Toinen erä menossa, puoliväli ja 2+0 Paten tehot.
Ylivoimalla takaylapeltimummoon eka ja tokassa asetti tähtäimen etuyläseen, aivan vapaana ollessaan...ylivoimalla. Ei Lankinen lasereille mahtanut.
Katotaas miten käy, Jännittää kuin sateenvarjoa
Tässä pelissä on näkynyt paljon asioita, mitkä liittyy Pateen ja mitä olen miettinyt usein tässä kun olen katsonut jokaisen Paten matsin Columbuksessa (tai osan pelistä).
Ensimmäisessä erässä, oli jonkun verran kujalla, tätä Lainetta näkee liian usein ja jopa toisessa erässä oli pelkkää massaa siihen asti kun teki maalin. Ekan maalin jälkeen Pate on ollut tulessa, myös 5 vs. 5 pelissä.
Laineella on kaikki kapasiteetti olla maailman paras maalintekijä ja myös pisteissä yksi kovimpia, mutta se vaatisi, että näitä tänään 2. erässä nähtyjä otteita näkisimme 80% peleistä vähintään. Ja en tarkoita pelkkiä maaleja, Laine pystyy selkeästi olemaan kova myös 5 vs. 5 pelissä. Edelleen vuosienkin jälkeen 80% Paten pelaamisesta on tasoa 1. erä tänään, ikävä kyllä.
Kysymys kuuluu edelleenkin, että haluaako hän sitä? Haluaako hän olla maailman paras maalintekijä ja janota maaleja jokaisessa pelissä ja tehdä kaikkensa sen eteen, että nimenomaan hän tekee maaleja sekä yrittää niitä, sillä hän saa kiekon todennäköisimmin pussiin kun otetaan lähes kaikki maailman lätkänpelaajat. Itsekkäästi vaan hyökkäyalueella. Toki Pate osaa syöttää, mutta kaverit ei osaa tehdä maaleja kuten Pate, niin mieluummin vedä itse tarkoituksena tehdä maali.
Rakkaus lajiin, palava tahto voittaa jokainen ottelu ja kaksinkamppailu, halu olla avuksi joukkueelle sillä alueella mikä on hänen paras ominaisuus ja Laineella se on maalinteko.