Nakkikioski- ja kebab-skene

  • 142 500
  • 545

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Elikkä kysymykseni kuuluu: Tietääkö (ja osaako suositella) Jatkoajan ainavalmis raati vastaavia (tai kenties jopa parempia) täältä pk-seudulta?
Hetken aikaa Helsingissä asuneena voin varoittaa, että kebab -scene ei Lappeenrannan tasoon tottuneelle voi olla kuin pettymys. Ydinkeskustan parhaat olen syönyt Kampin Kebab Housessa mutta silti mikään vajaan vuoden aikana testaamani keskustan kebabmesta ei vakuuttanut kunnolla.

Myös jo mainittu Eerikin Pippuri kuuluu keskitasoa parempiin paikkoihin.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Ai, mun vanha kotikebab -paikka on vielä olemassa? Hienoa! Silloin kun asuin Sammonkadulla, siellä tuli käytyä lukuisia kertoja - joskus aamuin illoin... Nyt en ole asunut niillä nurkillä enää 14 (mikä sattuma!) vuoteen, enkä siten ole myöskään käynyt asioimassa. Jotenkin sitä aina ajattelee, että tuollaiset pikkupaikat eivät elä kauan, mutta ehkä siinä markkinatalous on näyttänyt voimansa, ja kysyntä ja tarjonta ovat kohdanneet vuodesta toiseen...

Onhan se siinä ollut niin kauan kuin muistan. Mitään muuta negatiivista ei tule paikasta mieleen, kuin että annosten koot eivät ole mitään kovin isoja verrattuna esimerkiksi Drinaan.

Punjabin arvostusta en ole koskaan ymmärtänyt. Kebab on melkoista perushöttöä. Viimeisin niitti oli se, kun erehdyin tilaamaan lihapullaperunat ja lihapullat olivat sisältä aivan jäässä. Ei ole sen jälkeen tarvinnut käydä, kun Tampereelta löytyy monta huomattavasti maukkaampaa ja siistimpää paikkaa...
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vaikka 16 vuotta Turussa olen asunut en kertaakaan ole tuonne Kuningaskebabbiin eksynyt. Monta vuotta takaperin kyllä söin kaverin rönät sieltä. Ainut minkä sieltä muistan on kebabsiivut. Normaalissa käsikarvamestassa kebab tulee pitkinä suikaileina tuolla taas olivat tästä paloteltu pienemmiksi siivuiksi. 3-4 cm pitkiä.

Tästä siis kysymyksenä miten tuo kebab pitäisi saada. Pitkinä vai lyhyinä siivuina?
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tästä siis kysymyksenä miten tuo kebab pitäisi saada. Pitkinä vai lyhyinä siivuina?

Kunkku on suomalaisten suomalaisella työvoimalla pyörittämä firma. Luulisin, että jonkinlaista gallupia on aikoinaan tehty siitä, että minkäs kokoinen kebusiivu se suomalaiselle parhaiten maistuu. Ilmeisesti siis tuollainen pätkitty versio. Onhan se kyllä vaivattomampaa syödä, mutta makuasiahan tuo.
 

Cocktus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, HPK
Tästä siis kysymyksenä miten tuo kebab pitäisi saada. Pitkinä vai lyhyinä siivuina?

En edes muista koska olisin viimeksi saanut pitkää siivua. Ainakin täällä Hämeenlinnassa trendi taitaa olla lyhyt siivu. Itseäni jostain syystä miellyttää pitkä siivu vaikka se on kaikin puolin hankalampaa kuin lyhyt. Paras vaihtoehto kuitenkin on varmaankin keskipitkä, jolloin kebab ei ole ihan silppua, mutta tarpeeksi lyhyttä yhden käden syömiseen.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Punjabin arvostusta en ole koskaan ymmärtänyt. Kebab on melkoista perushöttöä. Viimeisin niitti oli se, kun erehdyin tilaamaan lihapullaperunat ja lihapullat olivat sisältä aivan jäässä. Ei ole sen jälkeen tarvinnut käydä, kun Tampereelta löytyy monta huomattavasti maukkaampaa ja siistimpää paikkaa...

Samalla linjalla. Punjabhan on intialaistyylinen paikka ja kebabkastike on enemmänkin makeaa, kuin tulista. Ei millään tavalla erikoista. Tähän mennessä parhaan kebabin Treella olen saanut Galatasta. Tuo evin on kokeilematta, joten pitänee kävästä.
 

waitsneik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Yläsarjasta alasarjaan
Rovaniemellä Torikeitaalta olen saanut parhaat perus-kebabit ja kastike on todella erilainen ja siinä varmaan syy. Siivu on pitkä. Varmaankin auttaa myös, että pääsen puraisemaan sitä vain muutaman kerran vuodessa.
 

Migron

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Päätin tänään testata viimein Turun kuningaskebabin koska sitä on niin paljon hehkutettu ja Milanin taso on mielestäni laskenut jonkinverran. Tilasin kebab ranskalaisilla megan jonka nettisivujen mukaan piti olla talon suurin annos isoon nälkään. Aterian koko oli mielestäni jonkin verran pettymys. Ei ainakaan tuntunut mielestäni muissa paikoissa popsimaani normaaliannosta isommalta. Ranskalaiset olivat kyllä ihan hyviä ja kebab kastikkeinaan ihan ok kebab olikin leikattu vähän liiankin pieneksi silpuksi omaan makuuni.

Kokonaisuutena olin vähän pettynyt. Ateria oli ihan ok mutta odotin enemmän. Lisäksi hinta oli juoman jälkeen päälle 16 euroa jolla odotan jo hiukan enemmän aterialta. Lisäksi ateria tuntui omaan makuuni aika köykäiseltä talon suurimmaksi annokseksi eikä mitään "pakko tulla uudestaan"-fiilistä syntynyt.

Taidan itse vastakin käydä Wotissa tai Orikedon tavernassa tai sitten Milanissa jossa perustaso on sentään ihan ok vielä nykyäänkin.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Taidan itse vastakin käydä Wotissa tai Orikedon tavernassa tai sitten Milanissa jossa perustaso on sentään ihan ok vielä nykyäänkin.

Woti´s, Citykebab ja Taxim ovat meikäläisen suosikit. Kuninkaassa käyn ajoittain. Milan on viihtyisä ja avara mutta sapuska melko "tavallista".
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei ihan nakkikioski, mutta mikäs se Turun amerikkalaisgrillipaikka olikaan? En tahdo löytää vapaa-aikavirasto.comistakaan nyt sitä, enkä muista, missä se tällä palstalla tuli esille aikoinaan. Näytti ainakin kuvien perusteella hyvältä. Kommentteja? Entä heittäkääpä jotain American Dinereita Etelä-Suomen alueelta.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Hetken aikaa Helsingissä asuneena voin varoittaa, että kebab -scene ei Lappeenrannan tasoon tottuneelle voi olla kuin pettymys. Ydinkeskustan parhaat olen syönyt Kampin Kebab Housessa mutta silti mikään vajaan vuoden aikana testaamani keskustan kebabmesta ei vakuuttanut kunnolla.

Myös jo mainittu Eerikin Pippuri kuuluu keskitasoa parempiin paikkoihin.
Jos kerran tuolla päin kaupunkia liikut, suuntaa seuraavan kerran Telakkakadulle Ravintola Aniin jossa aivan loistava seisova kebabpöytä sopuhintaan (olisko 8,70).
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Jos kerran tuolla päin kaupunkia liikut, suuntaa seuraavan kerran Telakkakadulle Ravintola Aniin jossa aivan loistava seisova kebabpöytä sopuhintaan (olisko 8,70).

Tälle myös virallinen "samaa mieltä" badge. Pk-seudulla Ani ja Tapiolan Kilim edustavat poikkeuksia valtavirrasta. Hyvät buffat ja saatavana hieman suurempi valikoima safkaa kuin perus kebupizza paikoista.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Ei ihan nakkikioski, mutta mikäs se Turun amerikkalaisgrillipaikka olikaan? En tahdo löytää vapaa-aikavirasto.comistakaan nyt sitä, enkä muista, missä se tällä palstalla tuli esille aikoinaan. Näytti ainakin kuvien perusteella hyvältä. Kommentteja? Entä heittäkääpä jotain American Dinereita Etelä-Suomen alueelta.

