Kirjoitan ihan hiljaa, ettei TosiFani hermostu mutta siinähän sitä on mustaa valkoisella ja ihan Henrik Dettmannin lausumana. Jos Jatkoajan nimimerkit eivät kelpaa, niin siitä opiskelemaan mistä tässä on pidetty meteliä.
Dettmann on muuten ihan oikea valmentaja, joten hän voisi kirjoittaa jopa tähän ketjuun.
Olenko minä jossain kohtaa kieltänyt tämän väitteen? Olen useasti sanonut, että jääkiekkoliiton tulkinta Nuori Suomi -ideologiasta ei ole onnistunut peluutussääntöjen osalta. Olen Dettmanin kanssa samaa mieltä, mutta tämä ei ole mielestäni mitenkään ratkaiseva asia jääkiekon huippupelaajatuotannon kannalta.
Jääkiekossa peluutussäännöt koskevat E-junioreita (s. 2001 tai myöh.) vaihtojen lukumäärän osalta.
Kaikkia pöytäkirjaan merkittyjä pelaajia on peluutettava ottelussa tasapuolisesti (= pelaajilla on ottelun
päätyttyä muutaman vaihdon tarkkuudella yhtä monta käyntikertaa kentällä. Erikoistilanteet voivat
vaikuttaa pelattujen vaihtojen määrään.)
Ja F-junioreita (s. 2003 tai myöh.) vaihtojen pituuden osalta.
Vaihtojen pituus on 90 sekuntia
juoksevaa aikaa. Pelikello pysäytetään vaihtojen ajaksi. Ottelun ajanottaja katkaisee pelin lyhyellä ääni-merkillä, jolloin järjestyksessä seuraavat pelaajat
kummastakin joukkueesta vaihtuvat peliin.
Mikäli nämä kaksi sääntöä ovat aiheuttaneet jääkiekon huippupelaajatuotannon romahtamisen, niin lajissa on helvetin heikkoja valmentajia. Sitä paitsi nuo säännöt on helppo kiertää peluuttamalla pieniä joukkueita, esim. kolme ketjua ja kaksi pakkiparia, Leijonaliigassa kaksi kentällistä. Harjoitukset isolla ryhmällä ja pelit useammalla joukkueella, kaikki saavat peliaikaa.