Kuitenkin rinnastat erinomaisen tutkivan journalistin kaikki tuotokset nettisivuun joka on olevinaan uutispalvelu mutta joka on kuuluisa lähinnä virheellisistä jutuistaan. Tyhjä heitto, mutta ei tästä sen enempää, mielipiteesi kuultu ja ymmärretty.
Heh, pakko vielä palata tähän Timoseen, kun sitä niin hehkutat. Täytyy nyt muistaa, että Timonen kirjoittaa vain subjektiivista blogia, eikä pyri puntaroimaan asioita monista näkökulmista. Timosen kirjoituksissa on siis yhtä paljon tutkivaa journalismia, kuin minun palstakirjoituksissa.
Sakari Timonen kirjoitti:
"Minä kirjoitan blogia, en tieteellistä tekstiä tai edes pohtivia artikkeleita. Pyrin lyhyeen ilmaisuun ja nostan esille asioiden keskeisen osan. Jos asioita punnitsee toisaalta-toisaalta tyyliin, niin tekstistä tulee liian pitkä ja se menettää mielenkiintonsa."
Tahdon vain sanoa, että en ota kovin tosissani blogikirjoituksia, kun niitä tarjotaan jonkinlaisena tiedonlähteenä... Sen hyväksyn tietysti täysin, että pidät Timosen kirjoituksista. Kyllä minäkin pidän joidenkin blogistien/kolumnistien tyylistä, kuten Ulla Appelsinista. Pidetään kuitenkin mielipidekirjoitukset mielipidekirjoituksina, eikä sekoiteta niitä faktoihin.
Ihmiset voivat suhtautua nuivasti mihin tahansa. Mutta lainsäätäjä ei voi säätää lakia joka suhtautuu nuivasti ruotsalaisiin tai vasenkätisiin. Sellaisen lain voivat, joka syrjii positiivisesti. Mainitsemiesi energiantuotantomuotojen syrjintää ei sentään yleismaailmallisesti ole kielletty, kuten ruotsalaisten tai vasenkätisten, joten ydin- tai tuulivoimaa voi lain kirjain syrjiäkin.
Kyllä minä voin nähdä lainsäätäjän "nuivan" suhtautumisen moniinkin väestöryhmiin. Ei siellä laissa tietenkään lue, että "Suomen laki suhtautuu nuivasti asiaan XXX". Laki suhtautuu nuivasti mm:
- 17-vuotiaisiin, koska ei anna heidän äänestää
- Miehiin asevelvollisuudessa
- Ulkomaalaistaustaisiin, koska Suomen presidentiksi voidaan valita vain syntyperäinen suomalainen (ETYJ on paheksunut tätä)
Toki koko keskustelu on puhtaasti spekulatiivista
Tästä olen samaa mieltä, ja mielestäni hyvä niin.
Eli kun MV-lehden tasolla oletettavasti tarkoitetaan paskaa, niin sun väittämäs kuului yksinkertaistaen, että Timosen jutut on paskaa. Kyllä tuo mun mielestä on aikalailla suora loukkaus, eli Argumentum ad hominemin alaluokka ad hominem abusivum. Oletko eri mieltä?
MV-lehti edustaa minulle huonosti perusteltua tekstiä. Täten väittämäni kuuluu, että Timosen jutut ovat huonosti perusteltua tekstiä. Kyseessä ei ole ad hominem, joten olen eri mieltä. Ja arvosteluni ei missään vaiheessa ole koskenut persoonaa, vaan kaverin tekstejä. Enhän edes tunne Sakari Timosta persoonana!