Perussuomalaiset

  • 5 567 019
  • 44 577

#76

Jäsen
Aikojen saatossa ihmisten identiteetti on muuttunut kylästä, heimoon ja kansallisvaltipihin. Nyt on menossa pikkuhiljaa muutos kohti eurooppalaisuutta.

Asun Espoossa ja joissain asioissa Espoo voi päättää omista asioistaan, mutta kuuluessaan suurempaan kokonaisuuteen Espoo myös saa joitain päätöksiä annettuna tältä suuremmalta kokonaisuudelta. Yhteenkuuluminen tuo joitain etuja, mutta myös velvoittaa esimerkiksi tulouttamaan osan Espoon verotuotoista tälle suuremmalle kokonaisuudelle. Samalla Espoon täytyy myös hyväksyä, että suurempi kokonaisuus voi tehdä päätöksiä, mitkä eivät ole Espoon etujen mukaista, mutta ovat suuremman kokonaisuuden etujen mukaisia. Näkisin että tilanne on täysin vastaan, jos kansallisvaltipiden yläpuolelle muodostetaan vielä suurempi kokonaisuus. Jatkossakin jotkin asiat päätettäisiin alueellisella tasolla, kansalliseöla tasolla tai ylikansallisella tasolla. Yhteenkuuluminen tuo sekä etuja että velvoitteita.

Perussuomalaisten äänestämisessä on omalla kohdalla pari isoa estettä. Ensinnäkin kuva puolueesta on perusnegatiivinen vastustaja. Samoin kun työelämässä, jos esitetään mikään muutos, niin ne perusnegatiiviset kaverit löytävät sadasta asiakkaastaan yhden, kenelle muutos tarkoittaa huononnusta nykytilanteeseen. Täysin yhdentekevää parantaako muutos kokonaisuutta. Aina pitää tuoda esiin se negatiivinen asia, vaikka se olisi kuinka pieni. Ellei mitään muutosta esitetä, niin voidaan valittaa miten ennen kaikki oli paremmin ja nyt kaikki on hanurista. Kysyttäessä mitä sitten pitäisi muuttaa tulee kommentti "Ei ole mun homma keksiä tollasia."

Toinen tekijä on liian monen puolueen edustajan esittämät mielipiteet, jotka olen ymmärtänyt ettei vähemmistöt ja erilaiset ihmiset ole samanarvoisia kuin heterot valkoihoiset kristityt. Vaikkei tältä pohjlta voi leimata kaikkia persuja, niin viime kädessä kuntapoliitikotkin ovat vain poliittista voimaa puolueen kärkikavereille, jolloin fiksunkin persupoliitikon äänestäminen kuntavaaleissa tuo valtaa henkilöille, joita en halua tukea.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Per-Looks: Archive

Harmitonta Hel looks -parodiaa, vai tarpeetonta ilkeyttä persuja kohtaan? Tosin nämä taitaa olla kaikki kuvia, jotka ehdokkaat on itse valinneet, eikä niitä ilmeisesti ole "photosoppailtu".

Mun mielestä on vähän mautonta tehdä huumoria kieroon katsovista ihmisistä. Ei ne sille mitään voi.

Onhan joukossa silti melkoisia helmiä. Henkilökohtainen suosikkini on toi jannu, joka on päättänyt tulla kuvatuksi kännykkä korvalla. On aika bisnes.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Mun mielestä on vähän mautonta tehdä huumoria kieroon katsovista ihmisistä. Ei ne sille mitään voi.
Toisaalta, tuli tuota eilen katsoessa sellainen fiilis, että ei näistä vähintään puolella ole kyllä kaikki kotona. Neljäsosalla silmissä sellainen kiilto, että heti suoraan voisi luulla joksikin tarinoiden sarjamurhaajaksi.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tuolla oli ehkä pari sellaista tapausta joissa oikeasti ivataan ulkonäköä, mutta ainakin minun mielestäni suurin komiikkaa liitty kampauksiin ja asuvalintoihin. Leijona-koruja löytyy aika monelta jampalta mikä on tietenkin stereotypian huippu. Myös nahkakravatit ovat kova juttu.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Olihan siellä yksi Karjala-lippiskin joukossa.

Minun pitää edeltävää viestiäni hieman korjata näin jälkikäteen. Tajusin vasta tänä aamuna, että minä olin nähnyt vain jonkun tekemän koosteen "blogista". Kokonaisuutena siitä tuli hyvinkin erilainen kuva, eikä missään mielessä niin onnistunut.
 

kovalev

Jäsen
Juu. Jykkiksen ja Urppiksen kuvilla varustetut Danke ja Gracias-paidat olivat päässeet loppumaan.
Niin ovat, niitä näkyy etelässä pankkiireilla.
Mutta miksi ihmeessä joku juankoskelainen persu olisi edes halunnut sellaisen? Sarkasmi kuitenkin vaatii jotain myös viestin vastaanottajalta.
 
Niin ovat, niitä näkyy etelässä pankkiireilla.
Ja Suomessa sosiaalikokkareiden kannattajilla.

kovalev kirjoitti:
Mutta miksi ihmeessä joku juankoskelainen persu olisi edes halunnut sellaisen?
Höh. Siksi tietysti, että sosiaalikokkareiden leuka loksahtaisi. "Miksi junteilla on meikäläisten paidat?" Kiitos-paitoja pitämällä annetaan liian helppo kuittauspaikka elitisteille ja niihin itsensä sijoittaville.

Telaketju kirjoitti:
Siis linkittäminen?
Ei, vaan kuvien etsiminen ympäri nettiä ja kokonaisuuden rakentaminen.
 
Kävin eilen huvikseen pitkästä aikaa lukemassa uusisuomi-verkkosivustoa ja siellä koko puheenvuoro-osio oli täyttynyt kyseisestä aiheesta. Aiheeseen oli ottanut kantaa mm. Helena Eronen, Vesa Hack(Kok.), Tossavainen(PS), Otto Lehto(Vihr.), Erkki Perälä(Vihr.), muutama sitoutumaton ja helmenä vasemmistolainen Helsingin yliopiston sosiaalipolitiikan professori J.P.Roos. Roos on perehtynyt evoluutiopsykologiaan ja toiminut Darwin-seuran puheenjohtajana.

Tämä Roos totesi kirjoituksessaan mm. seuraavaa:

"nämä miehet (ja muutama nainen) ovat tosissaan aika karmean näköisiä. Kun ehdokkaita on haettu tosiaan ihan pohjamutia myöten niin tulos on tälläinen."

"tyypeistä ei löydy kovin monta, joiden kanssa haluaisi ryhtyä kuvan perusteella esimerkiksi facebook-kaveriksi"

Persutko siis oli niitä hirmuisia natseja ja fasisteja? Vasemmistoliitossa ilmeisesti on vain hyvännäköisiä ihmisiä(hymiö). Kyseinen Roos tosin poisti melko nopeasti kirjoituksensa ja pahoitteli tapahtunutta, mutta eipä se hänen mielipiteitään enää muuta. Tämä vihreiden Perälä puolestaan totesi omassa kirjoituksessaan näin:

"He ovat rokonarpisia, lihavia, kierosilmäisiä, isonenäisiä eivätkä osaa meikata. Heillä on hulluja ilmeitä ja kampauksia. He eivät ole lainkaan niin kuin me.

He ovat perussuomalaisten kunnallisvaaliehdokkaita, joiden vaalikuvia on koottu Per-Looks -blogiin."

Hienoa erottelua meihin ja heihin. Lopuksi hän sitten kuitenkin elitistisessä mielessään osoittaa, että on hyvä ihminen: "Korniuden uhallakin haastan jokaisen katsomaan kutakin naureskelun kohdetta viiden sekunnin ajan silmiin, hassun kampauksen tai hatun taakse, ja pohtimaan, minkälainen ihminen sieltä katsoo takaisin." Tätä ennen kyseinen tyyppi kuitenkin levitteli tätä pilkkablogia ja kertoi hienoja mielipiteitään muiden ulkonäöstä. Ex-vihreä ja nykyinen kokoomuslainen Vesa Hack kiteyttikin omassa tekstissään hyvin Perälän ja vihreiden kaksinaamaisuuden.

Tämän per-looksin tekijästäkin on ollut arvuuttelua ja joidenkin mukaan se onkin jo selvinnyt. Onko ehdokkaan naaman värillä väliä? - Blogit - Muutos 2011 (linkki muutos 2011:n sivuille). Jos kyseessä siis on tuo henkilö, niin on aika ironista että hän itse kätkee naamansa kommandopipon alle.

Per-looksin tekijä väittää myös, että kyse ei ole pilkasta eikä siinä ole mitään poliittista. Miksi hän on siis valinnut juuri nämä kuvat, eikä tuolta löydy kaikkien perussuomalaisten kuvia? Miksi hän ei ole koonnut sivustolle samankaltaisia kuvia myös muista puolueista (niitä nimittäin löytyy myös)? Tulipas pieni avautuminen tehtyä, mutta suoraan sanottuna vituttaa että ns. suvaitsevaiset alkavat tekemään pilkkaa toisten ulkonäöstä, kun ei enää voida riidellä asioista. Alkavatko asia-argumentit olla jo niin lopussa?

Herkkänä humanistina loukkaannuin nyt tässä näiden PS-edustajien puolesta, mutta asiat voi tietysti ottaa myös toiselta kantilta:

"Eikö sitä sanota, että kaikki julkisuus on hyvää julkisuutta? Jos minä nyt sitten olen jonkun helsinkiläisen mielestä tyhmän näköinen, niin sillehän minä en voi mittään." -toteaa itse blogiin joutunut Matti Niiranen Iltalehden haastattelussa.

Ja kun nyt pääsin tekstissäni oikein kunnolla lainailun makuun, niin en millään malta olla jälleen käyttämättä yhtä historiallisista lempilausahduksistani:

"The fascists of the future will be called anti-fascists" -W.Churchill

Siinä taas itsekullekkin mietittävää ja hyvää päivänjatkoa.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Oikeastaan olen erittäin tyyväinen, että tämmöinen galleria on tehty näinkin suurella vaivalla. Kertoo erittäin paljon sen tekijöistä ja "suvaitsevaiset" ovat osoittamassa karvansa koko kansalle. Toivottavasti vastaavat tempaukset jatkuvat suvaitsevaisten leiristä. Tämä on jo kääntynyt niin loistavasti taas suvaitsevaisia vastaan ja voidaan taas todeta vanha hyvä sanonta, että tämäkin tapaus lopulta sataa sinne persujen laariin. Se oikea kuva fasistisista vihreistä ja suvaitsevaisista sai taas lisää pontta ja parasta ovat vielä noi vihreän kommentoinnit asiaan.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Vihreillä, Kokoomuksella ja Mielensäpahoittamisella on kaikilla omat ketjunsa täällä Jatkoajassa.
Miksi linkittelet noiden ketjujen sijaan tänne?

Olen pahoillani että pahoitin mieltäsi. Laitoin tänne koska kyseessä on "Per Looks -ilmiöstä" enkä löytänyt parempaakaan ketjua.

Moderaattorit siirtäköön sopivampaan ketjuun halutessaan.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Putkonen ehti jo hätääntyä, että tämän blogin takia kaikki persut leimataan rumiksi ja tyhmiksi. Erinomaisesti sanailtu.
 

#76

Jäsen
Miksi joku Perussuomalaisia vastustava ryhmittymä leimataan suvaitsevaisiksi tai "suvaitsevaisiksi"? Kyse lienee yhtälailla omaa rajoittunutta asiaansa ajavasta ryhmästä kuin muistakin vastaavista.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Kiitettävän tason anti-persuilua uhrata aikaansa niin paljon, että poimii ympäri nettiä kuvia ehdokkaista ja kasaa niistä kokonaisuuden.

Huumoriksihan tuo on tarkoitettu, mutta tuon sivuston ainoa huumoriin viittaava pätkä on oikeastan vain itse nimi "Per-Looks" (vrt. hipstereiden hel-looks). Mutta eihän tuossa lopulta ole muuta kuin perussuomalaisten ehdokkaiden kuvia, joten jokainen päättäköön, onko se edes huumoria (ts. "anti-persuilua"). Tuolta näyttävät jotkut perussuomalaisten ehdokkaat, ja jos joku mielensä pahoittaa tästä, voinee kysyä, miksi? Minua ei niinkään huvittanut kieroon katsovat henkilöt, siinähän nyt ei ole mitään kummallista, mutta ennemminkin nuo stereotypioita vahvistavat asusteet ja yleisemminkin ulkonäköön vaikuttavat tyylilliset seikat (hiusmuotoilu, parta, ilmeet jne).

On kuitenkin huomautettava, että nykyään äänestämiseen vaikuttavat paljon myös ulkoiset seikat. Antakoon kuvien puhua puolestaan, ja myönnettäköön, itse en äänestäisi tuon näköisiä henkilöitä, tai ainakaan harkitsisi suurimman osan äänestämistä. Jos kuvat eivät tee oikeutta, kannattaa miettiä, olisiko parempi vaalikuva kannattanut ottaa. Joillekin tuollaiset mattimeikäläis-kuvat varmaankin tuovat jonkinlaista autenttisuuden ja rehellisyyden fiilistä, suotakoon se joillekin. Mielikuvamainonnasta ei kuitenkaan turhaan puhuta myös politiikan tutkimuksen saralla.
 

Hah, näihin vihreiden ja kokkareiden Lookseihinhan on valittu vain ns. "edustavimmat" henkilöt, kun taas persujen kohdalla on tehty juuri toisinpäin. Jos käy katsomassa vaikkapa vihreiden Helsingin kuntavaaliehdokkaita, löytyy sieltä porukkaa joka sopisi hyvin jatkoksi tähän per-looks porukkaan, mutta yllättäen heitä ei löydy tästä "vih -looksista". Miksiköhän? Vas-looksia odotan myös innolla.
 
He huijaavat eniten sairauslomaa | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

"Eniten sairauslomaa petkuttaneet, eli jopa 10 prosenttia vastanneista, kannattaa perussuomalaisia."

Vahvasti menee. Saman päivän aikana leimattu tyhmäksi, rumaksi ja pinnariksi. Tokihan kaikki tämä sataa persujen laariin. Kuinkas muuten.

Ja 9% yrittäjistä (mitähän puoluekantoja sieltä löytyy?). Persujen jälkeen tulikin sitten Vihreät ja RKP. Jutussa ei jostain syystä mainittu heidän prosenttilukujaan. Olikohan suurikin ero tuohon kymmeneen prosenttiin? Ja kyllä hyvä HeGe41, tämä sataa persujen laariin. Uutisointi alkaa kovasti muistuttaa sitä, mitä se oli ennen ek-vaaleja.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Minua ei niinkään huvittanut kieroon katsovat henkilöt, siinähän nyt ei ole mitään kummallista

Minun käy sääliksi ihmistä, jota pilkataan sellaisen ominaisuuden perusteella, jolle hän ei voi mitään. Siksi nuo kieroon katsovat eivät minua osaa naurattaa, eikä heitä tulisi tuollaiseen blogiin laittaa.

Asia erikseen ovat nämä karjalalippisheput. Ei helvetti. Eikö kukaan ole voinut käydä sanomassa, että nyt tulee sitten ihan saakelin naurettava otos? Mietis jotain muuta. Aurinkolasit päässä. Anteeksi mitä? Kännykkä korvalla. Waude!
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
..

On kuitenkin huomautettava, että nykyään äänestämiseen vaikuttavat paljon myös ulkoiset seikat. Antakoon kuvien puhua puolestaan, ja myönnettäköön, itse en äänestäisi tuon näköisiä henkilöitä, tai ainakaan harkitsisi suurimman osan äänestämistä. Jos kuvat eivät tee oikeutta, kannattaa miettiä, olisiko parempi vaalikuva kannattanut ottaa. Joillekin tuollaiset mattimeikäläis-kuvat varmaankin tuovat jonkinlaista autenttisuuden ja rehellisyyden fiilistä, suotakoon se joillekin. Mielikuvamainonnasta ei kuitenkaan turhaan puhuta myös politiikan tutkimuksen saralla.

Tää oli hyvä!

Oikein sydäntä lämmittää ajatella viimosen päälle sliipattua ehdokasta (puolueesta riippumatta) selittämässä sinulle, kuinka hän on niin viimeisen päälle sydämestään pienen ihmisen asialla ja kuinka juuri hän hoitaa homman kuin homman kuntoon, niin kunta- kuin valtakuntatasollakin. Sepä vasta onkin uskottavaa - ja näitä yrittäjiä riittää...

Niin - eihän siisti pukeutuminen paljoa(?) maksa eikä edustavan kuvan laittaminen vaalimainokseen ole ehkä liikaa vaadittu, mutta sekö lienee se todellisen uskottavuuden mittari - vestigia terrent (jäljet pelottavat)...

Eli - onko tämä nyt uskottavampi kannanotto, kun siteerasin latinaksi Horatiusta?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös