Perussuomalaiset

  • 5 566 772
  • 44 576

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Nettisanakirjan mukaan "mis" on tosiaan suomeksi "mikä", tosin sivulauseen aloittavana relatiivipronomina. Minä myös hieman ihmettelen, miten joku edes kehtaa mennä Hesassa bussiin opiskelematta ensin viron kielen perusteita. Myös somalin kieltä lienee syytä opiskella ainakin muutama kurssi ennen kuin lähtee stadin julkisiin itseään nolaamaan. Jos ei tuon verran viitsi asioista ottaa selvää, niin on varmaan parempi käyttää niitä julkisia vain jossain maaseudulla.

Tämä nyt on täysin tyhjänpäiväistä natkutusta. On kai se nyt selvää että jos maahanmuuttajia on bussikuskeina saattaa joskus tulla katkoksia kommunikaation kanssa. Se on sitten yksilöstä kiinni tekeekö niistä ongelman vai ei, tuskin kenenkään elämä on mennyt pilalle sen takia ettei bussikuski puhu täydellistä suomea. Jos taas matkustelet isommissa kaupungeissa, sanotaanko vaikka Lontoossa, voit olla varma ettei esim. taksikuskit ole välttämättä kielitaitoisia.

Tosin jos henkinen pili on tuota kokoa kuin sulla kannattanee pysyä siellä kotisohvalla vaan.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Työnantajan pitää miettiä asiakkaidensa mukavuutta. Kumpi on asiakkaalle tärkeämpää: asioinnin sujuvuus vai eksoottisen näköinen tuotteen/palvelun tarjoaja. .

Näinhän sen pitäisi järjellä ajatellen ollakin, mutta valitettavasti järjenkäyttö työnantajan puolelta on tehty mahdottomaksi, kiitos ay-liikkeen. Ala Matti Putkonen.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Virolaisista ja ylipäätään itäeurooppalaisista kyllä samaa mieltä muutaman edellä kirjoittaneen kanssa. Töykeys on enemmän sääntö kuin poikkeus kuten jokainen Itä-Euroopassa matkustellutkin tietää.

Toisaalta voiko tämä töykeäksi miellettävä käyttäytyminen johtua kulttuurista, kuuluuko slaavilaisuuteen tällainen käytös tuntemattomampia ihmisiä kohtaan? Minulle erään ex. Neuvostoliiton asukkaan suulla kerrottiin aika selkeästi se, että heillä katsotaan hiukan "kieroon" jos esim. hymyillään tuntemattomille ihmisille ja hän piti suorastaan hassuna sitä kun Englannissa vieraillessaan ihmiset hymyilivät niin paljon.

Toinen vaihtoehto käyttäytymiseen voi olla pitkään kestäneessä sosialistisessa vallassa ja kuinka se on voinut vaikuttaa ihmisten mentaliteettiin. Kun ei olla totuttu siihen, että pitää olla palvelualttiita kasvaminen sellaisesta käyttäytymismallista voi kestää huomattavankin kauan, kenties sukupolven tai jopa kaksi. Monelle ex. itäblokin valtion asukkaalle palvelukulttuuri on aivan uusi asia, suurin osa asukkaista joutuu opettelemaan sen täysin tyhjistä, joten ymmärrettävää - vaikka ei mukavaa - että siihen menee aikaa huomattavan paljon. Mutta edistystäkin on tapahtunut, ainakin Lappeenrannassa venäläiset sun muut siltä suunnalta tulleet myyjät osaavat käyttäytyä huomattavankin kohteliaasti ja he saattavat jopa ennen suomalaista myyjää tulla kysymään "Voinko auttaa, mitä saisi olla" tms. Sen sijaan suomalaiset (päättelen siitä kun puhuvat suomea sujuvasti) saattavat keskustella keskenään tai näpräillä kännykkää keskellä työpäivää vaikka asiakkaita on myymälä täynnä.

No, minulle on ihan sama saanko hetimmiten palvelua vai en. Yleensä katsastelen tuotteita ja jos tarvitsen apua, käy kysymässä myyjältä. Toisinaan jopa häiritsee se kun myyjät tulevat heti tyrkylle.

vlad.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mitä tulee yleisemmin maahanmuuttajien työllistymiseen, niin työnantajan pitää miettiä ensisijaisesti yrityksensä menestymistä eikä henkilön sijoittumista kantasuomalainen - maahanmuuttaja-akselille. Työnantajan pitää miettiä asiakkaidensa mukavuutta.

Niin pitää ja tässä tullaankin taas siihen miten ne tyhmät nekrut eivät työllisty. Suomessa on aika paljon ammatteja joihin maahanmuuttajilla ei ole mitään asiaa. Asiakaspalvelutyöt ovat niitä lähes järjestään. Mutta luonnollisesti vika on mamuissa itsessään kun ovat väärän värisiä.

Yrittäjät saavat toki palkata kenet haluavat, heillä on siihen täysi oikeus. Mutta putken toisessa päässä olisi joskus hyvä miettiä ns. maahanmuuttokritiikin perusteita.
 
Jos taas matkustelet isommissa kaupungeissa, sanotaanko vaikka Lontoossa, voit olla varma ettei esim. taksikuskit ole välttämättä kielitaitoisia.

Tosin jos henkinen pili on tuota kokoa kuin sulla kannattanee pysyä siellä kotisohvalla vaan.

Juu se lienee parasta. Minulla jo tuo englannin kielellä kommunikoiminenkin tuottaa suurta tuskaa, kun olen tällainen maalaisjuntti. Mutta sinä olet ilmeisesti siis käynyt ihan Lontoossakin ja vieraat kieletkin taipuvat sujuvasti? Vau, ihan tässä kunnioituksesta pakahtuu, kun pääsee keskustelemaan moisen maailmanmiehen kanssa.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Toisaalta voiko tämä töykeäksi miellettävä käyttäytyminen johtua kulttuurista, kuuluuko slaavilaisuuteen tällainen käytös tuntemattomampia ihmisiä kohtaan?

Kokemukseni mukaan kyllä ja samaa mieltä myös itäblokin perinnön painosta mm. Tsekissä ja Puolassa. Sama näkyy jonkin verran vielä suomalaisissakin.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Minulla jo tuo englannin kielellä kommunikoiminenkin tuottaa suurta tuskaa, kun olen tällainen maalaisjuntti.

En tiedä maalaisjunttiudesta mutta melkoinen alemmuskompleksi näyttää olevan päällä kirjoitusten sävystä päätellen. Tuo vitsi hei oikeasti meni jo eikä se ole missään vaiheessa naurattanut ketään. Mitäpä jos osallistuisit keskusteluun ihan argumenteilla ja jättäisit länkyttämisen vähemmälle? Tämä ihan kohteliaana kysymyksenä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Niin pitää ja tässä tullaankin taas siihen miten ne tyhmät nekrut eivät työllisty. Suomessa on aika paljon ammatteja joihin maahanmuuttajilla ei ole mitään asiaa. Asiakaspalvelutyöt ovat niitä lähes järjestään. Mutta luonnollisesti vika on mamuissa itsessään kun ovat väärän värisiä.
Jaa. Harvemmin tulee kaupassa käydessä kassalla vastaan suomalaista myyjää enää nykyisin. Viimeksi jopa pankissa käydessäni asiakaspalvelija oli tummaihoinen. En tosin osaa sanoa oliko maahanmuuttaja vai täällä koko elämänsä asunut. Hyvin ja ystävällisesti hoiti hommansa, joten propsit tästä.

Luonnollisesti juuri maahan muuttaneen on vaikeampi saada työtä esimerkiksi juuri asiakaspalvelualalta, koska kielitaidolla on erityisen paljon merkitystä asiakaspalvelussa.

Toinen kysymys onkin, että saako maahanmuuttajien mahdollisesti vaikeampaa työllistämistä kompensoida antamalla heille työpaikkoja julkisella puolella. Mielestäni molemmat näkökannat ovat perusteltuja, mutta itse pidän mahdollisuuksien tasa-arvoa oikeana lähtökohtana ja tärkeimpänä arvona enkä kannata ajatusta.
 
Toinen kysymys onkin, että saako maahanmuuttajien mahdollisesti vaikeampaa työllistämistä kompensoida antamalla heille työpaikkoja julkisella puolella. Mielestäni molemmat näkökannat ovat perusteltuja, mutta itse pidän mahdollisuuksien tasa-arvoa oikeana lähtökohtana ja tärkeimpänä arvona enkä kannata ajatusta.

