Nyt just vituttaa!

  • 2 576 040
  • 12 174

Skearru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Röda
Ihme kitinää finaaliflaboista. Jokainen fun clubin jäsen olisi saanut 1.2-4.3. välisenä aikana ostettua Nordikselle fanistondikseen poffitsetin 149 eurolla (luit oikein: alle 150 egellä), mutku glory hunterit ilmestyy maisemiin vasta huhtikuussa. Ja jos ei kaikkiin himageimeihin olisi päässytkään / pääsisi, niin eiköhän frendejä löydy, joita poffit kiinnostaa. Lisäksi vierasfinaaleihin Hakaskutsiin ei ole edes ollut mahdotonta ryysistä.
 

444

Jäsen
Kyllä, 149€ lipusta, joka olisi pahimmillaan oikeuttanut kahteen otteluun. Vaivaiset 74,95€/ottelu! Toki tuon olisi saanut hyvityksenä seuraavan kauden kausarista, josta olisi saanut taas käytettyä alle kolmanneksen aikatauluongelmien vuoksi.
Elämä on täynnä valintoja. Jos sä pidät gloryhunterina ihmistä, jolle ei ollut taloudellisesti järkevää ostaa po-kausaria tänä vuonna, mutta joka kuitenkin on käynyt ehkä katsomassa kaikki mahdolisuuksien rajoissa olleet matsit irtolipuilla, niin siihen olet toki oikeutettu. Mun mielestä kausarin omistaminen ei tee ihmisestä yhtään parempaa fania eikä trokareiden pyytämistä moninkertaisista lippuhinnoista valittaminen tee kenestäkään huonompaa fania.
Mulla esimerkiksi on ollut mahdollisuus käydä tänä keväänä katsomassa neljä ottelua seitsemästä paikan päällä. Olen ostanut näihin kaikkiin lippupalvelusta irtolipun. Ja kehtaan valittaa trokareiden, tuon yhteiskunnan saastan, toiminnasta. Olisin voinut ostaa kausarin, ja silti valittaisin trokareiden toiminnasta, sillä näen myös omaa napaani kauemmas. Ei kai siinä ole mitään vikaa?
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Ihme kitinää finaaliflaboista. Jokainen fun clubin jäsen olisi saanut 1.2-4.3. välisenä aikana ostettua Nordikselle fanistondikseen poffitsetin 149 eurolla (luit oikein: alle 150 egellä), mutku glory hunterit ilmestyy maisemiin vasta huhtikuussa.

Tämä "glory hunteri" ilmeistyi maisemiin eli Nordikselle ekoja kertoja noin vuonna 1986 tai 1987 ja on vuosien varrella käynyt niin monessa sadassa kotimatsissa (ja kymmenen vuotta tuli käytyä ennen ensimmäistäkään mestaruutta) sekä kymmenillä vieraspelireissuilla, loskaisina lokakuun tiistai-iltoinakin, ettei moinen termi oikein tunnu oikealta. Fan clubin jäsenkin olen ollut vissiin kymmenisen vuotta, suunnilleen niistä ajoista lähtien kun Max Meder poistui kokoonpanosta, Paten ja Jonen ottaessa ohjakset käsiinsä. Ainakin viittä eri lajia olen seurannut paikan päältä, fudista jo nelosdivarissa ja olen myös IFK Fotbollin omistaja. No, se minun fanituksestani, mutta toivoisin ettei nyt glory hunteriksi sentään kutsuttaisi.

Helmikuun olin suurimmaksi osaksi ulkomailla, ja vaikka olisin kiireiltänikin ehkä aivan helmikuun alussa ehtinytkin tuollaisen ostaa, oli monetäärinen likviditeettini silloin kovin rajallinen. Luottamusta on kyllä ollut koko kauden ajan semifinaaleihin asti pääsystä, mutta vasta siinä helmi-maaliskuussa on alkanut uskomaan finaalipaikkaan (ja tämä vaati sen, että IFK alkoi vaikuttaa voittavan runkosarjan, täten välttäen Tapparan ja Kärpät semeissä). Ensi kaudella en luultavasti ole suomessa, joten jos emme olisi päässeet finaaliin olisi ne hyvitykset jääneet kokonaan käyttämättä.

Syitä on monia, varmaan yhtä monta kuin fania, miksi ei tullut lunastettua sitä sinänsä edullista fanikausaria. Nyt olen joka tapauksessa siinä tilanteessa, että irtolipuilla mennään, ja tässä tilanteessa jokainen trokari on 8 yritystä vähemmän saada flaba. Tässä tilanteessa en myöskään valita (kuten runkosarjassa) siitä, jos lippu maksaa 45e, kunhan pääsee messiin. Mutta tuo raha meneekin organisaatiolle, kuten pitää. Trokareille en maksa pennin jeniä, korkeintaan sovin treffit ja pöllin lipun kädestä.

P.S. Todistin paikan päältä kaksi edellistä mestaruutta. Tätä putkea en halua katkaista.
 
Viimeksi muokattu:

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Joo, ei me nyt käydä keskenämme riitelemään sentään, eihän. Varmastikin kaikilla irtolippulaisilla on syynsä siihen, ettei kausaria ole, turha tuosta nyt vetää mitään johtopäätöksiä kannatuksen asteesta. Ja kausikorttilaiset voivat hykerrellä tyytyväisenä ilman stressiä lippujen riittävyydestä. Sen he ovat ansainneet ja kuuluu tsetin etuihin.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Minulla olisi vieläkin se lippu huomiseksi, mutta ei ainakaan täällä tunnu olevan kiinnostusta. Vielä ehtii, kun ilmoittaa aamuun mennessä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
mutku glory hunterit ilmestyy maisemiin vasta huhtikuussa.
Sillä lailla. Itselläni on ollut kausikortti yli 20 vuotta yhteen putkeen, tänä vuonna en voinut ottaa playoffs-korttia, koska yksityiselämääni liittyvistä syistä olisi ehkä mennyt hankalaksi päästä kaikkiin matseihin, ensi kaudella aion taas ottaa kortin uudelleen. Myöskään ystäväpiiriini ei kuulu mitenkään älyttömän montaa jääkiekon niin suurta ystävää, että niitä kiinnostaisi raahautua matsiin edes ilmaiseksi. Lisäksi ilman tätä henkilökohtaista syytäkin seisomakatsomot on edelleen vitun perseestä jääkiekossa ja maksan mielummin (en trokarille) vaikka 150€/matsi mielummin kuin seison koko matsin ajan niin kuin idiootti. Mutta joo, sinulla varmasti on kompetenssia puhua jotain gloryhuntereista. Olitko muuten syntynyt jo '98 finaaleiden aikaan?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
P.S. Todistin paikan päältä kaksi edellistä mestaruutta. Tätä putkea en halua katkaista.

Nyt ei todellakaan ruveta riitelemään keskenämme. Toivottavasti putkesi ei katkea.

Olin itsekin paikalla molemmissa, mutta nyt putki väistämättä katkeaa ulkomailla asumisen takia. Vielä viime kuussa näytti, että pieni mahdollisuus olisi olla Suomessa seiskapelissä, mutta ei se nyt onnistu mitenkään.

Nuo gloorihuntteriksi syyttelyt voisi jättää jalkapallon huoleksi, vaikka onhan se tietenkin totta, että näihin peleihin tavoittelee lippuja sellaisetkin mitkä ei ole ainuttakaan runkosarjan peliä käyneet katsomassa edes viime kaudella. Tai sitä edellisellä.

En ole päässyt yli kolmeen vuoteen Nordikselle, mutta se ei minusta gloorihuntteria tee. Ne sadat pelit siellä on silti oltu ja 1998 oli pleijarikausari.
 

TheSirPena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pentti Matikainen
Lisäksi ilman tätä henkilökohtaista syytäkin seisomakatsomot on edelleen vitun perseestä jääkiekossa ja maksan mielummin (en trokarille) vaikka 150€/matsi mielummin kuin seison koko matsin ajan niin kuin idiootti.
Seisot kuin idiootti? Ovatko he kaikki siis idiootteja jotka seisovat fanikatsomossa koko ottelun ajan pitäen loistavaa meteliä yllä? Herrajumala mitä juttua täältä saa lukea!
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Ei ole kyllä tämän ketjun asiaa, mutta kun täällä tätä lippukeskustelua on käyty, niin heti puolen yön jälkeen lippuja sai taas hetken. Onnistuin 2 lippua nappaamaan, mutta kun yritin mielenkiinnosta heti perään uusiksi, niin tarjosi jo eioota.
 

RadekDvorak12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins
Olen nyt vaikka kuinka monta kertaa koettanu saada lippuja 5.finaaliin, kerran jopa saanut varattua mutta silti johonkin ne katosivat. Alkaa kyllä v*tuttamaan, ois ollut aivan törkeen siistiä mennä kattomaan finaaleja mutta ei niin ei.
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kolmas kerta toden sanoi. Meinasi olla taas tähän ketjuun asiaan, kun ensin kahden lipun varaus kaatui robottiherjaan, sen jälkeen ehti vielä onneksi löytää kaksi muuta vapaata mutta virhetilanne - palaa lähtöruutuun. No kolmannella kokeilin vain yhtä paikkaa tuolla "valitse parhaat vapaat" ja se toimi vaikka katsomokartta näytti jo "eioo":ta.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Reilut 20min kokeilin. Välillä latas pitkiä aikoja karttaa joten oletin ehkä olevan jonotus ja avasin uuden tabin. Kolmas tabi ei jäänyt pelkkää karttaa lataamaan vaan pääsi valitsemaan option "valitse parhaat vapaat paikat", mutta mitään se ei ikinä löytänyt mulle. Ne kahden muun tabin kartat eivät ikinä latautuneet.
 
Viimeksi muokattu:

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Kolmas kerta toden sanoi. Meinasi olla taas tähän ketjuun asiaan, kun ensin kahden lipun varaus kaatui robottiherjaan, sen jälkeen ehti vielä onneksi löytää kaksi muuta vapaata mutta virhetilanne - palaa lähtöruutuun. No kolmannella kokeilin vain yhtä paikkaa tuolla "valitse parhaat vapaat" ja se toimi vaikka katsomokartta näytti jo "eioo":ta.

Joo, mä en enää aio muita tapoja kokeillakaan tänä keväänä kuin tuota valitse parhaat ja ne otetaan oli mistä oli ja maksoi mitä maksoi. Jos käyt katsomokarttaa näppäilemään, niin aina joku ehtii ne viedä.

EDIT: Ja sen verran lipputouhu silti ketuttaa, että yritän edelleen lippuja hommata, ja jos onnistuu, niin menee tuonne "Trokarin ohi"- ketjuun myyntiin ilman sentinkään välistävetoa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onnistuin 2 lippua nappaamaan, mutta kun yritin mielenkiinnosta heti perään uusiksi, niin tarjosi jo eioota.

Tämä on mielenkiintoinen ilmiö, kun yritetään vain huvikseen. Kyllä, olen tehnyt sitä itsekin joskus, nyt en.

Ja monikin näyttäisi yrittävän jollain kolmella eri tabletilla. Kaikki tämä lisää sitä kuormaa ja hankaloittaa itse myyntitapahtumaa.

Me nauramme itäeurooppalaisille, kun ne eivät osaa kiltisti jonottaa pankissa tai mäkissä vaan kaikki vain ryysää ja tunkee.

Sitten sitä samaa tehdään joko tiedostamatta tai tahallaan verkkopalvelussa. Ryysätään vain kaikella voimalla mitä on ja ehkä se helpommaksi muuttuu.

Mielenkiintoista ja aika korniakin, mutta eihän netissä mikään ole todellista vaan voi vain tehdä mitä haluaa.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Tämä on mielenkiintoinen ilmiö, kun yritetään vain huvikseen. Kyllä, olen tehnyt sitä itsekin joskus, nyt en.

Ja monikin näyttäisi yrittävän jollain kolmella eri tabletilla. Kaikki tämä lisää sitä kuormaa ja hankaloittaa itse myyntitapahtumaa.

Tottahan tuo, tosin siinä mielessä en edes ihan huvikseni ollut liikkeellä, että olisin kyllä pari pilettiä vielä ostanut, jos olisi läpi mennyt. Sitten olisi voinut kysyä parilta kaverilta, jonka kanssa sunnuntaina yritettiin että lähtevätkö, tai myydä täällä omakustannehintaan.

Tuon volyymin käytön ymmärrän, koska systeemi ei toimi tarpeeksi luotettavasti. Jono ei etene jonotusjärjestyksessä, eli se viimeinen tabletti tai selainikkuna voi päästäkin ensimmäisenä sisään ja ostotapahtuma voi toisessa laitteessa keskeytyä, jolloin varasysteemistä apua. Tässä finaalihuumassa taitaa vaan olla niin, ettei kukaan oikein ehdi kahta ostotapahtumaa hoitaa samaan aikaan, ennen kuin liput ovat jo menneet.
 

Kurt

Jäsen
Auta armias, jos sattuu tulemaan se Game 7, silloin kyllä irtolipuista tapellaan. Meininki on kuin Ikean avajaisissa. Mä ainakin avaan 25 selainta jo valmiiksi.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Seisot kuin idiootti? Ovatko he kaikki siis idiootteja jotka seisovat fanikatsomossa koko ottelun ajan pitäen loistavaa meteliä yllä? Herrajumala mitä juttua täältä saa lukea!
Ei missään nimessä, mutta itse en siihen ryhdy. Toisin sanoen tuntisin itseni idiootiksi. Kyllä minäkin IFK:n futismatseissa seison.
 

Rosenrot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Minulla olisi vieläkin se lippu huomiseksi, mutta ei ainakaan täällä tunnu olevan kiinnostusta. Vielä ehtii, kun ilmoittaa aamuun mennessä.

Flaba kiinnostaa, laitoin YV
Tiukassa on piletit - ihmekö tuo, ja minkäs teet, kun ei aika kausarointiin riitä enää.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Auta armias, jos sattuu tulemaan se Game 7, silloin kyllä irtolipuista tapellaan. Meininki on kuin Ikean avajaisissa. Mä ainakin avaan 25 selainta jo valmiiksi.

Taitaa olla silloin kaikkien aikojen vappuetkot joillekin. Eikös se pe 29.4. pelata?
:)
 

Vecca

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NJD
Mulla on kausari, ja jos Game 7 toteutuu niin olen samaan aikaan duunireissulla Roomassa. Vituttaa jo valmiiksi mahdollinen skenaario.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja monikin näyttäisi yrittävän jollain kolmella eri tabletilla. Kaikki tämä lisää sitä kuormaa ja hankaloittaa itse myyntitapahtumaa.

Me nauramme itäeurooppalaisille, kun ne eivät osaa kiltisti jonottaa pankissa tai mäkissä vaan kaikki vain ryysää ja tunkee.

....

Mielenkiintoista ja aika korniakin, mutta eihän netissä mikään ole todellista vaan voi vain tehdä mitä haluaa.
No joo, siinä vaheessa kun olisi tarkoitus ostaa lippu tai pari finaaleihin, tulee aika herkästi tehtyä minkä parhaaksi kokee omien lippujensa saamiseksi eikä niinkään jaksa murehtia muun Suomen tai edes toveri-ifk:laisten lipunsaannista. Omista taistellaan ja se on etusijalla, joku kirjoittamaton nettiketiketti lippujonottamisessa on aikalailla yhdentekevää.

Minä tosin en lippukaupoille lähtiessäni käytä kuin yhtä laitetta ja kirjautumista kerrallaan ihan käytännön syistä, mutta en jaksa hermostua tai välittää vaikka joku kuormittaisi systeemiä kymmenellä koneella.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Pitikin mennä jo hymyissä suin tarkistamaan, mitä Palomäen Ilkka oli ehtinyt suoltaa twitteriin ja Urheilulehteen. Paitsiomaali ratkaiseva tekijä tässä matsissa ja IFK pärjää nyt, koska pelaa pelikirjakiekkoa. Siis mitä helvettiä? IFK on aina pelannut oman pelikirjansa mukaista kiekkoa. Nyt se vain näyttää Stögön johdolla, että siitä kirjasta löytyy helvetisti sivuja, joita muut eivät ole lukeneetkaan. Ei toi edelleenkään oo lähelläkään mitään Jalosen tai Marjamäen Meidän peliä, vaikka kuinka sen kehittäjälle haluaisi antaa kunnian tästäkin menestyksestä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös