En usko mihinkään hirveäään sotkemiseen, jos joku senttereistä loukkaantuu. Koskenkorva, Kupari ja Kuiri ovat valmiita paikkaamaan. Hämmentävän hyvä tilanne on Kärpillä näissä sentterilupauksissa. Taitavia ja nälkäisiä paikkomiehiä. Muut seurat ovat kateellisia.
Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että ykkössentterille Kärppien joukkuessa on tilaa. Tällä hetkellä nokkimisjärjestys lienee 1.Ruohomaa, 2.Lasu, 3.Humaloja, 4.Kestilä. Olisihan se loistavaa, jos pääsisimme tilanteeseen tyyliin 1.Sallinen, 2.Ruohomaa, 3.Lasu, 4.Humaloja. Toisaalta olen iloinen, jos Humaloja pääsee aloittamaan kautensa pikkaisen isommassa roolissa kuin aiemmin. Hän on sen näytöillään ansainnut.
Toistan nyt jälleen itseäni, että en oikein luota Ruohomaan kykyyn kantaa joukkueen toiseksi tärkeimmän pelaajan tonttia (Tärkein lienee se 1. veskari ja toiseksi tärkein 1. sentteri). Ja olen kyllä samaa mieltä, että Humaloja olisi jo valmis kolmosen rooliin ja kenties Kestilä on jo riittävä nelosen sentteri. Itse haluaisin ehdottomasti nähdä Ruohomaan laitahyökkääjänä, paikkaamassa sitten loukkaantumisten tullessa sentterinä. Se ratkaisisi minun mielestä monta ongelmaa joukkueessa ja Ruohomaa varmasti pääsisi hyödyntämään taitojaan paremmin laitahyökkääjänä.
Minusta Koskenkorva (-99) ja Kuiri (-98) nyt eivät ainakaan vielä ole osoittaneet mitään sellaista, että pitäisin heitä ns. kärkilupauksina. Koskenkorva pelasi hyvän kauden A:ssa, mutta kansainvälisissä peleissä ja miesten sarjassa näytöt on vielä antamatta. Liigassa pelasi viime kaudella välillä ihan ok, mutta välillä taso ei oikein meinannut riittää, kun kuorma kasvoi. Saa nähdä, onko kehitystä tapahtunut sen jälkeen. Samaa voi sanoa 19 vuotiaasta Kuirista, paitsi että miesten sarjoissa näytöt on vielä täysin antamatta. Kupari on näitä kovempi lupaus, mutta on kuitenkin vasta 17 vuotias, eikä mitään käsitystä, pystyykö vielä pelaamaan miesten otteluita. Nälkää siellä varmasti on ja lyhyitä paikkaamisia pystyvät varmasti tekemään itse kukanenkin. Näiden poikien tilastoja voi verrata vaikka Kestilään ja Anttilaan ja todeta, että eivät ole yhtään sen kummempia lupauksia. Noiden kaikkien tilastot kun pistää rinnakain, niin Anttila näistä se kovin kaveri on ollut, eikä hänenkään taso ole tähän saakka liigaan meinannut riittää. Tietenkään kahta samanlaista urapolkua ei ole olemassakaan, mutta ihan tilastoja katsomalla näin. Toki kuuluvat Suomessa ikäluokkiensa parhaisiin pelaajiin omalla pelipaikallaan, mutta se ei kuitenkaan tarkoita automaattisesti sitä, että pelaajat olisivat valmiita pelaamaan liigassa kovalla tasolla. Toiset siinä onnistuvat ja toiset eivät ja sen näkee vasta ajan kanssa. Yleensä junnusentterit kuitenkin ajetaan miesten peleihin laidan kautta, koska siellä puolustusvastuut ovat vähän helpompia.
Menestystä jos halutaan saada, niin ei tuo sentteristö minun mielestä riitä oikein mihinkään ja ihmeitä pitää tapahtua, jos nämä nuoret yhtäkkiä sellaisen kehitysbuustin saavat, että pystyvät pelaamaan miesten sarjassa kärkiketjun peliaikoja tasaisesti.