Timolle ei ole vielä auennut, että aika harva on tainnut kyseenalaistaa lupaa ko. aseeseen, semminkin kun sekin on jo todettu olemassa olevaksi. Sen sijaan kyseenalaistettu on, että miksi hän on todennut olevan helvetin hyvä idea lähteä keskellä viikkoa, kesken työpäivän ryyppäämään, notkumaan baarissa pilkkuun asti ja päättämään tämä ilta ammuskelemalla baarin ulkopuolella.
Ja tämä on tosiaan viesti, jonka kanssa hän itse halusi rikkoa radiohiljaisuuden. Puhumalla itsestään lisäksi kolmannessa persoonassa. Ei siis häivääkään katumusta, ei edes puolikasta pahoittelua (sori jos joku otti itteensä) eikä pienintäkään selitystä sille, miksi teki mitä teki. Ainoastaan ”median väärinkäsitysten oikomista” ja ”annetaan poliisille työrauha” ynnä muuta paskaa.
En mä yhtään ihmettele, että tällainen liero jää ”sairauslomalle” sen jälkeen, kun on tuhdissa tuiterissa törttöillyt. Selkärankaa omaava ihminen olisi ottanut palkatonta vapaata, koska on vain ja ainoastaan itse omilla toimillaan aiheuttanut oman alennustilansa. Mutta kun hän ei selvästikään edes ymmärrä, että on toiminut väärin, vaan kaikki on taas kaikkien muiden syytä ja vikaa, omassa toiminnassa ei ole mitään korjattavaa. Tästä syystä hän ei tule varmuudella myöskään eroamaan eduskunnasta, koska nyt voi vielä kolmisen vuotta nostaa hyvää liksaa tekemättä yhtään mitään. Selkärangan muoto ja kestävyys on jo näytetty.