Minä taas kannatan jenkkityylistä affirmative actionia. Minusta korkeakoulujen pääsykokeissakin olisi hyvä olla helpotuksia aliedustettuina korkeakoulutuksessa oleville etnisille ryhmille. Näin saataisiin häivytettyä sen vuosisataisen sorron vaikutuksia, jonka vuoksi esim. tummaihoiset omaavat Suomessa keskimäärin muita matalamman koulutustason.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
En tiedä maalaisjunttiudesta mutta melkoinen alemmuskompleksi näyttää olevan päällä kirjoitusten sävystä päätellen. Tuo vitsi hei oikeasti meni jo eikä se ole missään vaiheessa naurattanut ketään.

Naurattipas. Et sinä voi estää muita nauramasta jollekin asialle. Vai pitäisikö Paavon ja Villen perustaa naureskelunvalvontakomissio, jotka määrittää mille saa nauraa ja mille ei? Asian pitää läpäistä korkeasti koulutettujen suunnittelema vihervasemmistolainen testi, että A) Juttu on hauska B) suvaitsevaisuuskriteeristö täytyy.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mielestäni täysin perusteltua silloin jos "asiakaskuntaan" kuuluu paljon maahanmuuttajia.
Mm..Kannatan ajatusta jos kyseessä on ammatti, jossa kyseisestä ominaisuudesta on hyötyä (esim. kouluavustaja, poliisi). Eli taidamme olla asiasta samaa mieltä! Otanpa sille, vaikka torstai onkin.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Jos juttu naurattaa sinua, sitä ei lasketa. Sinulla ei ole korkeaa koulutusta eikä kykyä katsoa omaa napaasi pidemmälle, joten sinun naurusi voidaan ignoroida täysin.

Aivan, unohdin Vihreän tasa-arvon, joka määräytyy yliopiston hyväksyttyjen kurssien mukaan. Minä sain kyllä ysin bilsasta ylä-asteella, jos nyt oikein muistan. Saako sillä yhtään armoa?
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mm..Kannatan ajatusta jos kyseessä on ammatti, jossa kyseisestä ominaisuudesta on hyötyä (esim. kouluavustaja, poliisi). Eli taidamme olla asiasta samaa mieltä! Otanpa sille, vaikka torstai onkin.

Tuon suuntaisia ammatteja ajattelinkin, mamujahan on jonkin verran esim. vartijoina. Olemme muuten olleet tästä ennenkin samaa mieltä. Itse en tosin nyt ota kun menen yöksi töihin.
 
Aivan, unohdin Vihreän tasa-arvon, joka määräytyy yliopiston hyväksyttyjen kurssien mukaan. Minä sain kyllä ysin bilsasta ylä-asteella, jos nyt oikein muistan. Saako sillä yhtään armoa?

Et saa. Peruskoulun biologia on sitä paitsi sisällöltään vähintäänkin kyseenalaista. Muistaakseni meille opetettiin ala-asteella, että sukupuolia on kaksi (en muista otettiinko hermafrodiitit tuolloin puheeksi), mutta naistutkimuksen laitoksellahan on saatu selville, että oikeasti sukupuolia on olemassa ainakin kaksikymmentä.
 
Näinhän sen pitäisi järjellä ajatellen ollakin, mutta valitettavasti järjenkäyttö työnantajan puolelta on tehty mahdottomaksi, kiitos ay-liikkeen. Ala Matti Putkonen.
Putkonen on metallimiehiä ja siten hänen merkityksensä tässä asiassa on vähäinen.

Vellihousu kirjoitti:
Niin pitää ja tässä tullaankin taas siihen miten ne tyhmät nekrut eivät työllisty. Suomessa on aika paljon ammatteja joihin maahanmuuttajilla ei ole mitään asiaa. Asiakaspalvelutyöt ovat niitä lähes järjestään. Mutta luonnollisesti vika on mamuissa itsessään kun ovat väärän värisiä.
Eihän tulla. Osa mainitsemastasi väestöryhmästä työllistyy mm. siistijöiksi. Rakennusalalla on paljon maahanmuuttajataustaisia tai ulkolaisia keikkamiehiä, jotka eivät osaa suomea lainkaan tai sitten osaavat hyvin vähän: rakennusmiehiä, laatoittajia, putkimiehiä jne. Vaan eipä juuri ole tummia poikia. Noissa tummissa pojissakin on eroja. Jostain syystä kenialaiset työllistyvät erittäin hyvin, mutta somalit eivät.

Yrittäjät saavat toki palkata kenet haluavat, heillä on siihen täysi oikeus. Mutta putken toisessa päässä olisi joskus hyvä miettiä ns. maahanmuuttokritiikin perusteita.
Ehdottomasti ja niinhän maahanmuuttokriitikissä mietitäänkin.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Dee Snider, väitit aiemmin, että olen monesti jättänyt vastaamatta kysymyksiisi. Kävin viestihistoriaasi läpi, enkä löytänyt sieltä ainuttakaan minulle suunnattua, vastaamatta jäänyttä kysymystä. Auta nyt vähän — mihin on jäänyt vastaamatta?
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Dee Snider, väitit aiemmin, että olen monesti jättänyt vastaamatta kysymyksiisi. Kävin viestihistoriaasi läpi, enkä löytänyt sieltä ainuttakaan minulle suunnattua, vastaamatta jäänyttä kysymystä. Auta nyt vähän — mihin on jäänyt vastaamatta?

Vai niin. Ei voi mitään sitten. Sinä voitit, lepo vaan.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Edit. Tampereen tiedotusopin laitoksen punainen historia on toki tunnettu historiallinen tosiasia, mutta en tiedä mikä sen vaikutus mahtaa olla enää tänä päivänä. Nykypäivän toimittajia koulutetaan hyvin monissa paikoissa, ammattikorkeakouluissa ja kansanopistoissakin eikä politiikalla ole opiskelumaailmassa ollut enää 70-luvun jälkeen ollut edes yliopistoissa todellista merkitystä.

Itse opiskelin tiedotusoppia sivuaineena Tampereen Yliopistossa 90-luvun loppupuoliskolla. Sitä samaa jengiä, jota istui kanssani samoilla luennoilla, näkyi aktiivisesti muunmuassa kokoomuksen, vihreiden, demareiden ja keskustan opiskelijajärjestötoiminnassa. Persujahan ei tuolloin vielä ollut edes keksitty. Sittemmin noita nimiä on tullut bongattua muunmuassa Aamulehden, Hesarin, Iltaroskalehtien, Uuden Suomen ja Nykypäivän juttujen kirjoittajina. Kokemukseni kyseisestä paikasta on siis kovin erilainen kuin heidän, jotka tietävät siellä koulutettavan pelkästään vihervasureita. Lienen ollut tavallista enemmän todellisuudesta irrallaan tuolloin.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Priceless.

Linja toki on sama kuin edustamallaan puolueella: huuteluja mutta ei näyttöjä eikä tekoja

Mitkäs sinun puolueesi näytöt on?

Kävin itsekin tuota läpi ja jos ei mitään löydä, niin ei voi mitään. Taitavan poliitikon väistelyä, suosittelen uraa Arkadianmäellä. Sitoutumattomana tietysti, kun puoluekantaa ei saa selville vitullakaan.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Mitkäs sinun puolueesi näytöt on?

Kävin itsekin tuota läpi ja jos ei mitään löydä, niin ei voi mitään. Taitavan poliitikon väistelyä, suosittelen uraa Arkadianmäellä. Sitoutumattomana tietysti, kun puoluekantaa ei saa selville vitullakaan.

Minä äänestän ihmistä. En puoluetta. Täten en myöskään hirtä itseäni fanaattisuuteen.
 
Itselläni tulevat ko. puolueen touhuista välillä mieleen yökerhossa tanssivat humalaiset, jotka ovat omasta mielestää helvetin seksikkäitä ja cooleja, mutta aiheuttavat tarkkailijassa lähinnä naurua ja myötähäpeää.

Minulle tulee vihreiden touhuista yleensä mieleen nuorimies, joka rullailee huippumuodikkaalla fiksipyörällään ensiluokkaisen trendikkääseen ja ilmapiiriltään sofistikoituneeseen helsinkiläiskahvilaan. Kahvilassa hän näpyttelee Applen läppäriä tai puhelinta, joka on tietenkin viimeisintä mallia. Ironisine viiksineen ja silmälaseineen ko. heppu on omasta mielestään melko seksikäs ja cool, mutta sivullisen silmin katsoen ihan helvetin seksikäs ja cool.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös