Ramchester
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- TPS
Niin tarkoitatko, että jos julistaa olevansa liberaali niin ei tarvitse perustella verrattuna konservatismiin?
Tarkoitan, että näin se nyky-yhteiskunnassa vaan menee, oli siitä sitten mitä mieltä tahansa. Itse pidän vihreitä samanlaisena ääripuolueena kuin persujakin.
Minä näen asian kyllä siten, että esim. juuri Brejvikin tapauksen yhteydessä Halla-aholta vaadittiin irtisanoutumista sellaisen asian johdosta, jossa hän ei ole ollut osallisena laisinkaan. Se, että nettikirjoituksia lainataan ja sitten tätä lainausta lainataan ja tällöin Halla-ahon nimi vedetään mukaan tapauksen käsittelyyn osoittaa sen, että monissa kohdin ollaan pihalla kuin lumiukot.
Jos Halla-aho olisi ollut osallisena Breivikin veriteossa, niin Halla-aholta ei olisi vaadittu irtisanoutumista kirjoituksistaan/sanomisistaan, Halla-aho olisi pidätetty ja vastaisi teoistaan nyt oikeudessa. Kyse oli moraalisesta irtisanoutumisesta Breivikin ajatusmallista, jossa islam on saatanasta ja islaminrakastajat eli vihervasemmisto ovat vielä enemmän saatanasta. Totta kai Hallis saa olla edelleen sitä mieltä, mutta kai sitä poliitikolta vaan odotettiin hieman erilaista näkökulmaa asiaan varsinkin heti verityön jälkeen.
Vaikka olenkin hyvin liberaali aatemaailmaltani pl. maahanmuuttoasiat, minusta on oikeus ja kohtuus kohdella myös konservatiiveja lähtökohtaisesti samalla tasolla liberaalien kanssa, tämä siitä huolimatta, että minua visvottavat monet konservatiivien ajamat tai ihannoimat asiat ja minua - jopa kuvottaa - koti, uskonto, isänmaa -liikkeet. Mutta suon heillekin oikeuden mielipiteeseensä, niin kauan kuin asioiden ajaminen tapahtuu poliittista ja demokraattista reittiä myöten.
Kuka ei suo konservatiiveille oikeutta mielipiteeseen? Konservatiiveilla on oikeus mielipiteisiinsä, siinä kuin ihmisillä on oikeus kyseenalaistaa konservatiivien mielipiteet, liberaalien mielipiteitä unohtamatta.
Viimeksi muokattu: