En tuota tarkoittanut tai sellaista kirjoittanut. Vaan kuten kirjoitin, Tolvasen ei ainakaan tulosten perusteella hyötynyt KHL-visiitista. Tulos = paikan vakiinnuttaminen KHL-kauden jälkeen NHL:ssä, koska kyseessä on 1. kierroksen varaus. Nashvillessa kuljetaan omaa pelaajapolkua ja sen avulla Euroopasta tulleet sopeutuvat seuran peli- ja toimintatapaan. Esimerkkejä on vaikka kuinka. Niinpä lisävuosi Euroopassa ei sopeutumista ainakaan parhaalla tavalla tue. Parhaiten sopeutuminen Nashvillen rosteripaikan täyttäväksi käy heidän omien polkujensa kautta, uskon.
Eli, kuten minä mainitsin, sun mielestä Eelin ois ollu parempi vetää Pohjois-Amerikassa, jossa oli pelannut jo kaksi vuotta? Miksi Eeli sitten tuli Jokereihin?
Minä taas olen sitä mieltä, että syyt siihen miksi Eeli ei ole onnistunut vakiinnuttamaan paikkaansa Nashvillessä ekalla kaudellaan voivat johtua noista mainitsemistani asioista, eikä välttämättä vuodesta Jokereissa, joka ei olisi kehittänyt häntä.
Tää on ihan mielenkiintoista pohdintaa. Toki mun pointti keskustelussa oli enemmän tuo, että miten tämä saa Jokerit näyttämään huonolta vaihtoehdolta tuleville huippulupauksille? Eeli osoitti, että 19-vuotiaana pystyy tulemaan Jokereihin, tulosvastuuseen ja tekemään liigan ennätyksiä. Samoin polku oli auki myös olympialaisiin ja MM-kisoihin. Se, miten yksilön kehitys meni tässä tapauksessa sen jälkeen on mielestäni yksilöllistä, eikä vaikuta negatiivisesti Jokereiden maineeseen. Varmasti Eeli Tolvanen olisi halutessaan voinut saada erittäin hyvän jatkosopimuksen Jokereihin, ei kaikista tule eikä tarvi tulla NHL-tähtiä. Kai viime kesään asti Eeli Tolvanen oli paras malliesimerkki siitä, mitä mahdollisuuksia Jokerit voisi nuorelle pelaajalle tarjota?
Jos ei, niin sitten todella vituttaa, koska eihän kellään nuorella pelaajalla olisi mitään syytä IKINÄ pelata Jokereissa.
Yleisellä tasolla olen sitä mieltä, että erityisesti nuorten ja kehittyvien pelaajien kohdalla seuravaihdoissa on AINA riski. Uusi kulttuuri, valmennus, pelikaverit tai taktiikat eivät välttämättä sovellu yksilön kannalta parhaalla tavalla.
Voin toki olla väärässä.