Perussuomalaiset - it's a passing thing
Minä taidan äänestää perussuomalaisia. En siksi, että heidän arvot ja poliittinen manifestinsä kauheasti mua puhuttelisi, mutta jotain herätystä tämä nuutuva suomalainen poliittinen kulttuuri kaipaa. En vaan voi äänestää noita isoja puolueita, joskin minulle vain Kokoomus olisi vaihtoehto. Keskusta yrittää heikentää elinvoimaisimpia keskuksia siirtämällä resursseja tehottomiin kohteisiin alueellisesti, SDP yrittää samaa kansankerrosten suhteen. Ei kiitos.
Perussuomalaiset ajaa minulle jokseenkin vastenmielistä yhteiskuntaa (Koti, uskonto, isänmaa) ja porukka Soinin takana on aika kelvotonta, mutta kumminkin sieltä kuuluu sellainen ärähdys kaikkea ylivihreää, ylihomoa ja ylihyysäävää vastaan. Ja plussana tietysti se, että jos ja kun perussuomalaiset saavat kunnon kannatuksen, niin muidenkin puolueiden on pakko funtsia maahanmuuttolinjauksia uudestaan.
No toi muutos on jo tapahtunut, pääpuolueissa kriittisten kantojen lausuminen käy päivä päivältä painokkaammaksi. Siinä mielessä Perussuomalaisten työ on jo tehty. On tärkeää, että kaikkien kolmen pääpuolueen politiikka muuttuu. Siinä voi sitten duunari äänestää maahanmuuttokriittisempiä demareita ja parempi kansanosa Kokoomusta, joka haluaa tänne vain työperäistä maahanmuuttoa.
Demareista kun ei kumminkaan koskaan pääse, Urpilaisesta huolimatta, niin pitää sitten toivoa, että kuitenkin Keskustan osuus pienenee. Kokomuus voisi olla vallassa, SDP vähän räksyttää (hampaattomasti) ja sitten Perussuomalaiset sunmuut ilmiöt tehdä reality checkiä välillä.
Ikävä vaan, että toiveistani huolimatta Keskusta on pystynyt myymään "aattettaan" uuskaupunkilaisille. Kuitenkaan kenenkään ihmisen ei oman etunsa puolesta kannattaisi heitä äänestää, paitsi ehkä jonkun lappilaisen.