Perussuomalaiset

  • 5 296 594
  • 42 281

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

”Olin yksi niistä, jotka tekivät tutkintapyynnön Mäenpään vieraslajipuheesta. Mielestäni se edusti pahimman laatuista dehumanisointia suhteessa ihmisryhmiin, jotka mainittiin samassa puheessa. Kansanmurha alkaa tuollaisella puheella.”

Nyt on kyllä mahtavaa reagointia Martin Scheininiltä. Vai että ihan kansanmurha. Kai se alkaa hetkenä minä hyvänsä. Mitenköhän poliisi valmistautuu kansanmurhaan? Otetaanko puolustusvoimat myös avuksi estämään kansanmurha? Ketkä sen kansanmurhan meinaavat suorittaa ja ketkä murhataan? Retorisia kysymyksiä, ei tartte vastata.
 



Nyt on kyllä mahtavaa reagointia Martin Scheininiltä. Vai että ihan kansanmurha. Kai se alkaa hetkenä minä hyvänsä. Mitenköhän poliisi valmistautuu kansanmurhaan? Otetaanko puolustusvoimat myös avuksi estämään kansanmurha? Ketkä sen kansanmurhan meinaavat suorittaa ja ketkä murhataan? Retorisia kysymyksiä, ei tartte vastata.

Kaksi eri asiaa. Puhe johtaa kansanmurhaan tai kansanmurha alkaa tuollaisella puheella. Ensimmäisessä asiasta seuraa jotain. Toisessa todetaan, että seurauksen tapahtuessa siellä alussa on tuollaista puhetta. Sen takia näihin tulee reagoida kerrasta toiseen, ettei se johda siihen kansanmurhaan hyväksynnän ja siten ajatuksen leviämisen ja jalostumisen kautta.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Kaksi eri asiaa. Puhe johtaa kansanmurhaan tai kansanmurha alkaa tuollaisella puheella. Ensimmäisessä asiasta seuraa jotain. Toisessa todetaan, että seurauksen tapahtuessa siellä alussa on tuollaista puhetta. Sen takia näihin tulee reagoida kerrasta toiseen, ettei se johda siihen kansanmurhaan hyväksynnän ja siten ajatuksen leviämisen ja jalostumisen kautta.

Mikä osa on kansanmurhaa. Mikä kansa?
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Siinä puhuttiin yleisellä tasolla tuollaisista puheista. Tiedät sen ihan hyvin. Kiitos keskustelemattomuudesta. En jaksa vängätä enempää. Tämä on yhtä mielekästä kuin pelata tennistä syöttökoneen kanssa.

Eihän tuo ole mitään vänkäystä vaan yksinkertainen kysymya johon voi antaa yksinkertaisen kysymyksen joka on myös hyvin oleellinen.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Olisi mielenkiintoista kun joku näistä Suomen Kansa Ensin puolueista saisi kansanedustajan ja alkaisi puhumaan rodunjalostuksesta, uuneista, leireistä ja muusta eduskunnassa lainvalmistelun yhteydessä niin puolusteltaisiinko sitä sananvapaudella persujen kannattajien joukossa. eli nähdätäisiin onko tärkeämpää asia vai vain puolue.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Olisi mielenkiintoista kun joku näistä Suomen Kansa Ensin puolueista saisi kansanedustajan ja alkaisi puhumaan rodunjalostuksesta, uuneista, leireistä ja muusta eduskunnassa lainvalmistelun yhteydessä niin puolusteltaisiinko sitä sananvapaudella persujen kannattajien joukossa. eli nähdätäisiin onko tärkeämpää asia vai vain puolue.

Kenestä puhut täällä persujen kannattajana? Minä en ainakaan vieläkään ole täysin kannattaja. Kannatan kyllä monia samoja asioita mitä he ajavat, varsinkin maahanmuuttoon liittyen. Sinä sen sijaan olet tullut esiin vahvana persujen vihaajana.

En kannata missään tapauksessa, että eduskunnan äänestykseen viedään vihreiden "puoluepoliisin" esitutkima puheen osa ja kommunisti (ihmisoikeus) juristin viemänä asia kun samaan aikaan toinen kansanedustaja on kirjoittanut antisemitistisiä ja valtion päämies tappofiilistely viestejä facebookiin, jotka eivät ole edes vanhentuneet ja hänet vapautetaan kaikesta. Samaan aikaan yksi kansanedustaja hilluu toisessa valtiossa terroristijärjestö Hamasia tukien ja Israelilaisia haukkuen sekä vaarantamalla valtioden välisiä suhteita.

Tämä ei ole muuta kuin poliittinen ajojahti ja toki sinä siitä innostut selkeänä vihaajana. Ilmeisesti innostut myös Putinin opposition jahtaamisesta. Ihan samasta asiasta kyse.

Kuitenkaan kukaan ei ole kyennyt sanomaaan mikä kansanryhmä on nyt kyseessä josta häntä siis syytetään. Kiihottaminen kansanryhmää vastaan. Mikä kansanryhmä?
 

Katsonvaan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit LFC
Tämä on niin selvä ajojahti. Poikkeuksellista ei ole syytteen nostamisen estäminen, mitään rikollista tuossa ei ollut. Typerästi sanottu kyllä. Poikkeuksellista on Neuvostoliiton tyylinen ajojahti ja tällaisen äänestyksen vaatiminen eduskunnalta.
Älä viitsi mistään Neuvostoliitosta lässyttää kun mun viestiin vastat. Mä en ollenkaan lähde tuollaisiin naurettavuuksiin.
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Kuitenkaan kukaan ei ole kyennyt sanomaaan mikä kansanryhmä on nyt kyseessä josta häntä siis syytetään. Kiihottaminen kansanryhmää vastaan. Mikä kansanryhmä?
Eli koska sinun mielestäsi asia kiteytyy siihen, mikä on kansanryhmän määritelmä? On ihan ok kutsua ihmisiä haitalliseksi vieraslajiksi, jonka maahantulo on torjuttava, jos kyseessä oleva ryhmä ei muodosta kansanryhmää?

Onneksi kansanedustaja Mäenpää on ihan itse tarkentanut asiaa Nytin haastattelussa:

Puhuitte vieraslajien torjunnasta turvapaikanhakijoita koskevan puheenvuoron lopuksi. Ei tarvitse paljon tulkita, että vieraslajit ymmärtää maahanmuuttajiksi tai tietynlaisiksi maahanmuuttajiksi, vai kuinka?

”Ei välttämättä ehkä maahanmuuton, vaan puhuin, jos oikein muistan, erilaisista uskonnoista.”


Lakipykälässä kiihottamisesta kansanryhmää vastaan annetaan määritelmä kansanryhmästä: ryhmä muodostuu rodun, ihonvärin, syntyperän, kansallisen tai etnisen alkuperän, uskonnon tai vakaumuksen, seksuaalisen suuntautumisen tai vammaisuuden perusteella taikka muulla niihin rinnastettavalla perusteella.
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Itse olen sitä mieltä että kansanmurha alkaa siitä kun Scheinin käy aamulla paskalla. Butterfly effect.

Linkkaat varmaan tieteelliseen tutkimukseen asiasta?


Epäinhimillistävä puhe vastustajasta on tutkimuksissa osoitettu sekä johtavan epäinhimilliseen käytökseen, että - tadaa - edeltävän useita kansanmurhia. Luonnollisestikaan se ei yksin johda kansanmurhiin sen enempää kuin eläinten kidutus lapsuudessa johtaa sarjamurhiin. Kunhan on indikaattori.

Gail B. Murrow and Richard Murrow, A Hypothetical Neurological Association between Dehumanization and Human Rights Abuses, J. Law & BIOSCI. (2015)
Alexandra B. Roginsky and Alexander Tsesis, Hate speech, volition and neurology, Journal of law and Biosciences. (2016)
Goff, P. A., Eberhardt, J. L., Williams, M. J., & Jackson, M. C. (2008). Not yet human: Implicit knowledge, historical dehumanization, and contemporary consequences. Journal of Personality and Social Psychology, 94(2)
Kteily, N., Bruneau, E., Waytz, A., & Cotterill, S. (2015). The ascent of man: Theoretical and empirical evidence for blatant dehumanization. Journal of Personality and Social Psychology, 109(5)
Johanna Vollhardt, Marie Coutin, Ervin Staub, George Weiss and Johan Deflander: Deconstructing Hate Speech in the DRC: A Psychological Media Sensitization Campaign (2007)
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Kenestä puhut täällä persujen kannattajana? Minä en ainakaan vieläkään ole täysin kannattaja. Kannatan kyllä monia samoja asioita mitä he ajavat, varsinkin maahanmuuttoon liittyen. Sinä sen sijaan olet tullut esiin vahvana persujen vihaajana.
Minulla ei ole mitään tarvetta yksilöidä ajatusta koskemaan ketään tiettyä kannattaa tai edes rajata sitä koskemaan vain tämän palstan kannattajia. Itseasiassa vielä mielenkiintoisempaa olisi nähdä miten persujen kansanedustajat toimisivat äänestyksessä tuossa skenaariossa.

Minä en vihaa persuja, mutta vastustan protektionismia, rasismia ja yliyksinkertaistavaa populismia.

En kannata missään tapauksessa, että eduskunnan äänestykseen viedään vihreiden "puoluepoliisin" esitutkima puheen osa ja kommunisti (ihmisoikeus) juristin viemänä asia kun samaan aikaan toinen kansanedustaja on kirjoittanut antisemitistisiä ja valtion päämies tappofiilistely viestejä facebookiin, jotka eivät ole edes vanhentuneet ja hänet vapautetaan kaikesta.
Minäkään en kannata, että eduskunta äänestää minkään tutkinnan aloittamisesta. Näiden pitäisi mennä ihan normaalin syyteharkkinan kautta.
 

teppana

Jäsen

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Älä viitsi mistään Neuvostoliitosta lässyttää kun mun viestiin vastat. Mä en ollenkaan lähde tuollaisiin naurettavuuksiin.

Juuri tässä on malliesimerkki siitä, miten jotkut ihmiset haluaa rajoittaa sananvapautta. Sinä et tietenkään sitä päätä mitä minä saan kirjoittaa, miten ja missä muodossa.

Joku voisi sanoa, että tämä kirjoituksesi on malliesimerkki lässyttämisestä. Ehkä jopa öyhöttämisestä tai trollaamisesta.

Kommunimin uhka ei ole hävinnyt mihinkään Suomestakaan eikä myöskään Neuvostoliittofanitus kuten itsenäisyyspäivän vihervasemmisto lippukulkueesta nähtiin.

Eli koska sinun mielestäsi asia kiteytyy siihen, mikä on kansanryhmän määritelmä? On ihan ok kutsua ihmisiä haitalliseksi vieraslajiksi, jonka maahantulo on torjuttava, jos kyseessä oleva ryhmä ei muodosta kansanryhmää?

Onneksi kansanedustaja Mäenpää on ihan itse tarkentanut asiaa Nytin haastattelussa:

Puhuitte vieraslajien torjunnasta turvapaikanhakijoita koskevan puheenvuoron lopuksi. Ei tarvitse paljon tulkita, että vieraslajit ymmärtää maahanmuuttajiksi tai tietynlaisiksi maahanmuuttajiksi, vai kuinka?
”Ei välttämättä ehkä maahanmuuton, vaan puhuin, jos oikein muistan, erilaisista uskonnoista.”


Lakipykälässä kiihottamisesta kansanryhmää vastaan annetaan määritelmä kansanryhmästä: ryhmä muodostuu rodun, ihonvärin, syntyperän, kansallisen tai etnisen alkuperän, uskonnon tai vakaumuksen, seksuaalisen suuntautumisen tai vammaisuuden perusteella taikka muulla niihin rinnastettavalla perusteella.

Itselläni ei ole tuonne lukuoikeuksia. Eli mikä ihmisryhmä ja mitä torjutaan ja mitä torjunnalla tarkoitetaan? Uskonnotko on se kansanryhmä?

Minäkään en kannata, että eduskunta äänestää minkään tutkinnan aloittamisesta. Näiden pitäisi mennä ihan normaalin syyteharkkinan kautta.

Itse en pidä siitä, että puheoikeutta rajataan ja sitä kautta sananvapautta. Mielestäni perustuslain 30 pykälä on erinomainen, jolla estetään poliittiset oikeudenkäynnit kohtuullisen hyvin varsinkin suurempia oppositiopuolueita kohtaan.

