Nelonen Pro, siellä se lätkä on...

  • 2 267 779
  • 6 673

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei pidä yleistää esim allekirjoittaneella ei ollut ongelma joista on kirjoitettu tänne.

No ei se laatu ihan HD:ta kyllä tainnut kellään olla ruudusta katseltuna? Vai oliko sulla, mulla ei ollu. Laatu oli ok muttei HD (vrt vaikka johonkin Youtuben 720p videoon).

En mä nyt lähde peruuttamaan tilausta, vaikkei se nyt ihan HD ollut, oletan, että se laatu sitten parannetaan siihen oikeaan HD:hen. Haluan kuitenkin lätkää nähdä, toki jos laatua ei HD:ksi saada niin jonkun hinnan-alennuksen perään alan kyllä kyselemään. Muuten mulla pelasi tosi hyvin koko shöy.
 

Rijkaard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ongelmat tosiaankin olivat vain SaiPa-KalPa ottelua netin kautta katsellessa. Ongelmathan alkoivat toisen erätauon lähestyessä. Blues-TPS näkyi aivan moitteettomasti koko pelin ajan.

Kyseinen ongelma on oman käsitykseni mukaan ollut liki kaikilla netin kautta Ruutu Propalvelua käyttäneillä. Tästä olen itsekin laittanut vihaista viestiä Neloselle. Vastausta en toki ole saanut ja nähtäväksi jää miten pelit näkyvät tänään. Pahaa pelkään.

Joka tapauksessa uskon, että parhaansa tekevät ongelmien korjaamiseksi.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tämä uusi systeemi on miljoona kertaa parempi. Jos vielä kerrankin kuulen rakkaudentunneleista sun muusta paskasta, niin räjähdän.

Tavallaan joo, mutta noiden ongelma on se, että selostus keskeytyy kesken lauseen kun leikkaus seuraavaan highlight-kohtaan tapahtuu. Sen verran voisi edes panostaa, että laittaisivat leikkaukset vasta siihen missä selostajan lause loppuu.
 

Borre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Siinä playerissä on kolme pinkkiä "palkkia" joista aukeaa se maksimilaadun valinta.

Testilähetyksessä nuo vielä olivat, mutta pelien aikana ei enää voinut valita laatua. Myöskään jälkilähetyksessä ei ole tuota ole valittavissa. Omalla koneella "HD-laatu" pyörii kyllä, mutta kakkoskoneella katsoessa tason laskeminen olisi enemmän kuin suotavaa, koska muuten miniläppäri+mokkula ei ihan riitä.
 

krobbe

Jäsen
Ruutu on viestien perusteella uusi Urho. Näin epäilinkin ja päätin pelata varman päälle ja päätin tilata Elisan kaapeliin Nelonen pro extran. Hyvin pelittää, 1 ja 2 peruslaatuna ja extrat HD laatuna.
 

Kiekura

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Testilähetyksessä nuo vielä olivat, mutta pelien aikana ei enää voinut valita laatua. Myöskään jälkilähetyksessä ei ole tuota ole valittavissa. Omalla koneella "HD-laatu" pyörii kyllä, mutta kakkoskoneella katsoessa tason laskeminen olisi enemmän kuin suotavaa, koska muuten miniläppäri+mokkula ei ihan riitä.

Kuvanlaatu vaihtelee automaattisesti käyttäjän internet-yhteysnopeuden ja tietokoneen hetkellisen suorituskyvyn mukaan. Tällä hetkellä tarjolla on neljä eri laatuista live-videota, joista järjestelmä valitsee käyttäjälle jatkuvasti parhaan mahdollisen (240p, 360p, 480p, 720p/HD)

Eli ilmeisesti sitäpä ei voi itse valita vaan ruutu päättää itse millä laadulla katsot? Vai oliko eilen mahdollisuutta valita?
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Testilähetyksessä nuo vielä olivat, mutta pelien aikana ei enää voinut valita laatua. Myöskään jälkilähetyksessä ei ole tuota ole valittavissa. Omalla koneella "HD-laatu" pyörii kyllä, mutta kakkoskoneella katsoessa tason laskeminen olisi enemmän kuin suotavaa, koska muuten miniläppäri+mokkula ei ihan riitä.

Kyllä mä ainakin pelin aikana pystyin siitä valkkaamaan laadun. En tosin tiedä toimiiko tuo iPadin selaimella, mutta pöytäkoneella oli kokoajan se 3 palkkia mistä oli valittavissa tuo, millä laadulla pyörii.


E:
Eli ilmeisesti sitäpä ei voi itse valita vaan ruutu päättää itse millä laadulla katsot? Vai oliko eilen mahdollisuutta valita?
Oli!
 

amok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onko kukaan pyytänyt Ruutu.fi:n tilaajista Neloselta jotain kompensaatiota kun kuvan reso ei ollut lähelläkään HD:ta kuten oli mainostettu? Ja onko saanut vastausta?

Mietin, että pitäisikö pyytää kuukauden tilanneena yhtä pelipäivää lisää loppupäähän, kun eilinen ei ollut HD:ta. Ja mitäköhän tuohon sanoisivat. Tilausta ei vielä huvittaisi irtisanoakaan.
 

Wrathchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Detroit Red Wings
Mulle viasatin satelliitti teki mössin.. Kanavat tilattu kolme viikkoa sitten, ja eipä näkynyt nelosen extra kanava, ja myöhemmin menetin nelosen pro kanavatkin! Ei muka kuulunut tilaukseen enää.. Onneksi tapparan peli on vasta tänään, jahka vastaisivat tuolta aspasta.. 3h yrittänyt työn lomassa saada niitä kiinni. Paska systeemi niillä, kun ei ainakaan selvästi löydy muuta yhteydenotto mahdollisuutta..
 

oudieh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyräsmiehet
Onko porukka tilannut nyt tuota ruutu plussaa maksaen visa electronilla? Itse yritin kahdella kortilla eikä onnistunut(kyllä, verkkomaksaminen on laitettu verkkopankista päälle). Lähetin palautetta neloselle ja tämmöinen tuli vastaukseksi:

Hei xxxx,

kiitos viestistäsi.

Valitettavasti Visa Electronilla ei pysty maksamaan Ruutu+ -palvelua.

Maksaminen onnistuu luottokorteilla (Visa, MasterCard) sekä verkkopankin
kautta.

Ystävällisin terveisin

Marko Jokila
Asiakasneuvoja
Ruudun asiakaspalvelu
 

Franck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onko porukka tilannut nyt tuota ruutu plussaa maksaen visa electronilla? Itse yritin kahdella kortilla eikä onnistunut(kyllä, verkkomaksaminen on laitettu verkkopankista päälle). Lähetin palautetta neloselle ja tämmöinen tuli vastaukseksi:

Hei xxxx,

kiitos viestistäsi.

Valitettavasti Visa Electronilla ei pysty maksamaan Ruutu+ -palvelua.

Maksaminen onnistuu luottokorteilla (Visa, MasterCard) sekä verkkopankin
kautta.

Ystävällisin terveisin

Marko Jokila
Asiakasneuvoja
Ruudun asiakaspalvelu

Erikoista, itsellä ainakin onnistui Electronilla.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Paljon on erinäköistä kommenttia. Toiset ovat jo perumassa Ruutu+ tilaustaa jne.

Itsehän olin tässä vasta kyseistä palvelua ostamassa. Reissujakin kun on paljon, niin tuo olisi itselle parempi vaihtoehto. 20€/kk ja kaikki pelit kuulostaa myös edulliselta. Luulisi nyt, että saavat kuntoon, ja pakkohan sen on saada. Toisilla ilmeisesti olikin jo toiminut moitteitta, mutta kuvanlaatu ei ollutkaan ollut niin hyvä.

Tohtiiko tuon nyt Ruutu+:n siis tilata?! Vai tulenko katumaan koko loppu talven. 24 megainen kiinteä netti + huippu kone löytyy himasta. Huonommalla laadulla voi varmaan sitten katsoa läppärillä reissuissa...

Maksuko oli kerralla koko könttä yli 200€?
 

Kiekura

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko porukka tilannut nyt tuota ruutu plussaa maksaen visa electronilla? Itse yritin kahdella kortilla eikä onnistunut(kyllä, verkkomaksaminen on laitettu verkkopankista päälle). Lähetin palautetta neloselle ja tämmöinen tuli vastaukseksi:

Hei xxxx,

kiitos viestistäsi.

Valitettavasti Visa Electronilla ei pysty maksamaan Ruutu+ -palvelua.

Maksaminen onnistuu luottokorteilla (Visa, MasterCard) sekä verkkopankin
kautta.

Ystävällisin terveisin

Marko Jokila
Asiakasneuvoja
Ruudun asiakaspalvelu

Jaahas eli ovat muuttaneet käytäntöään? Koska tuossa mun tekemässä FAQ on vedetty suora copypaste Ruutu palvelun omasta FAQ ja siellä maksuvaihtoehtona on Electron... Ja ihmiset ovat täälläkin sillä maksaneet. Mutta sillä piti maksaa koko vuosi kerralla.

Eikös luottokorteilla voinut tuon vuoden maksaa kuukausierissä?
Ja jos reissaat niin silloin tuo Ruutu on oikeastaan ainut vaihtoehto jos haluat aina pelit nähdä. Pelit näkee vaikka ulkomailla
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tohtiiko tuon nyt Ruutu+:n siis tilata?! Vai tulenko katumaan koko loppu talven. 24 megainen kiinteä netti + huippu kone löytyy himasta. Huonommalla laadulla voi varmaan sitten katsoa läppärillä reissuissa...

Maksuko oli kerralla koko könttä yli 200€?

No siis haluatko sä nähdä lätkää vai et? Siinä kai on se sun oikea kysymys. se maksaa 240e (koko 12kk määris). Laatu ilmeisesti vaihtelevaa ainakin alkuun. Todennäköisesti paranee kun aika kovaan ääneen laadun huonoudesta ollaan älähdetty.

Eipä paljoa muita vaihtoehtoja ole jos lätkää haluaa nähdä, mulla toimi sen 19,95 eur arvoisesti eilen toi matsi, jollain ei toiminut. Mutta jos et pysty katsomaan lätkää alle HD-tason, ei kannata ostaa.
 

Borre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eli ilmeisesti sitäpä ei voi itse valita vaan ruutu päättää itse millä laadulla katsot? Vai oliko eilen mahdollisuutta valita?

Ehkä vaihtoehdot jäivät livekuvasta pois, koska käyttämäni yhteys oli sen verran hidas. Kuten sanoin, päivällä näkyneessä testilähetyksessä nuo palkit näkyivät ja sain vaihdettua laatua.


Minäkin maksoin Electronilla. Tai vielä ei ole mitään maksua lähtenyt, kun käytin 1+12kk tarjouksen. Ehkä sitten ensi kuussa lähtee maksu (19,95€) tililtä vai pitääköhän se vielä jotenkin vahvistaa?
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Onko porukka tilannut nyt tuota ruutu plussaa maksaen visa electronilla? Itse yritin kahdella kortilla eikä onnistunut(kyllä, verkkomaksaminen on laitettu verkkopankista päälle). Lähetin palautetta neloselle ja tämmöinen tuli vastaukseksi:

Hei xxxx,

kiitos viestistäsi.

Valitettavasti Visa Electronilla ei pysty maksamaan Ruutu+ -palvelua.

Maksaminen onnistuu luottokorteilla (Visa, MasterCard) sekä verkkopankin
kautta.

Ystävällisin terveisin

Marko Jokila
Asiakasneuvoja
Ruudun asiakaspalvelu
Nyt olen hieman heikoilla jäillä, koska ei täysin varmaa tietoa mulla ole. Väitän silti, että asiakasneuvoja ei nyt oikein ole osannut neuvoa oikein. Electron (ainakin oma Nordean electron) on toiminut jokaisessa maksutapahtumassa, johon on vaadittu luottokorttia, enkä usko, että tämä palvelu olisi jotenkin erikoistapaus. Visa Electron näyttäytyy maksun veloittajalle luottokorttina siinä missä normiluottokortitkin. Tässä tapauksessa "luottoraja" vain on tilin saldo.

Jos puhun paskaa ja joku tietää tekniikan puolesta varmuudella ylläolevan väitteen virheelliseksi niin ojentakaa ihmeessä.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Uskomatonta puuhastelua Anvialta (paikallinen kaapeli-tv yhtiö täällä Pohjanmaalla). Soittelin asiakaspalveluun ja tiedustelin, että mikä on tuon Nelonen Pro Extran tilanne, kun ei nettisivuilla ole mitään mainintaa kyseisistä kanavista. Hoono Soomella sain vastauksen, että neuvottelut ovat kesken, että meidän kautta ei noita kanavia tällä hetkellä näy. Perus Nelonen Paketti on toki tilattavissa tuohon 19,95€/kk hintaan.

Anvia on joka h*lvetin kerta jäljessä näissä muita. Koitappa ottaa vaikka Soneran tai Elisan kautta nuo kanavat täällä, no eipä onnistu, kun Anvialla on uskomattomasti monopoli täällä Vaasassa. Tuo on jotain, mitä olen aina kummaksunut.

No, en sitten varmana ota kaapelin/Anvian kautta noita kanavia, vaan tilaan Ruutu+ palvelun.

No siis haluatko sä nähdä lätkää vai et? Siinä kai on se sun oikea kysymys. se maksaa 240e (koko 12kk määris). Laatu ilmeisesti vaihtelevaa ainakin alkuun. Todennäköisesti paranee kun aika kovaan ääneen laadun huonoudesta ollaan älähdetty.

Eipä paljoa muita vaihtoehtoja ole jos lätkää haluaa nähdä, mulla toimi sen 19,95 eur arvoisesti eilen toi matsi, jollain ei toiminut. Mutta jos et pysty katsomaan lätkää alle HD-tason, ei kannata ostaa.
Kyllähän sitä katsomaan pystyy. Lätkäähän tässä olisi tarkoitus katsoa, eikä pikseleitä, vaikka toki huippulaadusta ei haittaakaan ole. Eiköhän se kuvanlaatu kuitenkin paranemaan päin ole, tuskin ainakaan toiseen suuntaan.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Nyt olen hieman heikoilla jäillä, koska ei täysin varmaa tietoa mulla ole. Väitän silti, että asiakasneuvoja ei nyt oikein ole osannut neuvoa oikein. Electron (ainakin oma Nordean electron) on toiminut jokaisessa maksutapahtumassa, johon on vaadittu luottokorttia, enkä usko, että tämä palvelu olisi jotenkin erikoistapaus. Visa Electron näyttäytyy maksun veloittajalle luottokorttina siinä missä normiluottokortitkin. Tässä tapauksessa "luottoraja" vain on tilin saldo.

Jos puhun paskaa ja joku tietää tekniikan puolesta varmuudella ylläolevan väitteen virheelliseksi niin ojentakaa ihmeessä.

Eiköhän tässä nyt ole Marko vähän kämmännyt ja kertoo väärää tietoa? Tuskin Electron-maksumahdollisuutta pois vetävät, jos se on vielä hetki sitten onnistunut...
 

PeZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tohtiiko tuon nyt Ruutu+:n siis tilata?! Vai tulenko katumaan koko loppu talven. 24 megainen kiinteä netti + huippu kone löytyy himasta. Huonommalla laadulla voi varmaan sitten katsoa läppärillä reissuissa...
?

Se että netin nimellinen nopeus on 24M ei kerro vielä, tee nopeustesti mikä todellinen nopeus sulla on. Itselläkin 8M liittymä mutta kun ensimmäinen keskus on 2km päässä niin tänne korpeen tulee vain reilut 4M.

Tee nopeustesti aikka Speedtest.net by Ookla - The Global Broadband Speed Test . Toinen vaihtoehto että lataat null tiedoston tuolta ftp://ftp.funet.fi/dev/ ja katsot kuinka nopeesti paketti liikkuu.

Ruutu+ mainostaa että 4M pitäisi riittää... vähän epäilen kyllä.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Nyt olen hieman heikoilla jäillä, koska ei täysin varmaa tietoa mulla ole. Väitän silti, että asiakasneuvoja ei nyt oikein ole osannut neuvoa oikein. Electron (ainakin oma Nordean electron) on toiminut jokaisessa maksutapahtumassa, johon on vaadittu luottokorttia, enkä usko, että tämä palvelu olisi jotenkin erikoistapaus. Visa Electron näyttäytyy maksun veloittajalle luottokorttina siinä missä normiluottokortitkin. Tässä tapauksessa "luottoraja" vain on tilin saldo.

Jos puhun paskaa ja joku tietää tekniikan puolesta varmuudella ylläolevan väitteen virheelliseksi niin ojentakaa ihmeessä.
Juuri näin. Toki verkkomaksaminen täytyy olla aktivoitu kortille (onnistui Nordeassa verkkopankista helposti). Joskus takavuosina oli kuulemma tietyjen pankkien Electronien kanssa ongelmia, en tiedä toimiiko nykyään. Ruutu ei varmasti halua ilmoittaa Electronia tuetuksi maksuvälineeksi, koska kaikkien Electronit eivät välttämättä kelpaa, johtuen ehkä jopa käyttäjän kädettömyydestä aktivoida verkkomaksamista.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Ruutu+ mainostaa että 4M pitäisi riittää... vähän epäilen kyllä.

Itse mittasin eilen Android-tabletilla alle 2 megan nopeuksia 3G:llä ja silti peli pyöri ihan jouhevasti. Tietenkin jos torrentti huutaa taustalla, niin ei ehkä ihan yhtä jouhevaa...
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Se että netin nimellinen nopeus on 24M ei kerro vielä..... jne.
Jees, tiedetään. Tuossa vajaassa 20 megassa näyttäisi netin nopeus olevan tällä hetkellä testien perusteella. Joten eipä pitäisi jäädä siitäkään kiinni, kotona pöytäkoneelta katseltaessa.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Kysymys koskisi tuota Ruutu-palvelua.

Eli jos tilaisin tuon 24h kokeilun about tasan klo 18.30, niin napsahtaako tuo poikki tasan 24h päästä? Lähinnä tietenkin mietin, että onnistuisikohan katsoa kaksi matsia (huomenna HPK:n peli alkaa klo 17.00 ja tänään klo 18.30), vai jäisikö toinen ottelu keskeneräiseksi?

Tämän lisäksi kysyisin sitä, että onko tuo smart-tv-sovellus jo olemassa? Mielelläni nimittäin katselisin sen olkkarin isommasta töllöstä kuin pienemmältä tietokonenäytöltä.

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!
 

Driver#66

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kysymys koskisi tuota Ruutu-palvelua.

Eli jos tilaisin tuon 24h kokeilun about tasan klo 18.30, niin napsahtaako tuo poikki tasan 24h päästä? Lähinnä tietenkin mietin, että onnistuisikohan katsoa kaksi matsia (huomenna HPK:n peli alkaa klo 17.00 ja tänään klo 18.30), vai jäisikö toinen ottelu keskeneräiseksi?

Tämän lisäksi kysyisin sitä, että onko tuo smart-tv-sovellus jo olemassa? Mielelläni nimittäin katselisin sen olkkarin isommasta töllöstä kuin pienemmältä tietokonenäytöltä.

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!

Mikäli oikein ymmärsin, smart tv sovellus tulee vain Samsungille. Korjatkoon joku jos olen väärässä. Vielä ei pysty matseja katsomaan edes Samsung smart tv:n nettiselaimella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös