Tässä on tarkka lainauksesi jota sanoit ja jota olet koittanut selitellä. Ei ole löytynyt Suomesta päiväkotia, joissa ei saisi Ristoa kutsua Ristoksi eikä ole löytynyt tytöttelynkään kategorisesti kieltäviä päiväkoteja. Miten meni omasta mielestäsi vai haluatko vielä selitellä päiväkoti on tietenkin synonyymi päiväunille.
Niin minkä eron kuusivuotiaan tietävät sukuelimien lisäksi? Että pojat on parempia teknisissä töissä?
Minun puoluekantani on sitoutumaton, mutta kokoomusta olen useimmiten joutunut viime vuosina äänestämään. Kirjoitusvirheiden määrästä päätellen olen kirjoittanut viestit kännykällä jossa ”autocorrect” enkä reissussa ole kaikkia ehtinyt korjaamaan.
Myönnetään, että tässä nimenomaisessa tapauksessa kaikumuistiin jäi aamutuimaan Sinkkoselta väärä käsite. Perhepäivähoitajista puhui, vaikka ajattelin puhuneen päiväkodeista. Ammattitutkinto siinäkin on suositeltavaa suorittaa,vaikka ilmeisesti kaikenlaista viheltäjää alalla toimiikin. Aina ei ole helppoa myöntää tehneensä taustatyötä ja faktan tarkistusta täydellä huolella, kun keskustelun sävy on jokseenkin loukkaava. Ei poista sitä seikkaa, että sukupuolineutraalius on rantautunut Suomenkin päiväkoteihin. Saman suuntaista ohjeistusta toki on annettu päiväkoteihin ja eri kouluasteille. Lähinnä käyttäjän
@vetti ilmeisestä sarkasmista väärinkäsitys nimillä puhumisesta sekä tytöttelystä ja pojittelusta pulpahti, vaikka kyseessä ova nimenomaan ennemminkin vastakohdat. Tiedä sitten tulisiko tytöttelystä ja pojittelusta Egalia-päiväkodista potkut.
https://www.vantaansanomat.fi/artik...us-tuli-paivakoteihin-pojatkin-saavat-leikkia linkki tosin taisi olla jo aiemmin.
”Pitää voida puhua tytöistä ja pojista” – OAJ:n Olli Luukkainen vastustaa yhteiskunnan ”ylineutralisointia”
Luukkaiselle, joka tuki viestissään Sinkkosen ajatuksia, muistutettiin heti, että opettajien ja varhaiskasvattajien liittopomon tulisi ”tietää paremmin”. Uudessa varhaiskasvatussuunnitelmassa linjataan sukupuolisensitiivisyydestä ja myös Opetushallitus suosittaa nykyisin puhuttelemaan lapsia mieluummin nimillä kuin käyttämällä joukkonimityksiä tytöt tai pojat.
https://jyx.jyu.fi/bitstream/handle/123456789/64383/1/URN:NBN:fi:jyu-201906052999.pdf Tästähän on jo Gradukin väännetty , johon en ehtinyt syvällisemmin tutustumaan. tutkimuskirjallisuuteen viitaten:
Ajoittain tasa-arvopyrkimysten yhteydessä on puhuttu sukupuolineutraaliudesta, jolla viitataan pääsääntöisesti ajatukseen, jonka mukaan sukupuolella ei ole merkitystä. Sukupuolineutraalin kasvatuksen eduiksi voidaan katsoa esimerkiksi se, että se on edistänyt merkittävästi opetustarjonnan tasa-arvoistumista, kun sukupuolijakoon perustuvat opetusohjelmat ovat poistuneet esimerkiksi käsityön oppiaineesta. Tällöin on pyritty takaamaan ainakin periaatteen tasolla se, että sukupuolesta riippumatta on voinut osallistua mihin tahansa opetusryhmään. (Heinonen 1997: 19.)
Seuraavassa kappaleessa todetaan:
Syrjäläisen ja Kujalan (2010: 32) mukaan sukupuolineutraalius on kuitenkin myös synonyymi sukupuolisokeudelle silloin, kun se ulottuu oppilaiden kohteluun kaikilla osa-alueilla koulun arjessa – tällöin sukupuolten merkitystä ja vaikutuksia ei tunnisteta eikä haluta ottaa huomioon. Myöskään sukupuolten välisiä eroja ei tiedosteta. Voidaan ajatella, että sukupuolineutraalius ei pohjimmiltaan johda tasa-arvon toteutumiseen vaan voi johtaa jopa vastakkaiseen kehityskulkuun, sillä se saattaa estää havaitsemasta sukupuolen moninaisuutta ja sukupuolten välisiä eroja koulujen arjessa. Kun erot yritetään kieltää ja niistä vaietaan, pääsevät vahingolliset stereotypiat valtaan huomaamatta.
Leikit ja käyttäytyminen tulee jo luonnostaan, vaikka vanhemmat muuta tuputtaisivat. Jo nuoremmilla lapsilla.
https://www.helsinginuutiset.fi/art...-hs-nayttelija-pyysi-apua-ministerion#gallery
THL ei näemmä enää hyväksy pimppiä ja pippeliä. Mitähän elimiä vagina ja penis ovat ellei sukupuolielimiä? Ilmeisesti ne ovat suvun, eivät omia
Sanasto - Sukupuolten tasa-arvo - THL
Sukuelimiä ovat esimerkiksi emätin eli vagina, häpyhuulet, kohtu, munasarjat, siitin eli penis, kivekset ja siemenjohdin. Sukupuolielin ei ole suositeltava termi.
Mitä tulee paskaan, jonka itse olisin keksinyt, että feministit ovat vaikuttaneet biologisten erojen huomiotta jättämiseen, niin saman ajatuksenhan Sinkkonenkin heitti. Feministi-tutkija oli kommentoinut 30 vuotta sitten hänen kirjaansa, että poikien huomioiminen on tasa-arvolain vastaista. Tämän tarkistin kolmeen kertaan.
Minulla ei ilmeisesti olisi oikeutta tehdä "poskettomia johtopäätöksiä", mutta näyttää siltä, että kouluiässä sukupuolitietoisuus suosii tyttöjä, kun taas Heiligiin viitaten aikuisten maailmassa tasa-arvoajattelu on johtanut "maskuliiniseen maailmaan", jossa naiset pyrkivät johtopaikoille miehisin keinoin. Tämä on johtanut hänen mukaansa naisten sortoon. Feminismi on ongelmalinen ajatusakennelma, kun biologisten erojen korostamisesta huolimatta Heilig tunnustautuu feministiksi ja ottaa kirjan lopuksi kantaa palkkojen jakamiseksi sukupuolten kesken, mikä ajatuksena lähentelee sosialismia. Yllä olevankin perusteella useimmat feministit kieltävät sukupuolierot.
Yksinkertainen ei myöskään tekninen valnnaisaineena. Voi myös olla niin, että nykyjärjestelmässä kaikkein motivoituneimmat ja parhaat valitsevat teknisen 7. luokan jaosta huolimatta. Voi myös olla niin, että poika joka "pakotettuna" (tai kuitenkin mieluummin kuin tekstiiliä) opiskelisi seiskalla teknistä voisi valita sen valinnaisaineeksi kasilla ja edetä myöhemmin ammattiin, mitä ei nyt tapahdu.
Tämä oli paska johon puutuin
”Millä mandaatilla ideologiset feministit ovat päässeet sanelemaan koulujen käytäntöjä sukupuolettomasta kasvatuksesta,”
Sitä et ole pystynyt osoittamaan todeksi ja nyt myönnätkin ettet pystykään. En tiedä pitäisikö tuota pitää suoraselkäisenä toimintana vai ihmetellä, että mikä helvetin fiksaatio sinulla on tehdä kaikesta sukupuolikysymyksiä. Jos tarkoitukseksi on tehdä parodiaa äärimmäisestä feministeistä, niin nostan kädet pystyyn ja totean että olet asiassa onnistunut.
Gradusta napattua:
Tasa-arvotyö on taitolaji taitolaji – opas sukupuolten tasa-arvon edistämiseen perusopetuksessa
julkaistiin Opetushallituksen toimesta lokakuussa 2015. Oppaan tarkoituksena on auttaa perusopetukseen kuuluvia kouluja koulukohtaisen tasa-arvosuunnitelman laatimisessa, joka säädettiin pakolliseksi tasa-arvolain täydennyksessä 30.12.2014. Oppaan on laatinut eri alojen viranomaisista koostuva monialainen työryhmä, jonka puheenjohtajana toimi opetusneuvos Liisa Jääskeläinen Opetushallituksesta. Työryhmän jäsenet koostuivat sosiaali- ja terveysministeriön, opetus- ja kulttuuriministeriön, tasa-arvovaltuutetun toimiston sekä Rauhankasvatusinstituutin edustajista. Lisäksi oppaassa mainitaan, että työryhmästä kaksi jäsentä toivat mukaan opettajan työn käytännön kokemusta. Työryhmä aloitti työnsä huhtikuussa 2014 ja sai sen valmiiksi lokakuussa 2015. Toukokuussa 2015 järjestettiin vielä työpaja, jossa 24 tasa-arvoasiantuntijaa eri puolilta Suomea osallistui oppaan kehittämiseen. (OPH 2015: 5.)
Tasa-arvo ymmärretään ilmeisesti vain sukupuolten tasa-arvoksi, eikä yksilöiden tasa-arvosta puhuta:
Luku 1 käsittelee tasa-arvon toteutumista suomalaisessa yhteiskunnassa yleisellä tasolla sekä tarkentaen näkökulmaa erityisesti koulumaailmaan. Luvussa tarkastellaan sukupuolten tasa-arvoon liittyviä ongelmia sekä pohditaan, mitä perusopetuksessa voitaisiin tehdä toisin.