Parahin MustatKortit

  • 61 249
  • 453

Referendum: MustatKortit takaisin Jatkoaikaan?

  • Kyllä

    Ääniä: 68 48,9%
  • Joku muu, mikä

    Ääniä: 71 51,1%

  • Äänestäjiä
    139

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihmettelin vain kun kirjoitit tuollaista sen jälkeen kun Klose sanoi selvästi ettei maksua ole tullut. Tuon alkuperäisen Klosen Kanervan viestiin kirjoittaman vastauksen jälkeen ymmärtäisin paremmin, silloin meinasin tosiaan itsekin laittaa ärtynyttä tiedustelua. Ja joo, en minä mikään Klose-fani ole.

Niin, kyse on siitä, että @Klose16 on kirjoituksillaan menettänyt minun luottamukseni ja pidän tätä ketjua puhtaasti sana sanaa vastaa juttuna.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Johan tuo aikaa sitten vastasi suoraan selkeään kysymykseen. Maksua ei näy tilillä. Väitteen todenperäisyyteen en ota mitään kantaa. Mitä selvitystä kaipailet? Käsittääkseni kaikki olellinen kai selvitetty. Löivät julkisesti vetoa ja toinen on olemassa olevien tietojen perusteella jättänyt maksamatta. @Kanerva voisi toki selvitellä vihjailujaan ja huhujaan kun niitä alkoi levittämään.

No jaa, koko saaga on ollut niin omalaatuinen ja epämääräinen, jopa vastenmielinen, että taidan pitää velkaa maksettuna pelkästään vertaamalla kummankin nimimerkin yleistä uskottavuutta. Eihän tässä anonyymien nickien palstalla mitään muuta todistusaineistoa edes ole. Miksi uskoa Klosen olevan hollilla tässä yhdessä asiassa kun ei missään muussa? Anyway, eipä ole edes minun asiani, kuka on kenellekin velkaa.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Missä minä syytän @Klose16 a huijariksi? Minähän toimin ihan samalla tavalla kuin hän, teen oletuksia kuten hänkin. Jos kyseinen nimimerkki olisi kumonnut @Kanerva väitteet saman tien, en olisi kirjoittanut tähän ketjuun. Nyt oletetaan ja spekuloidaan tilanteella, sehän tässä on ollut Klosen tarkoitus koko ajan.

Sinun juttujesi perusteella tämä ketju on ilmeisesti alunperinkin turha, olet ilmeisesti saanut rahat sovitusti, mutta käytät hyväksesi MustatKortit nimimerkin poistumista. Ja kirjoitustesi perusteella moraalisi ei olisi esteenä tämän tyyliseen toimintaa.
Tuossahan sinä väität aivan suoraan Klosen saaneen rahat sovitusti, joten koko ketju on puhdasta huijausta Klosen taholta. Voit toki kiemurrella hoksattuasi, ettei viestisi sisällä sanaa huijari.

@Klose16 n mittarilla tässä ketjussa oli ihan tarpeeksi vahva viite siitä, että velka on maksettu. Kuten sanoin, jos Klose olisi vastannut selvästi Kanervan viestiin, en olisi kirjoittanut tähän ketjuun. Klose trollaa useissa ketjuissa ja hyvin harvoin pystyy asialliseen kirjoittamiseen, eikä pystynyt tässäkään ketjussa asialliseen vastaukseen. Tästä minä olen pahoittanut mieleni, mielipahaani purin tähän ketjuun.
Mikä se viite on? Kanervan hassutteluvihjailu ilmeisesti.

Klose on vastannut hyvinkin asiallisesti, ettei suoritusta näy. Mulkkuhan Klose on, mutta en sen ja tässä ketjussa olevien tietojen perusteella en oikein osaa lähteä syyttelemään valehtelijaksi tässä casessa.


Tällaisen huhun kuulin torstai-Kallessa eräältä herrasmieheltä, joka toimii palstalla ns. valvontatehtävissä.

