Tottakai jokaisella on oikeus kannattaa siten, kun haluaa ja kokee. Kysymykseni tarkoitus pohjautuu siihen, että oma tapani on kuitenkin yrittää katsoa isompaa kokonaisuutta ja yrittää ajatella kauemmas kuin yhtä peliä kerralla. Suorastaan saattaa jopa ärsyttää, että joidenkin mielipide vaihtuu yhden pelin tai jopa erän perusteella sinne tänne. Hävityn pelin jälkeen potkitaan valmentajat ja urheilijohtajat ulos seurasta ja voitetun jälkeen tehdään jatkosopimuksia, mitään linjaa tai isompaa kuvaa ei ole. Palstahuhujen perusteella tehdään johtopäätöksiä, kivitetään pelaajia. Omaan ajatusmaailmaan ei mahdu niin tunteella mukana eläminen, ettei järkikin saisi kulkea mukana, mutta kuten sanoin erilaisia ollaan ja jokainen kannattaa niin kuin kannattaa.
Minulle fakta on se, että ei tällä kaudella olla edes kovin huonossa asemassa oltu, vaikka vaikeampia hetkiä on mahtunut mukaan. Joukkue on nyt täysin Virran sabluunaan rakennettu ensimmäistä kertaa, niin pakkohan se on katsoa loppuun asti, samaa mieltä olin myös ennen tätä voittoputkea. Nyt näyttää hyvältä, mutta mitään ei ole voitettu. Silti, kuten aiemminkin, ainoa vaihtoehto on nyt katsoa tämä kortti loppuun, tukea joukkuetta ja katsotaan sitten kauden jälkeen mihin se riitti ja tehdään johtopäätökset. Juhlitaan torilla tai nuollaan haavat.
Sanottakoon nyt sekin, että meni tämä kausi miten meni, niin mielestäni se Peksin neljäs vuosi tuntuu liialta. Ehkä olen väärässä tässä ja ensi kauden jälkeen nousee toinen peräkkäinen viiri kattoon. Parhaimmiillaan (kuten nyt ajoittain) Peksin kiekko on todella hienoa katsottavaa. Onko tämä se vuosi? Onko se ensi vuonna? Aika näyttää. Jännittävää kevättä kaikenlaisille kannattajille, pidetään maltti mukana ja kannustetaan seuramme niin pitkälle kuin mahdollista!