NFL season 2006–2007

  • 63 179
  • 1 117

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Pitää veikata, että Super Bowlissa pelaavat Saints ja Colts. Lopputulosta en vielä lähde arpomaan.

Uskon, että Grossman hoitaa Saintsin NFC:n mestariksi vaikka Bearsin puolustus yrittääkin estellä parhaansa mukaan.

Coltsiin löytyy luottoa edelleen. No Patriots on nyt aika monta kertaa osoittanut olevansa pleijarijoukkue, joten pelko on perseessä, että ne taas sinne loppuun menevät. Uskon, että tasaväkinen matsi tulee jokatapauksessa ja Colts maksaa lopulta kalavelat.

Täällä, kun on Ray Lewisiä hehkutettu niin pitää tässä välissä sanoa, että Urlacher on mielestäni selkeästi kovempi jätkä. Ihailtavaa katsoa äijän peliä ja johtamista sekä audibletouhua kentällä. Helvetin hyvä juoksupuolustuksessa (vaikka Bettis juoksikin yli toim.huom.), kokoisekseen todella nopea, hyvä heittopuolustuksessa ja tosiaan kuten selostajat eilen tuumasivat, ukko on kuin Manning pallon toisella puolella. Siinä missä Ray ray keskittyy lässytykseen ja tiputansseihin niin Urlacher keskittyy olennaiseen.

Muutenkin, kun tuota Bearsin joukkuetta katseli niin sehän on ihan perkeleen hyvä porukka lukuunottamatta tätä yhtä sankaria, joka on sanoittaisiinko hieman epävarma. Hyökkäyksen linja on todella hyvä, samoin rissut. TE kohtuullinen ja backit mielestäni hyviä. Puolustuksen osalta nyt ei varmaan tarvitse enää sen kummemmin ottaa kantaa. Jos oletettaisiin, että joukkue pysyisi kasassa off-seasonilla (mitä en usko, koska esim. Lance Briggs tulee olemaan aika kuumaa tavaraa), joukkueesta saisi erittäin kovan lisäämällä sinne sekaan yhden edes kohtalaisen pelinrakentajan (esim. Schaub, joku draftista). En tosiaan ole tietoinen joukkueen salarytilanteesta yms., mutta tuntuisi, että johdon kannattaisi hoitaa tuo pelinrakentaja osasto kuntoon ihan ensimmäiseksi.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Kylläpäs SD muni pelin. Kauheita munauksia(mm. se kun kaveri rähmäsi pallon vastaanotossa ja koitti päästä pelaamaan, vaikka olisi ilmanmuuta pitänyt vain syöksyä pallon päälle), joten sinällään oikea joukkue meni jatkoon, vaikka SD olikin pelissä kyllä muuten maallikon silmin parempi.
 

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Bradystä ja NE:stä. Brady on viimeisen viiden vuoden aikana kohdannut liigan MVP:n neljä kertaa pleijareissa ja joka kerta taluttanut heidät kesälomille. Sattumaa, I don't think so.

Monet kirjoittivat jo siitä että Chargersilla oli eilen mahdollisuudet ratkaista voitto omilla teoillaan mutta tuli fumblea, INT and fumble jne. Olen varma että runkosarjasa nämä olisivat onnistuneet mutta pitää muistaa että Chargers on nuori joukkue ja varsin kokematon pleijareissa. Paineet ovat ihan eri luokkaa post-season peleissä kuin tavallisessa runkosarjamatsissa. Joku voisi ihmettä Chargersien notkahdusta viimeisellä neljänneksellä mutta eikös tilastotkin osoita että Chargersillä oli liigan huonoimpia yards allowed, points allowed jne juuri nimenomaan neljännellä neljänneksellä. Ja päinvastoin NE oli taas hyökkäyspään tilastoissa oliko kaikissa 4 parhaan joukoissa ja monessa jopa ensimmäinen. Tämä voi tietysti olla harhaluuloa mutta minusta pelin tuoksinassa näytettiin tällaista tilastoa.

Juttelin tuossa pelin jälkeen yhden Eagles fanin kanssa ja hän oli sitä mieltä että pitäisi SuperBowliin saada Colts - Saints ja nimenomaan sen takia että kerrankin nähtäisiin hyökkäyksen riemuvoitto eikä kaksi kovasti puolustavaa tiimiä. Ja tulokseksi hän veikkaili jotain 41-37. :D Kävin eilen katsomassa Saintsien kotisivuilta highlightseja tältä kaudelta ja näyttäisi siltä ettei Saintsien riveissä paljon peruutella. Hurjia pistejuhlia suuntaan jos toiseen. :) Ja Reggie Bush veti kuin Hester Bearseissa konsanaan. On siinä kaks sellaista Joystickiä että huh. Siinä missä LT juoksee aika suoraviivaisesti läpi kaiken niin Bush puolestaan väistelee kaiken jota tulee vastaan.

En minä tiedä onko tuossa nyt niin epäurheilijamaista tuuletella kotijoukkueen tuuletuksilla. Se sen sijaan että mennään logon päälle taas minusta vie hieman makua. MInä luulen että tuuletuksilla on tarkoitus näyttää että vietiin jälleen yksi päänahka ja seuraava saa luvan odottaa kauhulla.
 

