Nykyään kaudet ovat yksilöitä. Kärpät teki viime kaudella kasan heikkoja ratkaisuja, jotka näkyivät kauas. Silloinkin yksi jaksoi koko kauden vängätä vastaan ja sijoitti Kärpät rohkeasti voittamaan runkosarjan ja tyrmäsi ihmisiä törkeästä aliarvioinnista, jos nyt kauden alla ilmoitti Kärpät selvästi säälijoukkueeksi. Ei puhuta nimillä.
Mitä yleisiin asioihin tulee niin minusta
@McTorso on kaikki maailman oikeus ajatella Kärpistä juuri niin kuin haluaa. Kuitenkin ennakoissa, kun pelejä ei ole vielä juurikaan pelattu niin ainoa vertailu syntyy sillä paperilaskukaavalla. Minun on vaikea henkilökohtaisesti laittaa Kärppiä edes paperilla top 4:n, mutta jotkut ovat tämän tehneet. TPS:ltä olen jo nähnyt pelin, joten se sotkee omia arvioitani.
Minä kuitenkin laitan Kärpät sinne kärjen haastajiin, en kärjeksi, jos näin voisi sanoa. Kärpät veti viime kauden aivan täysin vihkoon & jälleen poistui kasa pelaajia, joskin muitakin tuli tilalle. Esim. Pyörälä oli niin keskeinen menetys Kärpille, että minun mielestäni on outoa, ettei Pyörälän lähtö kenenkään visioissa heikentäisi Kärppiä.
Jos taas ajatellaan Kärppiä ja Kärppien menestystä niin onhan sitä todellakin tullut, mutta jos katsotaan viimeisiä vuosia niin Kärpillä oli tuo Marjamäen huippuputki, mutta sitten palattiin aika nopeasti lähtöpisteeseen. Suikkasen vetovoima markkinoilla oli todella heikko, Kärppien johdon reagointi kauden aikana oli panikointia ja oli monenlaista ongelmaa. Suurin osa näistä oli nähtävissä jo kauden alla, koska tiedossa oli, että Suikkanen tulee tekemään tulosta ja hänen on pakko onnistua Kärpissä, koska ura on laskussa. Pisteenä I:n päälle pidettiin Marjamäen apuvalmennus, joka ajatteli aivan toisella tavalla pelistä kuin Suikkanen. Se kumpi on oikeassa tai väärässä ei mielestäni ole relevanttia.
Mitä tulee tähän kauteen: on totta, että Kärpät paransi kuin sika juoksuaan viime kaudella, mutta karsastan erityisesti tuota McTorson logiikkaa, jonka puitteissa runkosarjaa pätkitään mielivaltaisesti. Kaikilla joukkueilla on runkosarjassa mitä erikoisimpia putkia ja vaiheita ja aniharva joukkue pystyy täysin tasaiseen suorittamiseen. Tappara & Kärpät nyt siihen on pystynyt viime vuosina, mutta muuten ei. Ei se ole mikään perustelu millekään tällä kaudella, että viime kaudella Kärpät pelasi nousujohteisesti kuten esimerkki "puolet kaudesta meni huonosti, mutta keväällä pelaajat paransivat merkittävästi." Sillä ei yksinkertaisesti ole mitään merkitystä, paljonko Kärpät paransi silloin, koska se parannus ei riittänyt keväällä yhtään mihinkään. Kärpät ei pelannut finaaleissa.
Nyt Kärpillä alkaa jälleen uusi projekti, jossa nyt ainakin sama valmentaja kuin viime kauden loppupuolella, jos huhut pitävät paikkansa. Manner on silti täysin kokematon tällä tasolla ja erityisesti Kärpissä nuo apuvalmentajat ovat harvoin onnistuneet välittömästi.