Jotenkin sitä vaan haluaa panostaa mielummin sitten siihen (siis jos käy enemmän kuin ~kerran), mistä tietää että asiakasta tosiaankin palvellaan, kuin siihen paikkaan missä saa olla kokoajan silmä tarkkana, että kaikki menee niinkuin on ajatellutkin.
Jaa, itse olen taas tässä asiassa täysin päinvastaisilla linjoilla.
Yleensä kun menen hakemaan kebabia (tai ihan mitä tahansa tuotetta), niin en lähde hakemaan mitään sosiaalista kanssakäymistä. Jos lähden hakemaan isoa ja maukasta kebabia, niin haen sen sieltä, mistä tiedän sen saavani. En mä arvostele kebab-paikkoja palvelun, vaan sen itse päätuotteen - kebabin - perusteella. Mä olen valmis maksamaan tietyn summan kebab-nautinnostani ja sen myös oletan saavani. Jos siihen päälle vielä saan kupillisen kahvia, päivän lehden ja/tai ystävällistä palvelua, niin kaikki on vain plussaa. Niitä mä en kuitenkaan ole menossa yhteenkään kebu-mestaan hakemaan.
Juuri pari-kolme päivää sitten kävin Turun Kristalissa hakemassa rullakebabin. Halusin ison rullakebabin ja tiesin, että Kristalin rulla on iso! Kieltämättä mulla ei ole pienintäkään käsitystä siitä, sainko mä sieltä ystävällistä palvelua vai en. Mä sain ison (1.388g) rullakebabin! Olisiko mun pitänyt jättää käymättä tuolla, koska kebabille.comin arvosteluissa lukee seuraavaa:
Kristal Ravintola
"
Oli annokset miten isot tahansa, palvelu on ala-arvoista! Tänään viimeksi sain todella huonoa kohtelua! Itse omistaja oli paikalla ja naamasta näkyi etten ollut tervetullut asiakas ja se myös todistettiin käytöksellä eli ei tullut moita, ei kiitosta eikä olehyvää. Taidan taas pitää vuoden tauon tai peräti lopullisen. Eikö näihin asioihin todellakaan kukaan puutu! Oli asiakas vailla kahvia, tulitikku-askia tai kebabia; JOKAISTA on kohdeltava samalla tavalla eli hyvin, niin kuin maksavaa asiakasta kuuluukin!!!"
06.02.2010
Merkillistä? Eikö nykyään edes paikan omistajat = yrittäjät saa valita asiakkaitaan? Tämänhän voisi käytännössä laajentaa mihin tahansa yritykseen. Pitäähän yrittäjällä olla vapaa oikeus valita asiakkaansa niin kauan, kunhan valintaa ei suoriteta uskonnollisilla, rasistisilla jne. valinnoilla. Vastaavanlainen valinnanvapaus on asiakkaallakin. Olenko väärässä?
JOS haluan ison kebabin, menisinkö paikkaan, josta:
a) saan ison kebabin huonolla palvelulla vai
b) saan pienen kebabin hyvällä palvelulla?
Siitä tulikin mieleeni! Flunssa jatkuu edelleen ja pitäisi käydä apteekissa. Piipahtaisinkohan samalla Kristalissa?