Eli siis väität että rakenteellisia ongelmia on mutta et suostu niitä kertomaan? Tämä selvä.
Ei kannattakkaan odottaa. Mutta jos haluat esittää sieltä jotain olennaisia lainauksia, luen mielelläni.
Itse olen väittänyt aika vähän, väitän, että on mahdollista, että näitä on. Nimimerkki KiVi toi keskusteluun ihan hyviä pointteja, jotka omalla tyypillisellä tavallasi totesit olevan paskaa ilman, että olisit kyennyt kuitenkaan osoittamaan, että KiVi on kokonaisuudessaan väärässä. Mielestäni on kohtalaisen selvää, että tietyt sukupuolten väliset biologiset erot ovat suurimpana syynä 50/50 jaon puuttumiseen, mutta yhtä selvää on, että taustalla on muitakin syitä.
Avainsana "pyrkimys". Tässä ei todellakaan aina onnistuta mutta kiitos Mörkö Markkinoiden, epäonnistujat karsiutuvat pois ennemmin tai myöhemmin.
Ennemmin tai myöhemmin? Missä määrin epäonnistujat? Kuinka huonoa rekrytointia on sallittua tehdä ennen epäonnistumista?
Minä väitän, että tässä maassa toimii yritysten johto- ja hallitustehtävissä tällä hetkellä vaikka kuinka paljon aivan paskoja johtajia, jotka ovat päässeet kyseiseen tehtävään jollain muulla meriitillä kuin kompetenssilla hoitaa kyseistä tehtävää. Ja nämä henkilöt eivät myöskään missään vaiheessa ''karsiudu'' vaan se työura jatkuu normaalisti eläkeikään saakka.
Totta kai yritystoiminta keskimääräisesti toimii kuvaamallasi tavalla, mutta olennaista on, että johdosta ja hallituksesta voi x-määrä henkilöstöä olla paskoja ilman, että yritys olisi ''epäonnistuja'' ja toisaalta se, että karsiutumista ei tapahdu yksittäisen yrityksen kohdalla, ei vaadi mitään älytöntä suorittamista.
Nyt kun kysyt esimerkkejä, niin sanon, että päällimmäisenä ei todellakaan ole mielessä, mutta mites toi Ilves-Hockey Oy?
Niin, kerro nyt vielä mitä sinun mielestäsi mahdollisuuksien tasa-arvo on? Täällä on jo heitetty termi "tosiasiallinen tasa-arvo" mutta sitäkään ei pystytty määrittelemään.
Niin, ongelma on tässä se että sinä määrittelet mahdollisuuksien tasa-arvon jollain täysin eri tavalla etkä sen takia löydä yhtään toimenpide-ehdotusta joka tukisi omaa näkemystäsi.
Minulle mahdollisuuksien tasa-arvo tarkoittaa nimensä mukaisesti sitä, että jokaisella yksilöllä on yksilön ulkopuolisista lähtökohdista riippumatta täsmälleen samat lähtökohdat toteuttaa elämäänsä siten kuten haluaa. Sellaisen kehityksen tukeminen, jonka reaalisena seurauksena koulut eriarvoistuvat, on erittäin jyrkästi tätä tavoitetta vastaan.
Omissa ajatuksissa kyse on hyvin pitkälle samasta ajatuksesta kuin positiivisten vapauksien kohdalla.