Ketkä kaikki kuuluvat tähän marginaali freak-ryhmään?
Kaikki ei-heteroseksuaaliset ihmiset. Ja tietysti kaikki muusikot.
Ketkä kaikki kuuluvat tähän marginaali freak-ryhmään?
Kaikki ei-heteroseksuaaliset ihmiset. Ja tietysti kaikki muusikot.
Mutta kysymys onkin siitä että ym. ryhmiäkin on. Miksi heitä diskriminoidaan sillä ettei heidän suuntautumistaan hyväksytä? Mikä tekee homojen adoption yhteiskunnallisesti merkittävän kysymyksen? Se että heitä on enemmän kuin muita seksuaalisia freak-ryhmiä?
Mutta kysymys onkin siitä että ym. ryhmiäkin on. Miksi heitä diskriminoidaan sillä ettei heidän suuntautumistaan hyväksytä? Mikä tekee homojen adoption yhteiskunnallisesti merkittävän kysymyksen? Se että heitä on enemmän kuin muita seksuaalisia freak-ryhmiä?
Heti kun muut seksuaaliset vähemmistöt tuovat itse esiin sen, että lainsäädäntö kohtelee heitä kaltoin, lupaan minäkin paneutua heidän asiaansa ja puntaroida kantani heidän vaatimuksiini.
Olisitko sinä Daespoo valmis hyväksymään homopareille samat oikeudet kuin heteropareille sillä edellytyksellä, että myös kaikkia muita vähemmistöjä kohdeltaisiin samalla tavalla?
Anttila uskoo, että hän pystyy keskustassa paremmin vaikuttamaan naisena ja että keskustassa noudatetaan paremmin demokraattisia toimintatapoja.
Mitäköhän tuo mahtaa tarkoittaa...
Pitääkö jonkun sanoa ääneen että meitä sorretaan jotta sinä alat asiaa miettimään? Varsin kummallista, tässähän sinä sorrut siihen että jos asiasta ei uskalleta puhua (=tabu) niin mitään ei tarvitse tehdä, minä kun kuvittelin että se sotii teidän Vihreiden arvomaailmaa vastaan pahasti.
Ihmettelen kovasti miksi nämä asiat näillä friikeillä pyörivät mielessä.
Persuhakkarainen on otettu kyllä nyt täysin turhaan lehdistön hampaisiin. Joka hemmetin asiasta häntä pitää kurittaa. Toki on varmaan keitto-ongelma ja sen takia sekoilee jossain baareissa joutuen tappeluun jne., mutta tuo autojuttu on kyllä käsittämätön. Tuohan on ihan hyvä valinta tuollaiselle kansanedustajan palkalla elävälle. Isoauto maantieajoon landelle, mutta saa halvalla kun ei osta uutena. Mitä siitä mussutetaan? Ei se mikään ökyauto ole. Jos olisi ostanut jonkun Bentleyn tai Lamborghinin niin sitten olisi voinut käyttää ko. etuliitettä, vaikka silloinkin joku muu sana olisi ollut parempi.
Ja minä ihmettelen sitä, että miksi monet vertaavat alisteisia suhteita ei-alisteisiin suhteisiin ja täten vaativat näille alisteisille suhteille samoja (tai lähes samoja) oikeuksia kuin ei-alisteisille suhteille. Jokainen voi päätellä onko eläimiinsekaantuminen alisteista vai ei, tai onko pedofilia alisteista vai ei tms. Sisarrakkaus, siihen en ota kantaa, koska olen valmis ymmärtämään sen, jos sen tarkoituksena ei ole lisääntyminen vaan vain ja ainoastaan rakkauden ja halujen tyydyttäminen ja se perustuu tasa-arvoiseen tahtoon/haluun. Olenko pervo?
vlad.
Sisarrakkauden kohdalla tilanne on se, että eipä sisaruksillekaan tulisi avioliitto-oikeuksia antaa sellaisenaan, sillä nykyiseen avioliittolakiin tuskin voi sisällyttää pykälää siitä, että lisääntyminen on kielletty. Jotenkin kaukainen ja abstrakti asia, mutta minun puolestani toisiaan himoavat täysi-ikäiset sisarukset saavat naiskennella jos siltä tuntuu - mutta lisääntymisen tulisi olla kiellettyä. Ei kukaan halua mitään sisäsiittoisia sukurutsaisia Leatherfaceja päristelemään moottorisahaa metsäsuomalaiselle farmille.
Ja minä ihmettelen sitä, että miksi monet vertaavat alisteisia suhteita ei-alisteisiin suhteisiin ja täten vaativat näille alisteisille suhteille samoja (tai lähes samoja) oikeuksia kuin ei-alisteisille suhteille. Jokainen voi päätellä onko eläimiinsekaantuminen alisteista vai ei, tai onko pedofilia alisteista vai ei tms. Sisarrakkaus, siihen en ota kantaa, koska olen valmis ymmärtämään sen, jos sen tarkoituksena ei ole lisääntyminen vaan vain ja ainoastaan rakkauden ja halujen tyydyttäminen ja se perustuu tasa-arvoiseen tahtoon/haluun. Olenko pervo?
vlad.
Ei nyt erityisesti Vladille vaan yleensä; onko pedofiilien ja eläimiin sekaantujien sekoittaminen keskenään (pun intented) oikeasti järkevää? Eläimiä ei saa nussia, mutta niitä saa kyllä ampua ja syödä?
Niikon argumentointihan oli erinomaisen kestävä ja sen joutui Päivärinta keskeyttämään/ohittamaan koska siihen ei olisi ollut mitään järkevää vastausta homo-puolella.
Jos järkeviä perusteita homojen avioliittoa ja ulkopuolista adoptiota vastaan ei ole niin silloin niitä ei ole esim. sisarustenvälisiä avioliittoja vastaankaan.
Sisarrakkaus, siihen en ota kantaa, koska olen valmis ymmärtämään sen, jos sen tarkoituksena ei ole lisääntyminen vaan vain ja ainoastaan rakkauden ja halujen tyydyttäminen ja se perustuu tasa-arvoiseen tahtoon/haluun.
Kaikenlaista höpöhöpöä sitä joutuukaan lukemaan. Kaltevan pinnan argumentit ovat hyvin usein virheellisiä ja niin tässäkin tapauksessa*. Homojen väliselle avioliitolle ei ole mitään eettisiä esteitä, oikeastaan kaikenlaiset vasta-argumentit pohjaavat täysin kestämättömän "luonnollisuuskysymyksen" tai kaltevan pinnan argumenttien ympärille.
Homasuhteissakaan ei ole tarkoituksena tai edes ylipäätään mahdollista lisääntyminen. Ei sitten niin millään. Silti niille pitäisi joidenkin mielestä antaa lapsia ja se on joidenkin mielestä jopa ymmärrettävää.
Homojen väliselle avioliitolla on iso kasa eettisiä esteitä niin kauan kuin tuo avioliitto-oikeus sisältää oikeuden ulkopuoliseen adoptioon.
Ei, vaan niin kauan kuin avioliitto-oikeus on rajattu heteropareille, ja näille annetaan sen myötä erillisoikeutena mm. yhteinen sukunimi ja adoptio-oikeus, on koko avioliittolaki perustuslain vastainen. Sen olemassaoloa ei voi puolustaa millään kestävällä perustelulla.Homojen väliselle avioliitolla on iso kasa eettisiä esteitä niin kauan kuin tuo avioliitto-oikeus sisältää oikeuden ulkopuoliseen adoptioon.
Homasuhteissakaan ei ole tarkoituksena tai edes ylipäätään mahdollista lisääntyminen. Ei sitten niin millään.