Nakkikioski- ja kebab-skene

  • 142 278
  • 545

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Vieläkös tuo pulju on pystyssä? Aikoinani tutustuin paikkaan 16 vuotiaana, kun olin kesätöissä lähistöllä. Tiistai-kaljan sain ostettua ja papereita ei kyselty (ihme). Jäänyt vain mieleen paikallisten alkuasukkaiden reaktio kun astuin ovesta sisälle. Päät kääntyi ja leuat loksahti alas. Ihmettelivät vissiin jurreissaan että kukas uusi muukalainen pubiin on tulossa. Oi voi, pitäisikö vielä joskus käydä jos on pystyssä.. Ja eikös Enäjärvelläkin ollut pubi? Siinä Metsämaan grillin lähellä, tien toisella puolella? Siellä papereita jo kyseltiinkin..

On Pöhlö kovassa höökissä edelleen. Joo, Kap Horn oli aikoinaan, mutta ei ole enää. Mun mielestä siinä on joku lastensuojelulaitos nykyään.
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Hakusessa olisi hyvä snagari Helsingistä kävelymatkan etäisyydellä Scandic Continentalista. Löytyiskö suosituksia hyvistä paikoista ja jopa annoksista?
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Hakusessa olisi hyvä snagari Helsingistä kävelymatkan etäisyydellä Scandic Continentalista. Löytyiskö suosituksia hyvistä paikoista ja jopa annoksista?
Legendan maineeseen kauan sitten noussut Jaskan Grilli siinä Bottan liepeillä tulee ensinnä mieleen. Viime käynnistäni on kuitenkin jo sen verran aikaa, että muut voivat päivittää onko muona edelleen hyvässä hapessa. On myös kävelymatkan päässä hotellilta, ellei nyt ihan paskaa sada tms.
 

Harald73

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897
Legendan maineeseen kauan sitten noussut Jaskan Grilli siinä Bottan liepeillä tulee ensinnä mieleen. Viime käynnistäni on kuitenkin jo sen verran aikaa, että muut voivat päivittää onko muona edelleen hyvässä hapessa. On myös kävelymatkan päässä hotellilta, ellei nyt ihan paskaa sada tms.
Tuo se täytyy olla, koska ei siellä muitakaan ole tai ole ollut enää pitkään aikaan. Parikymmentä vuotta sittenhän tuo valittiin Suomen parhaaksi nakkikiskaksi ja siinähän se meni sitten aallon harjalla vuosikausia. Lienee jo omistajakin varmaan vaihtunut, eikä ole itsekään tullut käytyä aikoihin, mutta vieläkin muistaa Jaskan Grillin legendaarisen hyvän valkosipulimätön, jota pyydettiin reilusti, aivan sama mitä sattui ostamaan.

Pari viime kertaa on tullut syötyä rautatiaseman nurkalla iltaisin/öisin seisovalla nakkikiskalla, jonka nimestä ei mitään havaintoa ja itse niin tuhannen jurrissa, että ruoka oli aivan sairaan hyvää. Selvinpäin voisi olla toisin.

Harvoin tulee käytyä, mutta siinä tien toisella puolella makkaratalon nurkalla oli ennen viikonloppuisin parkissa tex mex nakkikiska, jolla oli muonat kohdillaan. Eipä taida olla sitäkään enää. Nämä kaksi sitä paitsi keskustassa, että Continentalista tulee jo vähän matkaa, mutta raitis ilmahan tekee hyvää, eikö?
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tuo se täytyy olla, koska ei siellä muitakaan ole tai ole ollut enää pitkään aikaan.
Itse asiassa nyt kun muistellaan, niin mitähän mahtaa nykyisin löytyä Töölöntorilta? Ajelen siitä joskus harvakseltaan ohi, mutta en ole pitkään aikaan kiinnittänyt huomiota snagareihin. En ole ihan paikallisia enkä yleensä liiku Töölössä grillikioskiaikaan.

Googlettamalla löytyy paikka nimeltä Töölön torigrilli, joka sijaitsee juurikin Töölöntorilla. Näkyy olevan joka yö auki aamuviiteen. Tuo saattaa olla se mesta joka on ollut noilla nurkilla jo pidempäänkin - jotenkin on sellainen kuva että olen saattanut asioida kyseisessä paikassa luokkaa +15 vuotta sitten. Töölöläiset voivat kertoa loput ja mahdollisia kokemuksiaan.

Töölöntori onkin todella lähellä U2:n hotellia, ja selvästi lähempänä kuin edellä mainittu Jaskan Grilli.
 

MikV

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, NHL
Missakohan loytyisi Joensuun parhaimmat kebabit? Etenkin rullaversio hakusessa. Keskustan paikat kayty aikalailla lapi ja taso on ollut mielestani erittain kehno.

Eli suosituksia.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Legendan maineeseen kauan sitten noussut Jaskan Grilli siinä Bottan liepeillä tulee ensinnä mieleen. Viime käynnistäni on kuitenkin jo sen verran aikaa, että muut voivat päivittää onko muona edelleen hyvässä hapessa. On myös kävelymatkan päässä hotellilta, ellei nyt ihan paskaa sada tms.

Viime käynnistä on itsellänikin reilun vuoden verran, mutta muistaakseni Hannibal on sen kokoinen kaukalo kaikkea mahdollista, että ei sitä tällainen isompi sällikään meinaa saada uitettua tuulensuojaan. Edelleenkin Helsingin ykkösgrillejä aivan ehdottomasti.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Missakohan loytyisi Joensuun parhaimmat kebabit? Etenkin rullaversio hakusessa. Keskustan paikat kayty aikalailla lapi ja taso on ollut mielestani erittain kehno.

Eli suosituksia.

Eli olet käynyt kokemassa myös Fiestan? Rullakebabista en tiedä, mutta muutoin Fiestassa on mielestäni Joensuun parhaat pöperöt, varsinkin kebab valkosipulikermaperunoilla iskee minulle erittäin hyvin.
 

Harald73

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897
Itse asiassa nyt kun muistellaan, niin mitähän mahtaa nykyisin löytyä Töölöntorilta? Ajelen siitä joskus harvakseltaan ohi, mutta en ole pitkään aikaan kiinnittänyt huomiota snagareihin. En ole ihan paikallisia enkä yleensä liiku Töölössä grillikioskiaikaan.

Googlettamalla löytyy paikka nimeltä Töölön torigrilli, joka sijaitsee juurikin Töölöntorilla. Näkyy olevan joka yö auki aamuviiteen. Tuo saattaa olla se mesta joka on ollut noilla nurkilla jo pidempäänkin - jotenkin on sellainen kuva että olen saattanut asioida kyseisessä paikassa luokkaa +15 vuotta sitten. Töölöläiset voivat kertoa loput ja mahdollisia kokemuksiaan.

Töölöntori onkin todella lähellä U2:n hotellia, ja selvästi lähempänä kuin edellä mainittu Jaskan Grilli.

Noniin, sama pää kesät talvet. Todentotta, siinähän on se grilli Töölön torilla, ainakin rakennus (koju). Itse en ole koskaan käynyt syömässä tuossa, kun ei tule tosiaan pyörittyä Töölössä grillimuona-aikaan.
 

scholl

Jäsen
Yksi syy, miksi tuolla alueella ei niin hirveästi snägäreitä ole, on se, että Manalasta saa niin myöhään pizzaa. Ihmiset käyvät siellä vielä baari-illan päätteeksi safkalla.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Itse asiassa nyt kun muistellaan, niin mitähän mahtaa nykyisin löytyä Töölöntorilta?
Töölöntorin torigrilli. Legendaarinen mesta, legendaariset makkaraperunat. Tuonne grillille päättyi v. 1995 jääkiekon maailmanmestareiden kultabileetkin. Sen verran voin paljastaa että Marko Palo ja Tero Lehterä eivät enää olleet vahvuudessa aamuyöllä.

Kyseinen grilli siirtyi sittemmin kiinalaisomistukseen, viimeiset havainnot tasosta muutaman vuoden takaa, jolloin oli vielä ok.
 

Lombardi18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, Washington Capitals, Manchester United
Missakohan loytyisi Joensuun parhaimmat kebabit? Etenkin rullaversio hakusessa. Keskustan paikat kayty aikalailla lapi ja taso on ollut mielestani erittain kehno.

Eli suosituksia.

Jos nyt suostut luopumaan tuosta rullaversiosta niin suosittelen Pizza Express&Cafee:n Leipäkebab juustolla (tai joku sinne päin)- ateriaa. On todella maukas ja hakkaa mielestäni mennen tullen kaupungin kaikki rullakebabit. Muista pyytää tulisella kastikkeella, muuten saat pelkkää salaatinkastiketta ateriaasi.

Ja jos aivan pakko on saada kebabit rullassa niin jo tuo mainittu Fiesta, Express&Cafe sekä Sinetti ovat mielestäni ihan ok paikkoja. Fiestassa ja Sinetissa ei ole viime aikoina tullut käytyä johtuen Express&Cafee:n mätöstä.
 

Buffalo_1988

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kävin Jyväskylässä Kebab House raflassa ja täytyy sanoa että nimi on ihan kohdallaan. Rullakebab jollain kermaviili höystöllä oli todella maittava. Mikkelissä en ole saanut lähellekkään yhtä hyvää kebabia!
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Hakusessa olisi hyvä snagari Helsingistä kävelymatkan etäisyydellä Scandic Continentalista. Löytyiskö suosituksia hyvistä paikoista ja jopa annoksista?

Jo mainittujen Bottan ja Töölöntorin grillien lisäksi oopperatalon risteyksestä pitäisi myös kiska löytyä. Tasosta en osaa sanoa, koska aina jotenkin päätyny sinne torille.
 
Kebab-skenessä naurattaa eniten sen homogeenisuus. Saako turkkilainen maahanmuuttaja tänne tullessaan maahanmuuttovirastolta ohjelappusen, jossa käsketään tarjoilemaan salaattipöydässä vain ja ainoastaan kaaliraastetta, pakastevihanneksia ja etikkasäilykkeitä? Miksi myös itse kebaanilihan maku, rakenne ja ulkonäkö on aina tismalleen sama? Onko suomessa vain yksi kebabtukku, jolla on vain yksi kebab-varras valikoimassa? Miksi mahdolliset pizzan täytteet ovat tuhansissa ja tuhansissa kebabravintoloissa aina samat? Mauton tomaattikastike ja sitten niitä samoja pakasteita ja säilykkeitä mitä salaattipöydässäkin. Varianssia on lähinnä siinä, kuinka paljon mautonta juustoa lyödään päälle, ja siinä, kuinka paljon jo muutenkin suolatut ranskikset tukotetaan johonkin helvetin euroshopper ranskanperunamausteeseen.

Luulisi, huomioiden kuinka paljon ruokakulttuuri on suomessa viimeisen 10v aikana nostanut päätään, että joku olisi keksinyt tuoda pikaruokakulttuuriimme vaihtoehdon (no uuniperuna olisi ollut ihan hauska jos se tehtäisiin kunnolla). Jos joskus jään työttömäksi tai muuta vastaavaa, lupaan perustaa pikaruokaravintolan, joka on auki lounasajasta aamuviiteen ja tarjoaa oikeasti hyvää ruokaa hyvistä raaka-aineista, olkoonkin hinta sitten 9-12 euroa sen 6 euron sijaan. Listalla voisi olla perus grilliherkkuja eli lihikset laatmakkaralla, perus kebabherkut ja vaikkapa maukas lasagne raikkaalla ja rapealla salaatilla. Minä ostaisin ainakin. Tulisko joku muukin syömään baarin jälkeen?
 

Fordél

Jäsen
Luulisi, huomioiden kuinka paljon ruokakulttuuri on suomessa viimeisen 10v aikana nostanut päätään, että joku olisi keksinyt tuoda pikaruokakulttuuriimme vaihtoehdon (no uuniperuna olisi ollut ihan hauska jos se tehtäisiin kunnolla). Jos joskus jään työttömäksi tai muuta vastaavaa, lupaan perustaa pikaruokaravintolan, joka on auki lounasajasta aamuviiteen ja tarjoaa oikeasti hyvää ruokaa hyvistä raaka-aineista, olkoonkin hinta sitten 9-12 euroa sen 6 euron sijaan. Listalla voisi olla perus grilliherkkuja eli lihikset laatmakkaralla, perus kebabherkut ja vaikkapa maukas lasagne raikkaalla ja rapealla salaatilla. Minä ostaisin ainakin. Tulisko joku muukin syömään baarin jälkeen?

Totta turisit. Voisi kuvitella, että kebabpaikat olisivat kaikki yhtä ja samaa ketjua, sillä kärjistäen sanottuna sen verran samanlaisia ovat pöperöt raakaineineen ja hintoineen sekä ko. ravinteleiden sisustus. Pizzojen juustojen määrässä en ole itse huomannut eroja vaan kaikissa ne lätyt on ahdettu täyteen juustoa. Ihan kaameita tapauksia ja siksi en koskaan syö noissa paikoissa pizzoja. Yhdeksästä eurosta lähtien saa muutamasta paikasta jo ihan eri tason pizzoja, joten mieluusti maksan tuon erotuksen.

Olisi hienoa syödä samoja sapuskoja, mutta laadukkaasti tehtynä, varsinkin kebabsapuskoja. Eli tulisin todellakin syömään vaikka ilman baarireissua. Itse asiassa nyt tuli kaamea nälkä ja pakko mennä jääkaapille...
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kyllähän tämä meidän kebab-kulttuuri on melko suolesta. Olen ollut paljon tuolla ruotsin puolella ja siellä eri variaatioita löytyy todella paljon. No, siellä parhaat kebutkin olen nauttinut.

Se on pienistä asioista kiinni, miten saat grillille hyvän maineen täällä suomessa. Yksi on se, että makkaraperunoissa on ihan vitusti perunaa ja makkaraa eli annoksen koko tuo ultimaattista mainetta. Nämä elementithän eivät 8 euron annoksessa maksa juurikaan mitään.

Toinen valttikortti on se miten maustaa sapuska. Hyvä valkosipulimajoneesi on tärkeä kuten myös rapean pekonin käyttäminen eri annoksissa. Juusto rulettaa myös. Löytyy savujuustoa, pippurijuustoa ja homejuustoa. Näitä kehiin niin grillin maine nousee entisestään.

Jos joku on syönyt Lappeenrannassa maamme parhaassa grillissä, Tuen Grillissä niin tiedätte mistä puhun.
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kebab-skenessä naurattaa eniten sen homogeenisuus. Saako turkkilainen maahanmuuttaja tänne tullessaan maahanmuuttovirastolta ohjelappusen, jossa käsketään tarjoilemaan salaattipöydässä vain ja ainoastaan kaaliraastetta, pakastevihanneksia ja etikkasäilykkeitä? Miksi myös itse kebaanilihan maku, rakenne ja ulkonäkö on aina tismalleen sama? Onko suomessa vain yksi kebabtukku, jolla on vain yksi kebab-varras valikoimassa?

Toki 99 % paikoista on tällaisia, mutta on selkeästi erilaista kebabia myyviä paikkojakin aina välillä ollut. Ainakin ysitien varressa Jyväskylästä Muurameen päin mennessä vanhan Esson rakennuksessa oli joskus paikka, joka mainosti nimenomaan kebablihan laadulla. Samoin Savonlinnan Uskudar Kebabissa oli selvästi erilaista ja paljon parempaa kebabia kuin peruspaikoissa. Molemmat tosin olen testannut joskus viitisen vuotta sitten, joten kokemusta nykykunnosta ei ole.
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Kebab-skenessä naurattaa eniten sen homogeenisuus. - - - Miksi myös itse kebaanilihan maku, rakenne ja ulkonäkö on aina tismalleen sama? Onko suomessa vain yksi kebabtukku, jolla on vain yksi kebab-varras valikoimassa?
Juttelin kerran näistä aiheista erään kebabravintolaa pitävän pitkään Suomessa asuneen kurdin kanssa, koska kysymys on mietityttänyt itseänikin. Ainakin tämän kaverin mukaan olisi täysin mahdollista Suomessakin käyttää sitä "oikeaa kebablihaa", mitä kebabeissa esimerkiksi jo Saksan korkeudella yleensä on. Syy, miksi näin ei tehdä, on kuulemma se, että suomalaiset on nyt vain totutettu siihen, että kebab on sitä, mitä se Suomessa on. Eli alan yrittäjät pelkäävät, ettei tuotteille olisi markkinoita, mikäli joku yrittäisi jotain vähänkin massasta poikkeavaa.

Tämä kaveri tosin pohti sitäkin, että ehkä nyt tilanne saattaisi olla jo toinen: ihmiset ovat matkustelleet jo sen verran paljon ulkomailla, että kokemusta muustakin kuin suomikebabeista alkaa useimmilta löytyä. Hän sitten tuumasikin, että mikäli avaa kaupunkiin joskus toisen ravintolan, niin siellä voisi yrittää tarjota vaikkapa sitä "aitoa kebabia".
 

Ralph

Jäsen
Itse tykkään kyllä syödä kebabruokaa, onhan se vain mahtavan hyvää ruokaa. Täällä Nokialla tapana on hakea tuota kebabia lähimmältä kebabpisteeltä, Kebab Pizzeria Karaliasta. Tapana on ottaa kebabrulla tai kebabpizza. Monet haukkuvat makuani, kun otan kebabpizzan, jossa on sipulia. Sipulihan siinä on valmiina, eikä mitenkään huono valinta pizzaan.

Huittisissa olen syönyt EKA Kebab Pizzeriassa, ja se jäi mieleen hyvästä palvelusta sekä kookkaista annoksista. Huomenna syön taas kebabia, Karaliasta.

Mutta kysymykseni kuuluu, osaako joku suositella jotain hyvää kebabpaikkaa Tampereen Hämeenpuiston läheisyydestä. Siskoni ja hänen poikaystävänsä asuvat siellä päin, ja tämän siskon poikaystävän kanssa tykätään käydä kebabilla.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Mutta kysymykseni kuuluu, osaako joku suositella jotain hyvää kebabpaikkaa Tampereen Hämeenpuiston läheisyydestä. Siskoni ja hänen poikaystävänsä asuvat siellä päin, ja tämän siskon poikaystävän kanssa tykätään käydä kebabilla.
Drina Satamakadulla on varsin suosittu ja kehuttu paikka. Pizzat ovat ainakin meikäläisen makuun. Kebua en ole tuolla maistanut, mutta pajon sitä näyttää menevän ja annokset ovat ainakin reilun kokoisia.
 

Fordél

Jäsen
Mutta kysymykseni kuuluu, osaako joku suositella jotain hyvää kebabpaikkaa Tampereen Hämeenpuiston läheisyydestä. Siskoni ja hänen poikaystävänsä asuvat siellä päin, ja tämän siskon poikaystävän kanssa tykätään käydä kebabilla.

Itse kävin aina Hebun ravintelissa Satakunnankadulla. Paikka on saanut ristiriitaista palautetta, mutta itse olin kebabannoksiin tyytyväinen ja palvelu oli aina todella ystävällistä.
 

Woofer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Barca
Pizzojen juustojen määrässä en ole itse huomannut eroja vaan kaikissa ne lätyt on ahdettu täyteen juustoa. Ihan kaameita tapauksia ja siksi en koskaan syö noissa paikoissa pizzoja.

Sen enempää puuttumatta pizzojen makuun tai mauttomuuteen, niin jos se liika juusto on ainut asia joka häiritsee, kannattaa pyytää pizza vain puolella juustolla.
 

Fordél

Jäsen
Sen enempää puuttumatta pizzojen makuun tai mauttomuuteen, niin jos se liika juusto on ainut asia joka häiritsee, kannattaa pyytää pizza vain puolella juustolla.

Tämä olisi tottakai yksi vaihtoehto. Kuitenkin muutamista paikoista saa oikeasti hyvää pitsaa. Niistä joutuu tosin maksamaan sen noin 9 euroa, mutta ovat mielestäni niin paljon parempia, että sen 1,5-kertaisen hinnan maksaa mielellään. Pohja, tomaattikastikkeen, täytteiden ja juuston laatu on vain ihan eri luokkaa. Näissä kebab-paikoissa otan mieluusti ihan vain kebabia.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mutta kysymykseni kuuluu, osaako joku suositella jotain hyvää kebabpaikkaa Tampereen Hämeenpuiston läheisyydestä. Siskoni ja hänen poikaystävänsä asuvat siellä päin, ja tämän siskon poikaystävän kanssa tykätään käydä kebabilla.
Ei siellä enää hyviä kebuloita taida ollakaan. Hämpin espanaatinpuoleisessa päässä oli ainakin viimeksi käydessäni Lüfti, joka ehkä kannattaa katsastaa. Ja toki legendaarinen Punjab kuuluu kaikkien skenestä kiinnostuneiden pakollisiin vierailukohteisiin. Siitä Mäkkärin kulmilta Laukontoria kohti siis. Kaikki eivät kyllä tykkää sen makeasta soosista. Koko ei ainakaan jätä kylmäksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös