flintstone
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Hieno ele Peltoselta ja näin kuuluukin toimia.
Sääntö 527 on käytännössä kuollut (viime vuosina taidettu soveltaa ainoastaan Salomäki/Hodgman-tilanteen kurinpitokäsittelyssä). Estämisrike toki tilanteessa on nähtävissä, mutta 527:n lisäksi tilanteessa eivät välttämättä muiden rikkeiden tunnuspiirteet täyty.
Peltonen putsaa kilpeään. Toivottavasti nuo eivät vaikuta Liusjärven tuomioon.
Joo, Riksman ei olisi soitellut ja kysynyt kuulumisia.Peltonen teki miehen työn kun soitti. Vaikka tekoa ei saa tekemättömäksi niin tämä oli vähintä mitä voi tehdä. Löytyy myös pelaajia jotka olisivat jättäneet soittamatta.
Jos nyt kiihkoltasi hiukankaan jaksaisit lukea näitä viestejä, niin olen ihan alusta lähtien ollut sitä mieltä, että Peltonen saa (ja ihan omilla ansioillaan) tästä tempusta pelikieltoa. Jokaikinen matsi tulee aiheesta, odotan vähintään kolmea. Mutta minä en saa millään värillisillä tai värittömillä laseilla tuosta sellaista tekoa, missä Peltonen ihan vasiten yrittää osua Plihalia päähän. Olen ihan vilpittömästi sitä mieltä, että hän vain blokkaa vartalolla - tunnetuin seurauksin.Tästä olen kyllä 100% samaa mieltä, miksi nimim. Leon ei tätä tajua, johtuu aivan lasien väristä. Itse kun osaan katsoa asioita myös värittömillä laseilla.
Kärppiä Peltosen saaman pelikiellon pituus ei hetkauta pätkääkään, mutta asiaa pari päivää mutustelleena muistaa että aina nallekarkit eivät mene tasan.
Kuinka monta peliä olisit lätkäissyt Humlille?Jos kerran kukaan ei muistuta kaukalossa niin olkoot se sitten pelikiellon pituus joka tuntuu nahoissa. Tämä vähentää varmasti myös Kärppä-pelaajiin kohdistuvia perseilyjä.
Olin itse paikan päällä ja näin tilanteen sekä "livenä", että jälkikäteen moneenkin kertaan videolta. Olen yrittänyt katsoa tilannetta jokaiselta kannalta yrittäen unohtaa, että HIFK on suosikkijoukkueeni. Kukaan hallissa olija ei juurikaan reagoinut tapahtumaan - ei edes Kärppä-katsojat. Lievä reagointi tapahtui vasta, kun Plihal oli maannut jäässä jonkin aikaa. En ole koskaan pitänyt sikailijoista ; en omassa, enkä muissa joukkueissa. Enkä pidä vieläkään. Olen Leonin kanssa samaa mieltä hänen kirjoittamistaan asioista. Uskon, että Peltosen oli tarkoitus blokata Plihal leikkaamalla tämän "ajolinjalle". Tapahtui onneton yhteensattuma, jossa Plihal oli lähes kyykkyasennossa yhteenajon tapahtuessa - Plihalin pää on suurinpiirtein Peltosen olkavarren ja kyynärpään välisen alueen paikkeilla, joka on helppo nähdä molempien iltapäivälehtien kuvasarjastakin. Asian tekee "sensaatiomaiseksi" se, että kyseessä on Ville Peltonen ja se, mitä VP:lle on tapahtunut ja mitä hän on sanonut. Tapahtunut ei ole saatujen palstamillien arvoinen, niin ikävä kuin se onkin.....On melko sinisilmäistä väittää, etteivät liigapelaajat muka olisi koko ajan valmiina fyysiseen kontaktiin niin kauan, kun peli on käynnissä. Väitän, että tuolla voimakkuudella tehtyjä blokkeja tapahtuu aivan jokaikisessä liigamatsissa....
Peltosen tapaus on, kuten olen joka käänteessä painottanut: kummallinen. Vauhtia ei ole paljon....
Pelaajat luistelevat käytännössä samaa vauhtia samaan suuntaan. Peltonen blokkaa olkapäällä, eikä suinkaan aja levyksi....
Peltosen blokki nyt vaan osuu päähän, minkä vuoksi asia yleensäkin nousi tapetille.
Kuinka monta peliä olisit lätkäissyt Humlille?
Kuinka monta peliä olisit lätkäissyt Humlille?
Tuntuuko Humlin kolmen ottelun huili tarpeeksi mojovalta? Yritän nyt tässä vain skaalata, mikä on sellainen rangaistus, mikä tuntuu. Saatuani vastauksen siihen chargerilta, siirryn tivaamaan perusteluita. Tai jos olen fiksu, jätän sen tekemättä. Emme pääse kuitenkaan konsensukseen.Huml sai 5+20, Spang ja Peltonen 0+0, tosin Peltonen 0+3.
Kysyttävää?
Tuntuuko Humlin kolmen ottelun huili tarpeeksi mojovalta? Yritän nyt tässä vain skaalata, mikä on sellainen rangaistus, mikä tuntuu. Saatuani vastauksen siihen chargerilta, siirryn tivaamaan perusteluita. Tai jos olen fiksu, jätän sen tekemättä. Emme pääse kuitenkaan konsensukseen.
Kello 16.00 tulee tuomio tästä tapauksesta. Lähteenä itse Liusjärvi äskettäin Suomipopilla.
Sääntö 527 on käytännössä kuollut (viime vuosina taidettu soveltaa ainoastaan Salomäki/Hodgman-tilanteen kurinpitokäsittelyssä). Estämisrike toki tilanteessa on nähtävissä, mutta 527:n lisäksi tilanteessa eivät välttämättä muiden rikkeiden tunnuspiirteet täyty.
Joo, Riksman ei olisi soitellut ja kysynyt kuulumisia.
OK kiitos korjauksesta, tämä on mennyt ohi. Ihan hyvä, että pysyn katsomon puolella. I get me coat.
Pakko tarkentaa, kun täällä pariinkin kertaan toisteltu Spangin jääneen pelissä rangaistuksetta. Sai tilanteesta 2+10min.Sinänsä irvokasta koko erotuomaritoiminnalle, etteivät esim. Spang ja nyt Peltonen edes saaneet jäähyjä tekosistaan.
Pelikieltoa on vähintään se kolme matsia tultava.
Siis ensin olit sitä mieltä, että vähintään 3 matsia on tultava ja lopulta päädyit siihen, että 5 matsia olisi sopiva. Eli siis 3-5 matsia. Kun tuleekin 4 matsia, niin "Peltonen pääsee vähällä" ja "linja ei vaan pysy". Onko tossa nyt mitään logiikkaa?Vähällä Peltonen pääsi... 4 matsia.
Ei näin. 5 matsia olisi ollut sopeva, imo.
Linja ei vaan pysy.
Kannattaisi varmaan odottaa niitä perustelujakin. Jotka tulevat varmaankin Liigan julkaistessa virallisen tiedotteen. Kärppien FB-sivu ei ole mikään lähde tässä tapauksessa. Joku idiootti sielläkin on intoillut saatuaan informaation etukäteen. Surkeaa toimintaa.Vähällä Peltonen pääsi... 4 matsia.
Ei sitten Liusjärvellä ollut pokkaa pistää sitä sinne kurinpitolautankuntaan (vaimikälie) kun tyytyi "omaan maksimiinsa".
Linja ei vaan pysy.
Vähällä Peltonen pääsi... 4 matsia.
Ei sitten Liusjärvellä ollut pokkaa pistää sitä sinne kurinpitolautankuntaan (vaimikälie) kun tyytyi "omaan maksimiinsa".
Linja ei vaan pysy.