Tinke

Jäsen
En tiedä onko moni muu huomannut, että Welholla on tarjous jossa voi katsoa viasatia kaksi viikkoa ilmaiseksi ilman mitään kuluja. Tarjous on voimassa helmikuulle 12 päivään asti. Tällä tavalla voi keplotella eikä tarvitse tilata kallista viasatia vain super bowlin takia.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
eagle kirjoitti:
Kauheita munauksia(mm. se kun kaveri rähmäsi pallon vastaanotossa ja koitti päästä pelaamaan, vaikka olisi ilmanmuuta pitänyt vain syöksyä pallon päälle)

Siinä kun oli 4th down niin itseasiassa paras ja ainakin varmin peli olisi ollut lyödä pallo vai alas eikä edes yrittää ottaa katkoa. Pallo olisi siirtynyt San Diegolle ja vielä sellaisesta kenttäasemasta että palautuksella tuosta asemasta sinne olisi ollut vaikea päästä. No tämä on aika tyypillinen virhe puolustajilta, ovat kai niin keskittyneitä aina ottamaan katkon että joskus unohtuu tilanne mitä pelataan. Tähän olen kyllä jo pitkään kiinnittänyt huomiota ja aina pikkaisen kirpaisee kun joku tämän homman tekee, no tuossa ei ollut niin pitkästä syötöstä kyse, mutta kutienkin varmempi olisi ollut lätkäistä pallo vain alas saman tien.
 

Cube

Jäsen
Troy kirjoitti:
Täällä, kun on Ray Lewisiä hehkutettu niin pitää tässä välissä sanoa, että Urlacher on mielestäni selkeästi kovempi jätkä. Ihailtavaa katsoa äijän peliä ja johtamista sekä audibletouhua kentällä. Helvetin hyvä juoksupuolustuksessa (vaikka Bettis juoksikin yli toim.huom.), kokoisekseen todella nopea, hyvä heittopuolustuksessa ja tosiaan kuten selostajat eilen tuumasivat, ukko on kuin Manning pallon toisella puolella. Siinä missä Ray ray keskittyy lässytykseen ja tiputansseihin niin Urlacher keskittyy olennaiseen.
Nykyään ehkä jo näin, mutta silloin, kun Ray Ray oli parhaillaan, niin siinä ei joku Urlacher ollut mitään hänen rinnallaan. Tämä ei ole mielipide, vaan fakta :)
 

13~

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sheed kirjoitti:
Yleensä en noteeraa häviäjien puheita, joissa on hieman itkun makua, mutta tämä oli kyllä LT:ltä asiallinen kommentti.

Näkikö kukaan muu tilannetta? Mielipiteitä? Mun mielestä se oli voittavalta ja kokeneelta joukkueelta - tai siis itse asiassa tietyiltä marginaalipelaajilta, jotka leimaavat koko joukkueen - turha loppushow.

No multa on turha odottaa mitään puolueetonta kommentointia, mutta jos pitää tanssia joka vitun säkin ja taklauksen jälkeen, niin kannattaa olla valmis ottamaan kutteija vastaan kun runkosarjan suoritukset eivät enää painakaan mitään.

Patsin pelaajat pitävät päänsä kiinni ennen pelejä. Merriman taas pääsi samaan kategoriaan Vanderjagtin ja muiden enemmän puhetta, vähemmän peliä -pellejen kanssa.

“You could just tell in the way they approached the game, the little shots they took, the way they carried themselves,” said nose tackle Vince Wilfork of the Chargers. “Talking tough all week, acting like they had the game won. I guess they didn’t realize you don’t win games in the newspaper.”

Added Colvin after calming down, “They were planning parades. They actually had a pep rally last week. I’m serious. We’re not in high school, man. We here in this locker room know how to approach a situation. We know how to win.”
 
Viimeksi muokattu:

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Troy kirjoitti:
Täällä, kun on Ray Lewisiä hehkutettu niin pitää tässä välissä sanoa, että Urlacher on mielestäni selkeästi kovempi jätkä. Ihailtavaa katsoa äijän peliä ja johtamista sekä audibletouhua kentällä. Helvetin hyvä juoksupuolustuksessa (vaikka Bettis juoksikin yli toim.huom.), kokoisekseen todella nopea, hyvä heittopuolustuksessa ja tosiaan kuten selostajat eilen tuumasivat, ukko on kuin Manning pallon toisella puolella.

No joo ehkä vähän turhaa vertailua kun pelaajat ovat vähän eri vaiheessa uraansa kuitenkin. Parhaimmillaan kyllä Lewis oli pirun kova. Tuohon Urlacherin hyvyyteen juoksupuolustuksessa pitää kyllä sen verran tarttua että hänethän on helppo blokata ja ei pysty niin blokkeja ottamaan vastaan ja pitämään asemiaan vaan hänet saadaan työnnettyä helposti taaksepäin. Tietenkin hän on nopea ja sitä kautta juoksupuolustuksessa hyvä kun pääsee pallonkantajaan käsiksi, mutta hän tarvitsee tuohon suojauksen linjalta, mikäli tämä osuus ei toimi hyvin on Urlacher aika paperia jos blokkarit pääsevät häneen käsiksi. Väittäisin että Lewis ainakin parhaillaan oli tässä parempi, vaikka toki parhaimpina vuosinaan hänellä oli Siragusa ja Iso Sam jotka tarjosivat hyvää suojaa.
 

Sheed

Jäsen
13~ kirjoitti:
Patsin pelaajat pitävät päänsä kiinni ennen pelejä. Merriman taas pääsi samaan kategoriaan Vanderjagtin ja muiden enemmän puhetta, vähemmän peliä -pellejen kanssa.

Merrimanista olen kyllä samaa mieltä, mutta en silti hyväksy - urheiluihmisenä viimeisen päälle - toisen joukkueen logon dissauttamista. Itselleni on aivan yksi ja sama miten itse ottelussa kävi.
 

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Täällähän poikkeuksellisen hyvin eroaa mielipiteet nimimerkkien välillä ja tästähän saisi ihan kunnon väännötkin aikaan. Mulle viikonlopun suurin pettymys oli eilinen Chargersin tappio. Mulla noiden pelien aikana omituisesti vaihtelee se kenen puolella sympatiat on. Ennen eilistä Chargers ja Patriots oli aika tasoissa mun sympatialistoilla, ehkä Tomlinsonin myötä San Diegolla oli pieni etu. Itse pelin aikana kuitenkin pidin ihan täysillä Chargersin puolia, vaikka ei sinänsä mitään Patriotsejakaan vastaan ole. Pelin jälkeen sydän hakkasi tuhatta ja sataa ja olin ihan helvetin pettynyt. Siitä ei ole epäilystäkään etteikö San Diegolla ollut paremmat pelaajat. New England on kaukana takavuosien tasostaan ja nykyään joukkue on käytännössä yhtä kuin Brady. Eilen NE:llä ei ollut oikeastaan minkäänlaista juoksuhyökkäystä, kaikki oli Bradyn käsissä. Eikä hänkään kovin hyvin pelannut, mutta kun San Diego antoi tarpeeksi mahdollisuuksia, käytti Brady ne lopulta hyväkseen. Mutta se on kyllä ihan fakta että Chargers kusi itse tuon pelin. Patriots saa kiittää hyvin pitkälle voitosta Chargersia. Toki isänmaanpojat näyttivät jälleen lopussa miksi he ovat niin monta mestaruutta ottaneet ja pelasivat kylmäpäisen viileästi. Mutta ilman omia virheitään SD olisi ratkaissut tuon pelin jo aikaisemmin. Nyt heille kävi juuri kuten pelkäsin, eli virheitä syntyi liian paljon. Toki joukossa on aina huonoa tuuriakin, mutta osittain tuollaiset virheet menevät kokemattumuuden ja pään kestämättömyyden piikkiin. Florencen apinamainen käytösrangaistus jonka ansiosta New England sai first downin, Parkerin punt return fumble, McCreen rähmäys inttarin jälkeen... Noita rähmäyksiä ei ehkä voi laittaa kokemattomuuden piikkiin, niitä vain yksinkertaisesti tulee joskus. Mutta kaikenkaikkiaan joukkue oli ihan helvetin kuriton ja huolimaton. Muuta selitystä en keksi kuin että lataus meni yli ja pää ei kestänyt painetta. Nuoruus kostautui. Kaiken kruunasi Kaedingin missattu field goal. Toki matka oli pitkä ja näin, mutta parhaat olisivat tuosta onnistuneet. Olin tuossa vaiheessa 99 prosenttisen varma että pojalla ei kuuppa kestä ja missaa tuon, mutta silti se oli pettymys. Ei se ollut lähelläkään. Tuollaisissa tilanteissa ei ole hirveästi tekniikalla tai millään muullakaan väliä. Jos pää kestää, pystyt huippusuoritukseen ja saat hyvän osuman. Jos pelkäät epäonnistumista, tulet myös epäonnistumaan. Vinatieri olisi 95 prosentin varmuudella vetänyt tuon sisään. Chargers oli kuin Ravens suuremmassa mittaluokassa. Koko matsi oli alusta asti ihan hanskassa eikä NE saanut hyökkäyksessä mitään aikaan. Mutta kun tarpeeksi annettiin siimaa, niin tottakai Super Bowlin kaksinkertainen MVP lopulta onnistuu. Joten kunnia myös Bradylle, tiukassa paikassa pystyi toimimaan eikä jäätynyt. Ei kuitenkaan mikään hyvä peli häneltäkään. Rivers pelasi ihan hyvin. Ei loistanut millään tasolla, mutta pelasi varmasti eikä hänestä olisi ikinä uskonut että pelaa vasta ensimmäistä kauttaan. Veti kuin kuka tahansa veteraani ja antoi potkaisijalle vielä sauman tasoittaa peli viime hetken dravillaan.

Mutta San Diego on vielä nuori ja tulevaisuus on valoisa. Chargersin tulevaisuus näyttää playoffeihin selvinneistä joukkueista kaikkein lupaavimmalta. Kuten jo eilen kirjoitin, Tomlinson, Gates, Rivers, Merriman, Phillips, Jackson, McNeill, Hardwick, Cromartie, Castillo ovat kaikki vielä nuoria ja jos heidät saadaan pidettyä San Diegossa, on Chargers ensi kauden ehdoton ennakkosuosikki. Ainoa este menestyksellä jatkossa taitaa olla Schottenheimer jonka postseason record alkaa olla jo melkoinen rasite koko joukkueelle. Ei olisi välttämttä kovin huono päätös vaihtaa nuorempi ukko tilalle. Toki ihan ok pitää valmennuksenkin toimia jos joukkue pelaa 14-3 kauden, mutta suuri osa tuosta on jo puhdasta lahjakkuutta. Joukkueessa on niin paljon talenttia, että kyllä esim. hyökkäyskoordinaattori Cam Cameronkin saisi varmasti päävalmentajana hyvää jälkeä aikaan. Aika kova vetohan se olisi erottaa valmentaja 14-2 runkosarjan jälkeen, mutta SD:n tapauksessa se ei olisi niin suuri ihme. Schottenheimerin ja GM Smithin välithän ovat käsittääkseni aika heikossa jamassa ja tuo Schottenheimerin playoffhistoria on oikeasti aika negatiivinen asia jo uskottavuudenkin kannalta. Ei ehkä anna kovin kunnianhimoista kuvaa organisaatiosta jos playoffeissa voittamaan kykenemätön valmentaja saa vuodesta toiseen jatkaa. Sillä aivan kuten Manningin tapaukesssa, ei kyse voi olle pelkästä sattumasta.

Sheed kirjoitti:
Jäi mietityttämään se, että miksi Pats aina ottelun voitettuaan apinoi vieraskentällä kotijoukkueen brändi-tuuletusta? Taannoin ne matki TO:n "fly eagle fly" -tuuletusta, ja nyt kohteena oli Merrimanin nimikkotuuletus, jonka hän tekee jokaisen säkityksen jälkeen. Ja vielä Boltsin logon päällä, mikä NFL-joukkueille melko pyhä symbooli.

LT menetti hermot tästä heti pelin jälkeen ja sanoi: "When you go to the middle of our field and start doing the dance Shawne Merriman is known for, that is disrespectful. They showed no class and maybe that comes from the head coach."

Yleensä en noteeraa häviäjien puheita, joissa on hieman itkun makua, mutta tämä oli kyllä LT:ltä asiallinen kommentti.

Näkikö kukaan muu tilannetta? Mielipiteitä? Mun mielestä se oli voittavalta ja kokeneelta joukkueelta - tai siis itse asiassa tietyiltä marginaalipelaajilta, jotka leimaavat koko joukkueen - turha loppushow
Näinkö todella kävi? Itse luulin aluksi että että Tomlinson halusi vain nopeasti pois kentältä, mutta Patriots äijät halusivat vaihtaa sen kanssa pari sanaa. Mutta sitten kyllä huomasin että jotain sanaharkkaa niillä siinä oli. Mun mielestä on kyllä erittäin mautonta jos tuolla lailla tuulettelee vastustajan logoilla. Luulisi ettei voittajajoukkueen tarvitsi tuollaiseen sortua. Vähän sama kuin lätkässä voittajat kävisivät huutelemaan hävinneille, että "Vituttaako kun hävisitte?". Säälittävää touhua.
 
Viimeksi muokattu:

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Lapster kirjoitti:
Monet kirjoittivat jo siitä että Chargersilla oli eilen mahdollisuudet ratkaista voitto omilla teoillaan mutta tuli fumblea, INT and fumble jne. Olen varma että runkosarjasa nämä olisivat onnistuneet mutta pitää muistaa että Chargers on nuori joukkue ja varsin kokematon pleijareissa. Paineet ovat ihan eri luokkaa post-season peleissä kuin tavallisessa runkosarjamatsissa. Joku voisi ihmettä Chargersien notkahdusta viimeisellä neljänneksellä mutta eikös tilastotkin osoita että Chargersillä oli liigan huonoimpia yards allowed, points allowed jne juuri nimenomaan neljännellä neljänneksellä. Ja päinvastoin NE oli taas hyökkäyspään tilastoissa oliko kaikissa 4 parhaan joukoissa ja monessa jopa ensimmäinen. Tämä voi tietysti olla harhaluuloa mutta minusta pelin tuoksinassa näytettiin tällaista tilastoa.
Toisaalta kyllähän SD usein runkosarjassa nousi myös vikalla neljänneksellä voittoon. Usein he päästivät paljon jaardeja mutta myös etenivät itse paljon. Esimerkkinä tästä käy aikoja sitten pelattu Bengals matsi jossa Palmer heitti jotain 450 jaardia, mutta silti SD voitti. Itse olin ennen eilistä vähän kaksijakoisissa fiiliksissä siitä kuinka paljon tuolla kokemuksella on merkitystä jenkkifutiksessa. Mun mielestä sillä ei ole niin paljon väliä kuin esim. lätkässä. Tai kun jefussa jokaisella, varsinkin linjamiehillä on niin puhtaasti se oma homma mitä tehdä, niin jotenkin kuvittelisin että sen hoitaminen ei niin paljon hermoja vaadi. Muissa pallopeleissä missä kaikki tekee vähän kaikkea, tuntuisi jotenkin luontevammalta että nuori pelaaja ei kestä painetta. Kuulostaa varmaan tosi sekavalta, mutta en osaa tuota oikein kunnolla sanoiksi muuntaa. Kyllähän kuitenkin on ihan selvää että SD hävisi eilen osittain kokemattomuuteensa. Tai juuri tuohon paineensieto kyvyttömyyteen. Eli tiivistetysti NE oli ja on mun mielestä puhtaasti taidollisesti ja kyvyllisesti huonompi joukkue, mutta heillä pää kestää paineet ja he pystyvät tiukassa paikassa venymään. SD:ltä tuo venymiskyky puuttui. Mutta en tahdo ottaa NE:ltä mitään pois koska vain voittajilla on väliä. Ihan sama onko parempi vai huonompi tai taitavampi vai lahjakkaampi kunhan voittaa, ja voittaa postseasonilla. Ja sen Patriots osaa paremmin kuin kukaan muu.

jm16 kirjoitti:
Hehheh... ei voi muuta ku vahingonilosesti nauraa nyt kun kaikki nää "lights outit" sun muut pellet, kuten R. Lewis on ulkona. Hyvää kesälomaa vaan ja muistakaa treenata sitä sisääntulomarsianne taas sit off seasonilla. Eihän se noilla kahdella valopäällä tälläkään hetkellä kestä ku sen verran ku muulla joukkueella yhteensä!!!
Merrimanista samaa mieltä, mutta Lewisistä en. Merriman on todellinen voima puolustuksessa mutta hän käyttäytyy todella tyylittömästi ja junnumaisesti. Mun mielestä Ray Ray eroaa hänestä siinä että Lewis on johtaja ja joukkuepelaaja. Merriman yrittää enemmän nostaa itseään jalustalle. Lewisillä suuri osa noista tansseista ja showmeiningistä on yleisön ja joukkuekavereiden energian nostattamista. Esim. tuo Ravensin "piiriuhoamishomma". Noin johtajan pitääkin toimia. Nuo pelin aikaiset pelleilyt voitaisiin kyllä lopettaa. Aika naurettavaa touhua, kai siinäkin perimmäinen idea on pitää fiilistä yllä. Tosin ei Merriman ole ainoa joka noita sirkuksia pitää. Joten sinänsä en häntä yksinään lähtisi haukkumaan.

13~ kirjoitti:
Patsin pelaajat pitävät päänsä kiinni ennen pelejä. Merriman taas pääsi samaan kategoriaan Vanderjagtin ja muiden enemmän puhetta, vähemmän peliä -pellejen kanssa.

“You could just tell in the way they approached the game, the little shots they took, the way they carried themselves,” said nose tackle Vince Wilfork of the Chargers. “Talking tough all week, acting like they had the game won. I guess they didn’t realize you don’t win games in the newspaper.”

Added Colvin after calming down, “They were planning parades. They actually had a pep rally last week. I’m serious. We’re not in high school, man. We here in this locker room know how to approach a situation. We know how to win.”
Paras on kun pitäisivät päänsä kiinni myös ottelun jälkeen. Tosin nuo Wilforkin ja Colvinin kommentit ovat ihan asiallisia jos paikkansa pitävät. Logon pilkkausta tai muuta vastaavaa en kuitenkaan ymmärrä, tosin ei kai se mikään koko jengin juttu ollutkaan vaan parin yksittäisen vatipää juniorin neronleimaus.
 

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Troy kirjoitti:
Fawkes kirjoitti:
Offensive line coach Russ Grimm tai sitten joku ulkopuolelta.
Grimm oli myös assistant head coach mikä on suuri etu hänelle. Chan Gailey on myös ollut aika vahva ehdokas ja jossain vaiheessa oli liikkeellä huhu, että haastattelisivat Shermania. Kyllä minä kallistun Grimmin puoleen ja toivon, että saavat hyvät assistantit.
Itse en Grimmistä oikein muuta tiedä kuin että hän on nyt ehdolla Hall of Fameen ja on tosiaan ollut Cowherin apuvalmentaja. Vähän kuulostaa oudolta jos ex-guard olisi päävalmentaja (Art Shell), mutta ei kai sillä mitään väliä ole kunhan ymmärtää peliä. Grimmin voisi entisenä linjamiehenä myös kuvitella olevan juoksupelin ystävä joten ehkä Steelers hänen myötään palaisi vähän enemmän run first-hyökkäykseen. Vaikka mulla ei periaatteessa ole mitään yhtä hyökkäystyyliä mistä tykkäisin, sekä viime kauden steelersmäinen juoksupainotteinen hyökkäys että seattlemainen vähän enemmän heittävä hyökkäys voivat molemmat olla ihan viihdyttäviä. Steelersin haluan kuitenkin pelaavan enemmän perinteisen tyylinsä mukaisesti eli juoksevan paljon. Toki Roethlisbergerin kykyjä kannattaa käyttää ja antaa hänen heittää palloa, mutta jotenkin Steelers quubba ja 3800 jaardia kuulostaa vähän oudolta. Toki voittaminen on tärkeintä, mutta jos ei voi voittaa niin sitten mielummin hävitään edes perinteitä kunnioittaen.

Troy kirjoitti:
Minä en voi sietää Holmgrenia niiden Cartmanmaisten itkupotkuraivareiden takia. Valmentajana on toki hyvä ukko, mutta se naama punaisena kiukuttelu ei oikein sovi hänelle. =)
Aika osuvasti sanottu kyllä. Mä vaan jotenkin tykkää sen peluuttamistyylistä, nopeeta ja ytimekästä. Tosin kuten jo tossa ylempänä sanoin niin yhtälailla tykkään myös old school futiksesta. On se kuitenkin ihan mukavan näköistä kun palloa heitetäänkin. Mun mielestä Holmgren ei kuitenkaan ole ihan puhdas heittopelin orja vaan pyrkii kohtuullisen tasapainoiseen hyökkäykseen. Kai Seahawks hyökkäystä kuitenkin West Coast Offenseksi kutsutaan eli alkuun haetaan lyhyttä nopeaa heittoa joten ei heistä mitään power football joukkuetta saa, mutta ei nyt ihan pelkkää ilmahyökkäystäkään.

Ja pidän myös Holmgrenin tyylistä yrittää rohkeasti 4th downilla. Jotenkin vaan piristävä poikkeus näiden kaikkien old school käpyjen á la Gibbs joukossa. Parcellskin kai sellaiseksi voidaan luokitella vaikka onkin välillä yllättävän rohkea valmentaja. Mutta juuri tuo mentaliteetti että "ei uskalla ottaa riskiä jos ei saadakaan first downia" ottaa päähän. Toki järjettömiä riskejä ei pidä ottaa eikä pelin alussa kannata turhia riskeerata, mutta juuri tuossa eilisen pelin varsinaisen peliajan lopussa, olisiko ollut pari minuuttia jäljellä ja Seattlella 4th and 1 jossain Chicagon 40 jaardin kohdalla. Aikman siinä taisi jotain mussuttaa miten pitää puntata pois, mutta Holmgrenilla oli pokkaa yrittää. Varsinkin tuossa vaiheessa peliä ja pudotuspeleissä näin pitää mun mielestä toimia. Runkosarjassa olisi ehkä voinut vetää varmanpäälle, mutta mun näkemyksen mukaan juuri näin voitetaan playoffeissa. Ratkaistaan se peli itse eikä odotella että vastustaja tekisi näin. Mennään ja otetaan se voitto eikä odoteta että vastustaja tekee virheen tai jotain vastaavaa. Eli saa olla old school koutsi joka painottaa juoksupeliä sekä hyökkäyksessä että puolustuksessa, mutta liian konservatiivinen ei saa olla. Riskejä pitää uskaltaa ottaa ja just jotain kikkapelejä on aina hieno nähdä. Cowher oli aika hyvä ukko näissä (vai tulikohan ne kaikki Wisenhuntilta?), harmi että päätti lopettaa vaikka ihan ymmärrettävä ratkaisu kyllä häneltä.
 
Viimeksi muokattu:

13~

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Fawkes kirjoitti:
New England on kaukana takavuosien tasostaan ja nykyään joukkue on käytännössä yhtä kuin Brady. Eilen NE:llä ei ollut oikeastaan minkäänlaista juoksuhyökkäystä, kaikki oli Bradyn käsissä.

Vaikea näitä on laittaa järjestykseen, mutta NE:n puolustus on melko lähellä parasta mitä tässä on "dynastian" alusta 2001 ollut. Ja tuon kauden SB-voitto Ramsia vastaan oli ehkä eilistä peliä kovempi, mutta muuten laitan kyllä tämän San Diegon jengin Patsien kaikkien edellisen pleijarivastusten edelle.

SD:n puolustus on helvetin hyvä ja ne ottivat aika selkeästi juoksun pois haluten Bradyn joutuvan heittämään keskitason ressuilleen. Ja hyvinhän tuo toimi, intit ja field position olisi vain San Diegon pitänyt käyttää hyväkseen.

Täytyy katsoa mikä tuo tilanne palkkakaton kanssa on - Pats on reilusti capin alla, mutta Boston Globe oli tutkinut uutta CBA:ta ja veikkaili, että uuden luxyry taxin kaltaisen systeemin takia on tulossa takkiin. Rahaa pitäisi kuitenkin olla sen verran, että yksi ykkös-receiver saadaan ensi kaudeksi - vaikka Pats ei hirveätä liksaa tulekaa maksamaan - Gaffney ja Caldwell ovat uskoakseni tarpeeksi hyviä kakkos-kolmosrooliin.
 

Sheed

Jäsen
Fawkes kirjoitti:
Logon pilkkausta tai muuta vastaavaa en kuitenkaan ymmärrä, tosin ei kai se mikään koko jengin juttu ollutkaan vaan parin yksittäisen vatipää juniorin neronleimaus.

Nimenomaan, kyseessä ei missään nimessä ollut joukkueen juttu, vaan joidenkin - kuten aikaisemminkin sanoin - marginaalipelaajien neronleimaus.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Fawkes kirjoitti:
Cowher oli aika hyvä ukko näissä, harmi että päätti lopettaa vaikka ihan ymmärrettävä ratkaisu kyllä häneltä.

Eiköhän se nähdä vielä kentän laidalla jossain vaiheessa.
 

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Kolme kysymystä teille tietäjille:

1. Miltä sivustolta löytäisi hyvän yhteenvedon joukkueiden sopimustilanteista? Tai ei tarvitse olla edes yhteenveto vaan joku sivu saan missä lukisi esim. ketkä tulevat nyt free agenteiksi ja kenellä sopimus jatkuu ja paljon eri joukkueilla on tilaa salary capissa?

2. Kellään mitään sivustoa missä olisi jonkinlaista listaa tulevasta draftista? Minkä nimisiä sällejä ennustetaan Top 10 jne?

3. Tietääkö joku miten nämä valmentajasopimukset menevät NFL:ssä? Kun sopimuksia nähtävästi rikotaan kuin mitä tahansa uuden vuoden lupauksia. Kaveri tekee kymmenen vuoden diilin collegeen ja lähtee vuoden päästä Isoon Liigaan. Onkohan kaikilla valmentajilla sopimuksessa pykälä jonka perusteella sopimuksen voi purkaa jos tulee sauma päästä isompiin ympyröihin? Eli koordinaattori voi milloin tahansa jättää duuninsa jos jostain muualta vapautuu head coachin paikka tai collegejamppa voi lähteä NFL:ään niin halutessaan?
 
Viimeksi muokattu:

Cube

Jäsen
Fawkes kirjoitti:
Merrimanista samaa mieltä, mutta Lewisistä en. Merriman on todellinen voima puolustuksessa mutta hän käyttäytyy todella tyylittömästi ja junnumaisesti. Mun mielestä Ray Ray eroaa hänestä siinä että Lewis on johtaja ja joukkuepelaaja. Merriman yrittää enemmän nostaa itseään jalustalle. Lewisillä suuri osa noista tansseista ja showmeiningistä on yleisön ja joukkuekavereiden energian nostattamista. Esim. tuo Ravensin "piiriuhoamishomma". Noin johtajan pitääkin toimia. Nuo pelin aikaiset pelleilyt voitaisiin kyllä lopettaa. Aika naurettavaa touhua, kai siinäkin perimmäinen idea on pitää fiilistä yllä. Tosin ei Merriman ole ainoa joka noita sirkuksia pitää. Joten sinänsä en häntä yksinään lähtisi haukkumaan.
Helppohan se on tietysti joidenkin tässä vaiheessa naureskella ja huudella, kun Lewis on ulkona . Siinä vaiheessa kun Ravens oli vielä taistelussa täysillä mukana, ei täälläkään nähty paskan vertaa negatiivisia kommentteja Ray Raysta, vaikka esillä hän kyllä silloinkin keskustelussa oli. Nyt häviön hetkellä ovat vihaajat ryömineet näköjään koloistaan takaisin maan pinnalle. Taisi aikasemmin olla vielä pelko perseessä, että Ray hoitaa taas homman ja vie Ravensin loppuun asti. Kaipa se Ravensin häviö oli sitten tuosta alun tanssimisesta kiinni (*tähän aivan vitun iso huokaus*).

No, vihaajat kirjoittavat mitä kirjoittavat. Lewisin ura ja pelikaverien (nykyisten ja entisten) kommentit puhukoon puolestaan.
 

jm16

Jäsen
Cube kirjoitti:
Helppohan se on tietysti joidenkin tässä vaiheessa naureskella ja huudella, kun Lewis on ulkona . Siinä vaiheessa kun Ravens oli vielä taistelussa täysillä mukana, ei täälläkään nähty paskan vertaa negatiivisia kommentteja Ray Raysta, vaikka esillä hän kyllä silloinkin keskustelussa oli. Nyt häviön hetkellä ovat vihaajat ryömineet näköjään koloistaan takaisin maan pinnalle. Taisi aikasemmin olla vielä pelko perseessä, että Ray hoitaa taas homman ja vie Ravensin loppuun asti. Kaipa se Ravensin häviö oli sitten tuosta alun tanssimisesta kiinni (*tähän aivan vitun iso huokaus*).

No, vihaajat kirjoittavat mitä kirjoittavat. Lewisin ura ja pelikaverien (nykyisten ja entisten) kommentit puhukoon puolestaan.

Jotkut pelaajat ymmärtävät sen, että "there is no I in a TEAM", jotkut taas eivät.

En vihaa mitään muuta kuin sitä asennetta, että joillekin pelaajille kolme tärkeintä asiaa joukkueessa tuntuu olevan "me, myself and I". Niinpä parhaat JOUKKUEET jatkavatkin pelaamista, ne "parhaat" yksilöt voivat puolestaan keskittyä sitten siihen kaikkeen muuhun. :)
 

13~

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Fawkes kirjoitti:
1. Miltä sivustolta löytäisi hyvän yhteenvedon joukkueiden sopimustilanteista? Tai ei tarvitse olla edes yhteenveto vaan joku sivu saan missä lukisi esim. ketkä tulevat nyt free agenteiksi ja kenellä sopimus jatkuu ja paljon eri joukkueilla on tilaa salary capissa?
Jos joku tietää tällaisen yleissivuston, niin minuakin kiinnostaisi. Useilla joukkueilla on fanien pitämiä cap-sivustoja; esim patscap.com.

2. Kellään mitään sivustoa missä olisi jonkinlaista listaa tulevasta draftista? Minkä nimisiä sällejä ennustetaan Top 10 jne?
NFl Draft Countdown on ihan ok.

3. Tietääkö joku miten nämä valmentajasopimukset menevät NFL:ssä? Kun sopimuksia nähtävästi rikotaan kuin mitä tahansa uuden vuoden lupauksia. Kaveri tekee kymmenen vuoden diilin collegeen ja lähtee vuoden päästä Isoon Liigaan. Onkohan kaikilla valmentajilla sopimuksessa pykälä jonka perusteella sopimuksen voi purkaa jos tulee sauma päästä isompiin ympyröihin? Eli koordinaattori voi milloin tahansa jättää duuninsa jos jostain muualta vapautuu head coachin paikka tai collegejamppa voi lähteä NFL:ään niin halutessaan?

Riippuu käsittääkseni ihan diilistä. Joillan college-valmetajilla on pykälä, jonka avulla NFL:ään voi lähte tilaisuuden tulleen. Charlie Weis taas joutuisi maksamaan Notre Damele $21m buyoutin, jos lähtisi nyt. Nick Sabanin diili taisi sallia siirymisen takaisin collegeen milloin vain.
 

Cube

Jäsen
jm16 kirjoitti:
Jotkut pelaajat ymmärtävät sen, että "there is no I in a TEAM", jotkut taas eivät.

En vihaa mitään muuta kuin sitä asennetta, että joillekin pelaajille kolme tärkeintä asiaa joukkueessa tuntuu olevan "me, myself and I". Niinpä parhaat JOUKKUEET jatkavatkin pelaamista, ne "parhaat" yksilöt voivat puolestaan keskittyä sitten siihen kaikkeen muuhun. :)
Mitä tuolla on tekemistä Ray Lewisin kanssa? Kuitenkin kyseessä on kaveri, joka tekee nimenomaan aina kaikkensa JOUKKUEEN eteen. Lewisin joukkuekaverit (entiset ja nykyiset) sekä valmentajat (entiset ja nykyiset) hehkuttavat täysillä hänen johtamis- ja motivointitaitoja, mutta sinua vaivaa joku pieni tanssiminen ennen matsia, jonka tehtävänä on lähinnä sytyttää yleisö ja muut pelaajat.. Miksi ihmeessä?

Ei tässä mikään TO kuitenkaan ole kyseessä.
 

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
jm16 kirjoitti:
Jotkut pelaajat ymmärtävät sen, että "there is no I in a TEAM", jotkut taas eivät.
Ja Ray Lewis kuuluu jälkimmäisiin? Just.

Aijai kun Schottenheimer revitään jenkkilehdissä nyt palasiksi. Jokaisessa jutussa Martyn erottamista pidetään 100% varmana ja kaveri leimataan ikuiseksi häviäjäksi. Myös Patriots-tappio laitetaan täysin "Schotin" piikkiin. Ja ihan oikeassahan toimittajat jossain määrin ovat. Harvoin voidaan yksimielisesti sanoa, että valmentaja teki päivänselvän virheen ottelun aikana, mutta nyt S-heimer mokasi pahasti ainakin kerran, arvioitsijasta riippuen kaksi kertaa. Suuri kämmi oli ehdottomasti aikalisän hukkaaminen aivan päättömällä haasteella siinä McCreen int-fumble tilanteessa. Itsellenikin tuli ensimmäiseksi mieleen epätoivoinen ajatus haastaa, mutta hidastuksen jälkeen kävi selväksi ettei tilanteessa ollut mitään epäselvää. Ja kun Schottenheimer heitti lipun vasta aivan viime tingassa, ehti hän nähdä hidastuksen useaan otteeseen. Maailman epätoivoisin ja huonoin haaste mitä olen koskaan nähnyt. Toki jossittelu on turhaa, mutta kuitenkin kun tuo tilanne sattui niin loppuvaiheessa, niin melko todennäköisesti Chargers olisi juuri tuolla yhdellä aikalisällä pystynyt etenemään lähemmäs Patriots end zonea ja Kaeding olisi luultavasti päässyt jopa johonkin 30 jaardin kohdalle mistä jopa hänkin olisi todennäköisesti onnistunut.

Toinen mistä Martti on naulattu seinälle oli päätös heittää palloa 4th and 11 tilanteessa NE:n 30 jaardin kohdalla 1.neljänneksellä. FG tuosta tilanteesta olisi ollut 47-48 jaardia. Vaikken itse Kaedingiin näin jälkikäteen luotakaan, niin kaipa hän olisi tuosta voinut onnistua. Paineita olisi ollut ihan eri lailla ja jos valmentaja ei luota että Pro Bowl-potkaisija voi tuosta onnistua niin sitten on kyllä jokin vialla. Olen tästä samaa mieltä arvostelijoiden kanssa, potkumaalia olisi pitänyt yrittää. Tätä päätöstä en kuitenkaan pidä niin pahana mokana kuin tuota haastetta, sillä peli oli vielä niin alussa ja on melko mahdotonta spekuloida mitä olisi tapahtunut jos Kaeding tuosta olisi osunut.

Martyn erottamista pidetään siis melko varmana ja vaikka eiväthän lehdet usein mitään tiedä, niin ottaen huomiaan Smithin ja S-heimerin välit, ei kenkä varmasti kovin kaukana ole. Chargersilla oli kyllä tänä vuonna niin Super Bowl-joukkue että huh huh. Ehkä sitten joskus. Schottenheimerin tilalle ollaan tuomassa D-coordinator Wade Phillipsiä ja Martyn omaksi uudeksi osoitteeksi tiedetään jo Miami. Ehkä kuitenkin ensin kannattaisi odotella sitä mahdollista erottamista ennen kuin käy jo uutta osoitetta valitsemaan.
 

Cube

Jäsen
steepler kirjoitti:
No joo ehkä vähän turhaa vertailua kun pelaajat ovat vähän eri vaiheessa uraansa kuitenkin. Parhaimmillaan kyllä Lewis oli pirun kova. Tuohon Urlacherin hyvyyteen juoksupuolustuksessa pitää kyllä sen verran tarttua että hänethän on helppo blokata ja ei pysty niin blokkeja ottamaan vastaan ja pitämään asemiaan vaan hänet saadaan työnnettyä helposti taaksepäin. Tietenkin hän on nopea ja sitä kautta juoksupuolustuksessa hyvä kun pääsee pallonkantajaan käsiksi, mutta hän tarvitsee tuohon suojauksen linjalta, mikäli tämä osuus ei toimi hyvin on Urlacher aika paperia jos blokkarit pääsevät häneen käsiksi. Väittäisin että Lewis ainakin parhaillaan oli tässä parempi, vaikka toki parhaimpina vuosinaan hänellä oli Siragusa ja Iso Sam jotka tarjosivat hyvää suojaa.
Hyvää analyysiä aiheesta. Sen verran voisin vielä lisätä, että 2003, jolloin Ray voitti toistamiseen DPOY:n, ei hänellä muistaakseni mitenkään kamalan paljon suojaa tai muita apuja ollut. Toki Kelly Gregg on kehittynyt erinomaiseksi pelaajaksi vuosien varrella, mutta ei hänkään mikään Goosen ja Adamsin tapainen mörssäri ole, joka sitoaa useamman kaverin itseensä. Ja tuo taisi muutenkin olla sitä aikaa, kun Ravens pelasi täysipainoisemmin 3-4 -formaatiolla, missä MLB nyt joutuu väkisinkin pelaamaan itselleen tilaa enemmän kuin normaalisti.

Nyt täksi kaudeksi Ray saikin sitten Ngatan eteensä ja teki heti sen minkä lupasikin, eli nosti Ravensin takaisin huipulle.

Harmi kyllä, että Ray joutui useamman vuoden ajan painimaan itse niin paljon blokkareiden kanssa. Jos joku Siragusa/Adams -tyylinen kaksikko olisi siinä koko ajan ollut, niin varmaan Rayn kehokin olisi vielä paremmin pelikunnossa. No, Ngatan hankkiminen pelasti sentään hänen urastaan vielä parin vuoden verran.

Urlacher on loistava pelaaja hänkin, mutta ei nosta samalla tavalla koko puolustuksen tasoa.
 

Satanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Southampton,Chelsea sympatiat Lukko,ifk

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Fawkes kirjoitti:
1. Miltä sivustolta löytäisi hyvän yhteenvedon joukkueiden sopimustilanteista? Tai ei tarvitse olla edes yhteenveto vaan joku sivu saan missä lukisi esim. ketkä tulevat nyt free agenteiksi ja kenellä sopimus jatkuu ja paljon eri joukkueilla on tilaa salary capissa?
Aika nihkeesti kyllä löytyy tietoa. Kaiken lisäksi kun ei tuo NFL:n sopimusviidakko ole ihan selvillä niin vähän turhan vaikeaksi menee. No täytyy silti yrittää. Tuollaisen sivun löysin, tiedä sitten kuinka luotettava on. Eikä tuossa ole kuin hyökkäyspelaajia.

http://www.fantasyinsights.com/fantasy/pro/freeagent.html
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Fawkes kirjoitti:
Aika nihkeesti kyllä löytyy tietoa. Kaiken lisäksi kun ei tuo NFL:n sopimusviidakko ole ihan selvillä niin vähän turhan vaikeaksi menee. No täytyy silti yrittää. Tuollaisen sivun löysin, tiedä sitten kuinka luotettava on. Eikä tuossa ole kuin hyökkäyspelaajia.

Tuo NFL palkkakatto on tosiaan aika monimutkainen ainakin jos vaikka NHL:län vastaavaan verrataan, joten voi olla että ajantasolla olevan tiedot saaminen voi olla hieman hankalaa. Ainakin jos puhtaan siitä että olisi tietoa kaikkien pelaajien eri sopimusten arvoista ja niiden kattoon laskettavista arvoista. Toki joukkuekohtaista infoa löytyy ehkä vähän helpommin niinkuin tuosta Satasen laittamasta linkistä.

Itsellänikään ei mitään sen kummempaa sivustoa ole tiedossa.

edit. Tuosta näkee ainakin noita vapaita agentteja aika hyvin analyysin kera.

http://www.footballsfuture.com/2007/nfl/freeagents.html
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös