Kisapuisto
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- SaiPa
En ymmärrä, miten toisen hyvä ja hyvinvointi on automaattisesti toiselta pois.
Nimimerkki vlad vastasi sinulle jo erittäin hyvin:
Se raha nyt ei vaan satu kasvamaan puussa, joten jos Syyriasta otetaan Suomeen esim. 300 pakolaista, tietää se auttamatta sitä, että jostain vastaava summa on poissa jollei oteta lisää lainaa kattamaan näiden pakolaisten aiheuttamat kulut, mitä minä en missään nimessä kannata.
Lisään itse vielä sen verran, että mielestäsi (PTS) siis Suomella on heti laittaa n. 3 miljoonaa muutaman sadan pakolaisen ottamiseen ja sen lisäksi kymmeniä miljoonia heidän asuttamiseensa, kuntoutumiseensa terveydenhuoltoineen, kouluttamiseensa ja erilaisiin tukiin. Miten sinä selittäisit tämän asian niille kymmenille tuhansille syyrialaiselle, jotka joutuvat jäämään kurjiin oloihinsa? Miten sinä selittäisit niille, että ei tämä muutaman sadan onnekkaan ottaminen Suomeen ole teiltä mitään pois, vaikka siis jos Suomi ei ottaisi niitä muutamaa sataa pakolaista, niin voisimme auttaa niillä miljoonilla teitä kaikkia täällä Syyriassa ja todennäköisesti paljon useampi kuin ne muutama sata onnekasta säilyisi sen ansiosta hengissä pahimman ajan yli ja voisivat aloittaa uuden elämän rakentamisen sitten kotimaassaan/naapurivaltioissa. Mutta ei, PTS suurena hyväntekijänä toteaisi, että vitut niistä muista, kuolkoot sinne leireille, pääasia että muutama sata saa lottovoiton ja itse hyvän mielen.