmijärvellä ja ovat lukeneet lehdestä, että kylänraitilla on nähty ensimmäinen afrikkalainen kymmeneen vuoteen.

Nurmijärvestä en tiedä, mutta itse olen asustellut Kauniaista lukuun ottamatta kaikissa seutulippualueen kaupungeissa ja pääsääntöisesti lähiöissä. Se, että joku pelkäisi mustaa miestä on yksi tapa leimata realismi rasismiksi.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitkä termien määritelmät jäivät hämärän peittoon?




Se, että juuttuu slummiutuneeseen kotilähiöön on eri juttu, kuin hakeutua ihanan multikultin keskelle. Mistä muuten johtuu, että mainitsemassasi koulussa on 40% mamuja?
Kirjoittelen kännykästä, joten viestien editointi on hankalaa. Pahoittelut siitä. Ne termeillä viittasin mokuttajiin, multikultilehtoihin yms. 40% mamuja (sisältää mamutaustaiset) on varmaan siksi, että täällä asuvista lapsiperheistä iso osa on mamuja. Ja mä asuin kyllä ikävuodet 16-19 lähempänä keskustaa, mutta muutin sitten takaisin, kun muutettiin muijan kanssa yhteen. Mutta tätäkään ei varmaan lasketa, kun en silmittömästi vihaa mamuja.

kalliokin on nykyään jo ihan out. Kontula on uusi kallio.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Eli, et tunne yhtään henkilöä, jolle monikulttuurisuus on rikkaus ja jolle maahanmuutto on siksi positiivinen asia?
Kysymys ei ollut minulle, mutta totean täältä takavasemmalta, että minun tuttavapiirini koostuu pääosin mädättäjistä, eli kokoomuksen, vihreiden ja vasemmistopuolueiden kannattajista, mutten osaa nimetä ketään jolle maahanmuutto olisi positiivinen asia siksi, että monikulttuurisuus on rikkaus. Toki joku voi näin minun tietämättäni ajatella, ja epäilen, että varsinkin osa tutuista maahanmuuttajista (tänne tai täältä pois) varmastikin näin ajattelee.

Mutta siis, arvelisin että niukka enemmistö suhtautuu Suomeen kohdistuvaan maahanmuuttoon joko negatiivisesti tai täysin hällä väliä, sitten niukka vähemmistö positiivisesti taloudellisista ja humanitäärisistä syistä. Kovin harva kuitenkaan tykkää politiikasta, varsinkaan näistä sen mitättömistä sektoreista, edes keskustella, joten aika mutulla mennään.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli, et tunne yhtään henkilöä, jolle monikulttuurisuus on rikkaus ja jolle maahanmuutto on siksi positiivinen asia?
Multa ei kysytty, mutta ei se e,nenkään olen mua estänyt. Mä en ole koskaan kuullut livenä kenenkään käyttäneen tuollaisia monikulttuurisuus on rikkaus tyyppisiä puheita, paitsi ironisesti. Kuitenkin suurin osa mun kavereista suhtautuu mamuihin ihan neutraalisti. On siellä toki jokunen nuivakin joukossa. On myös mamun kanssa yhdessä elelijöitäkin ja kuuluvat tuohon neutraaliin porukkaan.

Se miten monikulttuurisuuden positiiviset puolet näkyy on vaikkapa helsingin ravintolatarjonta tai jalkapallon a-maajoukkue. Musta on ihan hienoa käydä kaikenlaisissa ravintoloissa syömässä, mutta sen voi kyllä tehdä ilman multikultimokuttaja kommentteja.

piti vielä sanoa, että monikulttuurisuus ei todellakaan kuulu meidän keskusteluihin. Me ollaan totuttu eri näköisiin ihmisiin jo kauan sitten. Aiheesa ei ole oikein mitään keskusteltavaa. Jos joku vaimon sukulainen kedkisuomesta kyläilee, niin kyllähän yleensä jossain vaiheessa toteaa, että onpas paljon ulkomaalaisia, mutta itse siihen ei osaa kiinnittää huomiota.

täällä ei muuten mamuja juurikaan ollut, kun olin nuori. Koulussa taisi olla yksi neekeri. Eipä niitä mamuja kovin paljon omassa kaveripiirissa olekaan. Muutamaan olen tutustunut. Kakaroilla on mamukavereita enemmän. Samanlaia kakaroita näytäisivät olevan, kuin kantasuomalaisetkin kaverinsa. Pihalla palloa potkivat naapuruston kakaratkin näyttävät potkivan palloa ihan yhtä hyvässä tai pahassa sovussa, kuin me aikanaan. Talvella pelaavat lätkää, ihan ihonväristä riippumatta. Mukavahan noitten peliä on parvekkeelta kattella. En sitten tiedä onko tämä sitä mokutusta tai multikultia, mutta tätähän ei muutenkaan lasketa, kun se ei sovi agendaan.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos katsotaan asukkaiden äänestyskäyttäytymistä, niin Kontula on Kalliion verrattuna todellinen persuhörhölandia.
Molemmissa kaupunginosissa tapahtuu koko ajan hidas ja vääjämätön muutos. Kallio on jo aivan liian kallis paikka sille vanhalle kallion porukalle. Eihän se yhdessä yössä se muutos tapahdu.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Täysin totta, mutta ainakaan Helsingin nimby- vihreät eivät suosi monikulttuurisesti rikkaimpia kaupunginosia. Mikä sitten mahtaa olla syy. Voisi kuvittella, että punavihreät monikulttuurisuuden ihanuuden julistajat nimenomaan hakeutuisivat seuduille, joissa kansaivälisyys jo kukoistaa. Asunnotkin ovat noilla seuduin edullisempia. Kaiken kaikkiaan outo yhtälö, jonka voinee selittää vain joku palstan viherkommariosaston aktiiveista. Mahtaakohan kukaan palstan mokuttajista asua multikultisosiaalilehdossa?

Johtuisikohan siitä, että Helsingissä maahanmuuttajat asuvat pääasiassa kaukana kaupungin keskustassa, ja vihreitä äänestävät taas lähempänä. Ei minua ainakaan haittaisi, jos naapureinani olisi pelkkiä ulkomaalaisia, mutta en minä pelkästään tämän takia kuitenkaan muuttaisi laitakaupungille. Kysymys siis tuskin on alueiden karttamisesta, vaan enemmänkin siitä, ettei maahanmuuttajia "asuteta" sinne, missä vihreät ovat.

Tämä siis vain mutua, koska en muuhun en pysty.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Kysymys ei ollut minulle, mutta totean täältä takavasemmalta, että minun tuttavapiirini koostuu pääosin mädättäjistä, eli kokoomuksen, vihreiden ja vasemmistopuolueiden kannattajista, mutten osaa nimetä ketään jolle maahanmuutto olisi positiivinen asia siksi, että monikulttuurisuus on rikkaus. Toki joku voi näin minun tietämättäni ajatella, ja epäilen, että varsinkin osa tutuista maahanmuuttajista (tänne tai täältä pois) varmastikin näin ajattelee.

Melko erikoisesti nimittelet lähipiiriäsi. No, toisaalta kutsun minäkin itseäni ja aina äänestämäni puolueen kannattajia lahtareiksi. Olen ilmeisesti vain ymmärtänyt väärin, että maahanmuuton positiivisena puolena nähtäisiin monikulttuurisemmaksi muuttuva Suomi. Olemme ilmeisesti kuitenkin sitä mieltä, että monikulttuurisuus on osalle suomalaisia rikkaus ja jopa tavoiteltava asia. Tämän pohjalta minua ihmetettää, etteivät monikulttuurisimmat kaupungionosat näytä houkuttelevan mainitun rikkauden nimeen vannovia, vaan vahvasti vieraskielisten asuttamilla seuduilla asusteleekin huomattavassa määrin enemmän persuja kuin vihreitä ja vihreiden kannatus on erityisen korkea niissä vaalipiireissä, joissa multikultista ei ole tietoakaan.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Molemmissa kaupunginosissa tapahtuu koko ajan hidas ja vääjämätön muutos. Kallio on jo aivan liian kallis paikka sille vanhalle kallion porukalle. Eihän se yhdessä yössä se muutos tapahdu.

Kauas on pitkä matka. Kalliossa Vihreiden kannatus on luokkaa kaksi ja puoli kertaa korkeampi kuin Persujen. Kontulassa näiden puolueiden ääniosuuksien suhde on kokolailla päinvastainen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös