Historialla ja yhteiskuntaopilla ei tee mitään - asia selvä!
Perusteet todellakin tulee olla. Ulkoluvullakin on sijansa sekä pänttämisellä. Opiskelu ja oppiminen on aika usein tylsää ja aikaa vievää puuhaa. Työtä, työtä ja työtä! Fungrate-osasto se ei voi koko ajan olla. Mitä tulee tuohon "tutorointiin/mahdollistajaan", niin osa uusista opettajista käyttää pelkästään tuota mallia. Lue, katso, tee, opi ja oivalla itse (ma/fy/ke). Ihan pihalla on valtaosa luokan oppilaista. Kuvitellaan, että 7/8/9-luokan oppilaat omaavat itsekuria/epistemologisia/kognitiivisia kykyjä tehdä noin. Päivästä ja viikosta toiseen. Oppilaat toivovat jopa, että opeta meitä! Itse olen sitä mieltä, että ne vaikeimmat aiheet tulee käydä opettajan kanssa opettajajohtoisesti. Sen jälkeen syventämään oman tasonsa mukaan.
Juurikin näin!Ei mistään tule mitään, jos aina aloitetaan kaikki nollasta, eli etsimällä ja analysoimalla tietoa. Perusteet pitää olla hallussa, ja osa tästä on ulkoa muistamista.
Perusteet todellakin tulee olla. Ulkoluvullakin on sijansa sekä pänttämisellä. Opiskelu ja oppiminen on aika usein tylsää ja aikaa vievää puuhaa. Työtä, työtä ja työtä! Fungrate-osasto se ei voi koko ajan olla. Mitä tulee tuohon "tutorointiin/mahdollistajaan", niin osa uusista opettajista käyttää pelkästään tuota mallia. Lue, katso, tee, opi ja oivalla itse (ma/fy/ke). Ihan pihalla on valtaosa luokan oppilaista. Kuvitellaan, että 7/8/9-luokan oppilaat omaavat itsekuria/epistemologisia/kognitiivisia kykyjä tehdä noin. Päivästä ja viikosta toiseen. Oppilaat toivovat jopa, että opeta meitä! Itse olen sitä mieltä, että ne vaikeimmat aiheet tulee käydä opettajan kanssa opettajajohtoisesti. Sen jälkeen syventämään oman tasonsa mukaan.