Laitatko linkkiä tähän "parkkipaikkapuutteiden-vuoksi-ei-kelvannut"-juttuun?
Epäselväksi jäi vielä, että tulisiko niille romanikerjäläisille antaa ruoka-apua leipäjonosta vai ei? Tulisiko romanikerjäläisten Suomeen saapuminen hyväksyä vai pitääkö ne karkottaa maasta?
Olen kännyn varassa, joten linkittely on nyt vähän hankalaa, mutta ministerin kirjoitus:
Parkkipaikkoja kerjäläisille Jan Vapaavuori
Linkki UusiSuomi-blogiin.
Sen kuin antavat kenelle haluaa, ei se minulle kuulu. Mutta en edelleenkään ymmärrä, että miksi vasurit pahoittavat mielensä, kun rikkaille ei anneta köyhille tarkoitettua vaate ja ruoka-apua? Romanikerjäläisongelmaan ei helppoa ratkaisua löydy, mutta olen itse todistanut Porissa, kun Nuorisotalon parkkipaikalla kultaketjuinen nappiverkkarigangsteri RayBaneineen näyttää kaupungin kartasta jengilleen päivystyspaikat ja jakoi soittopelit. Siihen nyt vaan kuuluu ihmiskauppa, jopa jotkut suvaitsevaisetkin ovat sen jo myöntäneet. Sitä ei voi hyväksyä.
Olin vaimon kanssa muutama vuosi sitten Turussa päiväkävelyllä ja siihen pamahti romanirouva pienen pojan kanssa. Osasi suht hyvin englantia ja tarjosi vielä suomeksi päin vittua kirjoitettua lappua ja rahaa tietysti halusi, koska eivät olleet syöneet päiväkausiin mitään. No, vieressä oli jätskikioski ja vähän matkan päässä kauppa. Tarjouduin ostamaan hänelle ja pojalleen jätskit tai limpparit, kun helvetin kuumakin oli. Ja tarjouduin vaihtoehtoisesti siihen lähikauppaan ostamaan heille vähän ruokaa. Vastaukseksi sain päälleni räkää, puolittain osuneen litsarin ja helvetillisen huudon ja möykän, kun rouva poistui kiukkuisena muksuineen paikalta.
Jos minun lapseni olisi syömättä päiväkausia, kun en ole hänelle pystynyt syömistä järjestämään, niin hyvin nöyrästi kiitollisena ottaisin tarjotun avun vastaan. Mutta kai se sitten ihan persuu, eikä yhtään tiedostavaa ja monikulttuurista. Tai jotain.