80/90 lukujen taitteessa Jyväskylän parhaat (ja suurimmat) pizzat oli Hurtti-ukossa, taitaa olla jo lakkautettu vai lieneekö muuttanut nimensä Pizza-Hurtiksi.sampio kirjoitti:Jyväskylässä taitaa olla aika heikko laatu pizzoissa...
80/90 lukujen taitteessa Jyväskylän parhaat (ja suurimmat) pizzat oli Hurtti-ukossa, taitaa olla jo lakkautettu vai lieneekö muuttanut nimensä Pizza-Hurtiksi.sampio kirjoitti:Jyväskylässä taitaa olla aika heikko laatu pizzoissa...
Monttu kirjoitti:Italiassa vuosien mittaan syödyt pizzat ovat olleet lähes poikkeuksetta melko vaisuja, siellä tuntuu jopa perus suolan käyttö olevan suomalaiselle todella niukkaa. Pohjat ovat hyviä, mutta täytteissä ja maustamisessa on melkein aina ollut puuttumista.
Joo, samaa mieltä. Suurin ero taitaa olla siinä, että siinä missä Suomessa pizzanpäälliset ovat pientä puperrusta (esim. kinkkumurua jne) niin Luigit heittää päälle isoa siivua. Toki tietenkin on niin, että suikaleihin ja muruihin on helpompi piilottaa heikompilaatuista tavaraa mukaan eikä kukaan huomaa mitään.Charlie Horse kirjoitti:Ne on ihan ok, mutta muuten en oikein voi suositella italialaisten pizzoja. Paitsi jos jonkun mielestä on Italiassa käydessä pakko mennä pizzalle ihan vaan kokemuksen takia...
mikko6000 kirjoitti:Toinen oma suosikkini on Munkkivuoressa sijaitsevan Hauler-pitserian loistava Special Smetana.
Tpip kirjoitti:Tulipa tänään syötyä parhaat pitsat vähään aikaan. Lahdessa oltiin käymässä ja torin reunalla olevaan italialaiseen pasta&pitsaravinteliin eksyttiin.
+ Pohja oli oikeasti _ohut_. Ei mitään turkishsentinpaksuinenpullapohjaperussettiä, vaan pohja oli oikeasti n.1mm paksu. Silti kestävä, ja maistui erittäin hyvälle.
+ Tomaattikastike oli maukasta, juusto maistui ihan oikeasti mozzarellalle ja täytteitä oli vallan sopiva määrä. Itse otin vähän täytteiksi suomalaismallisen rapulaliha-sydämenräjäyttäjän (salami, kinkku ja pekoni ainakin oli ja toki gorgonzola), vaimo parmankinkulla, rukolalla, tuoreella tomaatilla ja parmesanilastuilla täytetyn pitsan. Vähän kadutti valinta ku vierestä seurasin tuon toisen pitsan hupenemista (Toki omakin oli siis vallan mahtava).
+ Iloinen henkilökunta, suurinosa ihka oikeita italialaisia, paikan pomolla mafiosolasit <3.
+ Italialaista jäätelöä.
+ Pitsa tarjoiltiin sopivan lämpöisenä, eli kuumana, muttei suuta polttavana. Samoin kypsyysaste oli täydellinen.
- Seinällä oli HPK:n paita. :o
Hintataso oli abaut kotipitsan tasolla, joten mieluusti tuommoisesta 2-4 euroa enemmän pitsasta maksaa, kuin perus karvakäsiräiskäleestä. Tuntui olevan suosittu paikka, paikka oikeastaan kokoajan täynnä ja paljon pöytävarauksen kanssa tulleita ihmisiä.
Poikkean varmasti uudelleen.
EDIT: Paikan nimeä en tietenkään muista, joku Mamma M**** taisi olla.
Pitäisi olla. Tosin en ole ihan hiljattain poikennut paikan päällä tarkistamassa miten ravintolalla menee kun asun sen verran etäällä nykyään. Paikalliset voivat kertoa lisää.Jakke Huuliparta kirjoitti:Onkohan Malminkartanossa vielä Villihanhi tjsp. niminen kuppila? Sieltä sai helvetin hyviä pizzoja joissa oli mm. juuri tuota paljon mainostettua smetanaa. Sopii kankkuspizzaan kuin nyrkki silmään.
Taitavat meidän makuaistimme olla aika eri planeetoilta, koska juurikin Salsa Orkidean pizza on ihan parhaiden joukossa, mitä olen Jyväskylässä (/ylipäätään Suomessa) syönyt. Parhaimmat Salsa Orkideassa syömäni pizzat ovat lähennelleet täydellisyyttä niin makunsa kuin kokonsakin puolesta. Toinen erityisen vaikutuksen tehnyt pizzeria on Tampereella Pakkahuoneen läheisyydessä sijaitseva Lempi, jossa olen syönyt lähes elämäni parhaimmat pizzat.sampio kirjoitti:Jyväskylässä taitaa olla aika heikko laatu pizzoissa. Olen kokeillut syksyn aikana Venetsiaa, Monoseraa, Casa Bellaa sekä Salsa Orkideaa, mutta missään ei ole lätty ollut erityisen hyvää. Isoja ja halpoja kaikki pizzat ovat olleet, mutta maku ei ole ollut kuin korkeintaan kohtalainen parhaimmillaankin, Casa Bellan pizzaa en edes mene maistamaan toista kertaa.
BitterX kirjoitti:Sanottakoon nyt kuitenkin, että pizza on myös Suomessa hyvin usein erinomaisen makuista.
scholl kirjoitti:Ja se mikä suomalaispizzerioissa ihmetyttää on se, että miksi täytteet pitää pilkkoa niin pieneksi silpuksi
BitterX kirjoitti:Pizzan kotimaassahan, jossa muuten pizzat on oikeasti hyviä,
Jeffrey kirjoitti:Tietysti italiassa on sen verta monta variaatiota nuihin pizzoihin, että ehkäpä minulla on vain käynyt huono tuuri pizzojeni suhteen. Toisaalta olen kuullut monilta muiltakin, että eivät aijo enää italiassa pizzaa syödä.
scholl kirjoitti:Ja se mikä suomalaispizzerioissa ihmetyttää on se, että miksi täytteet pitää pilkkoa niin pieneksi silpuksi