Noniin eli sain tännekkin vihdoin kirjoitusoikeudet joten päätän jakaa tämän pienen FAQ koskien kanavapaketteja mistä liigaa voi seurata. Tein tämän alunperin toiselle foorumille, joten tämä on kopioitu sieltä suoraan.
Eli päätin tehdä pienen infon koskien tuota SM-liigan kanavapakettia eri operaattoreilta.
Sonera (Kaapeli ja IPTV)
- Näet kaikki SM-liigamatsit suorina lähetyksinä
- Valitse mitä ottelua seuraat
- Näet kaikki ottelut huipputerävällä HD-kuvanlaadulla (
Ja myös ainoastaan vain HD-kuvanlaadulla. Tarvitset siis HD-television ja digiboksin/kortinlukijan)
Nelonen pro 1 ja Nelonen pro 2 näkyvät normaali- ja HD-kuvanlaadulla
Tarjous (15.9.2013 asti):
2 kk 0 € + 10 kk 29,90 €/kk
Normaalihinta: 29,90 €/kk
Sopimuskauden (12 kk) kokonaishinta: *299,00 €
(*Koskee nykyisiä soneran asiakkaita joilla on kaapelikortti tai viihdepaketti)
Huomioithan, että Kaapeli-TV:ssä maksullisten HD-kanavien katselua varten kaapelikortti tulee linkittää Cable HD Ready -vastaanottimeen eli digiboksiin tai digitelevisioon. Ilman linkitystä HD-kanavat eivät näy. Linkityspyynnön teet helpoiten
tästä tai soittamalla asiakaspalveluun p. 0200 17000 (mpm/pvm) ma–pe klo 8–20, la 9–16.30.
-Tilaa kanavapaketti tästä
-Tilaa sonera kaapelikortti
-Tilaa sonera viihde
Elisa (Kaapeli ja IPTV)
Nelonen Paketti + Nelonen Pro Extra
- Kaikki SM-liigan ottelut suorina lähetyksinä
- 29,90 €/kk (12 kk minimitilausjakso, jonka kokonaishinta 358,80 €)
- Lähetykset normaali ja HD-laadulla
- Tilaa kanavapaketti kaapelikortillesi kirjautumalla omalle sivullesi elisan nettisivuilla. Hinta on sama 29,90 €/kk
Tilausohjeet
Jos sinulla on jo Elisa Viihde, voit tilata Nelonen Paketti + Nelonen Pro Extran tai haluamasi kanavapakettiyhdistelmän suoraan televisiostasi tai
täältä. Jos et vielä ole Elisa Viihde -asiakas, voit tilata Elisa Viihteen ja haluamasi sisällöt verkossa, soittamalla numeroon 0800 46 46 46 tai käymällä lähimmässä Elisa Shopitissa.
Kaapeliverkossa kortti täytyy linkittää samanlailla kuin soneralla jos aikoo katsoa HD-kanavia. Siihen ohjeet löydät
tästä
-Tilaa elisa viihde
-Tilaa elisa kaapelikortti
DNA/Welho/PlusTV (Kaapeli, Antenni)
-Nelonen Paketti + Nelonen Pro Extra yhdistää parhaan viihteen ja suosituimmat urheilulajit. Näet mm. kaikki SM-liigapelit suorana.
- Normaali ja HD-kuvanlaadulla (antenniverkossa testaa toimiiko HD. Ohjeet siihen
tästä)
- Norm.29,90 e/kk (12kk sopimus)
- Cable Ready HD -hyväksytty digiboksi tai CI+ -moduli tulee linkittää DNA Welho TV-kortin kanssa. Katso ohjeet
tästä
- PlusTV saa vain Nelonen pro paketin joka sisältää Pro 1 ja Pro 2 kanavat. Et siis näe kaikkia pelejä. Lisää tietoa saat klikkaamalla
tästä
Saatan olla hieman urpo, mutta en löytänyt DNA sivuilta mistä voisi tilata kortin, että kanavat näkyisivät. Toimitetaan luultavasti kanavapaketin mukana tilattessa tämän
hinnaston mukaan?
-Tilaa kanavapaketti
Ruutu (Tietokone/tabletit/Puhelimet)
- Koko SM-liiga Ruudussa. Voit valita mitä ottelua haluat katsoa, me näytämme ne KAIKKI – suorana ja HD:na. SM-liiga kausi kestää syyskuusta huhtikuuhun.
Näkyy myös ulkomailla!
- Parhaan hinnan saat tilaamalla 12 kuukautta hintaan 19,95 €/kk (12kk tilauksen kokonaishinta 239,40€)
- Kuukausi kerrallaan. Toistaiseksi voimassa oleva tilaus. Ei sitoutumista. 29,95 €/kk (Voi perua koska tahansa)
- Katso kaikkea urheilua ja viihdettä 24 tunnin ajan. 14,95 € (Tulossa myyntiin 12.9.2013)
Miten maksan Ruudun katselusta?
Ruudun maksullinen sisältö on maksettavissa luottokortilla ja verkkopankkimaksulla. Huom! Verkkopankkien kautta on mahdollista tehdä vain kertamaksuja, jolloin koko määräaikainen kausi (esim. 12kk) maksetaan kerralla.
Lähettääkö Ruutu luottokorttitietoni suojattuina?
Luottokorttitiedot syötetään lomakkeelle, joka on upotettu sivulle iframe-tekniikalla. Yhteys palvelimelle joka lomakkeen näyttää, ja jolle lomake lähetetään, on suojattu SSL-salauksella. Lomaketta ympäröivä Ruutu.fi-sivu palvellaan salaamattomana, minkä takia selaimen osoitepalkissa ei näy lukon kuvaa.
Miksi Ruutuun pitää rekisteröityä maksullisia sisältöjä varten?
Tavoittelemme mahdollisimman hyvää asiakaskokemusta. Jotta asiakaspalvelu voisi toimia mahdollisimman hyvin tarvitsemme riittävät tiedot asiakkaistamme. Samalla voimme varmistua mm. siitä, että asiakkaamme ovat täysi-ikäisiä. Myös mahdollisten asiakasetujen tarjoaminen on mahdollista vain rekisteröidyille asiakkaillemme. Lisää tietoa asiakasrekisteristämme
Rekisteriseloste |Nelonen Media
Näkyykö ottelu ulkomailla?
Liigaotteluita ei ole geoblokattu, joten niiden katselu on mahdollista myös ulkomaisista ip-osoitteista. Huomaathan, että kyseessä on live-lähetys, joten yhteysnopeudella ja reitityksellä on merkitystä loppukäyttäjän katselukokemuksessa. Muut Ruudun maksulliset sisällöt ovat geoblokattuja ja eivät siten ole katsottavissa ulkomailla.
Millä päätelaitteilla live-otteluita pääsee seuraamaan?
Otteluita voi seurata
Ruutu –osoitteessa Flash-toistoon kykenevillä päätelaitteilla, kuten moderneilla PC ja Mac –koneilla. Lisäksi katselu on mahdollista iOS- ja Android-laitteilla (käytetyimmät mallit ja versiot) joko laitteen web-selaimella tai uudistetulla Ruutu-sovelluksella, joita julkaistaan syksy- ja talvikaudella 2013-2014. iOS ja Android –laitteiden lisäksi tulossa on erilliset Ruutu-sovellukset ainakin Windows Phonelle sekä valituille pelikonsoleille ja Smart-TV-laitteille.
Miksi live-lähetysten kuvanlaatu vaihtelee ja voiko kuvanlaadun itse valita?
Kuvanlaatu vaihtelee automaattisesti käyttäjän internet-yhteysnopeuden ja tietokoneen hetkellisen suorituskyvyn mukaan. Tällä hetkellä tarjolla on neljä eri laatuista live-videota, joista järjestelmä valitsee käyttäjälle jatkuvasti parhaan mahdollisen (240p, 360p, 480p, 720p/HD). Live-videoiden kuvasuhde on kaikilla laaduilla 16:9. Laadun automaattinen vaihtuminen näkyy käyttäjälle pienenä nykäisynä kuvassa ja itse videolaadun muuttumisena parempaa tai huonompaan suuntaan. Joillain päätelaitteilla käyttäjä voi itse valita mieleisensä maksimilaadun.
