Kyllä mä näen tämän tilanteen niin, että Soini yliarvioi puolueen muut edustajat ja luopui hallituspaikasta eniten siksi, ettei halunnut jakaa omiaan kahtia. Soini oli aivan kybällä menossa hallitukseen vielä TV1 -haastattelussaan pari vkoa sitten. Mua hieman säälittää Soini. Hän on politiikassa tosissaan ja ideanahan on se, että vaalivoiton jälkeen mennään hallitukseen päättämään asioista. Oppositio on häviäjien kokoontumisajot - ja tämä ei tästä muutu. Seuraavissa vaaleissa persuhuuma on pomminvarmasti ohi. Ketä kiinnostaa puolue, joka jurnaa oppositiossa kepun traktorinrassaajien kanssa?
Mun mielestäni Soini oli kypsä hallituspaikkaan ja politiikan eturiviin, mutta hakkaraiset ja kumppanit olivat tahvoja loppuun asti. Luultavasti osa heistä ei edes tiedä mitä eroa on oppositiolla ja hallituksella. Hohhoijaa. Persut on kuin Suomen jalkapallomaajoukkue, joka oli kiinni ensimmäisessä MM-kisapaikassaan 3-0 johdossa 90.minuuttiin asti. Tämän jälkeen vastustaja rykäisi 4 minsan lisäajalla 4 maalia. Itse asiassa vastustaja ei tehnyt mitään, vaan joukkue möhelsi 4 omaa maalia. Odottelen jo, kuinka innokkaimmat perusfanit tulevat selittämään tämän suureksi voitoksi ja huikeaksi asiaksi. Ei käännetty takkia! Mutta ihan niinkuin jääkiekkopelissäkin lopullinen päämäärä on ottelun voittaminen, politiikassa lopullinen päämäärä on päättävään asemaan pääseminen. Oppositio on Suomessa täysi vitsi. On aina ollut ja tulee olemaan tälläkin vaalikaudella.