Perussuomalaiset

  • 5 571 358
  • 44 580

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ja tuo blogikirjoituksen voi halutessaan ymmärtää myös sillä toisella tavalla, kuten TS on tehnyt.

No nyt osuit TosiFani asian ytimeen (boldaus mun). Kirjoituksen kuin kirjoituksen voi toki halutessaan ymmärtää ihan millä tavalla tahansa, se on sitten ihan eri asia onko tekstien tahallinen väärinymmärtäminen fiksua. Saako muuten tästä eteenpäin sitten kenen tahansa tekstin ymmärtää sillä haluamallaan tavalla, eikä tekstin kirjoittaja saa siitä loukkaantua?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No nyt osuit TosiFani asian ytimeen (boldaus mun). Kirjoituksen kuin kirjoituksen voi toki halutessaan ymmärtää ihan millä tavalla tahansa, se on sitten ihan eri asia onko tekstien tahallinen väärinymmärtäminen fiksua. Saako muuten tästä eteenpäin sitten kenen tahansa tekstin ymmärtää sillä haluamallaan tavalla, eikä tekstin kirjoittaja saa siitä loukkaantua?

En tiedä, miten sinut ja muut puusilmät saisi ymmärtämään median toimintatavat. Media myy tuotettaan, sillä ei ole moraalia jne. Sille ei kannata antaa ilmaisia syöttöjä, kuten Eronen ja muutama muu perussuomalainen antaa.

Ja tällä palstalla tätä tapahtuu jatkuvasti, kannattaa tutustua esimerkiksi Viralliseen homoketjuun.
 
Viimeksi muokattu:

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei kai myöskään voi olettaa, että lukija on aina 'samassa mielentilassa' kirjoittajan kanssa? Eikö ole melkoista yliarviointia kirjoittajan itsensä taholta se, että olettaa kaikkien lukijoiden tietävän milloin kirjoittaja on tosissaan?
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Eli Perussuomalaisten eduskuntaryhmäkin tulkitsi tuon väärin?

Ne ketkä eivät ehtineet blogia lukea (ja harva ehti, koska Eronen lienee useimille ennen keissiä nobody) uskoivat median uutisointia asiasta. Eikä se eduskuntaryhmä ollut asiassa mitenkään yksimielinen. Ruononen-Lernerin mukaan enemmistö oli Erosta tuomitsemassa.

Tässä on vähän samaa kuin Halla-ahon Facebook-jutussa koskien Kreikkaa. Kirjoittaja mokasi sikäli, koska unohti asemansa, mutta pahemmin mokasi se oma puolueväki, joka lähti reagoimaan asiaan täsmälleen median haluamalla tavalla. Silloin mokasi Halla-ahon lisäksi Soini, nyt Erosen lisäksi Ruohonen-Lerner ja muut yksinkertaiset panikoijat. Melkein kuin oppikirjasta kuinka paisutetaan negatiivinen kohu mahdollisimman haitalliseksi omalle puolueelle.

Ei pitäisi yhdellekään persulle enää tulla yllätyksenä miten media käsittelee persuihin liittyviä "uutisia". Ei sen paremmin edustajille kuin heidän avustajilleen. Selvästikään mitään mediastrategiaa ei edelleenkään ole vaan kaikki sooloilee fiilispohjalta. Amatööreiltä amatööritouhua (paitsi Ruohonen-Lerner ei enää ole mikään amatööri, siksi hänen typerä toiminta ihmetyttää eniten.)

Hirvisaari itse veti homman yllättävän kypsästi ja ammattimaisesti kotiin. Siitä hänelle pisteet.
 
Perussuomalaisten pitää pysyä otsikoissa, koska vaikutusvaltaa heillä ei ole, hallitus päättää ja Soini laukoo sloganeita.

Kyllähän se koko ajan näyttää fiksummalta päätökseltä pysyä kaukana eurohuoraaja-Kataisen pääministeri-fiksaatiossaan kokoamasta sirkuksesta.

Ai niin, sehän oli sitä vastuunkantoa kun vedetään päivvittua.
 

Susimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa,Toronto Maple Leafs,Westghost,Ghostbusters
Mediassa on ollut käynnissä perussuomalaisten ajojahti eduskuntavaalien jälkeen

Perussuomalaiset ovat omaksuneet kiitettävällä tavalla suuren Keskustavaikuttaja Paavo Väyrysen tyylin; Eikös Paavo ole nuo vaalitappionsa aina kärsinyt "mediapelin" tai "epäreilun median vuoksi"? Perussuomalaiset jatkavat samalla linjalla,kaikki negatiivinen julkisuus on median syytä?

Mitä tulee tuohon Erosen kirjoitukseen,on se osoitus puhtaasti tyhmyydestä ja liki idiotismista. Aivan varmasti kaikilla on tiedossa se,että media seuraa hyvinkin tarkkaan kirjoittelua niin MIKSI,siis MIKSI niihin otsikoihin lähdetään (osin tietoisesti)antamaan pienintäkään aihetta?
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Ensinnäkin Eronen kirjoitti sen blogikirjoituksen, ei media. Ja tuo blogikirjoituksen voi halutessaan ymmärtää myös sillä toisella tavalla, kuten TS on tehnyt. Ihan turhaa kitinää, tilannetaju.

Ensinnäkin Kataja joi viinansa itse ja esiintyi omasta tahdostaan kännissä täysistunnossa. Syypääksi löydettiin demarit ja heidän edellisellä viikolla pitämänsä glögitilaisuus. Ja sinä syytit täällä meikäläistä Jungnerin perseennuolijaksi. Kataja osasi juu käsitellä mediaa, valehtelemalla ja syyttämällä muita. Kyllä se homma jäi täysin kesken medialta.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Eikä se eduskuntaryhmä ollut asiassa mitenkään yksimielinen. Ruononen-Lernerin mukaan enemmistö oli Erosta tuomitsemassa.

En sanonut Perussuomalaiset eduskuntaryhmän olleen yksimielinen, mutta vissiin sen verran enemistöä heistä oli sitten sitä mieltä että meni - niinkuin kirjoittaja itsekin totesi - överiksi, että tuomitsivat sen.

Eli he olivat sittenkin väärässä tässä?
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Ei kai myöskään voi olettaa, että lukija on aina 'samassa mielentilassa' kirjoittajan kanssa? Eikö ole melkoista yliarviointia kirjoittajan itsensä taholta se, että olettaa kaikkien lukijoiden tietävän milloin kirjoittaja on tosissaan?

Jos luit sen blogin, niin huomasit varmaan, ettei sitä voi ymmärtää missään mielessä tosissaan kirjoitetuksi vaan kuittailuksi vähemmistövaltuutetun kommentille. Tuon tajuaa oli sitten täysjärkinen, vähäjärkinen tai missä mielentilassa tahassa.

Hyvin vedetty kyllä median taholta, ei siinä mitään. Nyt suurin osa tekee johtopäätösen kuten he haluavatkin.

Ja ehdottomasti neiti Eronen myös itse oli antamassa ammuksia, unohtaen asemansa. On kuitenkin kyseenalaista pitääkö eduskunta-avustajienkin noudattaa samaa tarkkuutta mediakäyttäytymisessä kuin kansanedustajien. No tietenkin pitää, jos on persuedustajan avustaja.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Tuon tajuaa oli sitten täysjärkinen, vähäjärkinen tai missä mielentilassa tahassa.

Miksi Perussuomalaisten eduskuntaryhmä (tai sen enemistö) ei ymmärränyt tätä? Ja miksi kirjoittaja itse kertoi tuon olevan överivitsi jos se olikin noin selkeä sanoma?

Olisiko kenties sanomassa jotain mahdollisesti vikana jos sekä omat että vieraat eivät tajuneet sitä?
 

teeveemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Perussuomalaiset ovat omaksuneet kiitettävällä tavalla suuren Keskustavaikuttaja Paavo Väyrysen tyylin; Eikös Paavo ole nuo vaalitappionsa aina kärsinyt "mediapelin" tai "epäreilun median vuoksi"? Perussuomalaiset jatkavat samalla linjalla,kaikki negatiivinen julkisuus on median syytä?

Ei kaikki. Hakkaraisen toilailut bandidoksen kanssa on todellakin mietityttävää. Et kuitenkaan voi selittää sitä, että perussuomalaisia kohdellaan mediassa tasavertaisesti verrattuna muihin puolueihin, koska se on valetta. Valetta. Sen tietää debiilikin. Mutta harva haluaa ymmärtää sitä.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Nimenomaan suurin mokaaja tässä oli Ruohonen-Lerner ja ne muut PS-edustajat, jotka lähtivät paniikissa tanssimaan median pillin mukaan. Amatöörisettiä.

Tarkoitit varmaankin sanoa, että sinun mielestäsi. Enemistö näyttäisi olevan eri mieltä.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Miksi Perussuomalaisten eduskuntaryhmä (tai sen enemistö) ei ymmärränyt tätä? Ja miksi kirjoittaja itse kertoi tuon olevan överivitsi jos se olikin noin selkeä sanoma?

Olisiko kenties sanomassa jotain mahdollisesti vikana jos sekä omat että vieraat eivät tajuneet sitä?

Olen jo vastannut kaikkiin noihin. En jaksa toistella samaa asiaa.

Suurin osa eduskuntaryhmästä ei ole lukenut koko tekstiä vaan ovat valtamedian varassa.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Olen jo vastannut kaikkiin noihin. En jaksa toistella samaa asiaa.

Ei sinun tarvitse, sillä asia on varsin selvä, kun enemistö "omista", suurin osa "vieraista" ja kirjoittaja itsekin puhuu övervitsistä niin tämä on varsin selvä tilanne.

Täysin eri tilanne on miten tähän on reagoitu. Minun mielestäni tämä on saanut tarpeetttoman suuret mittasuhteet mutta samaan aikaa ymmärrän että tottakai näin on käynyt. Ei sen vuoksi, että kyse oli Perussuomalaisista, vaan siksi että media haistoi verta ja media ajaa vain ja ainoastaan yhtä asiaa - mediaa itse riippumatta puoluetaustasta.

Korostan.

Riippumatta puoluetaustasta.

Tärkein asia on saada lehtiä myytyä ja linkeille klikkauksia.

Suurin osa eduskuntaryhmästä ei ole lukenut koko tekstiä vaan ovat valtamedian varassa.

Jos näin on, niin varsinaisia idiootteja ovat olleet hekin. Toki tämä on pelkkää mutuilua, sillä en usko näin idioottimaiseen toimintaa edes perussuomalaisten tasolta. Jos ei ole kärsivällisyyttä perehtyä 5 minuutin ajan johonkin blogitekstiin, niin paljonko kiinnostaa aikuisten oikeat asiakirjat sitten... näin kärjistetysti. Mutta tosiaan itse en usko tuohon.

Strutsimainen - laitan pääni maan sisään etten näe lähellä olevia leijonia - ei toimi reaalimaailmassa. Ei edes selityksenä.
 
Viimeksi muokattu:

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Ei sinun tarvitse, sillä asia on varsin selvä, kun enemistö "omista", suurin osa "vieraista" ja kirjoittaja itsekin puhuu övervitsistä niin tämä on varsin selvä tilanne.

No eivät suurin osa aiheen uutisista puhu mistään "överivitsistä", vaan osa vakavasta tai puolivakavasta ehdotuksesta hihamerkeistä erilaisille kansanryhmille. Suuri ero, eikä tilanne ole silloin ollenkaan selvä.

Kuten sanoin, Eroselta virhearvio, mutta osalta PS-edustajia vielä pahempi virhearvio lähteä paisuttamaan juttua hölmöyttään. Media taas tekee, mitä media tekee. Ei pitäisi olla yllätys kenellekään. Kaikkein vähiten persuille itselleen.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Kuten sanoin, Eroselta virhearvio, mutta osalta PS-edustajia vielä pahempi virhearvio lähteä paisuttamaan juttua hölmöyttään.

Kuten jo aiemminkin totesi, itse luulen tässä olevan taustalla nämä kaikki muut, aiemmat hölmöilyt ja nyt tämä tapaus on ollut "viimeinen pisara" missä ollaan jouduttu olevaan normaalia tiukempana.
 

teeveemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kuten jo aiemminkin totesi, itse luulen tässä olevan taustalla nämä kaikki muut, aiemmat hölmöilyt ja nyt tämä tapaus on ollut "viimeinen pisara" missä ollaan jouduttu olevaan normaalia tiukempana.

Saanko kysyä puoluetaustan?

Ilman mitään vittuilua.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuten sanoin, Eroselta virhearvio, mutta osalta PS-edustajia vielä pahempi virhearvio lähteä paisuttamaan juttua hölmöyttään. Media taas tekee, mitä media tekee. Ei pitäisi olla yllätys kenellekään. Kaikkein vähiten persuille itselleen.

Jospa puoluetovereillekaan ei ollut tarkkaa käsitystä Erosen kirjoitustyylistä eli eivät olleet lukeneet koko hänen kirjoitushistoriaansa? Minusta on lähtökohtaisesti väärin, että olisi pitänyt tuntea Erosen tapa kirjoittaa ennen tuon yhden nimenomaisen kirjoituksen lukemista.
 
Tätä juuri tarkoitin, hyvä esimerkki perussuomalaisten asemasta. Kovia sanoja, joilla ei ole mitään merkitystä, muut tekee päätöksiä.

Olet siis todella sitä mieltä että lopputuloksella ei ole väliä, varsinkaan kun Soini näki kaukaa mitä tulemassa on eikä ikinä lähtisi siunaamaan sitä, kun kuitenkin otettiin vastuuta?

Noin tarkennuksena en ikinä ole äänestänyt perussuomalaisia koska repivät nousun mukana kaiken maailman tyyppejä mukanaan.
 

teeveemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sitoutumaton.

Sillä kaikki puolueet kusettavat kun on sopiva tilanne.

Kannatan individualismia.

Välillä mietin, että oletko tosiaan sitoutumaton.

Mutta kiitos, jotenkin tuli hyvä fiilis, että olet sitoutumaton, vaikka en välttämättä usko sitä. :D
 

Mace

Jäsen
Eli Perussuomalaisten eduskuntaryhmäkin tulkitsi tuon väärin?

Täällä tuntuu nyt menevän puurot ja vellit vähän sekaisin. On täysin eri asia todeta, että Erosen teksti osoitti huonoa tilannetajua ja tuomita teko sillä perusteella kuin väittää otsikossa, että perussuomalaisen kansanedustajan avustaja esittää hihamerkkejä ulkomaalaisille. Jälkimmäinen kun on aivan täysin varmasti toimittajalta tahallista harhaanjohtamista, ensimmäinen taasen ei edes väitä kirjoittajan olleen tosissaan, vaan kritisoi sitä, ettei tuollaisilla asioilla tulisi edes leikkiä. Yksikään toimittaja ei oikeasti voi olla niin typerä, ettei ko. blogitekstin luettuaan olisi tajunnut, ettei siinä oikeasti esitetä mitään hihamerkkejä yhtään kenellekään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös