Olen tätä muutaman kerran näiltä potkujen puolustajilta kysymys, mutta vastausta ei ole tullut. Kysytään uudestaan.
Mitä etua potkut kesken kauden toi verrattuna siihen, että kauden lopussa olisi potkittu veks?
No pannaampa vastaillen. Riippuu ihan tasan mistä vinkkelistä asiaa tulee katsoneeksi. Suuri itämaan tietäjä ei tarvitse olla, että osaa laskea yhteen asiat niistä tiedon palasista, joita on saatu.
Rautakorpi pyyhki persettään allekirjoittamallaan JYPin strategialla, eikä sitä noudattanut kuten piti ja lopulta tuo rupesi näkymään tuloksessakin ihan riittävästi, Peli ei tuottanut. Eli ne joille on olemassa fakta, että JYP olisi mennyt Rautakorvella ihan sääleihin asti, niin herätys, tällaista faktaa ei ole kuin kuvitelmissa.
Silti, minä arvelen, että lopulta kauden suorittaminen ei ollut se syy kenkimiseen, vaan se kuuluisa isompi kuva ja siinä Rautakorpi oli sekä riippa, että hidaste ja vaikka potkut tuli puoli kautta myöhässä, niiden merkitys oli strategian toteuttamiseen mahdollisen nopea pääsy ja ihan tämän perusteen merkityksen tajuaa, jos miettii niitä niin haasteita, kuin mahdollisuuksia, joita lähitulevaisuus tuo.
Tässä hetkessä ei minustakaan JYPillä ole aikaa mihinkään sääleihin rimpuilemiseen, jos vaakakuppiin laittaa tavoitteet. Siinä mielessä menevä kausi oli toisarvoinen, olkoonkin vaikka juhlakausi, aina ei todellisuus anna valinnan mahdollisuuksia.
Se, saako JYP lopulta etua valinnoistaan, on kiinni tasan siitä, pysyykö päättävissä elimissä vesittäjät asemissa, joissa voivat tuhoa aiheuttaa. Muotoilin tuon niin, koska täällä on paljon sakkia, jolla ei tunnu se iso kuva aukeavan ollenkaan. Asetelma on, että JYPillä on Seppäsen luoma Strategia ja kerran hän on todistanut osaavansa organisaation nousun, taetta ei ole onnistuuko toisenkin, mutta siinä se JYPin oljenkorsi on, koska muuten ei ole mitään, millä menestykseen voisi yltää. Sääliin yrittely on itselle yhtä tyhjän kanssa, mutta toki ymmärrän, jos jollekulle se on korkeinta mihin JYP voi yltää ja enemmän tavoittelu on silkkaa ajan ja rahan tuhlaamista.
Se, mitä Hämäläinen on saanut puuhailtua Rautakorven jälkeisillä, ei ole se mitä organisaatiossa puuhataan, vaan mikäli järki on ollut päässä ja ollaan nyt positiivisia, että on, niin se rakennustyö sitä strategiaa noudattaen on saatava tulille mieluummin eilen, vaikka nyt puolitoista kautta liian myöhään siihen käsiksi vasta pääsee.
Laitoin sulle uudestaan tuon aikaisemman vastaukseni sinulle mihinkä jätit silloin vastaamatta vaikka varmasti luit. Se sopii tämänkin päiväiseen vuodatukseesi jossa vain ilmeisesti sulla on joku tieto miten olisi Rautakorven kanssa käynyt.Tässä nyt on se ongelma että sä tulkitset sitä dataa virheellisesti ja itse määrittelemässäsi aikasyklissä, Haluat ottaa sen juuri siitä hetkestä kun JYP konttasi syksyllä, samaa tekee mm jukurit tällä hetkellä, silti se ei ole merkitys koko kaudelle. Kuten sulle on jo varmaan satoja kertoja sanottu, niin JYPillä oli jo se suvantovaihe ohitettu ja voittoja tuli jo useampi, mutta haluat silti pitää kiinni tuosta aikajaksosta koska se muka tukee faktana sun väitteitä.
Siksi sun väitteesi perustuvat ei faktoihin koska määrittelet vain tuon yhden aika syklin merkittäväksi mihin perustat väitteesi, se on kuitenkin 8kk kestävällä liigakaudella hyvinkin lyhyt pätkä tuo 1 kk jota sinä haluat käyttää. Et suostu käyttämään aikaa sitä ennen, etkä niitä viimeistä neljää peliä Rautakorven alaisuudessa.
On älyllisesti epärehellistä edes yrittää käyttää tuota ajanjaksoa viitteenä siitä miten Rautakorpi pärjäsi.
Tänne on tuotu tilastoja ajalta ennen Rautakorpea, Rautakorven ajalta ja sen jälkeen, ja parhaiten Jyp pärjäsi tällä kaudella vuosikausiin Rautakorven alaisuudessa, mutta sinä haluat ummistaa siltä silmäsi ja viivata sen ainoan hetken tällä kaudella kun oli suvantovaihe ja sitten selittelet täällä muina miehinä kuinka sinä ymmärrät paremmin kuin muut, **NEWSFLASH** Et ymmärrä.
ilmeisesti sulla on joku tieto miten olisi Rautakorven kanssa käynyt.
Minulle ja monelle muulle sillä on merkitystä, todennäköisesti kohta valmistauduttaisiin pelaamaan pudotuspeleissä ja oltaisiin jopa mitalikandidaatti ellei jopa mestaruushaastaja.Sillä ei ole merkitystä kuinka Rautakorven kanssa olisi käynyt.
Minulle ja monelle muulle sillä on merkitystä, todennäköisesti kohta valmistauduttaisiin pelaamaan pudotuspeleissä ja oltaisiin jopa mitalikandidaatti ellei jopa mestaruushaastaja.
Se on sitä Herra Sepäseen sokeaa uskoa.. Sama herra sitten syyttää muita sokeasta uskosta jne.Toki tuohon olisi keskikaistalle se vahvistus tarvittu mutta en käsitä miksi palstatoveri vänkää vastaan ettei näin olisi voinut käydä. Paljon todennäköisemmin noin kun nyt nähty anteeksiantamaton taaperrus 20.12 jälkeen.
Vaikka pelit ei menneet ihan putkeen, niin joukkue otti kuitenkin kovia taistelu voittoja Ässistä ja Sportistakin, muistaakseni. Ei ollut kaunista, mutta ei sitä kukaan lopulta katso.Toki tuohon olisi keskikaistalle se vahvistus tarvittu mutta en käsitä miksi palstatoveri vänkää vastaan ettei näin olisi voinut käydä. Paljon todennäköisemmin noin kun nyt nähty anteeksiantamaton taaperrus 20.12 jälkeen.
Itse en ollut kovinkaan tyytyväinen tuohon syksyyn Rautakorven alaisuudessa. Mitä pidemmälle mentiin, sitä pahemmalta alkoi näyttämään, vaikka sijoitus oli potkujen aikaan vielä hyvä.Vaikka pelit ei menneet ihan putkeen, niin joukkue otti kuitenkin kovia taistelu voittoja Ässistä ja Sportistakin, muistaakseni. Ei ollut kaunista, mutta ei sitä kukaan lopulta katso.
Notkahdus olisi voinut hyvinkin kääntyä, sillä kaikilla on vaikeita jaksoja kauden aikana.
Sitten taas ne mystiset syyt, joiden takia päätös tehtiin.... No se onsitten eri asia.
Tämä on tietysti päivänselvää, eikä kukaan ainakaan tässä kohtaa jälkiviisaana voi muuta todeta.Rautakorven tiimillä jatkaminen kauden loppuun asti ei varmasti olisi niin suurta takapakkia/niin isoja ongelmia JYPille aiheuttanut mitä tämä kevään sekoilu on aiheuttanut.
Se on sitä Herra Sepäseen sokeaa uskoa.. Sama herra sitten syyttää muita sokeasta uskosta jne.
En tiedä veikö tämä valmentajien vaihtaminen JYPiä eteepäin edes pitkällä aikavälillä. Tosin, voi olla, että tässä hommassa on hopeareunus, eli nyt ollaan kyykätty niin syvälle, että ainakin itse uskon tästä lähtevän homma oikeaan suuntaan viimenkin. Eli nyt vain eteenpäin.Kyllä itse ainakin ajattelen asioita myös pidemmällä aikajänteellä, mutta myös aina menossa olevan kauden osaltakin. Siksi tuo vituttaakin että johto päätti ruveta sekoilemaan kesken kauden, jolla pilattiin niin meneillään oleva kausi kuin myös hankaloitettiin tulevien kausien joukkueen kokoamista jne kun seurasta tehtiin yleinen naurunaihe. Valmentajan vaihdos kuitenkin suhteellisen harvoin aiheuttaa kovinkaan merkittävää parannusta joukkueen suorittamiseen, toki poikkeuksia löytyy kuten tämän kauden Kärpät.
En tiedä veikö tämä valmentajien vaihtaminen JYPiä eteepäin edes pitkällä aikavälillä. Tosin, voi olla, että tässä hommassa on hopeareunus, eli nyt ollaan kyykätty niin syvälle, että ainakin itse uskon tästä lähtevän homma oikeaan suuntaan viimenkin. Eli nyt vain eteenpäin.
Itse uskon, että nyt on oppirahat maksettu ja mennään ylöspäin. Tämä tie piti vain kulkea loppuun. Valitettavasti. Se ei tarkoita sitä, että ensi kaudella pelataan mestaruudesta, mutta uskon, että aletaan ottaa oikeita steppejä eteenpäin ja se alkaa sitten näkymään tuloksessakin jossain vaiheessa. Kyllä tämä itse kullekin on ollut raskasta, mutta en millään jaksa uskoa JYP laivan uppoamiseen.Nimenomaan näin. Ei jossitellen, mutta jos katsoo reilun viiden vuoden saldoa ja tuuliviirinä heilumisen tulosta, ymmärtää vähemmästäkin, että lopulta se notkon pohja tulee vääjäämättä. Hopeareunus on, kun suunta voi olla vain ylöspäin, mutta se painajainen siellä edelleen on, jos se pohjakin romahtaa, romahtaa JYP liigasta muihin sarjoihin. JYPillä on Seppäsen visio ja ei mitään näköalattoman heilumisen lisäksi. Toivotaan, että tahto yhden asian taa löytyy, muuten ei taida syöksyä pysäyttää edes pohja.
Tuollainen potkujen jakaminen niin vajaalla ymmärryksellä, että ei tajua sen moninaisia kerrannaisvaikutuksia seuran maineeseen, pelaajien ja valmentajien saatavuuteen jne. osoittaa, no en nyt viitsi sanoa mitä ajattelen, mutta sanotaanko hieman poikkeavaa ajattelua.
Itse uskon, että nyt on oppirahat maksettu ja mennään ylöspäin. Tämä tie piti vain kulkea loppuun. Valitettavasti. Se ei tarkoita sitä, että ensi kaudella pelataan mestaruudesta, mutta uskon, että aletaan ottaa oikeita steppejä eteenpäin ja se alkaa sitten näkymään tuloksessakin jossain vaiheessa. Kyllä tämä itse kullekin on ollut raskasta, mutta en millään jaksa uskoa JYP laivan uppoamiseen.
Tämän nyt on nähnyt kentälläkin, mutta hyvin vahvisti asian kyllä.Erosen podcast-vierailun kommenteista oli rivien välistä luettavissa, että tällä kaudella valmennuksella ei ole ollut oikein mitään punaista lankaa, joka on ollut valtava ongelma. Oletettavasti puhui ajasta JR:n jälkeen.
Eronen sanoi haastattelussa, kun kysyttiin, että onko JYPillä mitään identiteettiä, niin ei ole hänen mukaan mitään. Joukkue on ihan tuuliajolla. No, nyt vaan sitä uutta rakentamaan.Tämän nyt on nähnyt kentälläkin, mutta hyvin vahvisti asian kyllä.
Lähinnä yllätyin miten suoraan Eronen puhui, vaikka ei toki ihan suoraan näin sanonutkaan. Ei kuitenkaan jättänyt mitään arvailun varaan.Tämän nyt on nähnyt kentälläkin, mutta hyvin vahvisti asian kyllä.