Niin, mutta tämä persu- ja äärikristillisporukka näemmä vain valitsee rusinat pullasta, kun vedotaan raamatun oppeihin.
Otetaan muutama esimerkki, raamatussa kielletään mm.
- itsetyydytys ("älkää niin pitäkö lihastanne huolta, että himot heräävät!" Room.13:14),
- naisten oikeudet ("Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena; mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa." (1. Tim. 2:11 - 12),
Vai onko homous vaan niin vaikea asia, että normiuskovaisen on pakko (mahdollisen oman kaappihomoutensa vuoksi) tässä asiassa pidättäytyä raamatun kirjaimellisessa tulkinnassa?
Itse en Raamattua lue enkä kirkossakaan käy, vaikka kuulunkin ev. lutiin, enkä todellakaan eroa tällaisen säälittävän joukkohysteriapaineen alla. Harkitsin vakavasti kirkosta eroamista, koska Kokoomuksen energia ja kiinteistöverokorotukset ja tuleva asuntolainakoron veronvähentämisoikeuden poisottaminen merkitsevät sitä, että pakko on jotain keksiä. Mutta tämä Kokoomus-YLE:n järjestämä kirkkoansa oli niin oksettavaa seurattavaa ja varsinkin tämä joukkopako on suorastaan häpeällistä toimintaa. Ei siksi, että olisin Päivi Räsäsen puolella, en todellakaan.
Tämän keskustelun kokoonpano oli järjestetty juuri niin, että homopuolelle oli roudattu ainoastaan tunnettuja, koulutettuja ja ylipäätään tätä homoelittiiä. Kun taas vastapuoli kasattu täysin ääriuskovaisista kiihkoilijoista ja muista homouden äärivastustajista. Ensinnäkin missä vitussa oli kirkkoasioista vastaava ministeri Wallin? Ev. Lut.kirkon edustajia oli paikalla tasan yksi ja Leena Huovinenhan oli avoin ja myötämielinen keskustelemaan asioista. Mutta toimittajat pitivät huolen siitä, että Huovinen pääsee mahdollisimman vähän ääneen ja pitivät Päivi Räsästä äänessä jatkuvasti. Hallitus jätti ehdotuksen sukupuolineutraaleista laeista toteuttamatta, vaikka kyllä mediassa kaikki puoltaa pää märkänä ja Katainen+ lakeijat puhuvat täyttä paskaa ja kukaan näistä fiksuista homoedustajista ei kyseenalaistanut tätä seikkaa?
Nyt kun, tästä Euroviisu/MM95 nevförget tasolle nostetusta sekoilusta seuranneesta joukkoeroamisesta on perustettu jo livescorea sun muuta nettiin ja Vapaa-ajattelijat jahtaavat nyt pää märkänä ihmisten kirkollisveroja, niin voisi kysyä, että missä pelaa maalaisjärki? Jos joku ei halua kuulua kirkkoon ja erota oman pohdintansa perusteella, niin ei siinä ole mitään ihmeellistä. Kuten itsekin olin jo eroamassa, mutta tämä joukkoperseily sai mielen muuttumaan ja pohtimaan tätä asiaa muustakin näkökulmasta, kuin Päivi Räsäsen.
Mitä tästä nyt seuraa? Ei oikeastaan vähempää kiinnostaa Raamatun jutut ja yleensäkään uskontohöpinät. Mutta kirkko on paljon muutakin. Minä ajattelen tässä kohtaa sitä työtä, mitä kirkko tekee köyhien, nuorten, vanhusten ja ylipäätänsä vähäosaisten hyväksi. Voin kirkkain silmin väittää, että Palveluoperaatio Saapas on pelastanut monien nuorten ihmisten hengen toiminnallaan festareilla ja kaduilla. Enkä ainoastaan väitä, vaan tiedän. Koska olen ollut mukana näissä hommissa yhteistyössä kirkon kanssa. Tiedän paljon ihmisiä, jonka henkireikä on diakoniatyö, jota ilman itsemurhalukemat olisi vieläkin murheellisemmat, mitä ne nyt on. Sitten kehitysapu. On suorastaan absurdia, että Vihreät johtavat poliittisessa maailmassa tätä kirkosta eroamispelleilyä ja sitten huutavat kehitysavun perään. On aivan turha kenenkään viherpiipertäjän tulla vinkumaan kehitysavun leikkauksista, jos itse samalla tukevat tämän työn tuhoamista.
Monet ovat ilmaisseet, eivät nyt Päivi Räsäsen takia halua olla missään tekemisissä kirkon kanssa. Onkohan nyt ihan noin? Jos näin on, niin tällä logiikalla he ovat valmiita luopumaan palkallisista pyhävapaista, koska Jeesuksen syntymät ja kuolemat ovat täyttä paskapuhetta. Mutta näistä tulevat hyvät otetaan kyllä vastaan. Haiskahtaa mustalaisten toiminnalta. Edut kelpaa, velvollisuudet ei. Ja monet kirkosta eronneet vievät kyllä muksunsa kirkkokerhoihin sun muihin seurakunnan palveluihin, että kirkosta puhdistuneet vanhemmat pääsevät kuntosaleille ja shoppailemaan, kirkon hoitaessa mukulat.
Lopuksi voisi kysyä, että mitä tämä hysteria nyt sitten lopulta merkitsee? Se merkitsee sitä, että kun kirkon sosiaalityöstä pistetään porukkaa ulos ja hommia tungetaan valtion/kuntien puoleen, niin mistä löydetään maksumiehet? Aivan, kyllä Jyrki tämän laskutuksen hoitaa, älkää yhtään huolehtiko. Ja silloin otetaan varmasti moninkertaisena se, mitä kirkollisverot tuottaisi. Eli minä en tässä kohtaa puolusta Raamattua tai yleensäkään uskovaisuutta ym.. Vaan ajattelen tässä kohtaa sitä työtä, mitä kirkko tekee ja sitä, että minkälaisen laskun Jyrki taas valmistelee duunareille, siitä syystä että Vapaa-haihattelijat sun muut lahkot saavat kerätä itselleen kirkollisverot omiin taskuihinsa ja Kokoomus-YLE saa paistatella päivää humaaanina homojen oikeuksien puolustajina.
Sitten vastataan näihin Tuamaksen kysymyksiin:
Joo, minä olen elämässäni masturboinut, ryypännyt, kohdellut kaltoin lähimmäistä, poltellut tupakkia, ajanut ylinopeutta ym... Tiedän kyllä, että ne ovat synnintekoa, mitä sitten? Pitäisikö minun vaatia Kokoomus-Kiviseltä, että YLE järjestää seuraavaksi Masturbaatio-illan ja hankkivan Päivi Räsäsen kertomaan, että runkkaus on syntiä? Sitten pahastun kovasti ja perustan liveseurannan nettiin, mistä voi seurata, että moniko sorrettu runkkari on eronnut kirkosta?
Tässäkin kohtaa olen tehnyt syntiä, sillä nykyinen vaimoni on meikäläisen jostain syystä iskenyt. Syytä en tiedä, itsekin olen kysynyt, että mikä mielenhäiriö silläkin on? Tässäkään kohtaa ei tarvitse mitään Luonto-iltaa järkätä.
En kuulu Kaarina Hazardin fanipoikiin, mutta joskus meidänkin kahden hyvin eriarvoisen ihmisen ajatukset näköjään täsmää, ainakin jollain tapaa:
http://blogit.iltalehti.fi/kaarina-hazard/2010/10/21/tohlopin-saalipisteet/
Linkki Iltalehden blogiin.