Sama se on useimmille, että millä laite kulkee, kunhan kulkee. Sähköautot on uusia eli kalliita ja vanhoihin ei taida olla älyä akkuja vaihtaa. Lisäksi tulee käytännöllisyys. Lataus on hidasta ja ajomatkat yhdellä lataukselle ei välttämättä riitä maaseudulla. Akkuteknologian pitäis ottaa vielä ainakin yksi harppaus eli kapasiteettia kasvattaa ja akkujen hintojen halventua. Pitäisi keksiä miten parempia akkuja tehdään halvemmista materiaaleista. Eikä painoa saisi olla järjettömästi. Haastetta on.
Tämähän se on, käytännöllisyys ja hinta.
Itsellä on taloudessa kaksi autoa, diesel ja bensa. Bensavehkeen voisin hyvinkin vaihtaa sähköautoon, jos siinä olisi jotain järkeä. Pitäisi saada tilava vetokoukullinen auto joka jaksaa tarvittaessa vedellä pikkuvenettä perässä.
Dieseliä ei voi vaihtaa pois, kun perässä kulkee vuodessa sen +1tkm matkan verran vene perässä. Ei riitä sähkövekottimissa range kun tulee painava paketti takana. Nostoihin helvetin hyviä, mutta siihen se jääkin. Siihen päälle se hinta.
Samaan aikaan kämppää kun lämmittää, niin pakko se on puita laittaa takkaan entistä enemmän jotta pysyy lämpö. Sähkön hintakin on sen verran mukavalla tasolla ettei pelkällä sähköllä ole järkeä lämmittää.
Eli olen nykymaailmaan kamala ihminen, syön lihaa, ajan bensa sekä diesel vehkeillä ja poltan useamman motin puita takassa.
Hyvä vaan, että joku edes yrittää reagoida näihin kasvaviin polttoaineen ja energian hintoihin. Läheltä putoaa jo yksi maatila pois kun ei enää kannata.