Asiallisesti puhuten, miksi Jalasjärveltä ei saisi vaatia samaa mitä Kreikalta vaaditaan? Helsinkiläisenä, minulla ei ole mitään tekemistä Jalasjärveläisten kanssa, minulla ei ole siellä rahaa, ei sukua, ei kavereita, he ovat ryssineet taloutensa samalla tavalla kuin kreikkalaiset - miksi kohtelu / vaatimukset olisi siis jotenkin erilaisia?
Kaipa se liittyy jotenkin siihen, että suomalaiset kokevat enemmän solidaarisuuden tunnetta keskenään verrattuna ulkomaihin. Pääosalle ihmisistä Suomi on arvona paljon tärkeämpi kuin jokin EU tai euroryhmä. Itselleni Kreikka ei ole yhtään sen tärkeämpi valtio kuin vaikkapa Georgia. En ymmärräkään, että miksi Kreikkaa meidän pitää olla tukemassa ihan erilaisella volyymillä kuin Georgiaa, jos kyseinen maa siis ajautuisi maksuvaikeuksiin. En minä koe mitään erityistä yhtenäisyyden tunnetta kreikkalaisia kohtaan, vaikka meillä sama raha onkin käytössä. Sen sijaan pidän aika luonnollisena sitä, että näin suomalaisena verorahojani käytetään mieluummin Jalasjärven kunnan tukemiseen kuin vaikkapa Norjassa sijaitsevan Bergenin kunnan tukemiseen.