Pitääkö huhu paikkansa, ei varmaan sitten, kun @Klose16 asian ponnekkaasti kiistää. Täytyyhän miehen sanaan luottaa.
Perin omituista ettei tämä valvontatehtävissä toimiva henkilö ole sulkenut tätä ketjua tarpeettomana jos velka on hänen tietojensa mukaan maksettu.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
No jaa, koko saaga on ollut niin omalaatuinen ja epämääräinen, jopa vastenmielinen, että taidan pitää velkaa maksettuna pelkästään vertaamalla kummankin nimimerkin yleistä uskottavuutta. Eihän tässä anonyymien nickien palstalla mitään muuta todistusaineistoa edes ole. Miksi uskoa Klosen olevan hollilla tässä yhdessä asiassa kun ei missään muussa? Anyway, eipä ole edes minun asiani, kuka on kenellekin velkaa.
Uskoisin että MK:n henkilökphtaisesti tunteva nimimerkki @V-G- korjaisi väärät syytökset, jos Klose olisi sellaisia esittänyt. Itse ainakin pyrkisin puhdistamaan kaverini maineen jos häntä syytettäisiin aiheettomasti varsin suuren velan maksamatta jättämisestä. Tähän mennessä on käsittääkseni vain kertonut ettei Mustat Kortit lue palstaa eikä aio palata.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Perin omituista ettei tämä valvontatehtävissä toimiva henkilö ole sulkenut tätä ketjua tarpeettomana jos velka on hänen tietojensa mukaan maksettu.

Miksi hän olisi niin tehnyt? Eihän esimerkiksi jo päättyneiden kausien huhuketjujakaan käsittääkseni ole suljettu tarpeettomana. Suljetaanko täällä tarpeettomia ketjuja ihan vain sulkemisen ilosta?
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Perin omituista ettei tämä valvontatehtävissä toimiva henkilö ole sulkenut tätä ketjua tarpeettomana jos velka on hänen tietojensa mukaan maksettu.

Ketjun otsikkohan on "Parahin MustatKortit" eikä Klose avausviestissään mainitse, että ketju on perustettu velan puintia varten.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Uskoisin että MK:n henkilökphtaisesti tunteva nimimerkki @V-G- korjaisi väärät syytökset, jos Klose olisi sellaisia esittänyt. Itse ainakin pyrkisin puhdistamaan kaverini maineen jos häntä syytettäisiin aiheettomasti varsin suuren velan maksamatta jättämisestä. Tähän mennessä on käsittääkseni vain kertonut ettei Mustat Kortit lue palstaa eikä aio palata.
MK:n puolesta en ala vastailemaan täällä mitään, vaikka mulla onkin arvaus mistä koko hommassa on kyse. En ole nähnyt miestä vaikka kuinka pitkiin aikoihin ja olen itse tällä hetkellä Yhdysvalloissa.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
MK:n puolesta en ala vastailemaan täällä mitään, vaikka mulla onkin arvaus mistä koko hommassa on kyse. En ole nähnyt miestä vaikka kuinka pitkiin aikoihin ja olen itse tällä hetkellä Yhdysvalloissa.
Korrektia onkin olla vastaamatta arvailujen perusteella, jos et ole MK:ta nähnyt ja jututtanut. Huhuja ja arvuutteluja on nähty jo aivan tarpeeksi. Mielestäni aivan liikaakin.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
V-G- kirjoitti:
MK:n puolesta en ala vastailemaan täällä mitään, vaikka mulla onkin arvaus mistä koko hommassa on kyse. En ole nähnyt miestä vaikka kuinka pitkiin aikoihin ja olen itse tällä hetkellä Yhdysvalloissa.

Nyt asian toisena osapuolena kysyn, onko aikeenasi edelleen asiasta kaveriltasi MK:lta kysyä kuten noin kuukausi sitten ilmoitit?
Vaiko ns. pestä kädet jutusta. Jos näin, tilanne alkaa tämän tiimoilta osaltani olla viimeisessä vaiheessa.

Saa toki laittaa yksityisviestiäkin.
 

Kole13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jatkoajan alamäki kiteytyy kauniisti tässä ketjussa, mutta tätähän tämä nykyajan meno on vähän joka puolella.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Jatkoajan alamäki kiteytyy kauniisti tässä ketjussa, mutta tätähän tämä nykyajan meno on vähän joka puolella.

Vaikka asioiden kieltäminen nyt välttämättä ei ole autuaaksitekevä tapa, oli tämä keissi väistämätön seuraus käyttäjien välisen vedonlyönnin sallimisesta. Varmasti aikaisemminkin on jäänyt vetoja makselematta, mutta mutuna tässä summa on suurimpia hävittyjä ja käyttäjät tavallista "tunnetumpia" palstalla. We had this coming.
 

Nick Neim

Jäsen
Vaikka asioiden kieltäminen nyt välttämättä ei ole autuaaksitekevä tapa, oli tämä keissi väistämätön seuraus käyttäjien välisen vedonlyönnin sallimisesta. Varmasti aikaisemminkin on jäänyt vetoja makselematta, mutta mutuna tässä summa on suurimpia hävittyjä ja käyttäjät tavallista "tunnetumpia" palstalla. We had this coming.
No eihän tämä nyt pelkästään Jatkoaikaan ulotu, vaan vedonlyöntiin noin ylipäätään. Mikäli sinä lyöt kaverisi kanssa vetoa aiheesta X, ei silloinkaan ole varmaa, että kaveri maksaa häviämänsä vedon. Tosin se kaveri onkin sitten entinen kaveri aika suurella todennäköisyydellä, mutta kyllähän noitakin tapauksia on kuullut, vaikka omaan lähipiiriin ei ole osunutkaan.

Mielestäni jokaisen vetoa lyövän pitää tiedostaa riski siitä, että veto saattaa jää maksamatta. Puhuttiin sitten jopa jostain vedonlyöntiyhtiöstä, kanssapalstalaisesta tai vetoa lyövän kaverista. En siis missään tapauksessa puolustele vetojen maksamatta jättämistä, mutta kun hyväksyy tosiasian, että jotkut ihmiset nyt sattuvat olemaan selkärangattomia paskoja, niin elämä vetoa lyövällekin muuttuu paljon helpommaksi. Riski on aina olemassa, ja se jokaisen pitäisi tiedostaa jo vetoa lyödessä.

Enkä tarkoita nyt sitä, että @Klose16 olisi pitänyt arvata tämän tapahtuvan, vaan pikemminkin sitä, että ei kai vetojen kieltäminen palstallakaan mitään sen kummemmin auta. Ei se estä lyömästä vetoa esimerkiksi yksityisviestein. Kuitenkin nämä maksamatta jättämiset taitavat olla aika marginaalitapauksia, jos selailee tuota Jatkoajan mustaa listaa kyseisille käyttäjille. Kiellosta saatava hyöty ei ole mielestäni riittävä suhteessa haittaan, koska jääkiekkoaiheisella palstalla on hyvä kerätä vetoja muiden "samanmielisten" palstalaisten kanssa, ja pääosin täällä on hyvää ja rehellistä sakkia.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Nyt asian toisena osapuolena kysyn, onko aikeenasi edelleen asiasta kaveriltasi MK:lta kysyä kuten noin kuukausi sitten ilmoitit?
Kuten sanoin, voin kysäistä kun seuraavan kerran näen. Sulle en silti laske olevani tilivelvollinen.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Pian meitä on enemmistö! Alkuvaiheessa taisi tilanne olla lähes jopa 35-65 MK:ta vastaan, nyt lähes tasan.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Pian meitä on enemmistö! Alkuvaiheessa taisi tilanne olla lähes jopa 35-65 MK:ta vastaan, nyt lähes tasan.

No kysymyksenasettelukin on nimimerkki Klosen tapaan omalaatuista tajunnanvirtaa. Nähdäkseni ei ole mitään epäselvää siinä, että nimim. MustatKortit oli hämmästyttävän ahkera tai paljon nettipalstalle aikaa omaava asiakirjoittaja. Jatkoaika ei ole entisensä ilman häntä. Siitäkään ei kyllä näytä olevan epäselvyyttä, että nimim. MustatKortit näyttöjen perusteella on melko selkärangaton besserwisser ja ja huonon mediakritiikin/medialukutaidon omaava "älykkö".

e: isäm maam puollustajan yhdys sana virhe ja muita promilevihreitä
 
Viimeksi muokattu:

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Tämä on ollut kyllä äärimmäisen mielenkiintoinen ketju. Ei aiheen itsensä vuoksi, vaan miten kanssakirjoittajat ovat reagoineet ja mielipiteensä/tukensa ilmaisseet ja kummalle osapuolelle. Paljon on taas vahvistunut käsitys ihmismielestä ja minkä kukin kokee arvokkaaksi.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Tämä on ollut kyllä äärimmäisen mielenkiintoinen ketju. Ei aiheen itsensä vuoksi, vaan miten kanssakirjoittajat ovat reagoineet ja mielipiteensä/tukensa ilmaisseet ja kummalle osapuolelle. Paljon on taas vahvistunut käsitys ihmismielestä ja minkä kukin kokee arvokkaaksi.
Omasta mielestäni tämä on mielenkiintoinen ketju lähinnä sen takia ettei äkkiseltään tule mieleen räikeämpää esimerkkiä nettikiusaamisesta.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Omasta mielestäni tämä on mielenkiintoinen ketju lähinnä sen takia ettei äkkiseltään tule mieleen räikeämpää esimerkkiä nettikiusaamisesta.

Ketjun lukijoista ainakin osa kaivannee täsmennystä, mielellään perustelujen kera.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Omasta mielestäni tämä on mielenkiintoinen ketju lähinnä sen takia ettei äkkiseltään tule mieleen räikeämpää esimerkkiä nettikiusaamisesta.

On ainakin vahva mielipide, kun nykysomessa (Facebook jne) ihmislaumat omalla nimellään ja kuvallaan nälvivät syystä tai syyttä toisiaan. Miksikään mustavalkoiseksi uhriasetelmaksi tätä lähinnä huvittavaa keissiä on mielestäni turha yrittää vääntää. En kyllä tunne asianosaisia IRL, joten sekin vaikuttaa suhtautumiseen.

Olen kyllä samalla edelleen vahvasti sitä mieltä, että tälläisen ketjun paikka olisi Kierrätyskeskuksessa konteksti huomioiden. Nyt asia on turhan näyttävästi esillä.
 
Viimeksi muokattu:

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
On ainakin vahva mielipide, kun nykysomessa (Facebook jne) ihmislaumat omalla nimellään ja kuvallaan nälvivät syystä tai syyttä toisiaan. Miksikään mustavalkoiseksi uhriasetelmaksi tätä lähinnä huvittavaa keissiä on mielestäni turha yrittää vääntää. En kyllä tunne asianosaisia IRL, joten sekin vaikuttaa suhtautumiseen.

Olen kyllä samalla edelleen vahvasti sitä mieltä, että tälläisen ketjun paikka olisi Kierrätyskeskuksessa konteksti huomioiden. Nyt asia on turhan näyttävästi esillä.
Tosiaan, tuosta kommentistani jäi uupumaan että tarkoitin nimenomaan tätä keskustelupalstaa. Äkkiseltään ei tule mieleen yhtään muuta nimikkoketjua ja ainakin tässä tapauksessa välittyy sellainen nettipelaamisesta tuttu teabag -ilmiö* melko vahvasti ketjun motiivina.

(* myös pikkusieluisuus ja puhdas sadismi)
 

Jeffrey

Jäsen
(* myös pikkusieluisuus ja puhdas sadismi)

Klosen motiiveista tietämättä, mutta kyllä minä itse kyselin myös tuollaisen summan perään. Varsinkin henkilöltä joka on aikaisemmin itse huudellut omien rajojensa perään, ja on siten oletettavaa että itse olisi joutunut maksumieheksi jos olisi vedon hävinnyt.

Harva asia on ihmisessä kuvottavampaa kuin huudella omien vetojen perään voittajana, mutta hävitessä haihtua paikalta.
 

Captain K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Harva asia on ihmisessä kuvottavampaa kuin huudella omien vetojen perään voittajana, mutta hävitessä haihtua paikalta.

Näinpä. Yleensä näistä pinnalta niin "miellyttävistä" kavereista voikin ilmaantua vaikka minkälaista piirrettä, kun on tosi kyseessä niin kuin tässäkin tapauksessa. Mielestäni monesti MK:sta kävi ilmi että on liian subjektiivinen omille mielipiteillensä monessakin asiassa ja pysyi niiden takana "hamaan loppuun asti" vaikka olikin loistava keskustelija ja otti muut huomioon ja tässä tapauksessa se kävi kalliiksi hävityn "varman" vedon ja palstakuoleman muodossa. Ja silti täältä löytyy puolustelijoita, koska oli niin hyvä jätkä. Tsiisus.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Tämä on lähes yhtä hyvä ketju kuin Betsiguru. Kukaan ei ole menettänyt senttiäkään, ei oikeaa eikä virtuaalirahaa. Ymmärtäisin mouhoamisen ja märinän jos joku olisi lainannut jollekin rahaa eikä olisi rahojaan koskaan saanut takaisin. Kaiken kruunaa se että vedon kohteena oli Donald Dumb.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Klosen motiiveista tietämättä, mutta kyllä minä itse kyselin myös tuollaisen summan perään. Varsinkin henkilöltä joka on aikaisemmin itse huudellut omien rajojensa perään, ja on siten oletettavaa että itse olisi joutunut maksumieheksi jos olisi vedon hävinnyt.

Harva asia on ihmisessä kuvottavampaa kuin huudella omien vetojen perään voittajana, mutta hävitessä haihtua paikalta.

Eihän hän varmaan minua tarkoittanut, etenkään kun kyselin tarkentavia perusteluja eikä niitä antanut ja olisi joka tapauksessa itse syyllistynyt henkilöstä juoruamiseen ja nimittelyyn mikä on yksi kiusaamisen muoto.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös