Brent Sutter on kyllä koko kiekkomaailman yksi kovimmista tahtovalmentajista, joten jos haluaisi Kanadan pelaavan muuta kuin pystysuunnan lätkää, niin pelaajat ainakin yrittäisivät tehdä niin parhaansa mukaan. Eiköhän Kanada vain luota omaan perinteiseen osaamiseensa ja uskovat sen tuovan kultamitalit. Vaikka niin ei kävisikään, niin luulen niiden itse ajattelevan niin.
No ehkä saisi, mutta Sutter tuskin osaisi edes organisoida pelaamisen kuten Jalonen vaikka haluaisikin koska ei sellaista peliä ole valmentanut. Heillä on se oma peliidentiteetti ja siitä pidetään kiinni, kyllä minä epäilen että Getzlafit ja kumppanit alkaisivat hieman oireilla jos heidän pitäisi ruveta pelaamaan täsmällistä meidän peliä. Sutter muutenkin voi olla tahtovalmentaja mutta ei hän minusta tässä turnauksessa ole vaatimustasoa mitenkään äärikorkealla pitänyt, onhan Kanada joissain peleissä enemmän tai vähemmän puolivaloilla pelannut.
Jos Kanada haluaisi muuttaa pelaamistaa niin pitäisi oikeastaan ottaa valmentajien suhteen eri käytäntö, eli olisi joku päätoiminen valmentaja joka valmentaisi useamman turnauksen putkeen.
Yhdysvallat saattaa olla muuttumassa enemmän ikään kuin meidän pelin pelaamiseen, tämä MM 2012 joukkue on sillä suunnalla, ei nyt vastaavaa kuin Jalonen pelaa, mutta kuitenkin enemmän kiekkokontrollia pelaa kuin Kanada. Kekäläinen studiossa on sanonut että Ann Arbourissa junnumaajoukkueet harjoittelevat sekä isossa että pienessä kaukalossa. Siellä ei myökään ole vastaavaa historiallista peliidentiteettiä kuin Kanadalla (tai vaikka olisikin niin yleisö ei siitä niin välitä joten se on helppo muuttaa).