Nuori Suomi ry

  • 992 794
  • 5 368

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Oletko pitänyt Kalervo Kummolaa jonkinlaisena demokratian ruumiillistumana?

Mitä tekemistä Kalervo Kummollalla on urheiluseuran omalla päätöksellä liittyä tai olla liittymättä esimerkiksi Sineettiseuraksi?
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Oletko pitänyt Kalervo Kummolaa jonkinlaisena demokratian ruumiillistumana?

Kale on toki vahva johtaja, mutta vain niin kauan kuin SJL hänelle mandaattinsa antaa.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Valmennuspäällikkötuet sun muut Sinettiseurojen avustukset

Seuratuki - Taloudellista tukea seuroille - Suomen Jääkiekkoliitto

Jääkiekkoseuran toimintaan on nykyään mahdollista saada erityyppistä ja –suuruista tukea Jääkiekkoliiton avustuksella. Näitä tukimuotoja ovat mm.:

Jääkiekkoliiton laatutuki
Jääkiekkoliiton sinettiseuratuki, ja
Starttituki päätoimisen palkkamiseksi (kaikkien lajien kesken jettava tuki). Tämä tuki jaetaan Veikkausvoittovaroista ja ei ole tällä hetkellä haettavissa.
Toiminnalliset tuet (kaikille lajeille yhteisesti jaettava tukimuoto), joita jaetaan vuosittain Veikkausvoittovaroista saatavilla tuloilla

Jääkiekkoliiton laatutuki
Jääkiekkoliiton myöntämän laatutuen perusteet ovat uudistuneet. Tukimuodoista tiedotetaan Leijonat lehden numerossa 1/2012.

Jääkiekkoliitto on jo useamman vuoden jakanut ensin valmennuspäällikkötukea ja sittemmin laatuauditoiduille seuroille laatutukea. Tuen suuruus on ollut vuositasolla seuran laatukategoriasta riippuen 4000 - 9000 euroa.

Sinettiseurojen toimintatuki, sinettipiikki
Sinettiseuroille on ollut pidemmän aikaa oikeus 650 euron vuotuiseen nk. sinettiseurapiikkiin. Tästä tuesta tiedotetaan sinettiseuroja erikseen.

Starttituki päätoimisen työntekijän palkkaamiseen
Starttituki on kaikkien urheilulajien seurojen käyttöön tarkoitettu tukimuoto. Tukea on jaettu kahteen kertaan, keväällä 2009 ja 2011. Tukea voinee hakea seuraavan kerran keväällä 2013. Lisätietoa osoitteessa Suomen Liikunta ja Urheilu /Seuratuki .
 

Quattro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyräsmiehet
Käsittääkseni valmennuspäällikkötuella ei ole mitään tekemistä Sinettiseuran kanssa. Voin olla tietysti väärässä, mutta joku joka tietää paremmin valaiskoot tietämättömiä.

Nyt on pakko nousta seisomaan ja tekemään aaltoja! Ainakaan minun silmääni ei ole koskaan sattunut, että tämä nimimerkki sanoisi itse voivansa olla väärässä. Jo on aikoihin eletty....
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt on pakko nousta seisomaan ja tekemään aaltoja! Ainakaan minun silmääni ei ole koskaan sattunut, että tämä nimimerkki sanoisi itse voivansa olla väärässä. Jo on aikoihin eletty....

Ja oli tälläkin kerralla oikeassa... Voisit itse vähän korjata tietojasi ja asennettasi.
 

Quattro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyräsmiehet
Ja oli tälläkin kerralla oikeassa... Voisit itse vähän korjata tietojasi ja asennettasi.

Se on kuule fatti sellanen juttu, että Nuoren Suomen kulta-aikoina vuosituhannen vaihteessa oli valmennuspäällikkötuen saamisen edellytyksenä pommin varmasti Sinettiseuralupaus. Ja minä olen tässä keskustelussa koko ajan puhunut juuri niistä ajoista, NS:n hulluista vuosista. Jos satuit niihin aikoihin vielä taputtelemaan paskaa lattialla, niin ei voi mitään. Asenteissa on aina parantamisen varaa, mutta luulo ei ole tiedon väärtti, vai miten se meni.....
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Se on kuule fatti sellanen juttu, että Nuoren Suomen kulta-aikoina vuosituhannen vaihteessa oli valmennuspäällikkötuen saamisen edellytyksenä pommin varmasti Sinettiseuralupaus. Ja minä olen tässä keskustelussa koko ajan puhunut juuri niistä ajoista, NS:n hulluista vuosista. Jos satuit niihin aikoihin vielä taputtelemaan paskaa lattialla, niin ei voi mitään. Asenteissa on aina parantamisen varaa, mutta luulo ei ole tiedon väärtti, vai miten se meni.....

Täällä ei mene perille tämä yksinkertainen asia, mutta hyvä, kun jaksat muistuttaa siitä, vaikka pian sieltä taas joku alkaa kertoa, mitä juniorijärjestelmä on tänä päivänä. Kyse on ajanjaksosta 1996-2005 ja sen ajanjakson huippujuniorituotannon tuloksista. Meillä ei ollut viime kaudella ainuttakaan profiilipelaajaa NHL:ssä vuoden 1986 jälkeen syntyneissä ikäluokissa. Tanskalla oli heitä sentään kolme. Vastuussa tästä huippujuniorituotannon kehityksestä on ajanjakson 1996-2005 jääkiekon juniorijärjestelmä. Täällä väitetään edelleen asioista tietämättömien toimesta, että vuosina 1996-2005 olisi voitu Nuori Suomi-sinettiseuroissa toimia toisin kuin mitä Jääkiekkoliiton laatuprojekti Nuori Suomi-ohjelmassa määrättiin.

Jääkiekkoliitto oli vuoteen 2006 asti toiminut Nuori Suomi-lajiliittona esimerkkinä muille lajeille. Tästä työstä Suomen Jääkiekkoliiton puheenjohtaja Kalervo Kummola sekä liiton Nuori Suomi-päällikkö Eero Lehti palkittiin Pro Nuori Suomi-tunnustuksella 23.9.2006 pidetyssä Sinettiseminaarissa. Silloinen Nuori Suomen pääsihteeri Teemu Japisson totesi juhlatilaisuudessa:"Jääkiekkoliiton luottamushenkilöt puheenjohtaja Kalervo Kummolan johdolla ovat antaneet sinettiseuratyöhön resursseja ja uskoneet toiminnan vaikuttavuuteen. Käytännön työtä on alusta asti edistänyt Nuori Suomi-päällikkö Eero Lehti. Jääkiekon sinettiseuratoiminta on koko ajan ollut esimerkkinä myös muiden lajien sinettitoiminnalle". Kummola puhui vastauspuheessaan mm. että jatkossakin näin toimimalla jääkiekossa kansainvälisen menestyksen pohjana olevat pelaajamäärät pysyvät riittävän laajoina ja toiminnan laatu sekä huipulle pyrkivien osaamisen taso korkeana. Ainoastaan te, kuten sinä Quattro, jotka toimitte vuosien 1996-2005 aikana Jääkiekkoliiton Nuori Suomi-sinettiseurojen valmennustehtävissä, olette perillä siitä, mitä silloin tapahtui. Onhan se selvää, ettei tuolloin kukaan uskaltanut nousta Kummolaa ja Lehteä vastaan vaan Nuori Suomi-ohjelman määräyksiä toteutettiin tarkasti ja siitähän Jääkiekkoliiton Nuori Suomi-vastuulliset henkilöt, Kummola ja Lehti, palkittiin Pro Nuori Suomi-tunnustuksella.

Olen varma, että pian sieltä tulee taas joku kertomaan siitä, mitä jääkiekon jnioritoiminta on tänä päivänä, jolloin siirretään taas keskustelu pois ajanjaksosta 1996-2005, jona aikana huippujuniorituotanto heikkeni tänä päivänä kiistatta nähdylle tasolle ja Suomi tippui täysin jääkiekon suurmaiden tahdista huippupelaajatuotannossa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Se on kuule fatti sellanen juttu, että Nuoren Suomen kulta-aikoina vuosituhannen vaihteessa oli valmennuspäällikkötuen saamisen edellytyksenä pommin varmasti Sinettiseuralupaus...

Olen edelleen erimieltä, koska sinetin myöntää Nuori Suomi ry, ei jääkiekkoliitto. Käsittääkseni valmennuspäällikköjen palkkatukea (jossain vaihessa oli 50% vp:n palkasta) maksettiin ja maksetaan MM-kisojen tuotoista, eikä tähän vaikuta NS mitenkään. Mutta kuten sanoin, voin olla väärässä, mutta tarkistan asian huomenna, mikäli tapaan pelissä sopivan ihmisen.
 

Quattro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyräsmiehet
Olen edelleen erimieltä, koska sinetin myöntää Nuori Suomi ry, ei jääkiekkoliitto. Käsittääkseni valmennuspäällikköjen palkkatukea (jossain vaihessa oli 50% vp:n palkasta) maksettiin ja maksetaan MM-kisojen tuotoista, eikä tähän vaikuta NS mitenkään. Mutta kuten sanoin, voin olla väärässä, mutta tarkistan asian huomenna, mikäli tapaan pelissä sopivan ihmisen.

Niin....sinä olet kaikesta eri mieltä, mutta koita nyt joltain kysellä, jos vaikka joku olisi silloin ollut Ässien toiminnassa mukana. Jyrkkiö ja Virtasen Jaska oli ainakin...

Asiaa siffa, asiaa..... onneksi kaikki täällä ei ole ihan ulapalla asioista!
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin....sinä olet kaikesta eri mieltä, mutta koita nyt joltain kysellä, jos vaikka joku olisi silloin ollut Ässien toiminnassa mukana. Jyrkkiö ja Virtasen Jaska oli ainakin...

Asiaa siffa, asiaa..... onneksi kaikki täällä ei ole ihan ulapalla asioista!

Ajattelin kysyä Heikkilän Atilta, hän oli liiton päättävissä elimissä tuohon aikaan.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Olen varma, että pian sieltä tulee taas joku kertomaan siitä, mitä jääkiekon jnioritoiminta on tänä päivänä, jolloin siirretään taas keskustelu pois ajanjaksosta 1996-2005, jona aikana huippujuniorituotanto heikkeni tänä päivänä kiistatta nähdylle tasolle ja Suomi tippui täysin jääkiekon suurmaiden tahdista huippupelaajatuotannossa.

Ja sinä edelleenkin takerrut siihen outoon fiktioon että tämä olisi kokonaan tai pääosaksi Nuoren Suomen syytä - tai siis oikeammin Jääkiekkoliiton syytä, kun se tulkitsi Nuorta Suomea tietyllä tavalla, mikä ei kuitenkaan ollut mitenkään pakollista.

Siis niin monimutkainen, niin monista asioista riippuva tekijä kuin juniorituotannon lasku- ja nousukaudet, joita on tapahtunut kaikissa jääkiekkomaissa, on Suomessa yksinomaan tai pääosin tämän yhden vaivaisen ohjelman tai sen tulkinnan syytä? Tämähän on täysin järjetön käsitys! Se on niin tyhmä käsitys, että tuntuu täysin epätodelliselta edes keskustella siitä...
 

Colisee Pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, CCCP
VP-tuki <=> Sinettiseura

Se on kuule fatti sellanen juttu, että Nuoren Suomen kulta-aikoina vuosituhannen vaihteessa oli valmennuspäällikkötuen saamisen edellytyksenä pommin varmasti Sinettiseuralupaus. Ja minä olen tässä keskustelussa koko ajan puhunut juuri niistä ajoista, NS:n hulluista vuosista. Jos satuit niihin aikoihin vielä taputtelemaan paskaa lattialla, niin ei voi mitään. Asenteissa on aina parantamisen varaa, mutta luulo ei ole tiedon väärtti, vai miten se meni.....

Tiedän, että vp-tuen saamisen edellytys EI OLLUT Sinettiseuralupaus! Ainakin oma seuramme sai vp-tukea emmekä ole koskaan hakeneet Sinettiä, vaikka sitä niin kovasti meillekin suositeltiin.
Ulkomuistista, tuki taisi meidän seuramme osalla olla vuosituhannen vaihteessa 30.000 mk, ja tippui Euroon siirryttäessä 4.200 EURoon.

Määrätyt nimimerkit haluavat jatkuvasti sotkea ajanjakson 1996-2005 ja 2006-2012 toisiinsa. Kyse on juniorijääkiekkoilun kahdesta eri aikakaudesta...

Millä perusteella teet tällaisen jaon eri aikakausiin? Kerrotko meille, millä tavalla G-, F- tai E-junioreiden harjoittelu ja pelaaminen mielestäsi muuttui 2006? Vai tuleeko tuo 2006 siitä, että Urheilulehdessä oli noihin aikoihin artikkeli juniorikiekkoilun tuhoavasta Nuori Suomesta?
 

Fordél

Jäsen
Tiedän, että vp-tuen saamisen edellytys EI OLLUT Sinettiseuralupaus! Ainakin oma seuramme sai vp-tukea emmekä ole koskaan hakeneet Sinettiä, vaikka sitä niin kovasti meillekin suositeltiin.
Ulkomuistista, tuki taisi meidän seuramme osalla olla vuosituhannen vaihteessa 30.000 mk, ja tippui Euroon siirryttäessä 4.200 EURoon.

Taas yksi hyvä esimerkki kuinka nämä asiat ovat vaihdelleet hyvin paljon eri paikoissa. Tai sitten joku kusettaa, mutta siihen en usko. Kenties kyse on väärinymmärryksestä. Joku tulkitsee, että on ollut käytännössä pakko ryhtyä sinettiseuraksi kun taas toisessa seurassa tiedetään ettei tällaista pakkoa voi olla ja tukea saa muutenkin. Itse uskon tähän jälkimmäiseen.
 

Colisee Pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, CCCP
Nuorten MM-kisamenestyksestä...

...Miksi nuorten MM-kisamenestys on ollut heikkoa viimeisten kuuden vuoden aikana verrattuna aikaisempiin vuosiin tai Ruotsin, USA:n, Kanadan ja Venäjän menestyksiin?

Näitä vuosilukuja voi aina omien tarkoitusperiensä mukaisesti rajata tiettyihin jaksoihin, niin että ne tukisivat omaa kantaansa...

Kuten esimerkiksi: Suomen "kultainen sukupolvi" eli 70-luvulla syntyneet Selänne, Lehtinen, Koivu, Peltonen, S.Kapanen, Timonen, Niinimaa, Salo, Berg, Lydman, Kiprusoffit, J.Ruutu yms. EIVÄT KUKAAN voittaneet ensimmäistäkään, edes pronssista nuorten MM-kisamitalia! Kuitenkin listasta löytyy aika monta StanleyCup -voittajaa ja useampi tuhat pelattua NHL-ottelua.

(selvennys: v. 1989-97 Suomi ei ollut kertaakaan U20-kisoissa mitaleilla. Suomen sijoitukset vain 8 joukkueen kisoissa olivat 6., 4., 5., 4., 5., 4., 4., 6. ja 5., ja tämä oli sentään aikaan ennen Nuorta Suomea :).
=> josta voitaisiinkin tehdä siffamainen, vailla mitään järkeviä perusteita oleva johtopäätös: Nuoren Suomen aikana huippupelaajatuotanto on ollut selkeästi parempaa kuin aikaan ennen NuSua! Vai miksi nuorten MM-kisamenestys on ollut parempaa Nuoren Suomen aikana verrattuna aikaisempiin vuosiin?

Mitä huippupelaajiin tulee: Suomi on aina, siis aina, niin kauan kuin jääkiekkoa on pelattu, ollut isojen maiden perässä. Siis ennen NuSua, NuSun aikana kuin suurella todennäköisyydellä myös tulevaisuudessa - riippumatta siitä onko täällä vallassa Nuori Suomi tai Kiinan malli...
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Täällä kysytään, miten aikakausien 1996-2005 ja 2006-2012 Jääkiekkoliiton juniorijärjestelmät poikkeavat toisistaan. Miksi kysellään, kun kaikki on kirjoitettu jo useaan kerran tänne näkyviin? Ei viitsisi perusasioita toistaa jatkuvasti, kun siitäkin on tullut arvostelua, kun kertaan tosiasioita niitä tietämättömille JA:n nimimerkeille liian usein.

Suomen nuorten MM-menestys oli 1981-1986 syntyneillä ikäluokilla vuosina 2001-2006 seuraava: 2., 3., 3., 3., 5. ja kolmas. Ikäluokkien 1987-1992 nuorten MM-menestys heikkeni ratkaisevasti vuosina 2007-2012: 6., 6., 7., 5., 6. ja neljäs. Nuorten MM-menestyksen heikkeneminen on täysin selvää niiden ikäluokkien osalta, kun Jääkiekkoliiton laatuprojekti Nuori Suomi-ohjelma alkoi vaikuttaa eli vuonna 1986 syntyneiden jälkeen voimallisesti. NHL-pelaajamäärien määrää ei liene syytä enää kerrata muuten kuin, että viime vuonna ei ollut Suomella ainuttakaan vuoden 1986 jälkeen syntynyttä profiilipelaajaa NHL:ssä, kun Tanskallakin oli heitä kolme.
 

Colisee Pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, CCCP
... Nuori Suomi-ohjelma käynnistettiin Jääkiekkoliitossa 1986.

... Suomen nuorten MM-menestys oli 1981-1986 syntyneillä ikäluokilla vuosina 2001-2006 seuraava: 2., 3., 3., 3., 5. ja kolmas.

Olet itse kirjoittanut, että Nuori Suomi -ohjelma käynnistettin Jääkiekkoliitossa 1986. Tästä voisi vetää sellaisen johtopäätöksen, että 81-86 syntyneet ovat kaikki aloittaneet jääkiekkoharrastuksensa NS-ohjelman alaisena, eikö?

Täällä kysytään, miten aikakausien 1996-2005 ja 2006-2012 Jääkiekkoliiton juniorijärjestelmät poikkeavat toisistaan. Miksi kysellään, kun kaikki on kirjoitettu jo useaan kerran tänne näkyviin? Ei viitsisi perusasioita toistaa jatkuvasti, kun siitäkin on tullut arvostelua, kun kertaan tosiasioita niitä tietämättömille JA:n nimimerkeille liian usein.

Saattaa olla, että joku viesti on mennyt silmieni ohitse; onhan tänne viime aikoinakin kirjoitettu kymmeniä sivuja viestejä. Sinun viesteissäsi olen nähnyt toistettavan sitä yhtä ja samaa mantraa sivukaupalla, mutta tiedätkö oikeasti, mitä muutoksia ohjeisiin/sääntöihin on tehty G-F-E-junioreiden pelaamiseen liittyen v. 2006 jälkeen?

Siis, silläkin uhalla, että joku närkästyy, voisitko ystävällisesti kerrata tietämättömille tapahtuneesta muutoksesta?
Kiitos jo etukäteen.
 

Fordél

Jäsen
NHL-pelaajamäärien määrää ei liene syytä enää kerrata muuten kuin, että viime vuonna ei ollut Suomella ainuttakaan vuoden 1986 jälkeen syntynyttä profiilipelaajaa NHL:ssä, kun Tanskallakin oli heitä kolme.

Kyllä Tuukka Rask on profiilipelaaja NHL:ssä.
 

Fordél

Jäsen
Olet itse kirjoittanut, että Nuori Suomi -ohjelma käynnistettin Jääkiekkoliitossa 1986. Tästä voisi vetää sellaisen johtopäätöksen, että 81-86 syntyneet ovat kaikki aloittaneet jääkiekkoharrastuksensa NS-ohjelman alaisena, eikö?

Eihän siinä siffan viestissä niin lue vaan, että se alkoi siffan mielestä vaikuttaa vuonna 1986-syntyneiden jälkeen voimakkaasti, ei vuonna 1986.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Kyllä Tuukka Rask on profiilipelaaja NHL:ssä.

Minä kirjoitin viime kaudella vuoden 1986 jälkeen syntyneistä suomalaisista pelaajista. Tuukka Rask puki päälle 23:ssa NHL-ottelussa, sitä en tiedä, monessako NHL-ottelussa hän oli maalilla. Teemu Hartikainen pelasi 17 NHL-ottelua pistein 2+3=5, Teemu Laakso pelasi 9 NHL-ottelua pistein 0+0=0 ja Jussi Rynnäs pelasi 2 ottelua. Rask pääsi eniten pelaamaan suomalaisista, mutta en häntäkään laske profiilipelaajaksi viime kaudella. Sen sijaan tanskalaiset Philip Larsen, Lars Eller ja Mikkel Boedker olivat joukkueidensa selkeitä profiilipelaajia NHL:ssä viime kaudella, yhteensä heille tuli 216 ottelua.
 

Fordél

Jäsen
Minä kirjoitin viime kaudella vuoden 1986 jälkeen syntyneistä suomalaisista pelaajista. Tuukka Rask puki päälle 23:ssa NHL-ottelussa, sitä en tiedä, monessako NHL-ottelussa hän oli maalilla.

Kyllä ja väitän edelleen, että Rask on profiilipelaaja NHL:ssä. Monessa muussa jengissä olisi ykkösveska, mutta Thomasin takana vastuuta ei tule ihan samalla tavalla. Hänet voi kuitenkin heittää huoletta tolppien väliin eikä maalivahtipelin taso hetkahda. Huippuveska ja profiilipelaaja.
 

Colisee Pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, CCCP
Minä kirjoitin viime kaudella vuoden 1986 jälkeen syntyneistä suomalaisista pelaajista. Tuukka Rask puki päälle 23:ssa NHL-ottelussa, sitä en tiedä, monessako NHL-ottelussa hän oli maalilla. Teemu Hartikainen pelasi 17 NHL-ottelua pistein 2+3=5, Teemu Laakso pelasi 9 NHL-ottelua pistein 0+0=0 ja Jussi Rynnäs pelasi 2 ottelua. Rask pääsi eniten pelaamaan suomalaisista, mutta en häntäkään laske profiilipelaajaksi viime kaudella. Sen sijaan tanskalaiset Philip Larsen, Lars Eller ja Mikkel Boedker olivat joukkueidensa selkeitä profiilipelaajia NHL:ssä viime kaudella, yhteensä heille tuli 216 ottelua.

Edelleen, näiden yksittäisten vuosien ottaminen esimerkeiksi ei todellakaan ole mikään ehdoton totuus.

Hypoteettinen skenaario: ilman työsulkua NHL:ssä pelaisi kaudella 2012-13 todennäköisesti seuraavat v.87 ja myöhemmin syntyneet pelaajat: Rask, Joensuu, Komarov, Järvinen, Vatanen, Granlund, Hartikainen...

Suuressa kuvassa tilanne ei kuitenkaan olisi muuttunut millään tavalla. Vai olisitko sinä tuossa tilanteessa valmis muuttamaan joitain käsityksiäsi ja yleistyksiäsi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös