NHL Entry Draft 2009

  • 184 824
  • 545

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Haula sinnikkäästi Rajalan edellä, ihmejuttu. Onkohan tämä enemmän Haulan hyvyyttä vai Rajalan hiipumista scouttien mielestä?

Jos Rajala pelaisi P-Amerikassa olisi nämä toisinpäin, ihan vain pelipaikan takia. Muutenhan tuota ei voi selittää, koska Rajala näistä on selvästi parempi pelaaja.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Rajala iskenyt toistaiseksi U18-turnauksessa kahdessa pelissä 3+4. Ketjukavereina ovat olleet kaksi muuta superjunnua Granlund (4+3) ja Pulkkinen (1+6) ja vastustajina kelpo Tshekki ja kivenkova Venäjä. On se nyt jumalauta kumma jos Toni löytyy edelleen rankingeista jostain toiselta kierrokselta nättisten ja haulojen takaa, millään tavalla näitä kahta hienoa junnua lokaamatta.

Toisaalta, olisi Ilveksen kannalta oikeastaan paljon parempi jos Rajala menisi vasta tokalla rundilla. Ehkä silloin häntä ei kiirehdittäisi ison veden taakse niin pikaisesti. Mutta ihan noin niinkuin scouttien ammattitaitoa ajatellen vetävät aika hiljaiseksi nuo listaukset.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
On se nyt jumalauta kumma jos Toni löytyy edelleen rankingeista jostain toiselta kierrokselta nättisten ja haulojen takaa, millään tavalla näitä kahta hienoa junnua lokaamatta.

En pysty itsekään tajuamaan tätä rankkaamista hänen kohdallaan. Rajalalla on ihan uskomattomat hyökkääjän ominaisuudet. Samassa paketissa huippunopea, hyvä pelisilmä, -laukaus, -syöttäjä ja hyvät kädet sekä mikä parasta, hän on harvinainen maalintekijä lahjakkuus. Tämän lisäksi on myös hyvä puolustuspäähän pelattaessa.

En usko, että kaikista 30 NHL joukkueen scoutista kaikki on niin puusilmiä, että rankkaisi Rajalan 1 kierroksen ulkopuolelle ainoastaan pienen koon vuoksi.

18 vuotiaiden MM-kisojen jälkeen voidaan alkaa vielä paremmin arvailemaan näitä sijoituksia, mutta ihan ehdoton ykköskierroksen pelaaja vaikka on tippunut joissain huuhaa rankingeissa. Rajala kun lätkäisee noissa kevään kisoissa sen +10 pistettä, niin eiköhän se 1 kierros ole sillä viimeistään kuitattu.
 
En pysty itsekään tajuamaan tätä rankkaamista hänen kohdallaan. Rajalalla on ihan uskomattomat hyökkääjän ominaisuudet. Samassa paketissa huippunopea, hyvä pelisilmä, -laukaus, -syöttäjä ja hyvät kädet sekä mikä parasta, hän on harvinainen maalintekijä lahjakkuus. Tämän lisäksi on myös hyvä puolustuspäähän pelattaessa.

En usko, että kaikista 30 NHL joukkueen scoutista kaikki on niin puusilmiä, että rankkaisi Rajalan 1 kierroksen ulkopuolelle ainoastaan pienen koon vuoksi.
.

Pikkasen huvittaa nämä tilastoihin perustuvat faniarviot ja scouttaukset näkemättä pojan suorituksia kyseisissä peleissä. Tilastot ovat tosin vakuuttavia tässä tapauksessa. Muistetaan kuitenkin, että scoutit tekevät työtään päätoimisesti ja todellisuudessa näkevät pelejä laaja-alaisemmin kuin fanit nettiportaaleissa ja pelaajan kyvyt/potentiaalin laajemmin kuin pelkästään hyvät tilastot. Todellinen ammattitaitohan tulee esiin 3-5 vuoden päästä eikä draft päivänä.

Jotta ei mene pelkästään Rajalan kehumiseksi niin scoutteja varmaan mietityttää, että riittääkö Rajalan luonne iskujen kestämiseen ja kamppailemiseen sekä mietityttää, että onkohan poika liian pehmeä?
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Pikkasen huvittaa nämä tilastoihin perustuvat faniarviot ja scouttaukset näkemättä pojan suorituksia kyseisissä peleissä. Tilastot ovat tosin vakuuttavia tässä tapauksessa. Muistetaan kuitenkin, että scoutit tekevät työtään päätoimisesti ja todellisuudessa näkevät pelejä laaja-alaisemmin kuin fanit nettiportaaleissa ja pelaajan kyvyt/potentiaalin laajemmin kuin pelkästään hyvät tilastot. Todellinen ammattitaitohan tulee esiin 3-5 vuoden päästä eikä draft päivänä.
Mikäli minuun tällä viittasit, niin olen nähnyt Rajalalta matseja viimeisen yhdeksän vuoden aikana varmasti sellaiset viitisenkymmentä. Uskoisin sen olevan enemmän kuin yhdenkään NHL-seuran scouttien määrä. Sen toki myönnän että näitä kahta nimenomaista Tshekki- ja Venäjä-ottelua en ole nähnyt, mutta jos kahta tuontason maajoukkuetta vastaan latoo 3+4 niin melkein väittäisin että siitä voi vetää johtopäätöksiä jo ihan näkemättäkin.

Jotta ei mene pelkästään Rajalan kehumiseksi niin scoutteja varmaan mietityttää, että riittääkö Rajalan luonne iskujen kestämiseen ja kamppailemiseen sekä mietityttää, että onkohan poika liian pehmeä?
Toni on aivan erinomaisen nöyrä luonne jäällä. Mahtava pelisilmä ja nopeus tekee hänestä myös loistavan syötönkatkojan ja karvaajan, joten hänellä on myös ns. likaisentyön tekijän ominaisuudet kuosissa. Ei toki toistaiseksi ole tietenkään mikään taklaaja, kun ei painoa ole kovin paljon yli 70kg. Ainoa puute minkä Rajalasta olen tämän kauden liigamatseissa havainnut on ns. seisovat kulmatilanteet, joissa hän ei pääse hyödyntämään nopeuttaan vaan joutuu ihan puhtaasti vääntökaksinkamppailuun. Niissä Toni ei vielä pärjää, mutta aivan satavarmasti jo ensi vuonna ja varsinkin siitä eteenpäin tilanne on toinen.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Pikkasen huvittaa nämä tilastoihin perustuvat faniarviot ja scouttaukset näkemättä pojan suorituksia kyseisissä peleissä.

Saku #11 jo kommentoikin näkemiään Rajalan otteluita. Itse olen nähnyt noin 10 ottelua ja jos yhtään scouttaamisesta tietää, niin pelaajan näkemiseksi riittää riippuen katsojasta 2-5 peliä. Toki joitain pelaajia tulee seurattua enemmänkin ja niitä ihan kärkipelaajia myös pienten erojen takia.

Suurin osa esillä olevista listoista on Kanadalaisten tekemiä ja siellä jyllää pääasiallisesti pohjoisamerikassa pelaavat. Myös eurooppalaiset hypetetyt pelaajat monesti ovat noilla listoilla. Rajala on tippunut noilla listoilla jostain käsittämättömästä syystä, mutta tässä kohtaa voisin jo lähteä lyömään vetoa, että jos Rajala saa vaan terveenä pelata kevään kisoissa, niin hänet tullaan varaamaan 1. kierroksella ja vaikka ei pelaisikaan, lähellä se on silti.
 

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
Toni on aivan erinomaisen nöyrä luonne jäällä. Mahtava pelisilmä ja nopeus tekee hänestä myös loistavan syötönkatkojan ja karvaajan, joten hänellä on myös ns. likaisentyön tekijän ominaisuudet kuosissa. Ei toki toistaiseksi ole tietenkään mikään taklaaja, kun ei painoa ole kovin paljon yli 70kg. Ainoa puute minkä Rajalasta olen tämän kauden liigamatseissa havainnut on ns. seisovat kulmatilanteet, joissa hän ei pääse hyödyntämään nopeuttaan vaan joutuu ihan puhtaasti vääntökaksinkamppailuun. Niissä Toni ei vielä pärjää, mutta aivan satavarmasti jo ensi vuonna ja varsinkin siitä eteenpäin tilanne on toinen.

Minä olen miettinyt ihan samaa kuin Sniper - "riittääkö Rajalan luonne iskujen kestämiseen ja kamppailemiseen sekä mietityttää, että onkohan poika liian pehmeä?". Minua vaivaa se, ettei Rajala A-junnujen otteluisssa taistele kiekosta samalla tavalla kuin monet muut pienehköt häkkipäät - aivan kuin hän tietäisi olevansa fyysisesti muita jäljessä. Vaikka onkin heiveröinen, niin ei se tarkoita että kamppailuihin pitäisi suhtautua välinpitämättömästi ja välttelevästi.

Ja siitä nousee esiin toinen kysymys. Miksi Rajala on vääntövoimassa jäljessä? Eikö voima tartu vai eikö häntä kiinnosta punttitreenit? Jollei puntit kiinnosta, niin onko asenne ja työmoraali kohdallaan?

Aivan kuten kirjoitat, Rajalalla on "Mahtava pelisilmä ja nopeus tekee hänestä myös loistavan syötönkatkojan ja karvaajan", mutta kyllä likainen työ on muutakin kuin syötönkatkoja ja kiekonriistoja vastustajan mailaa nostamalla. Minä käsitän likaisella työllä taklaamista ja vääntämistä ja kiekon kaivamista pelaajakasoista. Rajala tekee "likaista työtä" tavallaan passiivisesti, mutta toivoisin näkeväni häneltä aktiivista ja aggressiivisempaa otetta.

Jos Rajala joskus NHL:ään asti pääsee, niin hänen pitäisi mahtua suoraan hyökkääviin ketjuihin. En minä oikein usko, että Rajala olisi valmis aloittamaan alemmista ketjuista ja sieltä nousemaan ykkös-kakkosketjuun.
 

Schadowan

Jäsen
Minä olen miettinyt ihan samaa kuin Sniper - "riittääkö Rajalan luonne iskujen kestämiseen ja kamppailemiseen sekä mietityttää, että onkohan poika liian pehmeä?". Minua vaivaa se, ettei Rajala A-junnujen otteluisssa taistele kiekosta samalla tavalla kuin monet muut pienehköt häkkipäät - aivan kuin hän tietäisi olevansa fyysisesti muita jäljessä. Vaikka onkin heiveröinen, niin ei se tarkoita että kamppailuihin pitäisi suhtautua välinpitämättömästi ja välttelevästi.

Ja siitä nousee esiin toinen kysymys. Miksi Rajala on vääntövoimassa jäljessä? Eikö voima tartu vai eikö häntä kiinnosta punttitreenit? Jollei puntit kiinnosta, niin onko asenne ja työmoraali kohdallaan?

Aivan kuten kirjoitat, Rajalalla on "Mahtava pelisilmä ja nopeus tekee hänestä myös loistavan syötönkatkojan ja karvaajan", mutta kyllä likainen työ on muutakin kuin syötönkatkoja ja kiekonriistoja vastustajan mailaa nostamalla. Minä käsitän likaisella työllä taklaamista ja vääntämistä ja kiekon kaivamista pelaajakasoista. Rajala tekee "likaista työtä" tavallaan passiivisesti, mutta toivoisin näkeväni häneltä aktiivista ja aggressiivisempaa otetta.

Jos Rajala joskus NHL:ään asti pääsee, niin hänen pitäisi mahtua suoraan hyökkääviin ketjuihin. En minä oikein usko, että Rajala olisi valmis aloittamaan alemmista ketjuista ja sieltä nousemaan ykkös-kakkosketjuun.

Voisikohan olla, ettei painoja olla nostettu, koska halutaan varmistaa, ettei nopeus kärsi siitä tai muut ominaisuudet. Ensi kesänä aikana tullaan varmasti enemmän panostamaan voimaharjoitteluun. Ja hyvinhän tuo on mennyt tähänkin asti, vaikkei mikään iso pelaaja ole kyseessä.

Ja pitäisi myös muistaa erotella puhtaat taitopelaajat näistä duunarityypeistä. Eihän siinä ole mitään järkeä, että 174cm pelaaja menee taklaamaan, vääntämään kulmissa ja kaivamaan kiekkoja 190cm pakkien seasta. Erikseen on sitten nämä Ovehckinit, joilla on edellytyksiä pelata fyysisesti kokonsa takia. Rajala on erittäin fiksu pelaaja, joka käyttää mailaansa ja nopeuttansa hyvin kiekottomana. Hän varmasti tietää omat vahvuutensa ja pelaa niiden mukaisesti. Kiekoton pelaaminen on mielestäni erittäin hyvällä tasolla siihen nähden, että hänen duuninsa on tehdä niitä maaleja. Hyväksytään nyt se asia, että Suomessakin saa olla pelaajia, jotka keskittyvät ratkomaan niitä pelejä maaleja tekemällä.
 

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Laitetaan tänne vaikka ei tämä varmaan näin suomalaisittain kovin montaa kiinnosta. Eli draftin top 5-varausten joukkoon etukäteen arvioitu pakki Jared Cowen on loppukauden sivussa loukkaantumisen takia. Polvi rikki ja sitä myötä pelit tältä kaudelta pelattu. Täysin selvää on siis, että tämän myötä Cowenin varausnumero tulee tippumaan, mutta uskoisin hänen silti 1.kierroksella menevän. Tai no riippuu toki siitä, että kuinka pahasti se polvi on mennyt. Jos hän pystyy osallistumaan jo combineen ja on muutenkin aika lähellä täyttä kuntoa juhannuksena, niin se varmasti rohkaisee NHL-joukkueita varaamaan hänet jo aikaisessa vaiheessa, vaikka näytöt nyt tältä kaudelta jäivätkin vähiin. Jos taas Cowen on puolikuntoinen vielä drafthetkelläkin, niin sitten voi isompaakin putoamista draftlistoilla tapahtua. Tässä vielä linkki uutiseen: http://www.nhl.com/ice/news.htm?id=408119.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Tai no riippuu toki siitä, että kuinka pahasti se polvi on mennyt. Jos hän pystyy osallistumaan jo combineen ja on muutenkin aika lähellä täyttä kuntoa juhannuksena, niin se varmasti rohkaisee NHL-joukkueita varaamaan hänet jo aikaisessa vaiheessa, vaikka näytöt nyt tältä kaudelta jäivätkin vähiin. Jos taas Cowen on puolikuntoinen vielä drafthetkelläkin, niin sitten voi isompaakin putoamista draftlistoilla tapahtua. Tässä vielä linkki uutiseen: http://www.nhl.com/ice/news.htm?id=408119.

Ei niin pahasti, etteikö nuori mies sitä kuntoon saisi. Uutisen mukaan kyseessä on eturistisidevamma (plus sivusidevenähdys) ja leikkauksen jälkeinen kuntoutuminen vie puolisen vuotta. Eli ei välttämättä kannata rehata vielä juhannuksena.
 

Ihmeilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Venäjä, Atlant, Ak Bars
Jos Rajala joskus NHL:ään asti pääsee, niin hänen pitäisi mahtua suoraan hyökkääviin ketjuihin. En minä oikein usko, että Rajala olisi valmis aloittamaan alemmista ketjuista ja sieltä nousemaan ykkös-kakkosketjuun.

Olen sitä mieltä, että koittaisi nyt ensin vakiinnuttaa paikkansa Ilveksessä ja sitten seuraavaksi koittaisi läpimurtoa Sm-liigassa. Hän tulee varmaan jo ensi kaudella pelaamaan kakkosketjussa, tai kolmosketjussa vakituisesti.
Ja miksi Suomen pitäisi tuottaa pelkkiä kolmosketjun pelaajia NHLn tarpeisiin? Eihän se mitenkään Suomen etua aja ja meillä on jo riittävästi niitä duunareita. Rajala on puhtaasti kiekollinen pelaaja ja saisikin aloittaa NHLssa heti kakkosketjun roolissa. Näillä näkymin uskaltaisin sanoa, että hän omaa potentiaalin ykkösketjun 40 maalin mieheksi.
Draftin rankingit ovat aina ihan hukassa eurooppalaisten pelaajien osalta ja niitä ovat usein sotkemassa harhaanjohtavat tilastot. Pitäisin Rajalaa 15-20 valintana draftin kovuuden takia, mutta mikäli hän putoaa ensimmäiseltä kierrokselta, on kyseessä melkoinen scouttausvirhe.
P-Amerikan scoutit näkevät kaverin fyysiset mitat vuodelta 94 ja toteavat, että on liian heiveröinen NHLaan. Heti, kun Rajala loistaa heidän silmiinsä ulottuvissa turnauksissa, tulee sijoitus nousemaan. NHLssa Rajala tulee olemaan luultavasti jotain 178cm ja 82kg. Ja varmaan U-20 esityksetkin näkyvät jo seuraavassa listassa(maaliskuu?).
 
Viimeksi muokattu:

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
TSN:n mid-season ranking on julkaistu. 1-15 , 16-30

Tavares kärjessä, Hedman kakkosena, Duchene kolmantena. Schroeder "vasta" 12. Suomalaisia listalle ei kelpuutettu.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Kuinka niin "vasta"?

Suurempana ihmeenä pitäisin tuota:

Taitaa TSN scoutata vaan omista U-20 otteluistaan noita pelaajia. Eipä noilla rankingeilla mitään väliä itse draftiin kyllä, varsinkaan TSN:n. Pari ensimmäistä sijaa nyt noiden mukaan voi mennä(itse ottaisin edelleen Hedmanin toki ensimmäisenä, mutta TSN nyt ei varmasti ruotsalaista pistä oman kultapoikansa eteen). Tavares kyllä vakuuttanut itseniä yhtään kisoissa, päinvastoin. Muuten nyt ole kauheasti kaveria nähnytkään.

Ihmettelen ettei Nättisen kokonaisvaltainen peli nouse ylemmäs, Rajalan puuttumista listalta ei jaksa enää edes ihmetellä, sen verran vähän kaveria on selvästi seurattu.
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Kuinka niin "vasta"?

Niin no tämä taitaa olla ensimmäinen lista, jossa Schroeder tiputetaan top 10 ulkopuolelle. Kokohan se kaiketi Jordanin suurin ongelma on, mutta itse jotenkin kierosti ihastelin miehen peliä U20-kisoissa. Mutta tämähän on vain minun mielipide ja toivottavasti Schroeder "jatkaa" tippumistaan ja vaikka nyt sittenAtlantalla olisi pienet mahdollisuudet treidata kakkoskierroksen varausta ylöspäin semmoiselle paikalle, josta Schroeder olisi mahdollista varata. En pistäisi pahakseni, jos Atlanta lähtisi Montrealista mukanaan sekä Tavares/Hedman ja Schroeder. Mutta tämähän on vain unelmointia ja todennäköisesti siihen se jääkin.
 

Schadowan

Jäsen
Niin no tämä taitaa olla ensimmäinen lista, jossa Schroeder tiputetaan top 10 ulkopuolelle. Kokohan se kaiketi Jordanin suurin ongelma on, mutta itse jotenkin kierosti ihastelin miehen peliä U20-kisoissa. Mutta tämähän on vain minun mielipide ja toivottavasti Schroeder "jatkaa" tippumistaan ja vaikka nyt sittenAtlantalla olisi pienet mahdollisuudet treidata kakkoskierroksen varausta ylöspäin semmoiselle paikalle, josta Schroeder olisi mahdollista varata. En pistäisi pahakseni, jos Atlanta lähtisi Montrealista mukanaan sekä Tavares/Hedman ja Schroeder. Mutta tämähän on vain unelmointia ja todennäköisesti siihen se jääkin.

Ihmetyttää kyllä tuo Schroederin tiputtaminen alaspäin, omasta mielestäni lähes top-5 varaus. Mutta onhan se selvää, että TSN:n listalla on näitä kanukkeja erittäin paljon. Ei mitenkään päin puolueeton lista ja varmasti U-20 kisat painavat aika paljon kun tuota listaa katsoo. Katsotaan mitä ISS:n seuraava lista sanoo. Panik oli muuten myös tippunut top-30:stä pois.

Mutta periaatteessa, ei kai sillä ole väliä milloin se varaus tulee, kunhan se vaan tulee. Tietysti, olisihan se mukava saada suomalaisiakin ensimmäiselle kierrokselle pitkästä aikaa, mutta ei joku kakkoskierroksen varaus mikään katastrofi ole. Varmasti esimerkiksi Detroit on taas hereillä näiden eurooppalaisten suhteen eikä olisi mikään ihme, jos joku näistä meidän junnuista sinne päätyisi.
 

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Ihmetyttää kyllä tuo Schroederin tiputtaminen alaspäin, omasta mielestäni lähes top-5 varaus.
Samaa mieltä. Pienihän Schoreder on, mutta olen nyt pikkuhiljaa alkanut vakutuuttua siitä, että hän pystyy breikkaamaan NHL:ssä Patrick Kanen tavoin. Eli myös mun mielestä hän on hyvin lähellä top 5 varausta. Tai siis pitäisi olla. Hedman, Tavares, Duchene, MSP ovat edellä. Mutta Schenn, Kadri ja Kane ovat mielestäni samaa tasoa joten ei Schroederiä tämän kolmikon taakse voi mitenkään suorilta käsin tiputtaa. Mutta kanukkien listahan tuo on joten puolueellisuus on taattua.
 

Schadowan

Jäsen
Samaa mieltä. Pienihän Schoreder on, mutta olen nyt pikkuhiljaa alkanut vakutuuttua siitä, että hän pystyy breikkaamaan NHL:ssä Patrick Kanen tavoin. Eli myös mun mielestä hän on hyvin lähellä top 5 varausta. Tai siis pitäisi olla. Hedman, Tavares, Duchene, MSP ovat edellä. Mutta Schenn, Kadri ja Kane ovat mielestäni samaa tasoa joten ei Schroederiä tämän kolmikon taakse voi mitenkään suorilta käsin tiputtaa. Mutta kanukkien listahan tuo on joten puolueellisuus on taattua.

Sikäli harmittavaa, että tämän vuoden draftissa on aivan älyttömän kova taso. Juuri sinä vuonna kun meiltäkin on tulossa kovia pelaajia, niin esimerkiksi Ruotsi laittaa pöytään varmaankin kovimmat pelaajat, mitä sieltä on tullut jos mietitään yksittäisiä drafteja. Hedman, MSP, Ekman-Larsson, Josefson, Johansson, Runblad, Klinberg ja Mylläri. Toki tuossa on muutama 90-syntynyt, mutta aika jäätävä kattaus ruotsalaisilta tänä vuonna. Kanadalta Tavares, Duchene, Kane, Schenn, Cowen, Ellis ja Kadri. Jenkeiltä Shore, Schroeder Palmieri ja Morin varataan ensimmäisellä kierroksella. Että sillä lailla.
 

JP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mutta periaatteessa, ei kai sillä ole väliä milloin se varaus tulee, kunhan se vaan tulee. Tietysti, olisihan se mukava saada suomalaisiakin ensimmäiselle kierrokselle pitkästä aikaa, mutta ei joku kakkoskierroksen varaus mikään katastrofi ole. Varmasti esimerkiksi Detroit on taas hereillä näiden eurooppalaisten suhteen eikä olisi mikään ihme, jos joku näistä meidän junnuista sinne päätyisi.

Detroitin viime vuosien varaushistoriaa kun silmäilee, huomaa erään selkeän trendin. Isokokoisten pelaajien varaamisen. Vuodesta 2003 lähtien, kolmen ensimmäisen kierroksen aikana. Lyhin Red Wingsin tuossa haarukassa varaama kenttäpelaaja on Cory Emmerton, joka on 6'0. Kaikki muut varatut kenttäpelaajat ovat olleet vähintään 6'2 eli 188cm. Luetellaanpa heidät, huvin ja urheilun vuoksi:

Johan Franzen C/RW, 6'3
Jakub Kindl D, 6'3
Justin Abdelkader C, 6'2
Christofer Löfberg C, 6'3
Cory Emmerton C, 6'0
Shawn Matthias C, 6'3
Dick Axelsson LW, 6'2
Brendan Smith D, 6'2
Joakim Andersson C, 6'2
Max Nicastro D, 6'2.

Näin ollen Red Wings on vähitellen pinnan alla siirtymässä poispäin takavuosien pienikokoisen joukkueen stereotypiasta. Myöhemmillä kierroksilla he ovat toki varanneet pienempiäkin pelaajia. Tähän suuntaukseen luultavasti siirryttiin väistämättömästi sen jälkeen, kun vuoden 2003 playoffien aluksi tuli Anaheimilta turpiin voitoin 0-4. Vuoden 2002 #58 Jiri Hudler onkin edellinen Toni Rajalan kokoinen pelaaja, jonka Detroit on varannut kolmella ensimmäisellä kierroksella.

Arvelen itse, että tämä linja pätee Detroitilla myös ensi kesänä. Vuodesta 2003 on pitkä aika. Varmasti saatavilla on ollut useita Rajalan kaltaisia taitureita. Silti, ketään senkokoista ei olla aikaisin varattu. Ja näköjään vain isokokoisiakin varaamalla voi pärjätä. Drafti on uskon asia.
 
Viimeksi muokattu:

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
ISS:n Helmikuun lista.

Tavares kärjessä, Hedman kakkosena, MSP kolmantena ja Schroederin laskusuhdanne jatkuu myös tällä listalla, nyt 11. Nättinen 25. Onko korkein suomalaisen sijoitus tähän menessä?
Ei läheskään. Rajala taisi saman lafkan lokakuun listalla olla vielä sijalla 15, Kivistökin oli parhaimmillaan kahdenkymmenen joukossa.

Sami Vatanen oli muuten mainittu nousijana viimeisimmän listan yhteydessä, Teemu Eronen taas oli putoajien joukossa.
 

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Itse kyllä rankkaisin Schroederin tuolla listalla neljänneksi tai viidenneksi. En kyllä oikein käsitä mitä nämä kanukit ovat tehneet ansaitakseen olla Schroederin edellä. Ja Jacob Josefson? Ainakaan WJC:n perusteella ruotsalaisella ei pitäisi olla mitään asiaa Scroederin edelle. Richard Panik näköjään tippunut kokonaan listalta pois. Ennen nuorten kisoja oli vielä joku listan kymmenes. Mielestäni hänen ei olisi koskaan kuulunut olla niin korkealla alunperinkään, mutta en nyt sitten tiedä onko ihan aiheellista jättää hänet kokonaan listalta pois.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Itse kyllä rankkaisin Schroederin tuolla listalla neljänneksi tai viidenneksi. En kyllä oikein käsitä mitä nämä kanukit ovat tehneet ansaitakseen olla Schroederin edellä.

Kasvavat vielä pituutta siinä kun Schroeder on jämpännyt kääpiömittaan?
 

Schadowan

Jäsen
Kasvavat vielä pituutta siinä kun Schroeder on jämpännyt kääpiömittaan?

Pituus sitä ja pituus tätä, tätähän tämä näyttää olevan nykyään. En vaan jaksa ymmärtää tuota ajattelutapaa. Kyllähän NHL:ssäkin pärjäävät nimet Parise, Corsby, Savard, St. Louis, Kane, jotka kaikki ovat alle sen pakollisen 182cm. Pari heistä jopa top 5:ssä pistepörssissä. Ja vielä Schroederin suhteen sen verran, että jos nyt olen oikein ymmärtänyt, niin hän on tehnyt paremmin pisteitä kuin Heatley ja Vanek samanikäisenä, samassa sarjassa. Aivan liian painotetaan pelaajien pituutta nykyään, tai kokoa. Ja pitää nyt muistaa, että Gretzkykin oli lähempänä golffaria kuin stereotyyppistä lätkäpelaajaa. Ja vielä kun säännöt ovat muuttuneet sellaisiksi, että ne suosivat nopeita ja pieniä pelaajia.
Hienoa muuten nähdä Vatasen nousu listoilla, tiedä sitten missä kohtaa hän nyt on. Rajalaa ei vieläkään näy ykköskierroksella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös