Eli
Yle on selvitellyt ja niputtanut tätä Hankamäen juttua. Simo Grönroos (Suomen Perustan entinen toiminnanjohtaja) ei muista lukeneensa koko juttua, vain ihan vain alkua. Naisvihamielisyyttä ei muista nähneensä siihen aikaan, mutta olisi halunnut kieli- ja ulkoasua parantaa. Grönroos heittää nykyisen Perustan toiminnanjohtajan, Marko Hamilon, totaalisesti bussin alle: " Toiminnanjohtaja on vastuussa tekstien lukemisesta ja julkaisemisesta... Näyttäisi vähän, että tämä ei ole aivan pelannut sen jälkeen, kun mä olen lähtenyt."
" Grönroosin mukaan Hankamäki työskenteli vuoden Suomen Perustassa kirjaprojektin parissa. " (Siis se Hankamäki, josta irtisanouduttiin Perustan toimesta hiton nopeasti. Se ulkopuolinen toimija)
Matias Turkkila taas myöntää, että: " julkaisuun jäi hänen korjausehdotuksistaan huolimatta alatyylisiä ja asiattomia osuuksia, joita ei voi puolustella" <- Tämä ihan kiva, mutta mä palaan taas mun ihanaan jankkausmoodiin. Jos on tilattu tutkimus (kuten nuo muut Perustan sivulla olevat työt ovat ainakin jollain tavalla), niin missä on tämän prujun anti? Missä on se varsinainen tutkimus?
Siis toki kielenkäyttö on oma juttunsa läpi tuon (painoon menneen!) kirjan kanssa, mutta se sisältö. Siellä avaudutaan vanhoista luokkakavereista, Hikipediasta ja ties mistä fedorasoijacuckeista milloinkin. Tuossa oli ihan helvetisti isompia ongelmia kuin pelkkä kieliasu.
Mutta propsit Turkkilalle. Hänkin osoittelee Hamiloa: " Turkkilan mukaan uusi toiminnanjohtaja
Marko Hamilo luki kirjan ennen sen julkaisua, mutta Turkkilan lisäksi muut Suomen Perustan hallituksen jäsenet eivät. "
Yle nosti myös esille tuon mahtavan lauseen millä Marko Hamilo spiikkasi Hankamäen sisään tuossa pressitilaisuudessa. Unohdinkin sen jo. " Kiitoksia Jukalle hienosta tutkimuksesta. Minunhan ei oikeastaan tämän kirjan suhteen tarvinnut mitään tehdä. Sen kun huolehdin, että se meni painoon, Hamilo sanoi antaessaan puheenvuoron Hankamäelle. "
Olisi ehkä kannattanut tehdä jotain.
Tämän jälkeen on sitten vuorossa Hankamäen haastattelu ja sitä en viitsi spoilailla yhtään, koska se on aika kova. Kaveri seisoo niin hienosti omien sanojensa takana, että kannattaa käydä vilkaisemassa tuo Ylen jutun loppupuolisko. Setti on aika muhevaa. Saksalaiset homoyökerhot mainittu.