Varmaan tämä meikäläisen viittaamalla Lone Star. Menu löytyy kun menet meikän edelliseen viestiin tässä ketjussa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Varmaan tämä meikäläisen viittaamalla Lone Star. Menu löytyy kun menet meikän edelliseen viestiin tässä ketjussa.
Kah, niinpä olikin. En sitä ollut huomannut ollenkaan, vaan muistelin ilmeisesti teikäläisen linkkiä jossain muussa ketjussa. No, tulipahan nyt näin eteen. Kiinnostava paikka.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Ei ihan nakkikioski, mutta mikäs se Turun amerikkalaisgrillipaikka olikaan? En tahdo löytää vapaa-aikavirasto.comistakaan nyt sitä, enkä muista, missä se tällä palstalla tuli esille aikoinaan. Näytti ainakin kuvien perusteella hyvältä. Kommentteja? Entä heittäkääpä jotain American Dinereita Etelä-Suomen alueelta.

Varmaan on nykymaailmassa tuo eat.fi parempi palvelu kuin se vapaa-aikavirasto.com. Sieltä voi löytyä paremmin noita, taitaa toimia nykyään Turussakin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Olen muutaman kerran kokeillut eat.fi-palvelua, mutta jotenkin ei ole kolahtanut ollenkaan. Vapis on selkeämpi kaikin puolin, ja ehkä olen vain asenteellinen.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Samalla linjalla. Punjabhan on intialaistyylinen paikka ja kebabkastike on enemmänkin makeaa, kuin tulista. Ei millään tavalla erikoista. Tähän mennessä parhaan kebabin Treella olen saanut Galatasta. Tuo evin on kokeilematta, joten pitänee kävästä.

Vahva sama. Tuttavapiirissä paikan pita kulkee nimellä pitakaali. Mitäänsanomatonta mössöä ja suosio perustunee keskeiseen sijaintiin, halpaan hintaan ja aukioloaikoihin. Useamman kerran olen siellä istunut muiden mukana syömättä mitään. Kerran toki tuli oltua sen verran sievässä, että erehtyin tilaamaan tiskiltä kaali-annoksen. Hetken päästä tajusin, missä ollaan ja mitä olin tehnyt ja mössö lensi siitä suoraan roskiin. Lisäksi työkaveri on saanut sieltä oletettavasti ruokamyrkytyksen.

Galataa tulee keskustassa suosittua usein. Samoin Drina on hyvä.

Pitakebabia mutustaville suosittaisin Treellä Nekalan kebab-pizzeriaa. Siellä ei saa mikrovehnäsämpylää, vaan leipä tehdään taikinasta ja paistetaan pizzauunissa. Sisukset ovat melko perustavaraa, mutta muuten riittoisa satsi. Tuo tuore juuri uunista tullut leipä nostaa omaa ranking-sijoitusta reippaasti. Toiseen vastaavaan itse paistettuun pitaleipään törmäsin viime viikolla Järvenpään Sheriffin foodissa. Oli maistuvaa kanssa. Meinasin vaan pientä iltapalaa hakea, mutta eteen tulikin järeä satsi hyvää kebua itse paistetulla leivällä.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Vahva sama. Tuttavapiirissä paikan pita kulkee nimellä pitakaali. Mitäänsanomatonta mössöä ja suosio perustunee keskeiseen sijaintiin, halpaan hintaan ja aukioloaikoihin. Useamman kerran olen siellä istunut muiden mukana syömättä mitään. Kerran toki tuli oltua sen verran sievässä, että erehtyin tilaamaan tiskiltä kaali-annoksen. Hetken päästä tajusin, missä ollaan ja mitä olin tehnyt ja mössö lensi siitä suoraan roskiin. Lisäksi työkaveri on saanut sieltä oletettavasti ruokamyrkytyksen.

Galataa tulee keskustassa suosittua usein. Samoin Drina on hyvä.

Pitakebabia mutustaville suosittaisin Treellä Nekalan kebab-pizzeriaa. Siellä ei saa mikrovehnäsämpylää, vaan leipä tehdään taikinasta ja paistetaan pizzauunissa. Sisukset ovat melko perustavaraa, mutta muuten riittoisa satsi. Tuo tuore juuri uunista tullut leipä nostaa omaa ranking-sijoitusta reippaasti. Toiseen vastaavaan itse paistettuun pitaleipään törmäsin viime viikolla Järvenpään Sheriffin foodissa. Oli maistuvaa kanssa. Meinasin vaan pientä iltapalaa hakea, mutta eteen tulikin järeä satsi hyvää kebua itse paistetulla leivällä.

Kebab Pizza 14 on kanssa erittäin suositeltava paikka. Osoite on Sammonkatu 14. Maku on minun mielestäni selkeästi parhaasta päästä, pieni miinus ehkä annoksen koosta. Kebabin päälle tuleva kastike on ihan extrahyvää, ei mitään murskattua tomaattia.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Punjabin arvostusta en ole koskaan ymmärtänyt. Kebab on melkoista perushöttöä. Viimeisin niitti oli se, kun erehdyin tilaamaan lihapullaperunat ja lihapullat olivat sisältä aivan jäässä. Ei ole sen jälkeen tarvinnut käydä, kun Tampereelta löytyy monta huomattavasti maukkaampaa ja siistimpää paikkaa...

Ihmettelen jos löytyy siistimpiä, sen verran siisti paikka on nykyisin. Kebab-paikaksi vähän turhankin siisti, ei ole sitä Kebab-filistä. En kyllä tajua kuka edes tilaisi Kebab-paikassa lihapullaperunat. Sama joka menee Kreikkaan lomalle ja tilaa nakit ja muussin tai ne lihapullaperunat?

Vielä kertaakaan en ole kyllä pettynyt, paitsi siihen että annoskoot ovat kyllä vuosien mittaan pienentyneet. Ja toki itse otan aikalailla aina siellä sen "Kebab-unelman", joka onkin selvästi paikan paras annos.

Tuo Drina kyllä jäänyt kokematta, joten pitääpi ensi/tällä viikolla katsastaa, jos ehtii. Siellä käyneiltä vain ehdotuksia mitä kannattaisi ottaa.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Tuo Drina kyllä jäänyt kokematta, joten pitääpi ensi/tällä viikolla katsastaa, jos ehtii. Siellä käyneiltä vain ehdotuksia mitä kannattaisi ottaa.

Ota vaikka rullakebab tai iso annos kebab ranskalaisilla. Ne ovat ainakin tähän asti olleet kaupungin isoimpia annoksia...

Ihmettelen jos löytyy siistimpiä, sen verran siisti paikka on nykyisin. Kebab-paikaksi vähän turhankin siisti, ei ole sitä Kebab-filistä. En kyllä tajua kuka edes tilaisi Kebab-paikassa lihapullaperunat. Sama joka menee Kreikkaan lomalle ja tilaa nakit ja muussin tai ne lihapullaperunat?

Kyllä itse tykkään syödä eri paikoissa joskus muuta kuin pelkkää kebabmättöä. Esimerkiksi kana-ateriat ovat monessa kebabpaikassa todella mainioita, esimerkkinä vaikka Galatan Kana Special. Ja ihan sama mitä kukin tilaa, ei sen odottaisi olevan sisältä jäässä...
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Tuo Drina kyllä jäänyt kokematta, joten pitääpi ensi/tällä viikolla katsastaa, jos ehtii. Siellä käyneiltä vain ehdotuksia mitä kannattaisi ottaa.

Makukysymyksiä, mutta melkein mieluummin kebab kuin pizzaa, en oikein ole päässyt sinuiksi Drinan pizzojen kanssa. Kebab on siellä kyllä maukasta, mutta litra tomaattimursketta aterian katolla ei toimi optimaalisesti. Kebab riisillä tai ranskalaisilla on tullut siellä käydessä syötyä.

Kebab-annoksilla on mielestäni kokoa riittävästi, syvä lautanen on suht. pullollaan ruokaa.
 

tutzba

Jäsen
Nelisen vuotta sitten viimeksi mainittu, joten on aika nostaa Yömakkara Hämeenlinnasta jälleen ihmisten tietoisuuteen. Aivan uskomattoman hyviä annoksia, erityisesti makkikset. Kannattaa käydä testaamassa jos on mahdollisuus.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Ota vaikka rullakebab tai iso annos kebab ranskalaisilla. Ne ovat ainakin tähän asti olleet kaupungin isoimpia annoksia...


Ja ihan sama mitä kukin tilaa, ei sen odottaisi olevan sisältä jäässä...

Koska sinun lisäksi Peruspata suositteli, niin otetaanpa tuo kebab ranskiksilla siis. Tullaan sitten kommentoimaan tänne, kun ehditty testata.

Ja ihan totta. Yksikin huono kerta ja se on nopeasti sitten paikka "mustalla listalla". Treellakin on kuitenkin tässä scenessä ihan hyvin valikoimaa, joten huonoihin vaikutelmiin ei ole varaa kovinkaan paljoa. Yksittäisen kuluttajan kohdalla edes siihen yhteen kertaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös