Pavlovin Koira
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Paikalliset
Lisää kulutusta, lisää verotuloja... Jumalaut, taisit ratkaista Suomen ongelmat.
Ja rahatkin saadaan seinästä.
Lisää kulutusta, lisää verotuloja... Jumalaut, taisit ratkaista Suomen ongelmat.
mutta Ja rahatkin saadaan seinästä.
Niin, mutta jos Suomi ei muuten ole esimerkiksi Saksan tasolla joutuu työn hintaa polkemaan entisestään.Juu ja prkleen lesbokommarit jne. Argumentit taisivat loppua, mutta ole toki Sipilä-uskossasi vahva ;)
En sanonut muuten missään, että työn hinnalla ei ole merkitystä - totesin, että se on jo nyt kilpailukykyinen verrokkimaihin eikä sen edelleen alentaminen ratkaise kysyntä- tai tuottavuusongelmaa..siis viitaten Haaparantaan tai vaikka Financial Timesiin.
Niin, mutta jos Suomi ei muuten ole esimerkiksi Saksan tasolla joutuu työn hintaa polkemaan entisestään.
Suomi tukee kehitys yms. toimintaa huomattavan paljon (yritystuet, tekes) jo. Tosin faktaa mulla ei ole miten muualla, tukevatko esimerkiksi hurrit enemmän? Mulla on vähän sellainen fiilis, että ei Suomesta nyt oikein tarpeeksi laadukkaita tuotteita tule tai niitä ei osata markkinoida. Voi meille tulevaisuudessa syntyä uusi Nokia, mutta talouden rakentaminen toiveiden varaan ei kuulosta järkevältä. Kaikenlisäksi talous täytyy sopeuttaa myös nykyistä huonompaa ikärakennetta varten.Jaa jaa, eli että tehdään Suomesta suosiolla Itä-Euroopan halpatyömaa? Eikä Suomi näillä Sipilänkään toimilla voisi siinä kilpailussa pärjätä. Eikä mielestäni ole mitään perusteita olettaa, etteikö meillä voisi tulevaisuudessa syntyä uutta Nokiaa ja paperiteollisuutta korvaavaa tuotantoa - valtio pystyisi tukemaan sitä esim. tutkimus- ja tuotekehittelyyn satsaamalla ja kotimaista kysyntää elvyttämällä. Nyt hallitus ei niin tee.
Ja rahatkin saadaan seinästä.
Mä en oikein ymmärrä, mikä on tämä totuus siinä, että ay-liikkeen (ja eilen aamulla mm. Erkki Tuomiojan) suulla ollaan sanottu, että kaikki ovat vihaisia ja "paine kentältä on kova". Kuitenkin julkisuudessa on ollut jos jonkin sortin palkansaajia ja jopa entisiä ay-aktiiveja, jotka ovat todenneet, että mielenilmaus on otettu vastaan erittäin ristiriitaisin tuntein.
hs.fi kirjoitti:Pamin Lehikoisen mukaan kaupan alan työnantajat suhtautuivat mielenilmauksen järjestämiseen aluksi ymmärtäväisesti, mutta viime päivinä otteet työpaikoilla ovat koventuneet.
"Työntekijät ovat ottaneet yhteyttä ja kertoneet, että työpaikoilla on alettu kerätä nimilistoja siitä, ketkä osallistuvat mielenilmaukseen, jotta työnantaja voi ennakoida poissaolot. Toisaalta työnantajaliitot ovat sanoneet, että mielenilmaukseen osallistuminen on vapaaehtoisesta", Lehikoinen kertoo.
Pam ei hyväksy nimilistojen keräämistä ja toivoo, että toiminta lopetetaan.
"Tällainen toiminta kasvattaa meidän ihmisten kiukkua. Työnantajan tulee hyväksyä, että perjantai on mielenilmauspäivä."
Näköjään TEK:n jäsenistöstä vain kolmasosa ei hyväksy hallituksen toimia. Tästä huolimatta TEK:n johto on äänestänyt mielenosoitukseen osallistumisen puolesta. Saas nähdä alkaako liitoissakin johto vaihtumaan vai eroaako vain jäseniä sitten liitoista.
Neuvottelujärjestöjen (Akavassa kun sopimukset menevät niiden kautta), sopimuksellisilla aloilla liittojen osallistuminen kirjapäätöksellä on siksi tärkeää, että sen jälkeen kenenkään yksittäisen henkilön oikeusturva ei ole vaarassa, mikäli päättävät osallistua. Ylempien toimihenkilöiden osalta potentiaalisesti tällainen vaara olisi niillä, joilla ei ole työehtosopimusta. Näitähän akavalaisella kentällä on paljon.
Suomi tukee kehitys yms. toimintaa huomattavan paljon (yritystuet, tekes) jo. Tosin faktaa mulla ei ole miten muualla, tukevatko esimerkiksi hurrit enemmän? Mulla on vähän sellainen fiilis, että ei Suomesta nyt oikein tarpeeksi laadukkaita tuotteita tule tai niitä ei osata markkinoida. Voi meille tulevaisuudessa syntyä uusi Nokia, mutta talouden rakentaminen toiveiden varaan ei kuulosta järkevältä. Kaikenlisäksi talous täytyy sopeuttaa myös nykyistä huonompaa ikärakennetta varten.
Meilläkään ei ilmeisesti lähtijöitä ole, ei ainakaan niin paljon, että päivän ohjelma muuttuisi. Vaimon päiväkoti sen sijaan tyhjenee kuulemma kokonaan.Mulla tietysti varmaa tietoa vain omasta koulusta, mutta vähän sellainen fiilis muuten on, että koulut ja päiväkodit ovat auki ensisijaisesti sen takia, että suurempia lakkohaluja ei nyt työntekijöillä ollut. Ja hyvä niin.
Itse en niin näistä asioista ymmärrä, mutta onko nyt liittoihin kuulumattomien tai esim Ekonomi-liiton jäsenien oikeusturva vaarassa mikäli osallistuvat mielenosoitukseen?
Bussikuskin voisit muiluttaa johonkin ja hypätä itse tilalle. Sitten kurvaat auton vanhalle tielle ja jätät sen johonkin Janakkalan ja Riihimäen väliselle pellolle. Kerrot AKT:n paikallisosaston pojille, että nyt loppuivat työt ja löpö, onnikka jää tähän, osoitatte mieltänne tuossa laitumen kulmalla Muurikille ja Mansikille. Mahtaa tulla ehtoommalla lypsykoneen tankkiin punaista maitoa, kun on niin kommunistillisia iskulauseita.Järjestääköhän AKT bussimatkoja Tampereelta Helsinkiin? Voisi piruuttaan mennä yhteen niistä ja laulaa matkalla eespäin-taaspäin ja sitten bussista hypätessä todeta että "Heippa, kiitos kyydistä, mä meen nyt duuniin."
Meilläkään ei ilmeisesti lähtijöitä ole, ei ainakaan niin paljon, että päivän ohjelma muuttuisi. Vaimon päiväkoti sen sijaan tyhjenee kuulemma kokonaan.
Ei tehdä Suomesta Itä-Euroopan halpatyömaata, vaan tunnustetaan Suomen kuuluvan tuohon kategoriaan. Kyllä ollaan lähempänä Baltian maita kuin Saksaa tai Ruotsia, jos ajatellaan vientisektorin laatua ja monipuolisuutta.