Jyväskylässä taitaa olla aika heikko laatu pizzoissa. Olen kokeillut syksyn aikana Venetsiaa, Monoseraa, Casa Bellaa sekä Salsa Orkideaa, mutta missään ei ole lätty ollut erityisen hyvää. Isoja ja halpoja kaikki pizzat ovat olleet, mutta maku ei ole ollut kuin korkeintaan kohtalainen parhaimmillaankin, Casa Bellan pizzaa en edes mene maistamaan toista kertaa. Olisikohan tässä kyse siitä, että opiskelijakaupungissa on pakko kilpailla hinnalla, jolloin on pakko vastaavasti tinkiä sisällöstä. Esim. Lohjalla pizzat ovat melkein tuplaten kalliimpia, mutta kyllä ne oikeasti maistuivatkin paremmilta. Tässä ei ole kyse mistään muistojen kultaantumisesta, koska vedin keskimäärin pizzan viikkoon Lohjalla noin vuoden ajan, mutta täällä olen vetänyt viiteen kuukauteen neljä pizzaa. Ei vain houkuttele edes noilla hinnoilla syödä silppua.
Edit:
Jaahas, katsoin huvikseni vapaa-aikaviraston sivuilta Jyväskylän pizzerioiden arvosteluja, ja kuinka ollakaan Casa Bella oli haukuttu jokusen muunkin toimesta. Muutkaan kokeilemistani paikoista eivät olleet päässeet keskitasoa korkeammalle, joten ehkä seuraavaksi kokeilen listan kärkipäätä.
Tästä Jyväskylän pizzeriarankingiin. Tuo sivusto on muutenkin näppärä väline, jos haluaa kartoittaa ruokapaikkoja uudessa pitäjässä. Kategorioita on reilusti ja suht hyvin nuo rankkaukset näyttäsivät pitävän kutinsa, mitä ruokaravintoloita, pizzerioita ja kahviloita olen testaillut. Vasemmasta yläkulmasta vain kaupunki ja kategoria halutuksi.