Kuinka voin sanoa irti toistaiseksi voimassa olevan tilauksen?
Lähetä tilauksen lopetuspyyntö palautekaavakkeella. Valitse kategoriaksi ”Maksusisältö: Oma tilaus” ja jätä pyyntö tilauksen lopettamisesta. Muista käyttää käyttäjätunnuksenasi olevaa sähköpostiosoitetta, niin löydämme varmasti tietosi. Muistathan, että peruutus tulee tehdä viimeistään 5 vuorokautta ennen kuin nykyinen katseluoikeutesi päättyy (eli viimeistään 5 vuorokautta ennen seuraavan laskutuskauden alkua). Huom! Määräaikaista tilausta (esim. 12kk) ei voi sanoa irti määräajan aikana.
Kuinka nopea nettiyhteys vaaditaan live-otteluiden seuraamiseen?
Parhaan kuvanlaadun mahdollistamiseksi suosittelemme 4Mbps tai nopeampia nettiyhteyksiä. Huomioithan, että erityisesti mobiililittymissä (ns. nettitikut, mobiililaitteet ja vastaavat) yhteysnopeus vaihtelee merkittävästi operaattorin tukiaseman kuormituksen ja ajankohdan mukaan. Mobiiliverkon kuormittuminen näkyy käyttäjälle live-ottelun kuvan nykimisenä tai katkeamisena. Erityisesti ruuhkahuippuina ja otteluiden aikana operaattorien tarjoama yhteysnopeus vaihtelee merkittävästi. Kulloinkin tarjolla olevan yhteysnopeutesi pystyt tarkastamaan esim.
Speedtest.net by Ookla - The Global Broadband Speed Test palvelusta tai erillisellä Speedtest-sovelluksella. Nykimistä voi aiheuttaa myös käyttämäsi päätelaitteen riittämätön suorituskyky HD-kuvan purkamiseen.
Pystyykö SM-liigan otteluita katsomaan myös live-lähetyksen päätyttyä palvelusta?
Ottelut tulevat katsottaviksi Ruutu-palveluun myös jälkilähetyksinä.
Voiko live-otteluita seurata muuallakin kuin Ruutu-palvelussa?
Osa otteluista lähetetään myös maksu-tv-kanavilla Nelonen Paketissa. Kaikki ottelut näet kuitenkin vain Ruutu-palvelun kautta tai Nelonen Paketin yhteyteen tilattavalla Nelonen Pro Extra -paketilla. (Pro Extra tilataan operaattoreilta)
Ruutu+pro paketin saa tilattua luomalla tunnukset ruutu.fi ja menemällä
tänne ja tilaa vuoden, kuukauden tai päivän kerrallaan.
Ja lopuksi listaus kaikista palvelun tarjoajista:
Tilaa Nelonen Pro -kanavat Nelonen Paketissa omalta operaattoriltasi
Antenni
DNA Welho
Asiakaspalvelu: 044 144 044
PlusTV
Asiakaspalvelu: 010 309 8008
Kaapelitaloudet ja IPTV
AinaCom
Asiakaspalvelu: 0404 500 500
Anvia
Asiakaspalvelu:
asiakaspalvelu@anvia.fi
DNA Welho
Asiakaspalvelu: 044 144 044
Elisa
Asiakaspalvelu: 050 950 500
Lumotv
Maxivision
Asiakaspalvelu: (09) 3508 2670
Sonera
Asiakaspalvelu: 0200 17000
Sateliitti
Viasat
Asiakaspalvelu: (09) 4249 5500
Canal Digital
Asiakaspalvelu: 0207 699 000
Jos tuntuu, että tästä oli hyötyä niin voisi muokata tämän tuohon aloitusviestiin ja jos on jotain lisättävää niin lisää