Nyt just vituttaa!

  • 2 592 850
  • 12 250

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Trokaamisessa ei kukaan kuitenkaan häviä mitään.
Moraalinen kysymys: Häviääkö kukaan, jos joku maksaa esimerkiksi väärällä tahalla trokarille? Se lippu on kuitenkin jo kertaalleen maksettu.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Huh. Luin muutaman sivun vinkumista trokareista ja näköjään olin myös jollain listalla missä oli mainittu trokarimyönteiset ihmiset.

Mitä tähän nyt voi enää sanoa? Lippuja on tarjolla peliin ja sen mahdollistavat trokarit. Kaikki eivät peliin mahdu virallista huonosti toimivaa kanavaa kautta ennen kuin saadaan 35000 vetävä Garden.

Nyt taas voi päättää tuntia ennen peliä sen ihanan vaimon kanssa mentäisikö peliin, kun onhan tuossa lippujakin jäljellä.

Jos näitä jälkimarkkinoita ei olisi, niin sittenhän sinne peliin ei pääsisi kukaan ilman pitkää suunnittelua. Huvittavaa kuinka porukka luulee, että ylimääräisistä lipuista eroon pääseminen olisi aina jotenkin erikoisen helppoa. En minä ole trokari, mutta käyn paljon tapahtumissa ja välillä on lippuja mistä pitäisi päästä eroon. Se vie sitä omaa tunnelmaa koittaa sitten säätää, mutta se kannattaa tehdä, koska tietää kuinka paljon joku toinenkin haluaa paikalle.

Ehdotettiin myös trokareiden muiluttamista. Olen sekä ostanut, että myynyt lippuja jossain parkkipaikoilla. Kaikki on mennyt tähän asti hyvin, mutta ehkä joku päivä sekin tulee, että joku muka IFK:n kannattaja lyö turpaan ja jää pelit näkemättä sairaalareissun takia. Tai hautajaisten.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ehdotettiin myös trokareiden muiluttamista. Olen sekä ostanut, että myynyt lippuja jossain parkkipaikoilla. Kaikki on mennyt tähän asti hyvin, mutta ehkä joku päivä sekin tulee, että joku muka IFK:n kannattaja lyö turpaan ja jää pelit näkemättä sairaalareissun takia. Tai hautajaisten.

Hyvä IFK-frendi, minä mainitsin muiluttamisen, mutta hyvin väkivalta-vastaisena henkilönä en todellakaan tollasta oikeassa elämässä kannattaisi missään tilanteessa. Mutta ihmisillä saattaa tulla sillä hetkellä aika ikäviä ajatuksia päähän lippuluukun avauduttua, jos huomaa että taas kerran joku trokari vei sinulle oikeasti tärkeän lipun nenäsi edestä, vaikka olitkin mielestäsi nopea, ja teit kaiken kuten piti. Tätä lähinnä tarkotin :)
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Uskaltaako täällä tällä hetkellä edes ehdottaa, mutta ehdotan nyt kuitenkin. Itselläni on yksi ylimääräinen lippu huomiseen peliin, kun yksi tuttavani ei nyt kuitenkaan pääse huomenna otteluun. Trokaisin tämän lipun hintaan 500 euroa Tapparan miehille/naisille, mutta jos on todistettavasti HIFK-henkinen, niin lipun saa samalla hinnalla, kun olen sen ostanutkin, hinta taisi olla kuluineen alle 40 euroa, paikka ei hyvä, mutta hallin sisällä kuitenkin, olisiko ollut F7. Yksityisviestinä vastaan ensimmäiselle, joka sitä ehtii kysymään. Salasana on HIFK.
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehdotettiin myös trokareiden muiluttamista. Olen sekä ostanut, että myynyt lippuja jossain parkkipaikoilla. Kaikki on mennyt tähän asti hyvin, mutta ehkä joku päivä sekin tulee, että joku muka IFK:n kannattaja lyö turpaan ja jää pelit näkemättä sairaalareissun takia. Tai hautajaisten.

En nyt viitsinyt koko tekstiä lainata, mutta tässä sun viestissä on kuitenkin selvä ero puhtaaseen trokaamiseen. Mun mielestä se on ihan ok, että itseään (tai kaveriporukkaa) varten hommaa liput ja myy ne (ei ehkä niin räikeään hintaan) esteen sattuessa. Toki siihenkin on muualla käytössä hiukan toimivampia systeemeitä (nimet lipussa, ei tosin sekään aukoton). Enemmän taitaa vitutusta aiheuttaa nuo lippujen hamstraajat vaikkapa jostain nilsiästä*, joilla ei ole mitään muuta tarkoitusta lipuille, kuin hankkia niillä voittoa. Matsiin eivät tulisi vaikka liput eivät kävisi kaupaksikaan.

*On niitä trokareita stadissakin, mutta noi huutonetiin eilen klo 9.05 ilmestyneet liput kaukana stadista oli varmasti niitä räikeimpiä esimerkkejä.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Joo, tuskin kukaan sitä trokaamisena pitää, jos joku ylimääräisiä lippujaan kauppaa sopuhintaan ilman mainittavaa taloudellista hyötyä. 37 euron lippua voi kyllä myydä kätevään 40 euron parkkipaikkahintaan, ja se on ihan OK.

Mutta ei mulla ole varaa kivittää ketään, kerran olen itsekin lipun trokarilta hankkinut, kevään 1999 4. finaaliin. Nytkin harkitsen vakavasti, mutta mitään todella törkyisiä hintoja en ala maksamaan. Maksimissaan 60 euroa suostun periaatteesta pulittamaan yläkatsomoiden keskilohkoista tai paremmista, ehkä nyt ihan muutaman euron takia en sitten malta tuosta kiinni pitää, saa nähdä. Katsotaan missä hinnoissa liput alkavat olla 5. ottelun lähestyessä. Huutoihin en lähde mukaan ollenkaan, rasittavaa se viimeisillä minuuteilla alkava kilpahuutaminen, jonka jälkeen hinnassa ei ole enää mitään kohtuullista.
 

jeani

Jäsen
Vituttaa trokareita puolustelevat pellet*, ovat varmaan itsekin niitä trokareita.

Olette saastaa. Get a haircut and get a real job.

* Ainakin nämä kolme pelleä ovat pitäneet trokareita puolustavia puheenvuoroja:

hartza
jeani
pernaveikko

Kiitos trokarien olen menossa viidenteen finaaliin. Normaalissa myynnissä lippuja en saanut, ja jos trokareita ei olisi ollenkaan, niin siltikin olisin jäänyt todennäköisemmin (paljon todennäköisemmin) liputta kuin olisin onnistunut lipun saamaan. Nyt trokarien ansiosta pääsen paikalla.
 

Puzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kolmelta vapautuu jonkin verran lippuja ticketmasterin sivuille. Toivottavasti edes joku nopeasorminen täältä onnistuu saamaan piletit.

Itseäni vituttaa se, että kakkospeliin jäi toistasataa mestaa fan clubin kiintiöstä käyttämättä ja neljännen finaalin fanimatkallekin on edelleen tilaa. Noiden luulisi menevän hetkessä täyteen.
 

wloff

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos trokarien olen menossa viidenteen finaaliin. Normaalissa myynnissä lippuja en saanut, ja jos trokareita ei olisi ollenkaan, niin siltikin olisin jäänyt todennäköisemmin (paljon todennäköisemmin) liputta kuin olisin onnistunut lipun saamaan. Nyt trokarien ansiosta pääsen paikalla.
Ilman trokareita joku muu, todennäköisesti ihan yhtä innokas lähtijä kuin sinä, olisi päässyt matsiin, ilman että kukaan joutuu maksamaan välistä moninkertaista hintaa kaverille joka ei ole tehnyt mitään ansaitakseen niitä rahoja. Nyt tämä Joku Muu joutuu istumaan vittuuntuneena kotona.

Toki jos vain omaa napaa katsoo niin trokareista voi olla hyötyä.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ilman trokareita joku muu, todennäköisesti ihan yhtä innokas lähtijä kuin sinä, olisi päässyt matsiin, ilman että kukaan joutuu maksamaan välistä moninkertaista hintaa kaverille joka ei ole tehnyt mitään ansaitakseen niitä rahoja.
Nimenomaan. Lisäksi ilman trokareitakin aina vapautuu lippuja, kun joku onkin estynyt tai kaveriporukassa on onnistuttu buukkaamaan ylimääräisiä lippuja.
 

jeani

Jäsen
Ilman trokareita joku muu, todennäköisesti ihan yhtä innokas lähtijä kuin sinä, olisi päässyt matsiin, ilman että kukaan joutuu maksamaan välistä moninkertaista hintaa kaverille joka ei ole tehnyt mitään ansaitakseen niitä rahoja. Nyt tämä Joku Muu joutuu istumaan vittuuntuneena kotona.

Se on tämän Joku Muu:n oma valinta. Jos hän olisi halunnut päästä otteluun enemmän kuin minä (mikä on todennäköistä sillä ei tämä minulle mikään välttämättömyys ole), hän olisi voinut ostaa kyseisen lipun kyseiseltä trokarilta jo ennen minua. Ja voi ostaa jonkin toisen lipun vieläkin. Elämä on valintoja.

Trokari on arbitraasihyötynsä ansainnut, hän tämän palvelun mahdollisti.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Teidän yllyttämänä, kokeilin sitten piruttain tässä vapaapäivänäni saako tuolta ticketmasterista miten helposti ostettua lippuja. No ei mulla ainakaan mitään ongelmia ollut, muita kuin etten kyllä tarvitse niitä lippuja huomiseen kun on oma kausari.

Eli kaksi vierekkäistä lippua mulla myynnissä, F2 rivi 7 ja normihinta 64,-. Laittakaa viestiä jos tarvitsette. Ovat peedeeäffiä ja kun rahat on mun tilillä lippu lähtee s-postitse.

Liput myyty.
 
Viimeksi muokattu:

#_6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK '83, '98, '11 - Red Wings '97, '98, '02, '08
Kolmelta vapautuu jonkin verran lippuja ticketmasterin sivuille. Toivottavasti edes joku nopeasorminen täältä onnistuu saamaan piletit.

Kiitti tästä, muuten olisin vasta huomenna ollut nakuttamassa. Olihan tuossa taas vähän tekemistä ja kärsivällisyyttä kysyttiin, mutta nyt istutaankin sitten C5:ssa suunnilleen cheerleaderit sylissä.
 

wloff

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se on tämän Joku Muu:n oma valinta. Jos hän olisi halunnut päästä otteluun enemmän kuin minä (mikä on todennäköistä sillä ei tämä minulle mikään välttämättömyys ole), hän olisi voinut ostaa kyseisen lipun kyseiseltä trokarilta jo ennen minua. Ja voi ostaa jonkin toisen lipun vieläkin. Elämä on valintoja.

Trokari on arbitraasihyötynsä ansainnut, hän tämän palvelun mahdollisti.
Sinusta on siis ihan ookoo, että ihmiset joutuvat maksamaan käytännössä kiristysrahoja päästäkseen peliin. Ei kai siinä. Tilannettahan voi verrata käytännössä siihen, että kaupassa joku satunnainen korsto seisoo kaljakaapin edessä ja sanoo "heitä kymppi tai ei tipu bisseä".

Kuten sanoin, varmasti voi tuntua ihan hyvältä "palvelulta" jos itsekkäästi katsoo vain omaa napaa.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Voisihan tuo Ticketmasterkin vähän infota milloin lippuja olisi myyntiin tulossa. Kysymällä selviää, mutta haluaako nekään, että koko ajan joku soittelee ja kyselee? Multa meni duunin takia tuo klo 15 ohi, mutta jos olisi ollut tieto, niin olisi varmaan aikaa järjestynyt.
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voisihan tuo Ticketmasterkin vähän infota milloin lippuja olisi myyntiin tulossa. Kysymällä selviää, mutta haluaako nekään, että koko ajan joku soittelee ja kyselee? Multa meni duunin takia tuo klo 15 ohi, mutta jos olisi ollut tieto, niin olisi varmaan aikaa järjestynyt.

No itse roikuin 14.55-15.20 ticketmasterin sivuilla, mutta ainakaan sinä aikana ei tullut yhtään lippua vapaaksi, vaikka kuinka usein päivitteli sivua ja oli sisällä eri selaimilla.Ei ilmeisesti siis kauhean suuria määriä vapautunut vielä, kun ei nähtävästi kaikille edes näkynyt vapaita paikkoja.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kolmelta vapautuu jonkin verran lippuja ticketmasterin sivuille. Toivottavasti edes joku nopeasorminen täältä onnistuu saamaan piletit.

Itseäni vituttaa se, että kakkospeliin jäi toistasataa mestaa fan clubin kiintiöstä käyttämättä ja neljännen finaalin fanimatkallekin on edelleen tilaa. Noiden luulisi menevän hetkessä täyteen.
Onko tilanne näin hyvä? Lastenhoidollisista syistä viime la ja pe jää väliin, mutta olen yrittänyt kysellä joko ensi tiistain mahdolliseen reissuun voi ilmoittautua, kun lastenhoitajakin on jo hommattu. Lähinnä pelkona, että ei mahdu mukaan reissuun... Sun viestistä päätellen luulisi mahtuvan ellei fanclub mene pienentämään kiintiötämme ja huomataan, että hups kun mestaruus oli meille katkolla, niin halukkaat eivät mahtuneet mukaan....
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Onko tilanne näin hyvä? Lastenhoidollisista syistä viime la ja pe jää väliin, mutta olen yrittänyt kysellä joko ensi tiistain mahdolliseen reissuun voi ilmoittautua, kun lastenhoitajakin on jo hommattu. Lähinnä pelkona, että ei mahdu mukaan reissuun... Sun viestistä päätellen luulisi mahtuvan ellei fanclub mene pienentämään kiintiötämme ja huomataan, että hups kun mestaruus oli meille katkolla, niin halukkaat eivät mahtuneet mukaan....
Eiköhän siellä ole se sama kiintiö (350 kpl?) kuin muihinkin peleihin. Tiistai varmasti vähän verottaa porukkaa, toisaalta katkomahdollisuus lisää. Ainakin Jyppisarjan vierasmatkat tulivat varaukseen heti pelin varmistuttua. Kannattaa seurata kaikkia meedioita: jatkiksen fc ketju, fc:n sivut, fc:n fb-sivu.
 

Puzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko tilanne näin hyvä? Lastenhoidollisista syistä viime la ja pe jää väliin, mutta olen yrittänyt kysellä joko ensi tiistain mahdolliseen reissuun voi ilmoittautua, kun lastenhoitajakin on jo hommattu. Lähinnä pelkona, että ei mahdu mukaan reissuun... Sun viestistä päätellen luulisi mahtuvan ellei fanclub mene pienentämään kiintiötämme ja huomataan, että hups kun mestaruus oli meille katkolla, niin halukkaat eivät mahtuneet mukaan....

No jos tuota haluaa hyväksi sanoa. Mun mielestä toi on ihan perseestä. Jos nämä pelit ei kiinnosta, niin mitkä sitten? Hyvä tietysti niiden kannalta, jotka tekevät päätöksensä lähdöstä vasta nyt alkuviikosta.

Kuudes peli nyt tuskin menee loppuun vaikka olisi katkolla oikealle jengille. Arkipäivä jne...
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No ensi kauden Megamatkalla on taas se 500-700 tosifania mukana. Jotenkin aivan käsittämätöntä kyllä, että esimerkiksi toissapäivänä lähtijöitä oli koomiset ~200. Lauantai, HIFK pelaa finaaleita ihan täydellisen vieraspelimatkan päässä.. ja lähtijöitä on se noin 200? En vaan voi käsittää. Ei näitä pelejä meillä punaisile liian usein suoda, joten ei luulisi sen vähän alle 50€ hinnankaan nyt oleva mikään mahdoton. Eihän se toki meikäläiseltä mitenkään pois ole, oli lähtijöitä sitten vaikka 50, mutta tuo Joukkue ansaitsisi samanlaisen invaasion Hakaskutsissa, kuin mitä keväällä 2011 Espoossa.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Samaa mietin lauantaina Hakaskutsissa. Tunnelmakin oli jotenkin vähän latteampi kuin normaalisti. Mekin lähdettiin mukaan, vaikka harvoin käydään, mutta tosiaankin tässä pelataan finaaleja! Ei näitä kovinkaan usein satu kohdalle.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Kolmelta vapautuu jonkin verran lippuja ticketmasterin sivuille. Toivottavasti edes joku nopeasorminen täältä onnistuu saamaan piletit.

Vai niin, ohi meni kyllä tällainen tieto. Minulle kerrottiin, että ne vapautuvat puoliltaöin :( Toivottavasti silloin kuitenkin vapautuu lisää(?). Ei kyllä todellakaan ole halua tai varaa maksaa trokarihintoja lipusta.

Itseäni vituttaa se, että kakkospeliin jäi toistasataa mestaa fan clubin kiintiöstä käyttämättä ja neljännen finaalin fanimatkallekin on edelleen tilaa. Noiden luulisi menevän hetkessä täyteen.

Tuo on kyllä säälittävää. Itselläni on lippu perjantain fanimatkalle, mutta olisi nyt luullut lauantainakin kiintiön täyttyneen, etenkin kun olivat niin tarkkoja siitä etteivät pelkkiä lippuja myyneet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös