me slummeihin jämähtäneet ollaan tällaisia vihapuhujia.
Eli, ei vastausta.
me slummeihin jämähtäneet ollaan tällaisia vihapuhujia.
Kontula on uusi kallio.
Kysymys ei ollut minulle, mutta totean täältä takavasemmalta, että minun tuttavapiirini koostuu pääosin mädättäjistä, eli kokoomuksen, vihreiden ja vasemmistopuolueiden kannattajista, mutten osaa nimetä ketään jolle maahanmuutto olisi positiivinen asia siksi, että monikulttuurisuus on rikkaus. Toki joku voi näin minun tietämättäni ajatella, ja epäilen, että varsinkin osa tutuista maahanmuuttajista (tänne tai täältä pois) varmastikin näin ajattelee.Eli, et tunne yhtään henkilöä, jolle monikulttuurisuus on rikkaus ja jolle maahanmuutto on siksi positiivinen asia?
Multa ei kysytty, mutta ei se e,nenkään olen mua estänyt. Mä en ole koskaan kuullut livenä kenenkään käyttäneen tuollaisia monikulttuurisuus on rikkaus tyyppisiä puheita, paitsi ironisesti. Kuitenkin suurin osa mun kavereista suhtautuu mamuihin ihan neutraalisti. On siellä toki jokunen nuivakin joukossa. On myös mamun kanssa yhdessä elelijöitäkin ja kuuluvat tuohon neutraaliin porukkaan.Eli, et tunne yhtään henkilöä, jolle monikulttuurisuus on rikkaus ja jolle maahanmuutto on siksi positiivinen asia?
Molemmissa kaupunginosissa tapahtuu koko ajan hidas ja vääjämätön muutos. Kallio on jo aivan liian kallis paikka sille vanhalle kallion porukalle. Eihän se yhdessä yössä se muutos tapahdu.Jos katsotaan asukkaiden äänestyskäyttäytymistä, niin Kontula on Kalliion verrattuna todellinen persuhörhölandia.
Täysin totta, mutta ainakaan Helsingin nimby- vihreät eivät suosi monikulttuurisesti rikkaimpia kaupunginosia. Mikä sitten mahtaa olla syy. Voisi kuvittella, että punavihreät monikulttuurisuuden ihanuuden julistajat nimenomaan hakeutuisivat seuduille, joissa kansaivälisyys jo kukoistaa. Asunnotkin ovat noilla seuduin edullisempia. Kaiken kaikkiaan outo yhtälö, jonka voinee selittää vain joku palstan viherkommariosaston aktiiveista. Mahtaakohan kukaan palstan mokuttajista asua multikultisosiaalilehdossa?
Kysymys ei ollut minulle, mutta totean täältä takavasemmalta, että minun tuttavapiirini koostuu pääosin mädättäjistä, eli kokoomuksen, vihreiden ja vasemmistopuolueiden kannattajista, mutten osaa nimetä ketään jolle maahanmuutto olisi positiivinen asia siksi, että monikulttuurisuus on rikkaus. Toki joku voi näin minun tietämättäni ajatella, ja epäilen, että varsinkin osa tutuista maahanmuuttajista (tänne tai täältä pois) varmastikin näin ajattelee.
Molemmissa kaupunginosissa tapahtuu koko ajan hidas ja vääjämätön muutos. Kallio on jo aivan liian kallis paikka sille vanhalle kallion porukalle. Eihän se yhdessä yössä se muutos tapahdu.
Kyllä sinäkin sen tiedät, että kaupungissa asuinkaupunginosaa määrittää enimmäkseen sosioekonominen asema. Kyllähän suurin osa tahtoisi asua parhailla alueilla mutta vapaassa markkinataloudessa ne parhaat alueet karkaavat suurimman osan ulottuvista.Tämän pohjalta minua ihmetettää, etteivät monikulttuurisimmat kaupungionosat näytä houkuttelevan mainitun rikkauden nimeen vannovia, vaan vahvasti vieraskielisten asuttamilla seuduilla asusteleekin huomattavassa määrin enemmän persuja kuin vihreitä ja vihreiden kannatus on erityisen korkea niissä vaalipiireissä, joissa multikultista ei ole tietoakaan.
Olenkin huomannut kuinka sinäkin tätä esim. Yhdysvaltojen sotusortotaistelusta tuttua typeriä lokeroivia haukkumanimiä inflatoivaa taktiikkaa käytät. Hyvä me!Melko erikoisesti nimittelet lähipiiriäsi. No, toisaalta kutsun minäkin itseäni ja aina äänestämäni puolueen kannattajia lahtareiksi.
Johtuisikohan siitä, että Helsingissä maahanmuuttajat asuvat pääasiassa kaukana kaupungin keskustassa, ja vihreitä äänestävät taas lähempänä.
Ei minua ainakaan haittaisi, jos naapureinani olisi pelkkiä ulkomaalaisia, mutta en minä pelkästään tämän takia kuitenkaan muuttaisi laitakaupungille.
Joitain varmasti haittaa, osalle asia on aivan yhdentekevä, mutta onko runsas maahanmuuttajien osuus asuinalueen huokuttavauutta lisäävä asia yhdellekään monikulttuurisuuden rikkauden nimeen vannovalle?
Kyllä sinäkin sen tiedät, että kaupungissa asuinkaupunginosaa määrittää enimmäkseen sosioekonominen asema. Kyllähän suurin osa tahtoisi asua parhailla alueilla mutta vapaassa markkinataloudessa ne parhaat alueet karkaavat suurimman osan ulottuvista.
Kenties tämä osaltaan selittää myös ihmettelemääsi persukannatuksen suuruutta lähiöissä. Tiedän, että persut keskimäärin tienaavat yllättävän hyvin, mutta entä persut kaupungeissa?
Olenkin huomannut kuinka sinäkin tätä esim. Yhdysvaltojen sotusortotaistelusta tuttua typeriä lokeroivia haukkumanimiä inflatoivaa taktiikkaa käytät. Hyvä me!
Omasta puolestani voin sanoa, että minua ei ihmisten etninen tausta kiinnosta niin paljon, että valitsisin asuinalueeni sen perusteella. Minua enemmän kiinnostaa, onko asuinalue muutoin rauhallinen. Mieluummin siis asuisin normaalia elämänrytmiä noudattavien maahanmuuttajien täyttämällä asuinalueella kuin sellaisessa, joka on täynnä alkoholisteja, keskellä yötä musiikkia soittavia tai autoja päristeleviä tai pienestäkin asioista valittavia kantasuomalaisia.
Lihaani tänään klo 10.28: "Ei muutenkaan voi ymmärtää, että persukannastus oli suurinta esimerkiksi Helsingin itäisissä kaupunginosissa."Samalla lailla mustia miehiä pelkäävät yleensä eniten ne, jotka elävät jossain Nurmijärvellä ja ovat lukeneet lehdestä, että kylänraitilla on nähty ensimmäinen afrikkalainen kymmeneen vuoteen.
Omien havaintojen mukaan persuja äänestävät eniten kouluttautumattomat ja konservatiivit. Heitä on Helsingissä varmaan keskimäärin enemmän idässä kuin lännessä, mutta kokonaisuudessaan persujen kannatus Helsingissä on aika heikkoa.Lihaani tänään klo 10.28: "Ei muutenkaan voi ymmärtää, että persukannastus oli suurinta esimerkiksi Helsingin itäisissä kaupunginosissa."
Varmaan siellä itähelsingissä ne nurmijärveläiset väärensivät äänestystulosta.
Omien havaintojen mukaan persuja äänestävät eniten kouluttautumattomat ja konservatiivit.
mä olen reissussa ja kännykän varassa, niin jaksanut tarkistaa noita sun tietojas. Kävin nyt kuitenkin kattomassa kontula A ja vuosaari A äänestysalueet. Molemmissa demarit kärjessä. Vihervasemmistolla yli 50% molemmissa ja persuilla 18% ja 22%. Eli kyllä siellä tiheimmillä mamualueilla se vihervasemmisto kummasti jyllää. Työläiskaupunginosissa kun ollaan, niin demareita äänestetään enemmän, kuin vihreitä. Koulutetumpien ihmisten kaupunginosissa menee äänet vihreille ja kokoomukselle.Pikaisella vilkaisulla näyttäisi olevan niin, että alueet, joilla persut ovat suurin puolue, on erittäin paljon maahanmuuttajia. Vastaavasti niissä osissa Helsinkiä, joissa Vihreät keräsivät eniten ääniä, on vähän tai erittäin vähän monitulttuurista rikkautta.
mä olen reissussa ja kännykän varassa, niin jaksanut tarkistaa noita sun tietojas. Kävin nyt kuitenkin kattomassa kontula A ja vuosaari A äänestysalueet. Molemmissa demarit kärjessä. Vihervasemmistolla yli 50% molemmissa ja persuilla 18% ja 22%. Eli kyllä siellä tiheimmillä mamualueilla se vihervasemmisto kummasti jyllää. Työläiskaupunginosissa kun ollaan, niin demareita äänestetään enemmän, kuin vihreitä. Koulutetumpien ihmisten kaupunginosissa menee äänet vihreille ja kokoomukselle.
Lainasin väärää viestiä, kännykällä vähän hankalaa tämä keskusteleminen. Myöhemmässä viestissä kirjoitit punavihreistä monikulttuurisen ihanuuden ylistäjistä tjsp. Tämän ymmärsin vihervasemmistoksi. Vasemmistohan tähän mokutusosastoon yleensä liitetään ennen vihreitä, vai kuinka?Tilastokeskuksen dataa. Puhe oli vihreistä. Nyt sinä alat puhumaan vihervasemmistosta ja demareista, miksi? Kumotaksesi väitteen siirtämällä maalitolppia?
Kertoisitko lisää näistä ihanuutta ja rikkautta julistavista, niinku oikeesta maailmasta eikä jostain hommafoorumilta tms? Minä luulen etttä näitä ei ole olemassa muualla kuin harhaisissa mielikuvituksissa.En todellakaan, mutta kuvittelisin, että multkultin keskelle muuttaminen kiinnostaisi jotakuta se ihanuutta ja rikkautta julistavaa....
Lainasin väärää viestiä, kännykällä vähän hankalaa tämä keskusteleminen. Myöhemmässä viestissä kirjoitit punavihreistä monikulttuurisen ihanuuden ylistäjistä tjsp. Tämän ymmärsin vihervasemmistoksi. Vasemmistohan tähän mokutusosastoon yleensä liitetään ennen vihreitä, vai kuinka?
Kertoisitko lisää näistä ihanuutta ja rikkautta julistavista, niinku oikeesta maailmasta eikä jostain hommafoorumilta tms? Minä luulen etttä näitä ei ole olemassa muualla kuin harhaisissa mielikuvituksissa.
Kuten jo totesin persujen kannatus näytti noilla kahdella katsomallani alueella olevan suurinpiirtein valtakunnallisen keskiarvon paikkeilla. Persujen kannatus ei näillä mamurikkailla alueilla siis ole suuri. Se vihervasemmiston kannatus näillä alueilla on suurempi, kuin valtakunnan keskiarvo. Vihervasemmiston osuus näillä alueilla on siis suuri.Ovatko nämä vihervassarit hakeutuneet monikulttuurin pariin, vai onko maahanmuuttajat majoitettu heidän keskuuteensa? Mikä selittää persujen korkean kannatuksen samoilla seuduilla - siis sinun mielestäsi? Ehkpä sinä pysyt antamaan vastauksen asiaa aprikoineelle nimimerkille, jonka ihmettelystä koko tämä viestiepisodi sai alkunsa.
Heti kolmas linkki haulla oli hommafoorumille :-) Eipä ole tullut luettua aikoihin, aikoinaan, olisiko ollut 10 vuotta sitten, kävin silloin tällöin naureskelemassa kuinka jengi joukkohysteroi siellä Suomen tuhoutumista mm. kun suomalaislapsella oli havaittu kaupassa tummaihoinen nukke.Eipä tuollaisten kommenttien googlettaminen ole kovin haasteellista, ainakaan minulle. Hommafoorumista en lähde arvailemaan mitään, koska en siellä vieraile. Luetko sinä ko. sivustoa useinkin, vai mistä se pullahti mieleesi?
Kuten jo totesin persujen kannatus näytti noilla kahdella katsomallani alueella olevan suurinpiirtein valtakunnallisen keskiarvon paikkeilla.
Persujen kannatus ei näillä mamurikkailla alueilla siis ole suuri.
Se vihervasemmiston kannatus näillä alueilla on suurempi, kuin valtakunnan keskiarvo. Vihervasemmiston osuus näillä alueilla on siis suuri.
Mä en osaa sanoa miksi ihmiset muuttavat millekin alueille, miksi tuollaista kyselet?