Tähän olisin minäkin kiinnostunut saamaan vastauksen. Jota tuskin saamme.
Luulen, että se todellinen valmentajapolku kaikille suomalaisille jääkiekkovalmentajille Meidän Peliin, on yksinkertaisesti se että tilaa Urheilulehden...
Tähän olisin minäkin kiinnostunut saamaan vastauksen. Jota tuskin saamme.
Luulen, että se todellinen valmentajapolku kaikille suomalaisille jääkiekkovalmentajille Meidän Peliin, on yksinkertaisesti se että tilaa Urheilulehden...
No en tiedä tuosta, onhan se E-junnujenkin koutsaus jotain.
Jos vastaus tulee olemaan HPK:n B-junnut niin helpolla pääsee.
Eniten kiinnostaisi tietää, onko realistisesti mahdollista, että Suomi ehtii enää saada peliä kuosiin huomista matsia ajatellen? Olisiko syytä helpottaa omaa pelitapaa, kun tämä ei ole edes siinä Latvia-pelissä tominut ja vastustajan ylivoimahyökkäyksiä on joka erässä 3-5 kpl?
Vaikuttaa kyllä mahdottomalta, kun peli on niin sekaisin ja muistutetaan nyt vielä, että jatkoille pitäisi todennäköisesti ainakin päästä.
Mitä tarkoitat pelitavan helpottamisella? Siellä on harjoiteltu koko syksy todennäköisesti Valtosen johdolla Jokereissa erinomaisesti toiminutta Meidän Peliä, joten pelitavan muuttaminen tässä vaiheessa olisi melkoinen riski...
Olisi siis hauska tietää jo etukäteen, onko huomenna voitto=MeidänPelin ansiota tai tappio= johtuu muista asioista, kuin siitä, että pelitapa oli koko turnauksen täysin sekaisin :)
Tämähän on mielenkiintoista, miten Tomekin Jokereissa harjoituttama lätkä liittyy tähän U20- porukkaan?
Voisit tietysti perustella tätä siten, että kyseessä on "Valtosen joukkue", mutta voisin vaikka vannoa oppi-isäsi P.Sihvosen kirjoittaneen noin tunti sitten maajoukkue-puolelle, että kyseessä on vain ja ainoastaan Harri Rindellin joukkue. got you there.
Minä voin auttaa, eli:
- voitto = Meidän Peli
- tappio = Nuori Suomi.
Olen seurannut ja tilastoinut Jokereiden peliä. Valtonen on apuvalmentajana niin Jokereissa kuin U20-maajoukkueessakin. Rindell päävalmentajana vastaa U20-maajoukkueen pelikirjasta, mutta käsitykseni mukaan Tomek Valtonen on Meidän Pelin tuntija, jota Rindell kuuntelee tarkkaan. Aivan sama tilanne on käsittääkseni Jokereissa ja uskon Lämsän luottaneen Valtosen kykyyn valmentaa Meidän Peliä. On luonnollista, että Jokereiden pelikirja liittyy hyvin olennaisesti U20-joukkueen pelikirjaan...
Eniten kiinnostaisi tietää, onko realistisesti mahdollista, että Suomi ehtii enää saada peliä kuosiin huomista matsia ajatellen? Olisiko syytä helpottaa omaa pelitapaa, kun tämä ei ole edes siinä Latvia-pelissä tominut ja vastustajan ylivoimahyökkäyksiä on joka erässä 3-5 kpl?
Espoon Blues oli Matikaisen joukkue ja U20 on Rindellin joukkue, siitä ei ole epäilystäkään.
Kysyn uudestaan. Mitä tarkoitat oman pelitavan helpottamisella? Tähän olisi mielenkiintoista saada vastaus.
Nuorten Leijonien viivelähdössä pitää parantaa:
1) Hyökkääjien on tultava esiin täsmällisemmin yhtä aikaa oman päätyviivan takaa
2) Pakkien on astuttava oman maalin takaa esiin täsmällisemmin yhtä aikaa tolpiltaan
3) Kiekolliselle pakille täytyy olla paremmin tarjolla NELJÄ syöttöpaikkaa omille prioriteettijärjestyksessä: sentteri, ristipisto painottomaan laitaan, pakki-pakki-(sentteri/toisen laidan ristipisto), oman puolen laita.
4) Pakeilla on kätisyyksiä, joten oman maalin edessä pitää olla enemmän valmiutta syöttää pakki-pakki jalalla nostamisen sijaan
Johtava
MustatKortit. Miksi jätit tärkeän, viimeisen lauseeni lainaamatta? Vääristelit myös P.Sihvosen kirjoitusta tästä aiheesta. Kyse on päävalmentajan työn delegoimisesta, ei vastuun siirtämisetä apuvalmentajalle, kävi, miten kävi.
, niin helposti huomaa, että aika isoista asioista on kysymys, kun puhutaan yhden päivän valmistautumisajasta kuolemanpeliin. Itse en usko, että tätä asiaa saadaan kuntoon, joten Suomen voitto (joka tosin on yhä mahdollinen ja riippuu myös Ruotsin esityksestä) tullee ratkeamaan lähinnä erikoistilanteiden, mv-pelin ja mahdollisten superyksilöiden toimesta (Armia, Teräväinen jne)
käsitykseni mukaan Tomek Valtonen on Meidän Pelin tuntija, jota Rindell kuuntelee tarkkaan. Aivan sama tilanne on käsittääkseni Jokereissa ja uskon Lämsän luottaneen Valtosen kykyyn valmentaa Meidän Peliä.
Olen seurannut ja tilastoinut Jokereiden peliä. Valtonen on apuvalmentajana niin Jokereissa kuin U20-maajoukkueessakin. Rindell päävalmentajana vastaa U20-maajoukkueen pelikirjasta, mutta käsitykseni mukaan Tomek Valtonen on Meidän Pelin tuntija, jota Rindell kuuntelee tarkkaan. Aivan sama tilanne on käsittääkseni Jokereissa ja uskon Lämsän luottaneen Valtosen kykyyn valmentaa Meidän Peliä. On luonnollista, että Jokereiden pelikirja liittyy hyvin olennaisesti U20-joukkueen pelikirjaan. Kun Espoon Blues nousi vähän yllättäen finaaliotteluihin SM-liigassa, sanottiin Lauri Marjamäen olleen pelitapamuutoksen, jonka Petri Matikainen päävalmentajana hyväksyi, takana. Espoon Blues oli Matikaisen joukkue ja U20 on Rindellin joukkue, siitä ei ole epäilystäkään.
Itse asiassa kyse ei ole isoista asioista JOS pelitapa on hyvin harjoiteltu etukäteen...
...Tässä on jälleen kerran kyse pelaamisen laadusta enemmän kuin varsinaisesta taktisesta virheestä...
Missä olet valmentanut "Meidän Peliä"? Minkä koulutuksen olet saanut Meidän Peliin vai onko kyseessä sinun omasta tulkinnasta muiden, (yhä ammattikseen harjoittavien valmentajien) ammattilaisten duunista?
Näin valmentajana kiinnostaisi tietää mikä on se valmentajapolku Meidän Peliin...
Tuottajana itse lähtisin siitä, että ohjelmaa tehdään jääkiekkoihmisille, eikä karjalalippiksille. Kun se tehdään hyvin sille oikealle kohderyhmälle niin siitä saa innostumaan myös muut.
Itse asiassa kyse ei ole isoista asioista JOS pelitapa on hyvin harjoiteltu etukäteen. Tällöin puhutaan lähinnä yksityiskohtien viilaamisesta kuntoon. Mikäli on niin, että Rindell ja Valtonen ovat saman pelikirjan sivuilla, niin uskon, että vastaavat huomiot on tehty ja niihin osataan puuttua. Viisikon saaminen rytmiin onnistui mm. aiemmin mainitsemaltani Tapparalta yhden erätauon aikana, joten ei tässä mistään rakettitieteestä puhuta.
Tässä on jälleen kerran kyse pelaamisen laadusta enemmän kuin varsinaisesta taktisesta virheestä...
Ensimmäisestä lainaamastani pätkästä jäin ihmettelemään, onko sitten harjoiteltu tarpeeksi ja kuinka monta peliä sinun mielestäsi voi (maksimissaan) seitsemän pelin turnauksessa "harjoitella" pelitapaa? Jos tänään harjoitellaan, niin turnaus päättyy ja sitten onkin aivan samantekevää, mitä pelitapaa on toteutettu.
HPK:n B-junioreissa valmensin Meidän Peliä kaksi kautta (2009-2010 ja 2010-2011). Täsmällisemmin sanoen Meidän Pelin eräänlaista ääritulkintaa...
Tappio on kuitenkin selvästi todennäköisempää, kuin voitto. Mielestäni tämän ketjun kannalta hyvinkin oleellinen asia on kysymys siitä, millaista keskustelua mahdollien tappio (ja koko turnauksesta TIPPUMINEN*) herättää.