Esimerkiksi jos äärioikeisto saisi Suomessa kannatuksen niin suureksi, että oppisitiolla olisi tuo 1/6 osa kansanedustajia, niin mielestäni olisi hyvä, ettei heidän puheenoikeutta saataisi rajoitettua vaan he voisivat tuoda julki kantansa vahvastikin.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Mielestäni perustuslain 30 pykälä on erinomainen, jolla estetään poliittiset oikeudenkäynnit kohtuullisen hyvin varsinkin suurempia oppositiopuolueita kohtaan.
Suomessa on vallan kolmijako-opin mukaan lainsäädäntövallasta riippumaton oikeusistuin ja meillä on onnistuttu about sata vuotta istumaan oppositiossa ilman poliittisia oikeudenkäyntejä. Kyllä sinä saa peiliin ihan itse katsoa jos ei pysty sananvapauttaan käyttämään laillisista puitteissa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Itselläni ei ole tuonne lukuoikeuksia. Eli mikä ihmisryhmä ja mitä torjutaan ja mitä torjunnalla tarkoitetaan? Uskonnotko on se kansanryhmä?
Taitaa meinata muslimeja, mutta välttelee kuitenkin sanomasta sitä.

"... Ei minulla ole mitään sitä vastaan, jos tänne Venäjältä tulee joku henkilö. Heidän on tänne helppo sopeutua. Heidän uskontonsa on hyvin meidän uskontomme kaltainen. — Tai jos he tulevat Virosta tai jostakin muualta. 2015 syksyllä Suomeen tuli turvapaikanhakijoita sellaisista maista, joissa on erilainen uskonto kuin meillä, ja joissa uskonnon sisällä on useita haaroja, jolloin eivät keskenäänkään pysty siellä asumaan....... "

Lainasin mielestäni olennaisen kohdan. Sitten myöhemmin kun Mäenpäätä haastatellaan:

"Islaminuskoisissa maissa on semmoisia uskonnon eri aloja tai lajeja ja haaroja jotka ei pysty sielläkään elämään rauhassa keskuudessaa."

Tulkitsee tuota sitten miten haluaa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mun ongelma on pitkälti Perussuomalaisten kanssa heidän henkilögalleria joka kulminoituu muun muassa yllämainittuihin Hakkaraiseen ja Turtiaiseen. En ole suorastaan pystynyt äänestämään PS:ää johtuen näistä.

Voisiko joku jolla vahva persutuntemus listata potentiaalisia täysipäisiä ehdokkaita tuleviin vaaleihin, pidetään kriteereinä nyt vaikka hyvät käytöstavat. Kuntavaaleissa äänestän Espoossa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tää on kyllä hyvin yksinkertainen ja surullinen henkilö.
pistää ihan miettimään, että mikä on aikoinaan motiivin antanut saliharjoitteluun.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Turtiaisella vaikuttaa vaan edelleen kestävän sen ymmärtämisessä, että tuota nakkikioskiuhoamista ei enää kansanedustajana voi laukoa menemään joutumatta sanoistaan vastuuseen.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
no mutta hei, jos ansiot koostuu kilometrikorvauksista, niin niihin ei päiväsakot pure.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Eikö vastaavia tapauksia ole nyt tiedossa kolme, jossa eduskunta äänestää syytteiden nostamisesta?
ei minulla ainakaan ole. Ei kaikki kansanedustajien tekemät rikokset ole sellaisia, että he voivat niistä itse äänestää. Vain eduskunnassa/lainvalmistelussa tehtävät.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
"Edellisen kerran syyttämislupaa on pyydetty vuonna 1979, mutta lainsäädäntö oli silloin eri. Eduskunta ei silloin myöntänyt syyttämislupaa eikä vuosina 1947 ja 1932, jolloin sitä on myös pyydetty. "

Hesarin juttu
Puhuit futuurissa, että "eduskunta äänestää", joten oletin että käsittelyä odottaisi noin monta tapausta. Mutta on ilmeisesti joskus edellisen lain aikana ollut kanssa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
No sinä taas kirjoitit ettei satavuotisen historian aikana moista ole aiemmin tapahtunut, niin olin siinä uskossa että mennään tietysti tuossa aikaikkunassa..
Kirjoitin ettei ole nähty poliittisia oikeudenkäyntejä kuten esim keskustelussa mainituissa Putinin venäjällä tai muissa banaanitasavalloissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös