En mä oikein tiedä mitä mä sulta kysyisin, jos ravintolaan tullessa löisit rahat tiskiin puhumatta sanaakaan. Todennäköisesti heittäisin pihalle.
Mistä tämä legenda on lähtenyt elämään, etten puhunut sanaakaan? Toisekseen, olisi varmasti parempi lähteä ravintolasta pois, jos henkilökunta esittää sopimattomia kysymyksiä. Mainitun bussikuskin kysymys ei sopinut tuohon tilanteeseen.
Ei se asiaa muuta miksikään vaikka joka päivä käyttäytyisit huonosti. Opettele puhumaan ihmisille, auttaa asioimisessa ihmisten kanssa huomattavasti.
Sinä käyttäydyt tässä keskustelussa huonosti. Väität minun tehneen jotain sellaista, jota en ole tehnyt. Mielestäni sinun kannattaisi ensiksi opetella mainitsemasi alkeelliset käytöstavat, ennen kuin yrität opettaa muita.
msg kirjoitti:
Niinhän se on, että nämä maassamuuttajat eli tuttavallisemmin mamut eivät täällä etelässä aina oikein osa kommunikoida, kun ovat tottuneet puhumaan lehmille ja sähköpaimenille.
Epäsopivat kysymykset aiheuttavat hämmennystä. Miksi ylipäätään ajatella, että Helsingissä tarvittaisiin seutulippua? Seutulipun kehyskunnissa voi törmätä lehmiin ja sähköpaimeniin.
Vellihousu kirjoitti:
Olisi varmaan kannattanut pysytellä siellä Toejoella niin ei olisi tuollaisia ongelmia.
Siis ymmärrän kyllä arkisen ärtymyksen kuvattuun episodiin, mutta on kyllä ah niin persua vetää tuosta yliampuvia johtopäätöksiä.
Ei se ollut ongelma. Se oli havainto.
Kerrotko, mitä johtopäätöksiä minä vedin tuosta tilanteesta? Nähdäkseni olen johdonmukaisesti puhunut omasta kokemuksestani, joka on päinvastainen blogissa esitetyn ja Kirjoittelijan levittämän väittämän kanssa.
Mitä tulee yleisemmin maahanmuuttajien työllistymiseen, niin työnantajan pitää miettiä ensisijaisesti yrityksensä menestymistä eikä henkilön sijoittumista kantasuomalainen - maahanmuuttaja-akselille. Työnantajan pitää miettiä asiakkaidensa mukavuutta. Kumpi on asiakkaalle tärkeämpää: asioinnin sujuvuus vai eksoottisen näköinen tuotteen/palvelun tarjoaja.
Venäläisperäinen nimi voi tarkoittaa venäjänkielen taitoa, jota työnantaja saattaa arvostaa, jos moni asiakas tai muu yhteistyökumppani on venäläinen.
Keskustelu työllistymisen eroista on mielestäni liian mustavalkoista. Jos keski-ikäinen yksin asuva mies haluaa palkata kodinhoitajan, niin veikkaan Ljudmilan saavan paikan ennen Pekkaa.
Ainakaan yrittäjät eivät ymmärrä asioita läheskään yhtä hyvin ja syvällisesti kuin yliopisto-opiskelijat. Muuten ei ole selitettävissä se, että yrittäjien keskuudessa persut on paljon suositumpi puolue kuin vihreät. Luuletko sinä ihan oikeasti, että yrittäjänä toimiessa oppii ymmärtämään yhteiskuntaa ja elämää likimainkaan yhtä hyvin kuin yliopiston luentosaleissa?
Taidettiin mennä jo sarkasmin puolelle.