Eli, kuten minä mainitsin, sun mielestä Eelin ois ollu parempi vetää Pohjois-Amerikassa, jossa oli pelannut jo kaksi vuotta? Miksi Eeli sitten tuli Jokereihin?
En minä tiedä, mikä on parempi. Luulen, että se riippuu yksilötasolla pelaajasta ja NHL-seurasta. Osalla NHL-seuroja AHL-organisaatio on parempi kuin toisilla ja pelaajakehitys tasokkaampaa. NHL-varauksen jälkeen Nashville organisaatio olisi saattanut olla parempi. Vastausta emme saa koskaan, mutta mun pointtihan ei ollut jeesustelu Tolvasen tilanteesta. Vaan se, että tuleeko vastaavia pelaajia enää Jokereihin, jos Tolvasen esitykset KHL-kauden jälkeen eivät tue kehittymistä NHL-pelaajaksi KHL:ssä.
Tätä olen toivonut todella pitkään ja tämä luultavasti tulee tapahtumaan. Eikös venäläisillä ollut isojen kaukalojen tarkoitus juuri se, kun maajoukkuepelit pelataan yleensä isossa kaukalossa, niin se palvelee myös Venäjän menestystä maajoukkuepeleissä, koska KHL:ssä pelaa todella paljon maajoukkuepelaajia..
Noinhan se menee ja Venäjän maajoukkueen menestys on ykkönen KHL:n tehtävissä. Nyt kun mahdollinen kapea kaukalo tulee Eurooppaan laajemminkin, KHL seuraa todennäköisesti trendiä. Jokerien kannattaisi olla siinä airueena, ihan pelaajakehityksenkin kannalta. Kun harjoittelu tapahtuisi myös kapeassa kaukalossa, kiinnostus Jokereihin lisääntyisi todennäköisesti myös ulkomailla nuorten talenttien ja agenttiensa keskuudessa.