Olympialaiset 2018, Pyeongchang

• 408 945
  • 1 302
Tila
Viestiketju on suljettu.

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Toivottavasti pitävät kiinni uhkauksestaan ja uhriutuvat tuosta KOK:n upeasta päätöksestä.

Luulisi siinä jokusen Jokerifaninkin silmätkin aukeavan siitä miten väkevän vahvasti KHL on venäläisvetoinen ja ainoastaan venäjän politiikkaa ajava instanssi kun se kieltää mm. Eeli Tolvasen osallistumisen Suomen paidassa Olympialaisiin.

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Jos KHL ei päästä pelaajiaan mukaan, niin Suomelle se tarkoittaa sitä että B-maajoukkueen sijaan kisoihin lähtee C-maajoukkue. Mielenkiintoista.

DR_J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoiskaarre
Toivottavasti pitävät kiinni uhkauksestaan ja uhriutuvat tuosta KOK:n upeasta päätöksestä.

Luulisi siinä jokusen Jokerifaninkin silmätkin aukeavan siitä miten väkevän vahvasti KHL on venäläisvetoinen ja ainoastaan venäjän politiikkaa ajava instanssi kun se kieltää mm. Eeli Tolvasen osallistumisen Suomen paidassa Olympialaisiin.
Onko KHL:llä valtuudet estää ei venäläisiä Jokeripelaajia osallistumasta olympialaisiin? Entä mitä mahdollisesti seuraa, jos pelaajia lähtee kisoihin kielloista huolimatta?
Kysyn, koska en ole casea niin tarkkaan seurannut.

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Nyt odottelaan valituksia ja KHL:n päätöksiä.

KHLn päätökseen liittyen niin uutisissa on jo ollut Putinin linjaus, että Venäjä ei boikotoisi kisoja. Ko. uutinen oli eilen tullut, joten luulen, että itärajan takana KOKn päätös on jo tiedetty siinä vaiheessa. Sinänsä (jos jatkoajan uutinen on oikea) länsimaisen oikeuskäytännön periaatteita venytetään, kun tuomittu joutuu itse todistamaan syyttömyytensä eikä ole syytön kuin toisin todistettaessa.

Samat urheilijat siellä edelleen urheilevat.
Tässä voimme olla erimieltä. Minun mielestä urheilija on puhdas kunnes toisin todistetaan. Urheilijan puolella minä ainakin olen ja minun puolesta jokainen on kisoihin tervetullut, jos ei ole kärähtänyt tai kärynsä jälkeen on asianmukaisen rangaistuksen kärsinyt.

Venäjän lippu pannassa joo, mutta eihän toi mikään todellinen rangaistus ole. Samat urheilijat siellä edelleen urheilevat.

Venäjältä osallistuu max. 10 urheilijaa kisoihin neutraalin lipun alla.

Vain yksilöurheilijat voi olla neutraalin lipun alla, joten kiekkojoukkue, viestijoukkueet hiihdossa jne. ei kisoihin voi osallistua.

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Onko KHL:llä valtuudet estää ei venäläisiä Jokeripelaajia osallistumasta olympialaisiin? Entä mitä mahdollisesti seuraa, jos pelaajia lähtee kisoihin kielloista huolimatta?
Kysyn, koska en ole casea niin tarkkaan seurannut.

KHLllä on IIHFn kanssa sopimus, että pelaajat on päästettävä olympialaisiin. Lisäksi aiemmin viittaamani Putinin linjaus ettei Venäjä boikotoi olympialaisia myös tukee tätä. Olisi kyllä hauska nähdä miten esim Jokereita rangaistaan, jos on muutenkin olympiatauko ja Jalonen antaa Anttilan, Lepistön, Pihlströmin, Rämön ja Tolvasen Suomen maajoukkueen käyttöön.

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Venäjältä osallistuu max. 10 urheilijaa kisoihin neutraalin lipun alla.

Vain yksilöurheilijat voi olla neutraalin lipun alla, joten kiekkojoukkue, viestijoukkueet hiihdossa jne. ei kisoihin voi osallistua.

Onko faktaa? Kovin vähän tästä vielä tietoa on. Jos asia tosiaan näin on, niin nouseeko Valko-Venäjä nyt sitten kisoihin?

Edit: Venäjä suljettiin Etelä-Korean olympialaisista – historiallinen ja järisyttävä päätös | Yle Urheilu | yle.fi

Tuossahan se seisoo. Neutraalin lipun alla voi osallistua, joten pääteltynä, ei maajoukkuetta voi kasata.

Wire

Jäsen
KHLllä on IIHFn kanssa sopimus, että pelaajat on päästettävä olympialaisiin. Lisäksi aiemmin viittaamani Putinin linjaus ettei Venäjä boikotoi olympialaisia myös tukee tätä. Olisi kyllä hauska nähdä miten esim Jokereita rangaistaan, jos on muutenkin olympiatauko ja Jalonen antaa Anttilan, Lepistön, Pihlströmin, Rämön ja Tolvasen Suomen maajoukkueen käyttöön.

Yksi puhelinsoitto ja KHL pelurit on ulkona. Olen enemmän kuin varma että näin tulee käymään

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Yksi puhelinsoitto ja KHL pelurit on ulkona. Olen enemmän kuin varma että näin tulee käymään

Jos näin tapahtuu niin mielenkiinnolla odotan esim IIHFn kantaa mm-kisojen ja Venäjän suhteen. Tällähetkellä kumminkin elän siinä tiedossa, että IIHFn ja KHLn välinen sopimus ei estä KHL pelaajien osallistumista olympialaisiin. Tätä myös vahvistaa eilen uutisoitu Putinin linjaus ettei Venäjä boikotoi kisoja. Linkit nyt jää laittamatta, kun olen matkaamassa linkinssä kohti firman pikkujouluja ja puhelimella niiden metsästäminen on hieman hankalaa. Mutta uskon, että nuo uutiset viime aijoilta kyllä jokainen osaa itse etsiä. Voin ne uutiset toki linkittää myöhemmin, kun koneen äärelle pääsen esim kaverin luona minne olen matkaamassa.

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Noniin, eli kuten odotettiin, pelkkä näennäispäätös. Sama rottien järjestelmä siellä on taustalla syöttämässä hiirille dopingia, jotta pärjäisivät parempiensa kyydissä.

Wire

Jäsen
Jos näin tapahtuu niin mielenkiinnolla odotan esim IIHFn kantaa mm-kisojen ja Venäjän suhteen. Tällähetkellä kumminkin elän siinä tiedossa, että IIHFn ja KHLn välinen sopimus ei estä KHL pelaajien osallistumista olympialaisiin. Tätä myös vahvistaa eilen uutisoitu Putinin linjaus ettei Venäjä boikotoi kisoja. Linkit nyt jää laittamatta, kun olen matkaamassa linkinssä kohti firman pikkujouluja ja puhelimella niiden metsästäminen on hieman hankalaa. Mutta uskon, että nuo uutiset viime aijoilta kyllä jokainen osaa itse etsiä. Voin ne uutiset toki linkittää myöhemmin, kun koneen äärelle pääsen esim kaverin luona minne olen matkaamassa.

Rene on ihan Putin-fanboy eli tuskin tapahtuisi mitään. Tietysti toivon että osallistuisivat kisoihin.

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit

Micqou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Avs, Mikko Rantanen, (HPK)
Siis Venäjän joukkue saa osallistua jääkiekkoon neutraalin lipun alla? Venäjän lipun alla eivät varmasti saa pelata

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Siis Venäjän joukkue saa osallistua jääkiekkoon neutraalin lipun alla? Venäjän lipun alla eivät varmasti saa pelata

Ilmeisesti. Ja kun kaikki tietävät mistä joukkueesta on kyse, niin mikä pointti koko bannissa oli? Olisi kiva tietää kuinka paljon rahaa on vaihtanut tällä kertaa omistajaa ennen päätöksen tekemistä.

Ilmeisesti. Ja kun kaikki tietävät mistä joukkueesta on kyse, niin mikä pointti koko bannissa oli? Olisi kiva tietää kuinka paljon rahaa on vaihtanut tällä kertaa omistajaa ennen päätöksen tekemistä.

Pointti oli varmaankin kieltää suurimmalta osalta venäläisurheilijoista osallistuminen Olympialaisiin. Sitä en kyllä osaa sanoa, että miksi juuri curling- ja jääkiekkojoukkueet tekevät poikkeuksen ja saavat osallistua. Osaako joku sanoa?

Espen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Old time hockey like Eddie Shore
Onko joukkueen nimi neutraali joukkue?

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Onko joukkueen nimi neutraali joukkue?

Perkele tässä lyötäs Suomenkin tasa-arvointoilijoille luuta kurkkuun, ei olisi enää kyse tytöistä ja pojista ja eri valtiot voisivat olla vaan neutraalisti Maa tai Valtio.

Valtio - Maa 4-3 ja.

En malttanut olla viisastalematta, mutta noin niinkuin muuten povaan tästä olympiaturnauksesta kiekon osalta pannukakuksi.

Mikäs veikkaus tämä nyt on? Mitä ihmettä Venäjä voisi saavuttaa tällaisella siirrolla?

Ei tämä mikään veikkaus ole, vaan KHL johtaja Dmitry Chernyshenko sekä useat duuman jäsenet ovat näin suoraan sanoneet.

Se olisi kosto IOC:ta kohtaa Venäjän sulkemisesta kisoissa. Jääkiekko on NHL:n poisjäämisestä huolimatta tärkein laji olympialaisissa ja KHL voisi sulkemalla omat pelaajan kisoista tehdä olympialiikkeelle ennen näkemätöntä hallaa.

Olisihan se lopulta todella koomista, jos Venäjän maajoukkue pelaisi IOC lipun alle, eli sen organisaation, joka juuri sulki maan ulos olympialaisista.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.