Perussuomalaiset

• 5 999 943
  • 46 686
Jep, tämä keskustelu valahti pohjamutiin heti kättelyssä. SDP + kok yrittää lakkauttaa Suomen valtion.
Kun Euroopassa puhutaan hyvinkin vaikutusvaltaisten tekijöiden taholta liittovaltiosta, tarkoittaisi tuollaisen syntyminen Suomen valtion olemassaolon lakkaamista. SDP+kok ei ole esim. Barroson puheen jälkeen ottanut asiaan selvän kieleistä kantaa.
Stubb kokoomuksesta puhuu tuon puolesta avoimen innokkaasti. SDP:lle käynee, kunhan löytyy omille jäsenille hyväpalkkaisia virkoja. Kannattaa katsoa tekoja puheiden sijaan. SDP käänsi eduskuntavaalien jälkeen kelkkansa, eikä mitkään takuutushöpinät sumuta niitä, jotka ovat asioita seuranneet. En lainkaan ihmettele, että SDP haluaa vaientaa eurokriisin kunnallisvaalien aikana. Urpilainen perustelee pankkitukia sillä, että Suomen paikka on Euroopassa, vaikka Suomi on ollut Euroopassa niin kauan kuin Suomi on ollut olemassa. Jos Euroopassa oleminen olisi riippuvainen Välimerenmaiden tukemisesta, niin silloin Iso-Britannia, Sveitsi, Norja, Tanska ja Ruotsi eivät kuuluisi Eurooppaan. Tuollaisilla höpinöillä koitetaan syyllistää suomalaisia ja saada suomalaiset kokemaan huonoa omaatuntoa. Ja Jaakonsaari säestää Brysselistä.

f000

Jäsen
Mikä itseisarvo Suomen valtiolla on?

Riippuu kuinka filosofisessa mielessä asiaa pohdit. Aristotelesmaisesti voidaan sanoa, että valtion pitäisi olla kansan (hänen pohdinnoissaan etuoikeutettujen) ilmentymä ja kansalla on valta valtiota kohtaan. Hänen mielestään poliittinen osallistuminen määrittelee itsessään ihmisille paremman elämän, tai mahdollisuuden siihen. Tämä idea on nykyisinkin hyväksytty politiikan rintamalla länsimaissa, tosin hieman muutettuna. Itseisarvona Suomen valtiota voidaan pitää niin kulttuuripohjalta kuin länsimaisena hyvinvointina.

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Toimiminen suomalaisten etujen ajamiseksi ja puolustamiseksi. Jos Suomen valtio lakkautetaan, niin suomalaisten asiat päätetään joidenkin muiden toimesta.
Suomalaisten asiat on päätetty muiden toimesta niin kauan kun suomalaisia on jollain tasolla ollut olemassa. Vai pystytkö kertomaan ajanjakson, jolloin suomalaiset ovat suvereenisti pystyneet itse päättämään asioistaan.

Suomalaisten asiat on päätetty muiden toimesta niin kauan kun suomalaisia on jollain tasolla ollut olemassa. Vai pystytkö kertomaan ajanjakson, jolloin suomalaiset ovat suvereenisti pystyneet itse päättämään asioistaan.

Ja koska emme koskaan ole olleet täysin suvereeneja, on vähäisetkin päätösvallan rippeet annettava pois? Hienoa logiikkaa. Peukku siitä!

msg

Jäsen
Sen verran näin uutisissa pätkää, että Soini tarjosi kunnallisverolle kattoa ja valtio eli muut kunnat sitten maksavat loput kulut. Kuullostaa ihan EVVR/EVM-mallilta, mutta tässä hyötyy zorbaksen sijaan kaikenmaailman teuvot.

Verotus, puolustus, palvelut. Siinä nyt jotain asioita, jotka suomalaiset ovat saaneet päättää sinä aikana, kun Suomen valtio on ollut olemassa. Uudessa valtiossa päätökseentekoon osallistuu tuon uuden valtion asukkaat ja poliitikot, jolloin verotus, palvelut ja puolustus muodostuvat sellaisiksi kuin tuon valtion poliitikot päättävät. Jotain muiden asettamia reunaehtoja on Suomen valtion olemassaolonkin ajan saattanut olla, mutta vaatimattomia verrattuna siihen, millaisia tulee olemaan, jos annamme eurooppalaisten (italialaisten, espanjalaisten, portugalilaisten ja kreikkalaisten) asettaa elämäämme reunaehtoja.

Suomalaisten kohtalo olisi ollut koko lailla toinen, jos Helsingissä ei olisi ollut valtaa määrätä liikekannallepanoa, vaan suomalaisten asiat oltaisiin järjestetty, kuten Berliini ja Moskova tahtoivat.
Venäjä esitti sotilaspoliittisen kartan tuossa muutama kuukausi sitten. Haluammeko esittää oman kantamme siihen ja estää tuollaisen kehityksen vai olemmeko hiljaa ja annamme italialaisten ja saksalaisten siunata tuo kehitys Brysselistä käsin? Kannattaa muistaa, että EU myöntyi jo Venäjän esittämään etupiirijakoon.

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Sen verran näin uutisissa pätkää, että Soini tarjosi kunnallisverolle kattoa ja valtio eli muut kunnat sitten maksavat loput kulut. Kuullostaa ihan EVVR/EVM-mallilta, mutta tässä hyötyy zorbaksen sijaan kaikenmaailman teuvot.
Tämä särähti itsellänikin korvaan eli mitä Timo tuossa ajoi takaa kun en koko haastattelua nähnyt? Jos kunnan rahat eivät veroprosentilla 21 riitä (koska se oli ymmärääkseni ehdotuksen yläraja ja 17 alaraja) niin sitten valtio tulee apuun, niinkö? Miten tätä valvotaan ja mitä toimenpiteitä kunnan pitäisi tehdä jotta se on oikeutettu tuohon valtiontukeen?

Jäsen
Aikojen saatossa ihmisten identiteetti on muuttunut kylästä, heimoon ja kansallisvaltipihin. Nyt on menossa pikkuhiljaa muutos kohti eurooppalaisuutta.

Asun Espoossa ja joissain asioissa Espoo voi päättää omista asioistaan, mutta kuuluessaan suurempaan kokonaisuuteen Espoo myös saa joitain päätöksiä annettuna tältä suuremmalta kokonaisuudelta. Yhteenkuuluminen tuo joitain etuja, mutta myös velvoittaa esimerkiksi tulouttamaan osan Espoon verotuotoista tälle suuremmalle kokonaisuudelle. Samalla Espoon täytyy myös hyväksyä, että suurempi kokonaisuus voi tehdä päätöksiä, mitkä eivät ole Espoon etujen mukaista, mutta ovat suuremman kokonaisuuden etujen mukaisia. Näkisin että tilanne on täysin vastaan, jos kansallisvaltipiden yläpuolelle muodostetaan vielä suurempi kokonaisuus. Jatkossakin jotkin asiat päätettäisiin alueellisella tasolla, kansalliseöla tasolla tai ylikansallisella tasolla. Yhteenkuuluminen tuo sekä etuja että velvoitteita.

Perussuomalaisten äänestämisessä on omalla kohdalla pari isoa estettä. Ensinnäkin kuva puolueesta on perusnegatiivinen vastustaja. Samoin kun työelämässä, jos esitetään mikään muutos, niin ne perusnegatiiviset kaverit löytävät sadasta asiakkaastaan yhden, kenelle muutos tarkoittaa huononnusta nykytilanteeseen. Täysin yhdentekevää parantaako muutos kokonaisuutta. Aina pitää tuoda esiin se negatiivinen asia, vaikka se olisi kuinka pieni. Ellei mitään muutosta esitetä, niin voidaan valittaa miten ennen kaikki oli paremmin ja nyt kaikki on hanurista. Kysyttäessä mitä sitten pitäisi muuttaa tulee kommentti "Ei ole mun homma keksiä tollasia."

Toinen tekijä on liian monen puolueen edustajan esittämät mielipiteet, jotka olen ymmärtänyt ettei vähemmistöt ja erilaiset ihmiset ole samanarvoisia kuin heterot valkoihoiset kristityt. Vaikkei tältä pohjlta voi leimata kaikkia persuja, niin viime kädessä kuntapoliitikotkin ovat vain poliittista voimaa puolueen kärkikavereille, jolloin fiksunkin persupoliitikon äänestäminen kuntavaaleissa tuo valtaa henkilöille, joita en halua tukea.

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Per-Looks: Archive

Harmitonta Hel looks -parodiaa, vai tarpeetonta ilkeyttä persuja kohtaan? Tosin nämä taitaa olla kaikki kuvia, jotka ehdokkaat on itse valinneet, eikä niitä ilmeisesti ole "photosoppailtu".

Mun mielestä on vähän mautonta tehdä huumoria kieroon katsovista ihmisistä. Ei ne sille mitään voi.

Onhan joukossa silti melkoisia helmiä. Henkilökohtainen suosikkini on toi jannu, joka on päättänyt tulla kuvatuksi kännykkä korvalla. On aika bisnes.

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Mun mielestä on vähän mautonta tehdä huumoria kieroon katsovista ihmisistä. Ei ne sille mitään voi.
Toisaalta, tuli tuota eilen katsoessa sellainen fiilis, että ei näistä vähintään puolella ole kyllä kaikki kotona. Neljäsosalla silmissä sellainen kiilto, että heti suoraan voisi luulla joksikin tarinoiden sarjamurhaajaksi.

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tuolla oli ehkä pari sellaista tapausta joissa oikeasti ivataan ulkonäköä, mutta ainakin minun mielestäni suurin komiikkaa liitty kampauksiin ja asuvalintoihin. Leijona-koruja löytyy aika monelta jampalta mikä on tietenkin stereotypian huippu. Myös nahkakravatit ovat kova juttu.

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Olihan siellä yksi Karjala-lippiskin joukossa.

Minun pitää edeltävää viestiäni hieman korjata näin jälkikäteen. Tajusin vasta tänä aamuna, että minä olin nähnyt vain jonkun tekemän koosteen "blogista". Kokonaisuutena siitä tuli hyvinkin erilainen kuva, eikä missään mielessä niin onnistunut.

kovalev

Jäsen
Juu. Jykkiksen ja Urppiksen kuvilla varustetut Danke ja Gracias-paidat olivat päässeet loppumaan.
Niin ovat, niitä näkyy etelässä pankkiireilla.
Mutta miksi ihmeessä joku juankoskelainen persu olisi edes halunnut sellaisen? Sarkasmi kuitenkin vaatii jotain myös viestin vastaanottajalta.

Niin ovat, niitä näkyy etelässä pankkiireilla.
Ja Suomessa sosiaalikokkareiden kannattajilla.

kovalev kirjoitti:
Mutta miksi ihmeessä joku juankoskelainen persu olisi edes halunnut sellaisen?
Höh. Siksi tietysti, että sosiaalikokkareiden leuka loksahtaisi. "Miksi junteilla on meikäläisten paidat?" Kiitos-paitoja pitämällä annetaan liian helppo kuittauspaikka elitisteille ja niihin itsensä sijoittaville.

Telaketju kirjoitti:
Siis linkittäminen?
Ei, vaan kuvien etsiminen ympäri nettiä ja kokonaisuuden rakentaminen.

Kävin eilen huvikseen pitkästä aikaa lukemassa uusisuomi-verkkosivustoa ja siellä koko puheenvuoro-osio oli täyttynyt kyseisestä aiheesta. Aiheeseen oli ottanut kantaa mm. Helena Eronen, Vesa Hack(Kok.), Tossavainen(PS), Otto Lehto(Vihr.), Erkki Perälä(Vihr.), muutama sitoutumaton ja helmenä vasemmistolainen Helsingin yliopiston sosiaalipolitiikan professori J.P.Roos. Roos on perehtynyt evoluutiopsykologiaan ja toiminut Darwin-seuran puheenjohtajana.

Tämä Roos totesi kirjoituksessaan mm. seuraavaa:

"nämä miehet (ja muutama nainen) ovat tosissaan aika karmean näköisiä. Kun ehdokkaita on haettu tosiaan ihan pohjamutia myöten niin tulos on tälläinen."

"tyypeistä ei löydy kovin monta, joiden kanssa haluaisi ryhtyä kuvan perusteella esimerkiksi facebook-kaveriksi"

Persutko siis oli niitä hirmuisia natseja ja fasisteja? Vasemmistoliitossa ilmeisesti on vain hyvännäköisiä ihmisiä(hymiö). Kyseinen Roos tosin poisti melko nopeasti kirjoituksensa ja pahoitteli tapahtunutta, mutta eipä se hänen mielipiteitään enää muuta. Tämä vihreiden Perälä puolestaan totesi omassa kirjoituksessaan näin:

"He ovat rokonarpisia, lihavia, kierosilmäisiä, isonenäisiä eivätkä osaa meikata. Heillä on hulluja ilmeitä ja kampauksia. He eivät ole lainkaan niin kuin me.

He ovat perussuomalaisten kunnallisvaaliehdokkaita, joiden vaalikuvia on koottu Per-Looks -blogiin."

Hienoa erottelua meihin ja heihin. Lopuksi hän sitten kuitenkin elitistisessä mielessään osoittaa, että on hyvä ihminen: "Korniuden uhallakin haastan jokaisen katsomaan kutakin naureskelun kohdetta viiden sekunnin ajan silmiin, hassun kampauksen tai hatun taakse, ja pohtimaan, minkälainen ihminen sieltä katsoo takaisin." Tätä ennen kyseinen tyyppi kuitenkin levitteli tätä pilkkablogia ja kertoi hienoja mielipiteitään muiden ulkonäöstä. Ex-vihreä ja nykyinen kokoomuslainen Vesa Hack kiteyttikin omassa tekstissään hyvin Perälän ja vihreiden kaksinaamaisuuden.

Tämän per-looksin tekijästäkin on ollut arvuuttelua ja joidenkin mukaan se onkin jo selvinnyt. Onko ehdokkaan naaman värillä väliä? - Blogit - Muutos 2011 (linkki muutos 2011:n sivuille). Jos kyseessä siis on tuo henkilö, niin on aika ironista että hän itse kätkee naamansa kommandopipon alle.

Per-looksin tekijä väittää myös, että kyse ei ole pilkasta eikä siinä ole mitään poliittista. Miksi hän on siis valinnut juuri nämä kuvat, eikä tuolta löydy kaikkien perussuomalaisten kuvia? Miksi hän ei ole koonnut sivustolle samankaltaisia kuvia myös muista puolueista (niitä nimittäin löytyy myös)? Tulipas pieni avautuminen tehtyä, mutta suoraan sanottuna vituttaa että ns. suvaitsevaiset alkavat tekemään pilkkaa toisten ulkonäöstä, kun ei enää voida riidellä asioista. Alkavatko asia-argumentit olla jo niin lopussa?

Herkkänä humanistina loukkaannuin nyt tässä näiden PS-edustajien puolesta, mutta asiat voi tietysti ottaa myös toiselta kantilta:

"Eikö sitä sanota, että kaikki julkisuus on hyvää julkisuutta? Jos minä nyt sitten olen jonkun helsinkiläisen mielestä tyhmän näköinen, niin sillehän minä en voi mittään." -toteaa itse blogiin joutunut Matti Niiranen Iltalehden haastattelussa.

Ja kun nyt pääsin tekstissäni oikein kunnolla lainailun makuun, niin en millään malta olla jälleen käyttämättä yhtä historiallisista lempilausahduksistani:

"The fascists of the future will be called anti-fascists" -W.Churchill

Siinä taas itsekullekkin mietittävää ja hyvää päivänjatkoa.

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Oikeastaan olen erittäin tyyväinen, että tämmöinen galleria on tehty näinkin suurella vaivalla. Kertoo erittäin paljon sen tekijöistä ja "suvaitsevaiset" ovat osoittamassa karvansa koko kansalle. Toivottavasti vastaavat tempaukset jatkuvat suvaitsevaisten leiristä. Tämä on jo kääntynyt niin loistavasti taas suvaitsevaisia vastaan ja voidaan taas todeta vanha hyvä sanonta, että tämäkin tapaus lopulta sataa sinne persujen laariin. Se oikea kuva fasistisista vihreistä ja suvaitsevaisista sai taas lisää pontta ja parasta ovat vielä noi vihreän kommentoinnit asiaan.

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Vihreillä, Kokoomuksella ja Mielensäpahoittamisella on kaikilla omat ketjunsa täällä Jatkoajassa.
Miksi linkittelet noiden ketjujen sijaan tänne?

Olen pahoillani että pahoitin mieltäsi. Laitoin tänne koska kyseessä on "Per Looks -ilmiöstä" enkä löytänyt parempaakaan ketjua.

Moderaattorit siirtäköön sopivampaan ketjuun halutessaan.

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Putkonen ehti jo hätääntyä, että tämän blogin takia kaikki persut leimataan rumiksi ja tyhmiksi. Erinomaisesti sanailtu.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy