No tämä kertookin jo kaiken. Turha tässä siis asialinjalla on jatkaakaan, kun mielipide on siellä jo kiveen hakattu.Ei minun tarvitse katsella Sihvosen videoita sen takia, että en jo etukäteen tietäisi mitä niissä kerrottaan, usko pois.
No tämä kertookin jo kaiken. Turha tässä siis asialinjalla on jatkaakaan, kun mielipide on siellä jo kiveen hakattu.Ei minun tarvitse katsella Sihvosen videoita sen takia, että en jo etukäteen tietäisi mitä niissä kerrottaan, usko pois.
Not sure if serious...mutta minä en pidä meidän pelistä pelitapana. Siinä ei ole tunnetta mukana.
Eikö sinulla ole yhtään omaa ajatusta jääkiekosta ja pelitavoista. Miksi kirjoitat jatkoaika.com-palstalle ketjuun "pelitapakeskustelu".
Taidat olla vielä niin nuori henkilö, että olet n. 1000-1500 pelin katselemista perässä siitä, että itse näet mitä jäällä tapahtuu, etkä tarvitse Sihvosta avuksesi, että käsität ottelun ja pelitavan sisällön. Jatka opiskelua, vielä peli aukeaa sinunkin silmillesi ilman Sihvosta, jos sinnikkyyttä riittää. Tuskin olet sentään ns. toivoton tapaus.
En ole yllytyshullu ja jätän haasteesi väliin. Miksi kirjoittaisin, kuten saarnaan, koska en saarnaa mitään. Kutsut minua moderaattoriksi ja väität, että saarnaan jotain ja olen asiasta eri mieltä kanssasi. Esitän ainoastaan omia mielipiteitäni ja perustelen niitä siten kuin itse haluan.
Edit. Yksittäisen pelin analysointi ei edes ole ollenkaan pelitapakeskustelua. Jos en pidä meidän pelistä pelitapana, niin ette vain voi sille asialle mitään. : ) Lisäksi, arvostan Jukka Jalosta ja hänen työtään Suomen päävalmentajana.
Ja mielellään vähän vähemmän sitä jargonia ja enemmän sellaisia pelitavallisia asioita.
Minulla on vahva näkemys siitä asiasta ja se sama asia näkyi jo Sveitsi-ottelussa. Oli helppo nähdä mitä tulee tapahtumaan kun vastaan asettuu kovempaa yksilötaitoa.
No näinhän se menee Meidän Pelissä että järjestelmä voittaa, pelaajat häviää
Mistä tämä olkiukko on peräisin? Totta helvetissä se on valmentajan vika, jos pelaajat eivät osaa toteuttaa systeemiä, hänen tehtävänsähän se on pelaajille valmentaa.Jukka Jalonen voittaa aina, koska jos pelaajat eivät osaa toteuttaa systeemiä, niin se ei ole parkkislätkän vika, vaan pelaajien pelitavan toteutuksen [...]
Kun meidän pelin joukkue häviää, niin sellaisen henkilön, joka ei pidä siitä pelitavasta, on kerrottava miksi se ei eilen toiminut, saako jo nauraa logiikallesi. Katso vielä kerran Sihvosen video tai joku muu samanmielisen selitys kuin te jaloslaiset.
Meidän peli on analysoitu puhki, ei lisättävää, samoin pystysuunnan lätkä. En ole myös mikään juoksutettava jonninjoutava tyhjänlässyttäjä, joten etsi itsellesi vertaisseuraa muista henkilöistä keskustelukaveriksi. Laita taas kaikki mieleisesi kysymykset ja vaatimukset esiin, että kukaan ei eksy totuudestasi harhapoluille, mutta tosiaan tsemppiä. : )
Kumpi se nyt on mihin Leijonien ottelu suli? Ensin koitat sanoa, että pitää keskustella pelitavallisista asioista kunnes tiesit homman kusevan kun tulee parempia pelaajia vastaan.
Miksi tämä tuppaa menemään niin, että voittojen tullessa ylistetään "Meidän Peliä" ja tappion tullessa heitetäänkin pallo pelaajille jotka eivät kykeneet sitä toteuttamaan.
Ja olisihan se oikeasti kiva tietää näiltä pelikirja fanaatikoilta ratkaiseeko tuo yksilötaito mitään. Siitäkin on ilmoilla vähän kahdenlaista faktaa tässä ketjussa.
Katsele Sihvosen videoita UL:n nettisivulta, Kari Jalosen haastattelu löytynee YLE Areenasta eilisestä pelistä ja Jukka Jalosen kommentit teksti-tv.stä. Kari Lehtosen haastattelu löytyy myös Yle:n teksti-tv:stä Suomi-Kanada pelistä. Siinä tehtäväsi. Katsele videoita, kuuntele tarkkaan ja lue tekstit.
Kysy lisätietoja, jos niistä ei avaudu sinulle Suomi-Kanada pelin tapahtumat. Kaivan sitten asiantuntijoiden linkkejä sinulle lisää.
Ei ollut lisättävää kaikkiin näkemiini ja lukemiini analyyyseihin.
"Lentelet omissa korkeuksissasi", "Pyyhipäs nyt se vaahto sieltä suupielistäsi" tai tuo "Ylimielisyytesi on suloista, toivottavasti kuplasi ei puhkea milloinkaan."
J.Grönvall käy asiallista pelitapakeskustelua.
Jatkakaa, poistun toistaiseksi.
Samaa mieltä. Minustakin vain J. Grönvall käy pelitapakeskustelua, joten jatkakoon.Se on täältä taustalta taas huudeltava, että niinpä. J. Grönvall käy pelitapakeskustelua toisin kuin Johannes. Eli poistu ihan rauhassa!
Itse kyllästyin tuuskiin, kun hänen ainoa panoksensa oli, että "katso Sihvosen videoita". En katso, kiitos. Moro vaan. Teit ihan hyvän analyysin Suomi-Kanada pelistä J. Grönvall, mutta kaikki tuo on jo tiedossa. En minä jaksa edes kirjoittaa noin pitkiä viestejä kuin sinä teet. Lisäksi tämä vain pelitapa-analyysi jättää ulos kokonaan K.Jalosen peluutusnäkemyksen. Kari Jalonen eilen pelin jälkeen ja tänään aamulla uudestaan TV:ssä ihmetteli sitä, että miksi vain 1. erän ajan Jalonen peluutti Koivuja Getzlafin kenttää vastaan, vaikka Suomella oli viimeinen vaihto-oikeus. K. Jalosen näkemys oli, että tämä oli iso pointti häviössä. Samoin Lehtonen maalissa näki itse pelin jälkeen, että olisi pitänyt torjua Kanadan 1. ja 4. maali, helppoja olivat. Peluutuksesta ja mv-pelistä ei varmaan saa kirjoittaa pelitapaketjuun, kun ne asiat eivät liity Suomen pelitapaan.
Sorry oma osuuteni nahistelussa, mennyttä elämää.
3 kentällistä oli enemmän tai vähemmän liemessä Kanadaa vastaan. Tunnustan, että lopulta n. tunti sitten katselin sen Sihvosen videon, jossa on hyvä asioita, mutta ei koko totuutta yksittäisen pelin voiton/tappion syistä löydy siitäkään. Minusta, jos tehdään 15 minuttin video ja siinä ei mainita ollenkaan esim. mv-peliä ja peluutusta, niin hieman vajaa näkemys yksittäisestä pelistä, mutta hyvä näkemys Leijonien pelin kehittymisestä kisojen aikana.
Tuskin Koivujen peluuttaminen koko pelin ajan Getzlafeja vastaan olisi riittänyt eilen voittoon ja jos kirjoitetaan myös ihan detaljeista, niin kaksi Pihlströmin ohjausta osui pelissä keskelle tolppaa. Sekään ei ole pelitapa-asia, mutta aika pienestä oli eilen kiinni, ettei kuitenkin voitettu peliä, vaikka pelitapa ei eilen toiminut odotetusti, loppuun saakka.
Onhan se, J. Grönvall, kuitenkin niinkin, että jos Kanadan hyökkäyskalusto alkaa olennaiseen keskittyen ja hyvällä asenteella tehdä tosissaan hommia, joutuu Suomi väkisinkin pelaamaan paljon omalla puolustusalueellaan. Meidän pelaajien voima, kovuus ja taito eivät vain riitä siihen, että koko ajan pysyttäisiin askel edellä, vaikka pelitapa olisi kuinka kirkasta timanttia. Aravirta totesi pelin jälkeen osuvasti, että oma peli pitää jälkianalyysissä nähdä aina myös suhteessa vastustajan peliin. Suomi ei vain pysty määräämään pelin tempoa ja painopisteitä Kanadaa vastaan, jos kanukit ovat oikeasti ns. mukana pelissä.
Se on täältä taustalta taas huudeltava, että niinpä. J. Grönvall käy pelitapakeskustelua toisin kuin Johannes. Eli poistu ihan rauhassa!
J. Grönvall on asettanut itsensä tämän palstan pelitapakeskustelun Sihvoseksi, vain hän on oikeassa ja on sieltä tuleva tuomitsemaan oikeita ja vääriä pelitapoja.
Jääkiekkoa voidaan pelata monella tavalla, mutta nyt Suomessa on vain yksi oikeia tapa.
Ja taas koska siis Kanadalla on niin laadukas pelaajamateriaali on sen fiksumpaa tähdätä nopeaan tuloshakuiseen peliin kuin ''yliorganisoituun'' parkkiskiekkoon kuten Suomi. Eihän Kanadan tasoisen joukkueen ole mitään järkeä jarrutella turhaan, kun heillä on pelaajamateriaaliedun turvin mahdollisuus painaa täysillä koko matsin ajan vastustajan päähän.
Toiseksi se alkoi järjestelmällisesti hyödyntää kaukalon koko leveyttä hyökkäyspäässä saadakseen aikaan pitkiä hyökkäyksiä. Enää ei räiskitty joka puolelta kiekkoa kohti maalia, vaan kierrätettiin sitä laitoja pitkin koko ajan yhdellä tai kahdella kropalla suojaten. Tätä pyrittiin jauhamaan aina niin kauan, että saatiin aikaan 1 vs 1 -tilanne kiekolliselle pelaajalle maalin taakse.
Oli nautittavaa, yleisöystävällistä Meidän Peliä Suomelta Suomi-Kanada ottelun 1. erä. Sitä vain lisää jatkossa, niin hyvä tästä taas tulee. Tämä on tietysti vain minun henkilökohtainen mielipiteeni.
Brent Sutter kirjoitti:"Now lets put that pussy ass defence work. Were bigger, were stronger, we can outplay them one on one. Lets get it deep, lets stick with the puck, dont just throw it to the net if theres no play there. Roll it deep, well be forcing them make mistakes. Were fucking Canada, now lets fucking go".